Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

maandag 21 maart 2011 om 12:35
dinsdag 22 maart 2011 om 07:30
Ik heb altijd in de detailhandel gewerkt. Mijn startsalaris was 1950 euro bruto per maand.
Nu twee werkgevers verder en meer taken erbij is mijn salaris hoger. Ik heb het niet naar mijn zin bij mijn huidige werkgever. En nu zie ik veel vacatures voor 2000 euro per maand voor iemand met een paar jaar werkervaring.
Nu twee werkgevers verder en meer taken erbij is mijn salaris hoger. Ik heb het niet naar mijn zin bij mijn huidige werkgever. En nu zie ik veel vacatures voor 2000 euro per maand voor iemand met een paar jaar werkervaring.
woensdag 23 maart 2011 om 00:18
quote:daydream schreef op 22 maart 2011 @ 07:30:
Ik heb altijd in de detailhandel gewerkt. Mijn startsalaris was 1950 euro bruto per maand.
Niet hoog inderdaad, maar ik ken de branche niet. Is branche-switchen een optie?
Niet hoog inderdaad, maar ik ken de branche niet. Is branche-switchen een optie?

woensdag 23 maart 2011 om 06:10
woensdag 23 maart 2011 om 23:25
31 Jaar en werkzaam als manager in de gezondheidszorg (HBO+/uni niveau).
¤3500 bruto per maand op basis van 36 uur, vakantiegeld en kleine eindejaarsuitkering. Telefoon en laptop van de zaak. Verder ben ik helemaal vrij om mijn eigen uren in te delen en kan dus gerust 12 weken per jaar vakantie nemen (contractmanagement en resultaatgerichte beoordeling). Mijn werkgever is groot voorstander van 'het nieuwe werken'.
Geen bonussen, auto van de zaak, o.i.d.
¤3500 bruto per maand op basis van 36 uur, vakantiegeld en kleine eindejaarsuitkering. Telefoon en laptop van de zaak. Verder ben ik helemaal vrij om mijn eigen uren in te delen en kan dus gerust 12 weken per jaar vakantie nemen (contractmanagement en resultaatgerichte beoordeling). Mijn werkgever is groot voorstander van 'het nieuwe werken'.
Geen bonussen, auto van de zaak, o.i.d.
donderdag 24 maart 2011 om 08:18
quote:1eendje schreef op 23 maart 2011 @ 17:56:
@rieltje: 3000 euro NETTO? Dat is echt heel veel...
Yup, combinatie van geluk, hard werk and op het juiste moment op de juiste plaats (niet in Nederland, maar in een ontwikkelingsland in Azie) de belasting is hier minder, iets van 10% geloof ik, maar het bedrijf waar voor ik werk, neemt dat voor zijn rekening.
Ben wel voor een veel lager loon begonnen een jaar geleden, door het erg goed te doen ben ik ontzettend snel gestegen (meer dan het dubbele sinds ik begonnen ben een jaar terug)
Dus ja ik ben zeker blij met mijn loon, maar weet ook dat ik het waard ben. Op een hoger nivaeu functioneren in deze omgeving vraagt wat specieke kwaliteiten.
O moet hier ook bij vermelden dat een standaard werk week hier 40 uur is. En dat bij mij functie veel,"veplichte gezelligheids" activiteiten in de avond uren and weekenden hoort. Alhoewel dat natuulijk meestal gewoon leuk is, maar soms ook gewoon werk.
@rieltje: 3000 euro NETTO? Dat is echt heel veel...
Yup, combinatie van geluk, hard werk and op het juiste moment op de juiste plaats (niet in Nederland, maar in een ontwikkelingsland in Azie) de belasting is hier minder, iets van 10% geloof ik, maar het bedrijf waar voor ik werk, neemt dat voor zijn rekening.
Ben wel voor een veel lager loon begonnen een jaar geleden, door het erg goed te doen ben ik ontzettend snel gestegen (meer dan het dubbele sinds ik begonnen ben een jaar terug)
Dus ja ik ben zeker blij met mijn loon, maar weet ook dat ik het waard ben. Op een hoger nivaeu functioneren in deze omgeving vraagt wat specieke kwaliteiten.
O moet hier ook bij vermelden dat een standaard werk week hier 40 uur is. En dat bij mij functie veel,"veplichte gezelligheids" activiteiten in de avond uren and weekenden hoort. Alhoewel dat natuulijk meestal gewoon leuk is, maar soms ook gewoon werk.
donderdag 24 maart 2011 om 08:22
Ik schrijf ook even mee:
25 jr
HBO + WO (Bedrijfskunde - Marketing Management, totaal 6 jr studie)
sinds 9 mdn werkzaam als Marketing Manager
2790,- bruto/40 uur p week
eindejaarsuitkering 8%
Ik vind de meeste salarissen hier vrij hoog, zeker de vergelijking geen opleiding/hoogopgeleid. Ligt dit aan mij of vinden meer mensen dit?
25 jr
HBO + WO (Bedrijfskunde - Marketing Management, totaal 6 jr studie)
sinds 9 mdn werkzaam als Marketing Manager
2790,- bruto/40 uur p week
eindejaarsuitkering 8%
Ik vind de meeste salarissen hier vrij hoog, zeker de vergelijking geen opleiding/hoogopgeleid. Ligt dit aan mij of vinden meer mensen dit?
donderdag 24 maart 2011 om 08:28
Ik ben zelf een man van inmiddles 31
Slechts vooropleiding lbo elektro (en daarna via diverse werkzaamheden hier terecht gekomen. van technische functies tot winkelmedewerker
werk inmiddels 9jaar bij een medische centrum, ben laag binnengekomen en hard meoten werken (en nog steeds)
om kwa salaris en niveau op een Hbo-Wo functie te komen
(door hard te werken en goed alles op te pakken)
Het kan wel zonder papiertjes alleen kost het zoveel meer moeite maar hard werken en blijven bewijzen kan je er komen?
verdien nu +/- 3100 bruto en zal niet heel veel meer groeien (maar Ik zit nu op vergelijkbaar salaris als hbo mensen hier
Ik ben hier heel blij mee en werk hier ook hard voor.
Slechts vooropleiding lbo elektro (en daarna via diverse werkzaamheden hier terecht gekomen. van technische functies tot winkelmedewerker
werk inmiddels 9jaar bij een medische centrum, ben laag binnengekomen en hard meoten werken (en nog steeds)
om kwa salaris en niveau op een Hbo-Wo functie te komen
(door hard te werken en goed alles op te pakken)
Het kan wel zonder papiertjes alleen kost het zoveel meer moeite maar hard werken en blijven bewijzen kan je er komen?
verdien nu +/- 3100 bruto en zal niet heel veel meer groeien (maar Ik zit nu op vergelijkbaar salaris als hbo mensen hier
Ik ben hier heel blij mee en werk hier ook hard voor.
donderdag 24 maart 2011 om 15:53
Ik ben bijna 22 jaar:
- HAVO
- 1 jaar Communicatie op HBO niveau
- Afgeronde opleiding managementassiste/directiesecretaresse bij Schoevers MBO+ niveau
- 1 jaar werkzaam bij huidige werkgever
- receptioniste/telefoniste met managementassistent taken
- 40 uur per week
- 36 vakantiedagen
- Verdien ¤ 1750 bruto per maand exclusief reiskostenvergoeding (¤ 140)
- HAVO
- 1 jaar Communicatie op HBO niveau
- Afgeronde opleiding managementassiste/directiesecretaresse bij Schoevers MBO+ niveau
- 1 jaar werkzaam bij huidige werkgever
- receptioniste/telefoniste met managementassistent taken
- 40 uur per week
- 36 vakantiedagen
- Verdien ¤ 1750 bruto per maand exclusief reiskostenvergoeding (¤ 140)
zaterdag 26 maart 2011 om 21:35
Management Assistente
26 jaar
Schoevers Secretaresse
HBO Office Management
10 jaar werkervaring (tja vroege leerling en gelijk na schoevers gaan werken )
50 vakantiedagen (dat is incl. WTV om 36-urige werkweek te kunnen maken)
8% vakantiegeld
3,25% decemberuitkering
Telefoon vd zaak
Salaris: 1800 netto; vast contract
26 jaar
Schoevers Secretaresse
HBO Office Management
10 jaar werkervaring (tja vroege leerling en gelijk na schoevers gaan werken )
50 vakantiedagen (dat is incl. WTV om 36-urige werkweek te kunnen maken)
8% vakantiegeld
3,25% decemberuitkering
Telefoon vd zaak
Salaris: 1800 netto; vast contract

maandag 28 maart 2011 om 19:57
woensdag 30 maart 2011 om 11:26