Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
vrijdag 25 februari 2011 om 15:42
Weet iemand mischien of dit wel het minimumloon is?
Krijg ik genoeg betaald of word ik onderbetaald?
Werk in de detailhandel, 24 jaar en werk 28 uur per week.
En ik krijg 1139.52 bruto.
En mijn uurloon is 9,39 per uur bruto.
Ik kom er op internet niet helemaal uit. Want alles word berekend op een fulltime baan.
Bedankt voor de reacties.
o ja, ik heb al wel 4 jaar ervaring in detailhandel, En dit is het startsalaris want ik moet nog beginnen bij deze baan, ik vond het erg weinig.
Volgens mij is dit excl vakantiegeld en bonussen.
Krijg ik genoeg betaald of word ik onderbetaald?
Werk in de detailhandel, 24 jaar en werk 28 uur per week.
En ik krijg 1139.52 bruto.
En mijn uurloon is 9,39 per uur bruto.
Ik kom er op internet niet helemaal uit. Want alles word berekend op een fulltime baan.
Bedankt voor de reacties.
o ja, ik heb al wel 4 jaar ervaring in detailhandel, En dit is het startsalaris want ik moet nog beginnen bij deze baan, ik vond het erg weinig.
Volgens mij is dit excl vakantiegeld en bonussen.
vrijdag 25 februari 2011 om 20:15
Ja je krijgt voldoende betaald. Omdat je parttime werkt moet je in ieder geval het minimum loon naar rato krijgen. En zo te zien zit je daar best wel boven.
Hier wordt het uitgelegd:
Een voorbeeld.
Erik de Vries is 25 jaar en werkt in een branche waar een volledig werkweek 36 uur bedraagt. Erik zelf werkt 24 uur per week. Als Erik 36 uur zou werken (een volledige werkweek in zijn branche), dan zou hij recht hebben op het bruto minimumloon van 1.424,40 bruto per maand. Erik werkt echter 24 uur. Hij heeft dus recht op 1.424,40 gedeeld door 36 uur, maal 24 uur = 960,16 euro bruto per maand.
Als jij fulltime zou werken zou je minimaal 1.424,40 euro per maand bruto moeten verdien. In de detailhandel is 37 uur geloof ik fulltime en dan kom je met dit uurloon op 1.505,53 uit. Netjes boven het minimum dus.
Hier wordt het uitgelegd:
Een voorbeeld.
Erik de Vries is 25 jaar en werkt in een branche waar een volledig werkweek 36 uur bedraagt. Erik zelf werkt 24 uur per week. Als Erik 36 uur zou werken (een volledige werkweek in zijn branche), dan zou hij recht hebben op het bruto minimumloon van 1.424,40 bruto per maand. Erik werkt echter 24 uur. Hij heeft dus recht op 1.424,40 gedeeld door 36 uur, maal 24 uur = 960,16 euro bruto per maand.
Als jij fulltime zou werken zou je minimaal 1.424,40 euro per maand bruto moeten verdien. In de detailhandel is 37 uur geloof ik fulltime en dan kom je met dit uurloon op 1.505,53 uit. Netjes boven het minimum dus.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
maandag 28 februari 2011 om 14:28
woensdag 2 maart 2011 om 20:03
ik ben 25 en werk sinds mijn 18e.
voorheen als secretaresse nu in een andere administratieve rol.
Sector: IT
40 uur per week
en ik verdien alles bij elkaar op geteld zo'n 2800 bruto dan krijg ik een deel vergoed voor mijn leaseauto wat een totaal maakt van 3200.
netto is dat zo'n 1600 euro en daar zijn de kosten voor mijn leaseauto af
voorheen als secretaresse nu in een andere administratieve rol.
Sector: IT
40 uur per week
en ik verdien alles bij elkaar op geteld zo'n 2800 bruto dan krijg ik een deel vergoed voor mijn leaseauto wat een totaal maakt van 3200.
netto is dat zo'n 1600 euro en daar zijn de kosten voor mijn leaseauto af

woensdag 16 maart 2011 om 17:49
najaaa, ik kreeg net een reactie op een sollicitatie binnen;
"Uw salariswens staat in geen verhouding tot de vaardigheden in uw CV"
29 jaar
HEAO+
directiesecretaresse - PA
8 jaar werkervaring
2900 bruto
38 uur per week
op zich weet ik dat ik juist helemaal geen rare eisen stel; ik hoor van alle kanten dat men lyrisch is over mijn CV en dat mijn salariseis marktconform is maar ik moest dit toch even van me afschrijven! En wat een formulering ook!!! Tssss.....
"Uw salariswens staat in geen verhouding tot de vaardigheden in uw CV"
29 jaar
HEAO+
directiesecretaresse - PA
8 jaar werkervaring
2900 bruto
38 uur per week
op zich weet ik dat ik juist helemaal geen rare eisen stel; ik hoor van alle kanten dat men lyrisch is over mijn CV en dat mijn salariseis marktconform is maar ik moest dit toch even van me afschrijven! En wat een formulering ook!!! Tssss.....
vrijdag 18 maart 2011 om 12:29
Adm. medewerkster
23 jaar
40 uur
Havo
4.5 jaar ervaring
27 vakantiedagen
reiskostenverg.
8% vakantiegeld
eventueel een bonus
¤1618,-- bruto per maand.
Over 3 weken ga ik ergens anders beginnen, eerst 38 uur en eventueel later 32 uur. Ook als adm. medewerkster, vakantiedagen straks 24.
Salaris voor 38 uur: ¤2015
Salaris voor 32 uur; ¤1700 (ongeveer).
Mij hoor je niet meer klagen;)
23 jaar
40 uur
Havo
4.5 jaar ervaring
27 vakantiedagen
reiskostenverg.
8% vakantiegeld
eventueel een bonus
¤1618,-- bruto per maand.
Over 3 weken ga ik ergens anders beginnen, eerst 38 uur en eventueel later 32 uur. Ook als adm. medewerkster, vakantiedagen straks 24.
Salaris voor 38 uur: ¤2015
Salaris voor 32 uur; ¤1700 (ongeveer).
Mij hoor je niet meer klagen;)
vrijdag 18 maart 2011 om 22:52
Storings monteur door heel nederland
22 jaar
MBO Detailhandel
2 jaar HBO (geen diploma)
Geen minuut werkervaring
25 vakantiedagen
8% vakantiegeld
Laptop vd zaak met internet
Telefoon vd zaak
Auto van de zaak met lease bijtelling en tankpas internationaal (dus ook vakantie)
Startsalaris (2 maanden): ¤1600
Nu: ¤2030 euro bruto per maand voor 40 uur per week, met uitloop tot 45 uur. + Contract voor onbepaalde tijd.
Behoorlijk relax werk, klinkt vrij goed neem ik aan?
Heb enorm veel doorgroei mogelijkheden, met daarbij veel stappen in salaris die gemaakt kunnen worden.
22 jaar
MBO Detailhandel
2 jaar HBO (geen diploma)
Geen minuut werkervaring
25 vakantiedagen
8% vakantiegeld
Laptop vd zaak met internet
Telefoon vd zaak
Auto van de zaak met lease bijtelling en tankpas internationaal (dus ook vakantie)
Startsalaris (2 maanden): ¤1600
Nu: ¤2030 euro bruto per maand voor 40 uur per week, met uitloop tot 45 uur. + Contract voor onbepaalde tijd.
Behoorlijk relax werk, klinkt vrij goed neem ik aan?
Heb enorm veel doorgroei mogelijkheden, met daarbij veel stappen in salaris die gemaakt kunnen worden.