Powerpoint vraag

14-03-2011 21:57 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wie weet of ik in mijn powerpoint presentatie een dia als overgang kan "verscheuren" ? Ik heb wel de knop van dia-overgangen gevonden, maar daar zit niet iets van scheuren bij. Het mag bijv. ook een "propje maken" zijn. Het moet uitbeelden dat een bepaalde dia tot het verleden behoort, in de prullenbak kan.

Iemand enig idee? Ik ben er niet zo in thuis.

Bedankt!!!

(Als ik het teruglees vraag ik me af of wel hemeaal duidelijk is wat ik bedoel... Ik hoop het wel ).
Volgens mij bestaat die overgang niet, althans niet in de standaard powerpoint. Misschien op een mac wel ? Of anders een filmpje van een papier dat verfrommeld wordt in voegen. Of een afbeelding prullenbak boven de dia laten verschijnen.
Of anders een prezi maken, dan kan je die dia in een gedeelte dat het verleden voorsteld weergeven.
In ppt 2010 kun je versnipperen en wervel, maar dat is net wat je bedoelt denk ik.
Prezi rules!
Prezi sucks!
Prezi en Powerpoint hebben andere doelen. Prezi vind ik wel toegankelijker en sneller en aardig uit zien. Flash is natuurlijk koning maar dat terzijde.
Bedankt voor de reacties...

De oplossing is helaas niet zo simpel als ik had gehoopt. Van het woord Prezi heb ik nog nooit gehoord (ben nniet zo goed met computers) en filmpjes invoegen is ook boven mijn niveau

Bedankt voor het meedenken.
quote:Mormy schreef op 15 maart 2011 @ 13:13:

Prezi en Powerpoint hebben andere doelen. Prezi vind ik wel toegankelijker en sneller en aardig uit zien. Flash is natuurlijk koning maar dat terzijde.

Prezi is een modegril, is mijn bescheiden mening. Zelfs bij de "best Prezis" op de website gaat de aandacht voornamelijk uit naar de zwierende en zoomende navigatie. Word je stapelgek van en haalt de aandacht volledig weg van waar het in een presentatie eigenlijk om moet gaan: wat heb je te vertellen en hoe zorg ik dat mijn publiek dat onthoudt.

Ik kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld op basis- en middelbare scholen een functie kan hebben, maar in een corporate omgeving gaat het denk ik niet aanslaan.

Dat het makkelijk is om te doen is meteen ook één van de nadelen: just because you can is niet de goede reden om alle verschrikkelijk draaiende en in- en uitzoomende features te gebruiken...

En dat zijn mijn 2 centjes voor Prezi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven