Gezondheid alle pijlers

Migraine in m'n stopweek

14-03-2011 19:08 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sinds drie maanden ben ik na 10jr slikken gestopt met de pil(Diane) omdat ik altijd migraine had in mijn stopweek.

Nu ik gestopt ben heb ik veel meer last van andere kwaaltjes. Mijn hoofdpijn is wel minder.

Dus nu zit ik er aan te denken om misschien toch weer te starten met de pil, maar dan met bv de combinatiepil, of een nieuwe pil die maar 1 van de 2 hormomen bevat die normaal toegevoegd zijn aan de pil.

Zijn er mensen met dezelfde ervaringen als ik? Wat hebben jullie toen gedaan?

Gr Ice
Ik had ook migraine in mijn stopweek, komt door 'afkicken' van de hormonen van je pil. Een lichtere pil heeft voor mij geholpen (microgynon). Diane wordt vaak voorgeschreven bij acne vanwege de hormonen, dus klopt op zich dat je nu puistjes krijgt.

Ik zou zeggen, voor de pil naar de ha en voor de puistjes naar de dermatoloog, heb ik ook gedaan en all's well:))
Je weet maar nooit
Waarom slik je de pil niet gewoon door en schaf je de stopweken niet af? Veel gezonder ook voor je lichaam.
quote:kriebelbeest schreef op 14 maart 2011 @ 19:22:

Waarom slik je de pil niet gewoon door en schaf je de stopweken niet af? Veel gezonder ook voor je lichaam.

Mag dit zomaar (weet er niet zo héél veel over)?

Ik heb hetzelfde probleem. Na mijn bevalling terug aan de pil (een andere dan ervoor) en heb op't einde van mijn stopweek enorme migraine!
Hier wordt e.e.a. duidelijk uitgelegd: http://mens-en-gezondheid ... ek-is-het-schadelijk.html

Ik doe het zelf al jaren, ik krijg ongeveer 1 à 2 x per jaar een doorbraakbloeding.
eens met kriebelbeest: gewoon zonder stopweek slikken
Je huisarts en/of apotheek kan je hier ook meer informatie over geven.

Al moet ik zeggen dat niet alle huisartsen en apothekers hier goed van op de hoogte zijn.
Doorslikken heb ik geprobeerd alleen krijg ik in week 7 altijd doorbraakbloedingen. Na 6dagen ben ik het dan meestal zat en stop ik waardoor ik daarna mn 'echte' ongesteldheid heb.

Die pukkeltjes heb ik pas sinds kort, dus ik vermoed dat het meer met stress te maken heeft dan met het stoppen van de pil.

Anders had ik ze 2maanden geleden al moeten hebben toch?

Inmiddels heb ik micro 30 en 50 geprobeerd en de Jazz pil, maar geen van die pillen voorkwam mijn migraine...:-(
Ik had ook migrane. Uiteindelijk ook in de pil-weken trouwens. Ben nu sinds 3 maanden overgestapt op het mirena-spiraaltje en dat had ik veel eerder moeten doen. Bijna nooit meer hoofdpijn, geen menstruatie meer, nauwlijks meer puistjes (die ik altijd rondom de stopweek had).. Top, wat mij betreft. Is dat een optie?
Op het moment dat ik een doorbraakbloeding krijg, las ik altijd een stopweek in. Misschien kun je dat eens proberen?

Ik moet zeggen dat het pas sinds de laatste jaren is dat ik maar 1 à 2 x per jaar een doorbraakbloeding krijg. Daarvoor was het wat vaker (3 à 4 x).

Misschien toch een kwestie van gewenning van je lichaam?
Kriebelbeest, dat deed ik dus ook. Zodra het doorbrak stopte ik, en dan was ik zo 2 weken ongesteld.

Een spiraaltje vind ik (tot nu toe) geen fijn idee.

Ik vind het idee van een 'ding in mn lichaam 10x niks.

Ik hoop dat er iemand reageerd die een pil slikt met een lager hormoongehalte, waardoor de migraine ook weg blijft.

En het liefst wil ik hem dan wel een paar weken kunnen doorslikken. Maarja, of dit haalbaar is..
Ik slik sinds een half jaar de yasmin. Ben gaan doorslikken vanwege migraine en rugpijn in de stopweek ( overigens had ik zonder pil ook tijdens de mestruatie migraine).

in 1 woord: peppil!

Voorgesteld door de huisarts, kan helemaal geen kwaad. Na meerdere bloedonderzoeken, advies van psycholoog etc was dit voor mij DE oplossing.

Echt waar, ik voel me 10 x beter nu ,ook tussendoor, dan dat ik me de afgelopen 3-4 jaar heb gevoeld. Daarvoor had ik mirenaspiraaltje, nou alleen maar meer migraine, dus wat mij betreft niet echt een alternatief
Oh en bij een doorbraakbloeding blijf ik ook gewoon slikken, stopt vanzelf weer. Mij de hoofdpijn niet waard. En mijn acne is door de afwezigheid van hormoonschommelingen ook stukken verbeterd....
Vandaag met de huisarts gesproken en die stelde voor om de microgynon 20 te gaan slikken vanwege het lage hormoongehalte, en dan zonder stopweken.

Ik vind het het proberen waard.
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven