Mode & Beauty alle pijlers

SPF in dagcreme

25-03-2011 10:35 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
In veel dagcremes zit geen SPF. Ik vraag me af: moet je dan nog een extra creme gebruiken speciaal voor die zonnefactor? Gewoon voor elke dag bedoel ik dan he, niet voor als je echt in de zon gaat zitten. Alleen zonnebrandcreme is vaak zo dik, dan gaat je gezicht enorm glimmen. Of is het gewoon niet echt nodig voor elke dag, die SPF?

Raar ook eigenlijk, dat die SPF niet gewoon in elke dagcreme zit. Waarom in de ene wel en in de andere niet?

Ik wil een nieuwe gezichtscreme kopen en ik vind eigenlijk die van L´occitane (pomme-amande oid) het lekkerste, maar daar zit weer geen SPF in. Ik heb ook die van Rituals geprobeerd maar daar gaat mn gezicht een beetje van prikken. Ik heb best een gevoelige huid. Iemand tips en/of ideeen over SPF?
Aldi antirimpeldagcreme rules! Incl SPF!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als hij niet in je crème zit moet je inderdaad 2x smeren. Maar dat moet eigenlijk altijd want meestal zit er niet genoeg in. Ik smeer 2x: dag en factor 30.
vision zonnebrand te koop bij oa kruidvat,is niet supervet ongeveer 10euro

En geen dagcreme eronder gebruiken dat kan de werking van de zonnebrand beinvloeden
Fame hoeveel zit er in die van Aldi?
quote:Suze2hier schreef op 25 maart 2011 @ 10:42:

Als hij niet in je crème zit moet je inderdaad 2x smeren. Maar dat moet eigenlijk altijd want meestal zit er niet genoeg in. Ik smeer 2x: dag en factor 30.Maar welke creme gebruik je dan voor die factor 30?
Het is belastender voor je huid en als je een creme ook in de avond wilt opdoen neem je uiteraard geen filter. Ook gaat het niet altijd samen met de ingredienten. In principe hoef je niet altijd een SPF te hebben hier in NL, maar wel in de lente/zomer. Als ik zonnecreme gebruik doe ik dat ipv dagcreme, anders wordt het zo laag-laag en dat is niet prettig (en niet zo goed voor mijn huidje) De anti-zonnebrand producten verzorgen ook enigszins.
Ik heb factor 15 in mijn dagcreme, maar als ik de zon zie schijnen zoals afgelopen dagen smeer ik er wel echte zonnebrand over.

Met zonnebrand wordt geadviseerd iedere 2 uur te smeren. De dagcreme doe ik alleen in de ochtend dus dat lijkt me niet voldoende in de lente en zomer voor de hele dag.

Daarnaast smeer ik de dagcreme ook niet zo dik, dus volgens mij is dat echt niet voldoende.
Vichy capital Soleil 25 (geen 30 dus, sorry) nu. In de zomer 50 van zelfde merk.
Olaz heeft een nieuwe creme met SPF 30.
Ik heb een gezichtscreme en smeer daar altijd een SPF 20 speciaal voor het gezicht overheen (zelfde merk, nimue, dus echt op elkaar afgestemd) . Het voelt niet vettig of zo en ik heb niet het gevoel dat ik mezelf dichtsmeer. Ik smeer dit elke dag over mijn gezichtscreme, ook in de winter. Maar als het zomer is smeer ik een paar keer per dag. 's Nachts smeer ik natuurlijk geen SPF over mijn gezichtscreme :=)
quote:Suze2hier schreef op 25 maart 2011 @ 10:51:

Vichy capital Soleil 25 (geen 30 dus, sorry) nu. In de zomer 50 van zelfde merk.Naar die creme zat ik ook te kijken, maar is die niet vettig?
l'Oreal Derma Genesis dagcreme heeft SPF 15.

Is niet speciaal voor een gevoelige huid maar kan ik goed verdragen (ook gevoelige huid)

Die nieuwe van Olaz heeft SPF 30. Heb ik nu een paar dagen in gebruik en bevalt tot nu toe goed, zeker voor de prijs van 23 Euro (aanbieding)

Het is toch altijd een kwestie van uitproberen welke creme voor jou lekker voelt.
In de winter gebruik ik een dagcreme met 15. Nu heb ik die nieuwe van olaz.

En zomers doe ik ook vichy met 50. Het is wel wat vettiger Maarja ik moet er iets voor over hebben. Je hoeft dan geen dagcreme te gebruiken deze is speciaal voor de gezichtshuid en anti rimpel.
Vichy Lumineuse gekleurde dagcreme (is er voor de droge en voor de vette/gemengde huid) heeft faktor 15. Is een hele lekkere lichte creme met een beetje kleur (er zijn verschillende tinten). Voor Nederland is faktor 15 genoeg (althans voor mij). Bij de apotheek kun je er gratis proefjes van krijgen om te proberen.

Misschien is minerale poedermake-up iets voor je. Daar zit zink in als bescherming (faktor 15 of 20) . Je ziet de poeder niet zitten en het is niet vet en je gewone dagcreme kan eronder. Ik ga er zelfs mee in de zon zitten en verbrand absoluut niet.
Dank! Ik ga die vichy capital soleil eens proberen.
Ik koop sowieso altijd een dagcreme met uv-filter en vitamine E. Ik gebruik nu de stralendfris creme van Dr van der Hoog. Verder gebruik ik tonic en wasgel van hydro lijn van Dr van der Hoog. Ik vind het een heerlijk merk, het beste wat ik tot nu toe gehad heb!

Dr van der Hoog heeft ook een lijn speciaal voor de gevoelige huid.
Meerdere keren smeren per dag is beter tegen het verbranden. Maar hoe doen jullie dat met je make-up? Of gebruiken jullie dat niet?
Ik gebruik alleen 's ochtends dagcreme voor mijn gezicht. Als ik echt ga zonnen of een stranddag heb, dan gebruik ik zonnebrand speciaal voor het gezicht.Ik draag dan ook geen make-up. Maar als ik op een zonnige dag gewoon op pad ben, winkelen of gewoon werken ofzo, dan heb ik niet echt zonnebrandcreme nodig en is mijn dagcreme met SPF voldoende. Ik heb dan altijd wel een tube zonnebrandcreme in mijn tas voor bijv mijn armen.

In de zomer gebruik ik sowieso geen foundation. In de winter wel.
Je hebt ook foundation crèmes en poeders met SPF. Ik gebruik die van de Shiseido Suncare lijn.
en als je dagcreme met factor 15 op doet en daar over

foundation e.d. met factor 15?

Is dat dan beter of meer dan alleen die dagcreme, of werkt dat zo niet??

in dagcremes zit trouwens wel factor (dat is verplicht) maar je hoeft het er pas op te zetten vanaf factor 15.

rare regel, maar goed.
quote:supershiva schreef op 25 maart 2011 @ 10:43:

vision zonnebrand te koop bij oa kruidvat,is niet supervet ongeveer 10euro

En geen dagcreme eronder gebruiken dat kan de werking van de zonnebrand beinvloedenHoe kom je daar nou bij? Je kunt prima een dagcreme gebruiken met daaroverheen een creme met spf. Zolang je het maar niet andersom doet.
quote:catootje82 schreef op 25 maart 2011 @ 21:35:

in dagcremes zit trouwens wel factor (dat is verplicht) maar je hoeft het er pas op te zetten vanaf factor 15.

rare regel, maar goed.Waar haal jij deze 'wijsheid' vandaan?
quote:catootje82 schreef op 25 maart 2011 @ 21:35:

en als je dagcreme met factor 15 op doet en daar over

foundation e.d. met factor 15?

Is dat dan beter of meer dan alleen die dagcreme, of werkt dat zo niet??SPF 15 is SPF 15, dat wordt niet opeens SPF 30, omdat je twee keer SPF 15 over elkaar heen smeert.
De volgorde hangt af van het soort filter. Volgens mij zijn de cremes die je 30 min. voordat je de zon in gaat moet smeren bedoeld om direkt op de huid te smeren.

Van die witte waas cremes met minerale filter(s) kunnen wel over dagcreme heen omdat ze meteen een beschermend 'schild' vormen ipv dat het eerst 30 min. op je huid moet inwerken.

Bron? Eh... Google

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven