Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
wat een heerlijke dag weer.

Vrijdag, vandaag nog werken.avonddienst....maar wel een vrij weekend in het vooruitschiet.

Van de week is een hele lieve dierbare heengegaan. Ik wist wel dat het eraan stond te komen, maar het komt altijd weer heel onverwachts, ook al ben je erop voorbereid.

41, veel te jong natuurlijk....maar wie bepaalt dat? NIEMAND!!

@Maaike die zich langzaam aan weer mens voelt op deze wereld en zich weer spontaan heeft beter gemeld op het werk.

Je hebt me van de week verteld dat je rustig aan kunt opstarten.....maar denk je dan wel goed aan jezelf. Neem aub niet te veel hooi op je vork, ook niet in je goede dagen.

Want echt...... het breekt je dan welliswaar niet meteen op, maaar wel later. En of je daar op staat te wachten......denk het niet.

Dus.....keeep qwuit, geef je lijf de kans en de tijd om te herstellen zoals het hoort, om er een leven lang profijt van te voelen!!!

@Lauw, ik mis je een beetje hier.

Gaat het allemaal naar wens met je?

Hoe gaat het met je spierpijnen, worden die al wat minder?

Kun je alweer lekker slapen en liggen op je zij en buik?

En het eten? Wil dat ook een beetje lukken? Heb je inmiddels al wat vastere artikelen geprobeerd, waar je wat meer op moet kauwen in plaats van alleen maar doorslikken?

Is je opgeblazen gevoel weer wat minder?

Laat even wat van je horen als je wil....

Ik ga wat stoffen, zuigen,dweilen

Latersssszzzz

@ majesteit, je verbaasd me elke dag weer met je overheerlijke verhalen.
Ja, maar ook als er een vreemde ouwe vrouw zit, obees en hardhorend, is het niet fijn met je linkshangendheid, hihi.

Ik begrijp wat je bedoelt. Het is denk ik een uur of 2 vliegen? Dat is ook wel lekker te doen.

Ik ben net bij de kapper geweest, mijn kunstmatige onnozelheid is weer even goed bijgewerkt en ik heb een ander-achtig kapsel. Ik had altijd heel erg kort haar, maar mijn liefste wil heel erg graag dat ik het nog eens laat groeien. Met het vooruitzicht van een dunnere kop en minder onderkinnen, heb ik met hand over hart gestreken en toegezegd. Nu had ik dus tot vandaag een beetje een niksig kapsel. Ook de kleur maakte me niet meer blij. Het kapsel van vandaag is niet helemaal wat ik leuk vind, maar dit moest zo (volgens kapper), om alles een beetje te overbruggen.... Manlief vindt het wel mooi en dat scheelt natuurlijk wel iets.

De kleur is prachtig en geeft weer een aantal maanden een prima excuus voor dommigheden!

Ik voel me nu écht met de dag beter. Energiepeil stijgt ook weer met grote stappen. En dat is heerlijk!!! Het blije gevoel begint nu echt de overhand te krijgen! Gelukkig. Ik begin nu naar een punt te gaan, waarop ik kan zeggen: het was niet leuk, maar achteraf viel het toch wel weer mee. Dus Majesteit: het is even doorbijten (maar dat ben jij wel gewend), maar het gevoel na anderhalve week is al licht geweldig. En dat gaat alleen nog maar geweldiger worden.

Toos: ik ben een braaf kind en luister naar mijn omgeving. Ik ga niet volgende week al eens proberen te werken. Ik wacht minimaal tot de week erna. Er komt ook nog een oproep voor de Arbo, daar wil ik ook nog wel even naar toe, om het herstarten te bespreken.

En het is toch soms gruwelijk in het leven. Dat mensen nutteloos ziek worden en overlijden. En soms aan de andere kant mensen, oud en der dagen zat, die maar door moeten blijven sjravelen. Die zo graag hun oogjes dicht zouden doen om rust te hebben.

Ik denk dat het allemaal levenslessen zijn, maar waarom die soms zo oneerlijk moeten zijn?
De jonge garde van dit forum ligt nog op een oor? Het is verdacht stil hier, sinds gisteravond! Jullie hebben goed geluisterd: ik ben helemaal bijgelezen. Brave kinders, heel braaf

Toos nog eens: heb je trouwens ook gelezen hoe de opspuitmevrouw van Brenda het deed: éérst vloeistof eruit, om te controleren hoeveel er nu werkelijk in zit, en dan iets erbij en weer terugspuiten. Misschien goed ideetje voor jouw opspuitmeneer?
Nog even: ik dacht eergisteravond dat ik weer koorts kreeg... Had het zo koud. Maar het werd geen koorts. Gisteravond hetzelfde: weer zó koud. Zit ik dat aan mijn vriendin te vertellen zegt ze: ja logisch, dat is van het afvallen...

JONGENS.......MAAIKE HEEFT HET NU AL KOUD!!!

YIPPIEIEIEIEIEIEIEIE, IK WORD DUN EN KOUWELIJK...
EN OUD.....
De manier van controle bij inspuiting van Brenda haar maagband viel mij ook op.

En ik ga dat zeker ook voorstellen de volgende keer.

juist omdat in " mijn" ziekenhuis steeds de rontgentechniek gebruikt werd, dacht ik goed te zitten met het controlesysteem.

Hoe het minder kan zijn dan men zegt weet ik dus niet.

Dat er dingetjes ietwat fout kunnen gaan is begrijpelijk. Als iemand het vreselijk druk heeft in zijn hoofd met andere dingen, kan er een berekeningsfoutje in zitten. Ook kan er wat blijven hangen in het inspuitventielkussentje.

Ik ga het er zeker weten over hebben, misschien volgende week al op de info-avond. Het zit me eig een beetje dwars...

En wat betreft je eigen verwarmingsketel, die was door de jaren heen inmiddels zwaar versleten en kon de vuilnisbelt op. Heeft de dokter van eindhoven gedaan voor je.....lief van hem he??

Nu gewoon wennen aan de nieuwe, zuinig ingestelde lichaamskachel. Nu moet je je gaan isoleren van buitenaf, omdat de binnenketel vergeten is in te stellen.....heeft die lieve dok even niet aan gedacht. Maar ach, jij bent creatief, net als majesteit.

Duurt wel een pooosje hoor (ik heb het nog steeds onaangenamer koud dan voorheen) voordat je daaraan gewend raakt, en het is heel raar te ervaren dat andere zitten te puffen in de zomer en jij met een vestje zit..... ECHT WAAR!

Dus die warme wintervesten niet opruimen, die worden behaaglijk warm dadelijk.....
Ik lees net ergens dat een onderwerp MAX 3000 postings mag hebben.

Die zijn we inmiddels ver overschreden met dit 3700 en zoveelste berichie.

Heeft iemand van jullie enig idee hoe dit verder gaat?

Wordt het plotsklaps verwijderd?

Moeten we een niew topic openen?

Hoe gaat die luiden?
Postings of pagina's?
Postings dus.

ik las het op het moderatorstuk bij categorie lgezondheid.
Mm. Spannend dan. Zouden we daar zelf iets mee moeten? Even aan de bel trekken bij een van de moderatoren. Ik heb dat ook eens gelezen, maar dacht dat het over pagina's ging.

Ik neem aan dat we toch wel gewaarschuwd worden?

Volgens mij heb ik iedereen weggejaagd hier.....
Wel jammer als alle leuke berichies weg zijn!!! Ben ik net op tijd bijgelezen, hihi. Of zouden ze even op mij gewacht hebben??? Uit melij voor een ouwe, pas geopereerde mevrouw...

Toos, werk ze straks!
Als de T,O, = Topic opener een berichie krijgt kunnen we nog lang wachten POMPOMMETJE is in geen velden of wegen meer te bekkennen.

ik neem aan dat ALS er iets moet gebeuren we daarvan middels een posting in het forum gewaarschuwd worden.

Ik ga op zoek naar mijn grijze gaaien, die zitten volgens mij in de tuin.

Heb ze door de kamerdeur stilletjes, sluipend... zien vertrekken.

Gelukkig hebben ze een rode staart, die valt op
Hey ja gaat goed..vandaag hechtingen verwijderd..en ik heb nu een wond met ook nog dwarsneden zeg maar..omdat de hechtingen gewoon te strak zaten zijn ze in me vel gesneden..ik dacht het al maarja.. Me dokter zei dat het hechtingdraad niet een goeie was..maarja het is eruit nu. Nu kijken hoe mooi het gaat genezen.. Doet iemand er nog speciaal zalf of iets anders mee? Slapen op me buik gaat goed maar niet te lang anders word ik wakker haha.. Eten gaat ook goed..gelukkig.. Heb gisteren komkommer en paprika geprobeerd en dat ging best.. :D Opgeblazen gevoel is zeker beter ja..bijna weg..voel me soms weer helemaal normaal dan vergeet ik even dat ik het maagbandje heb.. Voor de rest ook met iedereen alles goed?
Pfffff.... Ik ben bloednerveus... Dinsdag afspraak bij Dr. Dillemans.. Krijg dan ook meteen te horen of hij wel of niet wil opereren...

Ga lekker maandagochtend al naar België, gezellig met m'n moeder. Hotel geboekt, voor het eerst ga ik een lange rit met de auto maken.. En toch heb ik al 6 jaar m'n rijbewijs! Was eerder nog niet nodig geweest...

Sorry, maar ik kan niet stoppen erover te praten..

Hopelijk gaat het met iedereen goed, blij te lezen dat het met Maaike en Lauw de goede kant opgaat. Majesteit mag bijna op vakantie!!
Avond dames, dacht ik kom me ook eens melden. Zo druk geweest de afgelopen dagen, moet een beetje gaan opletten.

Maaike wat fijn weer van jou te lezen en dat je bijgelezen bent:)

Lastig he de overgang van kort naar lang haar. Heb je krullen? Dat heb ik dus en die overgang, nou vreselijk. Maar ik zou ze nu voor geen goud meer kort willen hebben.

Wat ik me trouwens afvraag, zou jij me kunnen vertellen hoe vroeg ik het beste kan vertrekken 21 april naar Eindhoven? Ik zit in Mestreech. Dit ivm file etc. Enne werkt navigatie weer een beetje in Eindhoven. Heb geen zin om nog eens drie kwartier te verdwalen in Eindhoven haha.

Majesteit, lekker bijna vakantie. Nog even en het is zover. Geniet er lekker van. Dat ze je bij de luchtvaartmaatschappij maar een VIP behandeling geven

Wat betreft het topic, toch een idee om de KILO KNALLERS te beginnen?

Lauw, hoop dat het litteken mooi geneesd, en fijn te lezen dat het bij jou ook de goede kant op gaat.

InyMiny, ja nog heel even en je weet hoe of wat. We gaan van het positieve uit. En dat lange end rijden, ik vond dat altijd heerlijk. Binnenkort ga ik naar vrienden in Zeeland via Belgie met de auto van mijn buurjongen, wordt weer voor het eerst sinds mijn knuffelpartij met de vangrail. Komt goed en dan weer eens lekker naar Groningen. Owww echt ik kan daar zo van genieten, zeker met mooi weer, lekker muziek op de radio en de wereld ligt voor je open. Geniet lekker met je moeder in Belgie en de afspraak dat gaat goedkomen!

BRENDAAAAA leef jij ook nog? Hoe gaat het bij jou?

@ sassika, ai ai zo'n dumping dat lijkt me geen pretje, je wordt meteen afgestraft he.

Ik geloof dat ik weer redelijk bij ben. Trouwens wie schreef dat over de koffie die niet meer smaakte? Ik ben zooooooo een koffieleut. Dadelijk afkicken van de koffie lol stessss haha

Lieve meiden, een hele fijne avond en een heel fijn weekend!

Groetjes
@Lauw: ja, ik doe er een soort van cacaoboter op. Een tube waarop staat, dat het littekens laat vervagen. Maar mijn ervaring met eerdere operaties is, dat het ook wel soepel wordt na verloop van tijd.

Fijn dat het zo goed gaat met je. Bij mij hebben ze trouwens oplossende hechtingen gebruikt. Raar dat dat bij jullie niet zo is. Maar de sneetjes zijn zo klein, volgens mij zie je daar nauwelijks meer iets van over een jaar. Ook niet van jouw dwarsstreepje.

@InyMiny: ik kan het me voorstellen, je nervositeit! Ik was er ook steeds zo zenuwachtig over! Maar het gaat vast helemaal goedkomen! Probeer het dit weekend maar een beetje los te laten. Ga eropuit, wandel, of naar een stad of museum ofzo. Zodat je tenminste nog een beetje moe wordt en kunt slapen!

Het schijnt een heel aardige dokter te zijn, je BMI is torenhoog: daar gaat het om. Je verzekering staat achter je enz enz. Door die ene slechte ervaring staat je hele leven nu op zijn kop. Je gaat maandag eerst gezellig met je moeder naar Brugge, alvast kleding bekijken die je gaat kopen over een jaar. En nog eens lekker genieten van al het lekkere eten en drinken dat België te bieden heeft!!! Doen hoor, straks kan het niet meer. Je bent daar in no time aan de beurt!

Hoe laat moet je dinsdag bij hem zijn? Dan zal ik tegen die tijd een kaarsje branden voor je en mijn positieve energie naar Brugge zenden. En ook nog eens positief visualiseren!
Dank jullie wel voor de opbeurende woorden. Morgen staat helemaal volgepland, zondg tas inpakken en huisje schoonmaken, dus ben wel lekker bezig.

Dinsdag om 12 uur heb ik m'n gesprek. Dinsdagavond zal ik jullie op het forum komen vertellen hoe het is gegaan!!!

Ben vooral bang dat hij nee zegt, maar ik denk dat hij ja zegt. Ik durf er niet al teveel op te hopen ivm de teleurstelling. Maar als je op internet leest hoeveel mensen door hem geholpen zijn.

Ook mensen met een BMI van 36, heeft hij wel aangegeven dat ze het zelf moeten betalen omdat ze mierde risicoziektes hebben...

Nog maar 4 nachtjes!!!!
Ik lust geen koffie meer. Heb de milde variant geprobeerd, maar alleen de geur al maakt me... nou ja, je kunt je er wel iets bij voorstellen.

Eindhoven is van ons uit (regio Sittard) ongeveer 50 minuten. Navigatie is het best als ie redelijk recent is updated, ivm een geheel nieuw wegenstelsel aldaar. Als je een 'oude' hebt, moet je gewoon centrum aanhouden en dan neemt de navi het op het Floraplein meteen weer correct over.

Voor de zekerheid zou ik vanuit Maastricht minimaal anderhalf uur rekenen. To be on the safe side.

Als je na 9 u 's morgens gaat, is er nauwelijks oponthoud. En dat is dus ook zo voor 15 u.

Zorg gewoon dat je het nummer van CZE bij de hand hebt, mocht je vertraging oplopen, ze zijn daar erg begripvol.

Hoe laat moet je er zijn?

Ik moest er om half 9 zijn en ben daarom bij zus in Veghel gaan slapen. Het was toen 's morgens wel razend druk rond de stad!
Ja ik heb de optie om bij vrienden in Linne te slapen. Denk dat wel te doen. Drukte deed me nooit zoveel maar ben toch nog erg bang om te rijden, dus zoek excuses om daar in een rustige periode heen te rijden. Ik moet er ook om half negen zijn. Ik dacht als ik vanuit Maastricht om 7 uur vertrek moet dat wel lukken.
Sassika, als je nog leest: hoe ging/gaat het bij jou met ontlasting? Het gaat hier moeizaam, terwijl ik wel al ruim een liter water per dag drink. En dan nog wat thee en soepjes. Dus wel genoeg vocht voor een mens.

Ik snap dat als er maar heel erg weinig ingaat, er ook maar weinig uit kan komen, maar ik weet niet goed wat een beetje 'normaal' is.
Met drukte doel ik op files en ander ongenoegen. Ik heb er toen vanuit Veghel ruim een kwartier langer over gedaan, dan op een rustiger moment op de dag.

Maar door het nieuwe klaverblad zal er vanuit het zuiden wel minder opstoppingen zijn op de snelweg.

De stad blijft echter bijzonder druk in de ochtendspits!!!!
Weet je Maaike, ik moet me gewoon niet aanstellen en niet zeuren en gewoon gaan. Niet in de stress schieten.

Anderhalf uur van te voren moet toch voldoende zijn. En het duurt nog wel even.
Maaike,

Wauw super dat je je zo goed voelt!

Maar denk aub om jezelf en begin niet te vroeg met werken!

En koud dat hoort erbij dat komt idd door het afvallen!

Heb ik ook en lig soms te rillen in bed haha

Het is inderdaad de manier hier om te kijken wat er precies inzit en dan de lucht er ook uit te halen, wat niet voorkomt dat er toch wel lucht kan achterblijven in sommige gevallen.

Lauw

Fijn dat het zo goed gaat.

Je kan er bioolie opdoen om het mooi te laten worden.

Blijf wel rustig aan doen!

InyMiny

Spannend en praat erover daar zijn we voor.

KiMi

Ben er nog wel maar heb 2 avonden gewerkt en heb geen puf om dan te reageren ben dan 21 uur pas thuis.
Lees inderdaad van 3000 posts.

Zal ik een nieuwe openen?

Titel: De kilo-knallers (afvallen dmv operatie >maagband/GBP)

of

Afvallen m.b.v. maagband of GBP
Ja ik heb palmer's cacoa butter formula met vitamine E. De sneetjes zijn bij mij nog wel drie centimeter de twee grootste dan.. Ik persoonlijk vind dat niet klein hehe.. Het ziet er ook niet uit tot nu toe..maarja het is nog erg vers ja..ik smeer sinds vandaag lekker met palmer's nu de hechtingen eruit zijn. Ik had eigenlijk ook zelfoplossende hechtingen verwacht. Ieder ziekenhuis doet het weer anders he.. Ik snap nu wel waarom het telkens zo'n zeer deed..aangezien ze in me huid sneden!! Nou ik ga tukkie doen.. Op naar weer een daggie gezond eten :D Ik kijk er gewoon naar uit..heerlijk niet zo'n grote trek te hebben als ik altijd had..geweldig. Brenda rond hoeveel calorieën zit jij nu ongeveer per dag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven