Is het echt zo erg?

16-03-2011 19:12 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en ik zou graag jullie mening weten want ik zit ergens mee waar ik met bekenden niet graag over praat, maar ik heb er nu met jullie over gepraat en weet wat ik moet doen,

dus daarom het verhaal hier weggehaald

thanx allen!
Qua leeftijd is het natuurlijk geen probleem, heeft volgens mij meer met de gezagsverhouding mentor/student te maken.

Als het echt gaat klikken kun je misschien een andere mentor vragen.
Voorlopig verborgen houden, lijkt me.
Op het moment dat hij je begeleid bij je studie -al dan niet al docent- is het no-go. Wachten totdat je bent afgestudeerd, of hij ander werk heeft.
Wat is een mentor? Heb ik nooit gehad.
Sjah... Wachten tot hij je mentor niet meer is (eind juni gok ik?)..

En dan via facebook een "ander soort" contact leggen..
quote:Friia schreef op 16 maart 2011 @ 19:19:

Wat is een mentor? Heb ik nooit gehad.In dit geval vaak een ouderejaars binnen de studie, of iemand die in deze richting is afgestudeerd, die je helpt met studiezaken.
Hij kan in de problemen komen omdat hij een bepaald 'gezag' heeft en het onduidelijk is voor anderen of hij dat aangewend heeft om met jou een liefde(sachtige)relatie te hebben.
Wauw wat een reacties al zo snel, thanx!

Hij is inderdaad alleen nog t/m einde van dit schooljaar mijn mentor. Juni dus.

Oké gezagsverhouding, had ik ook al aan gedacht. Gekke is dat ik hem altijd als een gelijkgestemde heb gezien maar dan toevallig 1 die al heel wat meer af weet van mijn studiegebied dan ikzelf.

Hij is inderdaad afgestudeerd en werkt nu als onderzoeksassistent(geloof ik) en mentor aan de faculteit.

Wat Amy zegt vind ik een sterk punt; dat anderen inderdaad verkeerde dingen over zijn integriteit kunnen gaan denken mocht er iets gebeuren en mocht er iemand achter komen - hoewel ik voor mzelf kan zeggen dat niemand erachter komt als ik niet wil dat dat gebeurt - maar ik kan natuurlijk niet voor hem spreken).

Toch hoop ik dat er 'iets' gaat gebeuren, hij is echt zó mijn type! (en ja stiekem vind ik het ook heel sexy zoals hij dingen uitlegt in de klas , hahaha)
quote:bureaulampje schreef op 16 maart 2011 @ 19:40:

Oké gezagsverhouding, had ik ook al aan gedacht. Gekke is dat ik hem altijd als een gelijkgestemde heb gezien maar dan toevallig 1 die al heel wat meer af weet van mijn studiegebied dan ikzelf.

Toch hoop ik dat er 'iets' gaat gebeuren, hij is echt zó mijn type! (en ja stiekem vind ik het ook heel sexy zoals hij dingen uitlegt in de klas , hahaha)

Tja, allemaal heel spannend (begrijpelijk), maar is het, het waard dat hij er gedonder mee krijgt?

Hij IS niet je gelijke, hij is je mentor, daar zit een bepaalde hiërarchie in.
Leeftijd is het probleem niet, maar wel als hij je moet beoordelen of moet adviseren over jouw beoordeling. Dan is er een soort machts-/gezagsverhouding cq afhankelijkheid en dan is een relatie not done.

Hmm, beetje mosterd. Maar goed, als het serieus wordt kun je een andere mentor regelen, maar de vraag is even of het hem dat waard is/wordt, want dan komt er het nodige geregel en geroddel bij kijken.
quote:bureaulampje schreef op 16 maart 2011 @ 19:40:

Wauw wat een reacties al zo snel, thanx!

Hij is inderdaad alleen nog t/m einde van dit schooljaar mijn mentor. Juni dus.

Hij is inderdaad afgestudeerd en werkt nu als onderzoeksassistent(geloof ik) en mentor aan de faculteit.

Wat Amy zegt vind ik een sterk punt; dat anderen inderdaad verkeerde dingen over zijn integriteit kunnen gaan denken mocht er iets gebeuren en mocht er iemand achter komen - hoewel ik voor mzelf kan zeggen dat niemand erachter komt als ik niet wil dat dat gebeurt - maar ik kan natuurlijk niet voor hem spreken).

Toch hoop ik dat er 'iets' gaat gebeuren, hij is echt zó mijn type! (en ja stiekem vind ik het ook heel sexy zoals hij dingen uitlegt in de klas , hahaha)Dit strookt niet helemaal he meid .. Je voelt dus zelf ook wel dat hij iets van gezag heeft. En ja, dat kan rete sexy zijn.. Je mag best een beetje flirten.. Maar wacht tot juni. Je hebt hem op facebook en je hebt zijn nummer.. Je vindt hem wel terug
Alleen als hij jou op een gegeven moment moet beoordelen zal het lastig zijn. Voor de rest geen probleem. Heel iets anders dan leerling/docent.
hij hoeft mij niet te beoordelen, dat doet de studie-adviseur en mijn studieresultaten. Genoeg punten = door, te weinig punten =van school af.....

Ik heb overigens van de studieadviseur al een positief advies gekregen.

Maar ik zie wel dat het inderdaad het verstandigst is om in elk geval niets te ondernemen (als ik dat al ga durven...ooit...) tot na dit schooljaar....

Wel jammer, maar ja.
Hoi bureaulampje,

met wat voor soort opleiding en aanpalend niveau heb ik hier eigenlijk te maken??

hebben we hier met weldenkende mensen te maken van gelijkwaardig niveau, of is het een soort ito-hbo vergelijking? in de laatste variant zou ik ermee uitkijken.zo'n mentor kan dan publiekelijk aan de schandpaal worden genageld en door de heersende media tot aan zijn nek worden ondergezeken.

ik zeg; "niet doen"!!

groetjes en veel wijsheid van johanna
Als je hem echt echt echt leuk vind zou ik hem niet laten lopen omdat hij toevallig je mentor is! Kun je -als jullie 'iets' krijgen- een andere mentor kiezen, of het even verborgen houden ofzo?
Wrijft 'ie vaak over zijn neus?
Ik zou bij iemand met dit soort "beroep", wel even extra opletten of 'ie geen "player" is.

Afhankelijk van hoe lang hij dit werk al doet, kan hij voor hetzelfde geld elk studiejaar wel een eerstejaars uitzoeken.
quote:Murdoch schreef op 16 maart 2011 @ 20:27:

Wrijft 'ie vaak over zijn neus?

Niet dat ik weet, maar hoezo is dat relevant?

Iemand anders had het over Ito / HBO, nou nee, ik doe dezelfde academische studie als die hij 4 jaar geleden heeft afgerond. Beiden het 'hoogst haalbare niveau' qua studie dus qua intelligentieniveau denk ik dat we ook wel op één lijn zitten. Of ik haal per ongeluk hoge cijfers daar....
quote:jaimie schreef op 16 maart 2011 @ 20:24:

Als je hem echt echt echt leuk vind zou ik hem niet laten lopen omdat hij toevallig je mentor is! Kun je -als jullie 'iets' krijgen- een andere mentor kiezen, of het even verborgen houden ofzo?

Ja ik vind hem echt echt leuk, voorzover ik het nu kan bepalen tenminste.

Een andere mentor is geen optie, maar zoals gezegd zie ik hem niet vaak, hooguit 1x per maand.

Verborgen houden zou daarom niet moeilijk zijn. Ik heb buiten colleges om geen contact met klasgenoten. Verder wordt er uberhaupt bijna alleen over studie gesproken onderling, niet over privé zaken.
quote:Friia schreef op 16 maart 2011 @ 20:29:

Ik zou bij iemand met dit soort "beroep", wel even extra opletten of 'ie geen "player" is.

Afhankelijk van hoe lang hij dit werk al doet, kan hij voor hetzelfde geld elk studiejaar wel een eerstejaars uitzoeken.Auw! I hope you're wrong.... hij is denk ik max. 2 jaar mentor.
Aan de andere kant zou dat ook wel mee kunnen vallen.

De meeste eerstejaars studenten zijn toch een stuk jonger

Maar inderdaad: in ieder geval wachten tot hij je mentor niet meer is. Kijk dan hoe de dingen lopen, of je hem nog zo leuk vindt nu hij geen 'gezag' meer over je heeft. Zo ja, dan kan je hem inderdaad nog gewoon vinden.
quote:Murdoch schreef op 16 maart 2011 @ 20:27:

Wrijft 'ie vaak over zijn neus?......quote:Niet dat ik weet, maar hoezo is dat relevant?ander topic, over iemand met zelfde probleem. diegene d'r studiebegeleider wreef vaak over z'n neus toen ze met elkaar praatten en ze vraagt zich af of hij haar daarom leuk vindt.
ander topic
On topic:

Ik zou er gewoon voor gaan trouwens, hou je het maar geheim -maargoed, ik ben wellicht niet de meest betrouwbare raadgever in deze. Ik heb persoonlijk niet zoveel met/tegen gezagsverhoudingen en hierarchie enzo.

Probeer er gewoon achter te komen wat ie van je vindt door m eens op FB aan te spreken op zn leuke foto's ofzo. Nee heb je , ja kun je krijgen, of denk ik nu weer te simpel, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven