Verzekering en op jezelf wonen. Hoe gaat dat?
zaterdag 26 maart 2011 om 18:23
Hoi,
Binnenkort ga ik op mezelf wonen. Dan ga ik natuurlijk een aantal verzekeringen afsluiten. Inboedelverzekering en aansprakelijksheidsverzekering zijn vrij duidelijk. De zorgverzekering is alleen een probleem.
Momenteel ben ik via het werk van mijn vader verzekerd. Als ik uit huis ga mag dat niet meer als ik het goed begrijp. Maar, je kunt alleen switchen van zorgverzekering aan het eind van het jaar.
Hoe werkt het dan?
En zijn er nog belangrijke verzekeringen die ik vergeet?
Alvast bedankt als iemand mij hier iets meer over kan vertellen
Binnenkort ga ik op mezelf wonen. Dan ga ik natuurlijk een aantal verzekeringen afsluiten. Inboedelverzekering en aansprakelijksheidsverzekering zijn vrij duidelijk. De zorgverzekering is alleen een probleem.
Momenteel ben ik via het werk van mijn vader verzekerd. Als ik uit huis ga mag dat niet meer als ik het goed begrijp. Maar, je kunt alleen switchen van zorgverzekering aan het eind van het jaar.
Hoe werkt het dan?
En zijn er nog belangrijke verzekeringen die ik vergeet?
Alvast bedankt als iemand mij hier iets meer over kan vertellen
zaterdag 26 maart 2011 om 18:34
zaterdag 26 maart 2011 om 20:38
quote:Sperzieboontje schreef op 26 maart 2011 @ 19:18:
@uhuh, Ik heb precies hetzelfde gehad, en volgensmij regelde CZ het automatisch omdat je ze een adreswijziging doorgeeft. Alles blijft gewoon hetzelfde, je gaat alleen wat meer betalen.
Zeg dan wel duidelijk dat verhuizing om 1 persoon gaat en dat niet alle personen van het adres meegaan.
Veel plezier toegewenst in je eigen huis!
@uhuh, Ik heb precies hetzelfde gehad, en volgensmij regelde CZ het automatisch omdat je ze een adreswijziging doorgeeft. Alles blijft gewoon hetzelfde, je gaat alleen wat meer betalen.
Zeg dan wel duidelijk dat verhuizing om 1 persoon gaat en dat niet alle personen van het adres meegaan.
Veel plezier toegewenst in je eigen huis!

zondag 27 maart 2011 om 10:52
Achnein, dat klopt, maar dan moet je wel op hetzelfde adres wonen. En dat is het nu net: uhuh gaat verhuizen
@uhuh, kijk bij CZ wel of je een andere collectiviteit kunt krijgen! Heeft jouw universiteit/hogeschool/werkgever ook zoiets bij hen? Of misschien ben je lid van een vereniging waarmee je korting krijgt? Maak desnoods een lijstje van waar je allemaal lid van bent, en bel CZ op, dan kunnen ze dat daar voor je nakijken.
@uhuh, kijk bij CZ wel of je een andere collectiviteit kunt krijgen! Heeft jouw universiteit/hogeschool/werkgever ook zoiets bij hen? Of misschien ben je lid van een vereniging waarmee je korting krijgt? Maak desnoods een lijstje van waar je allemaal lid van bent, en bel CZ op, dan kunnen ze dat daar voor je nakijken.
zondag 27 maart 2011 om 12:27
Bedankt allemaal! Ik krijg eindelijk een beetje inzicht in hoe het werkt nu.
Ik studeer niet meer, ik werk, vandaar dat ik ook eindelijk iets voor mezelf kan betalen haha.
Net op CZ de lijst met verenigingen gevonden, maar ik ben van geen één lid. Dus, misschien wel via de werkgever, moet ik dan navragen. Zit alleen nog tot het eind van het jaar via het uitzendbureau, daarna wordt het pas een ander contract.
En ik zag ook een link met wijzigingen doorgeven. Dus waarschijnlijk kom ik er nu wel uit.
Ik studeer niet meer, ik werk, vandaar dat ik ook eindelijk iets voor mezelf kan betalen haha.
Net op CZ de lijst met verenigingen gevonden, maar ik ben van geen één lid. Dus, misschien wel via de werkgever, moet ik dan navragen. Zit alleen nog tot het eind van het jaar via het uitzendbureau, daarna wordt het pas een ander contract.
En ik zag ook een link met wijzigingen doorgeven. Dus waarschijnlijk kom ik er nu wel uit.

maandag 28 maart 2011 om 21:43
zaterdag 2 april 2011 om 20:05
Mijn zus woonde bij haar vriend (tijdens stage) en is gewoon bij mijn ouders ingeschreven gebleven met de zorgverzekering. Nadeel was wel dat mijn ouders dan de nota's moesten versturen (restitutiepolis) en dat mijn zus die dus een keer in de zoveel tijd moest langsbrengen. Op deze manier kon zij toch gebruik maken van de collectiviteitskorting.
Afgelopen jaar is ze overgestapt naar een goedkopere zorgverzekering.
Mail anders je zorgverzekering even (heb je het zwart op wit).
Afgelopen jaar is ze overgestapt naar een goedkopere zorgverzekering.
Mail anders je zorgverzekering even (heb je het zwart op wit).