Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Oja... helemaal vergeten, het examen van IBI...
Hey,

vandaag drukke dag gehad . in de ochtend kwam een vriendin met haar dochtertje (bijna 2) en toen ging ik pinnen was mijn geld op (iets per ongeluk dubbel afgeschrevenmaar ja, ik heb geen geld) toen was ik supersjaggi , janken ,meteen weer heel down.

Thuis mezelf herpakt, allemaal administratie gedaan, UWV dingen opgestuurd. En toen eten gemaakt voor vanavond en morgen (vrienden op bezoek, dus veel eten, ik dacht ik doe nu vast wat voor morgen)

Al met al toch een goede dag.

Moon, klinkt toch wel goed, dat je de wereld goed om je heen ziet, en het verdriet toelaat.

Waterlelie, idd je bent net begonnen met tennis, straks ben jij ook supergoed, en de nieuwe Steffi Graff. mag ik alvast je handtekening?

Ook ik ben benieuwd hoe het is met IBI, en hoop dat je je examen gehaald hebt
Yellow

Ja klinkt wel goed he. Wat ik zo fijn vind, is dat verdriet kennelijk kan bestaan naast andere dingen. Soms wat meer op de achtergrond, soms meer op de voorgrond.

Depressie daarentegen is zo overheersend. Blijdschap voel ik niet meer, verdriet niet, boosheid niet, alleen die depressie.

Wat ik nu heb voelt veel gezonder.

Vanavond met mijn vader een meubel opgehaald. We moesten omrijden en we hadden zo'n mooie route. En dat is echt dicht bij mijn huis, ik ga daar snel eens fietsen

Jij hebt zo te zien ook een nuttige dag gehad!

Wat goed dat je de administratie gedaan hebt en UWV-dingen geregeld. Zijn vaak niet de leukste klusjes maar je kunt blij zijn als het klaar is.

IBI, ik hoop dat je je examen gehaald hebt. Maar als het niet zo is... ben je nog steeds een kanjer.
Ik snap precies wat je bedoelt (vandaar ook vast dat we hier allebei schrijven )

Idd, het verdriet naast andere gevoelens, inplaats van een overheersend verdriet of depri gevoel.

Supergoed van je dat je dat kunt, ik ben heel trots op je. ga zo door!!!
Dank je

Ik merk dat afleiding me wel goed doet. Eerst heb je er dan eigenlijk geen zin in of lijkt het teveel energie te kosten, maar achteraf voel je je wel beter!

En wat het studeren betreft: ik denk dat ik gewoon alles ga uitzoeken alsof ik wel ga studeren. Met het idee dat het niet zeker is, maar dan heb ik in ieder geval alle informatie.

Tussendoor het nieuws in de gaten houden...
ben gezakt. Was ineens erg zenuwachtig en maakte stomme fouten.

Lig nu in bed. Heb na het examen gelijk in bed gegaan en lig er nu nog. heb honger heb op wat yoghurt vanmorgen na niks meer op.

De hulpverlenster was er gisteren maar kort en ze had niks gedaan voor me (pit aanvragen. psychiater spreken, nagaan van evt. opname plek) Het bevestigt voor mij dat ik de moeite niet waard met ben voor mezelf niet voor haar niet.

Ik lig in bed te janken. Ik las ff bij bij het topic van MV en daar schreef iemand dat ze door b12 tekort eerst gegeken hadden of ze leukemie had. En dan ineens lig ik te janken verdomme ik wil mijn Patrick terug. Ik wil samen zijn.
Lieverd, je bent wel de moeite waard. Je bijdragen op het forum zijn de moeite waard, je bent als persoon de moeite waard.

En als zus, als tante.

Die hulpverleenster heeft gewoon haar werk niet goed gedaan. En dat is heel erg want voor jou was het een heel belangrijk gesprek.

Dat je gezakt bent is kut. Het is niet erg (want er zakken zoveel mensen) maar ik kan me voorstellen dat het heel klote is. Het is al knap dat je durfde, ondanks je slechte stemming en het gedoe met de medicatie.

En na alle rotdingen was het fijn geweest als dit in een keer gelukt was. Maar helaas.

Het maakt jou als mens niet minder.
Lieve IBI

Jammer dat je gezakt bent, volgende keer kun je het weer proberen vol goede moed.

jij bent heel veel waard, dat moet je nooit vergeten. Je hebt een familie die achter je staat, die voor je door het vuur gaan, vrienden en vriendinnen, en forumsters die om je geven (waaronder ik) Dus echt, denk niet dat je niets bent.

De hulpverleenster beseft kenneljik niet wat jij nu nodig hebt, dat is heel erg naar en kut en shit. Misschien kan je zus bellen daarover? om aan te geven dat dit niet de bedoeling is, ik kan me voorstellen dat je daar zelf nu de kracht neit voor hebt.

natuurlijk mis je patrick, dat mag ook. Hij zal altijd in je gedachtes zijn. Lieverd, ik wou dat ik je even kon knuffelen, dat zou niets verandreen aan de situatie, maar je kunt wel wat warmte gebruiken
Bedankt voor jullie reacties zal er morgen (oeps bedoel later op de dag) verder op reageren.

Heb uurtje geleden migraine tablet genomen en ibruprefen en voel me nu een steek beter lichamelijk. Heb nog wel enorme honger dus ga zo denk ik toch nog ff naar beneden iets te knabbelen halen. Heb zin in patat maar geen zin om het te maken. Ach ja..
Eet maar ff lekker wat, dan slaap je ook beter (heb ik iig)

Goed dat je je weer iets beter voelt. Welterusten voor straks.
Ibi misschien voel jij je er iets beter door als je weet dat ik 5 keer voor mijn rijexamen ben geweest . Heb hem gehaald door staatsexamen te doen. Was elke keer veel te zenuwachtig.

En meid je mag er wezen hoor! Ik ken je verder alleen van viva maar ik vind je een sterk en lief mens
Dank je wel voor het compiment mika!

Zo heb koekjes, nootjes en kleine smeerkaasjes op en een slaaptablet als toetje. Ga dus zo hopelijk slapen.
Ibi, hele dikke knuffel. Ik ben pas de 4e keer geslaagd. Ik zeg dan altijd dat ik nu super goed kan rijden, want heb immers veel lessen gehad!

Meisje, als je straks beter in je velletje zit, haal jij ook je rijbewijs!!!

Ik heb gisterenavond een jankbui gehad. Heb alle frustratie over het werk eruit gegooid tegen m'n vriend.. Lag in bad en hij kwam erbij zitten in de badkamer, en even zitten praten en toen kwam die frustratie opeens boven.. Heb heel hard liggen huilen, echt een hu hu hu - huil Daarna in bed ook nog liggen huilen om wie ik nu ben. Voor mijn gevoel sta ik stil in het leven. Ik word elke dag herrinert aan datgene wat ik juist wil vergeten, omdat ik een psychische aandoening heb. Elke dag medicijnen slikken, elke dag de bevestiging dat ik niet ben zoals andere mensen, gewoon "normaal"...

Heb vannacht ook erg slecht geslapen weer en ben nu echt heel erg moe.. 2 nachten slecht geslapen, overdag al m'n energie in m'n werk stoppen....

Heb besloten dat ik alles mbt werk op ga schrijven, het na ga lezen als ik rustiger ben, en dat dan ga laten lezen aan m'n bazen. Ik kan het niet uitdrukken als ik praat, dus dan maar schrijven denk ik....

Nou, ik ga weer werken....

Dikke knuf allemaal!!!!!
Ibi ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen

Waterlelie, misschien idd goed om het op te schrijven, dan kun je het ook zelf een dagje later lezen en kijken wat van de dingen 'echte' problemen zijn, en wat ligt aan je gemoedtoestand.

Ik ben net wakker (alweer niet om 8 uur wakker geworden) en wederom is mijn planning in de war. Verder voel ik me redelijk
Sinds gisteren helemaal geen efexor meer en wat voel ik me lichamelijk klote! Heel veel van die electrische schokjes en zowiezo veel hoofdpijn.

Bleh bleh en nog eens bleh! Morgen naar de psychiater.
Heh bah, IBI, klint eng... Bij mij bevalt de Efexor tot nu toe redelijk. Niet echt vervelende bijwerkingen, af en toe misselijk... Denk wel dat ik omhoog moet met de dosis, maar we zullen 't wel horen vrijdag..

Yellow, ik ben jaloers dat je uit kunt slapen.. Wil ik ook... Ben echt heel moe vandaag..

Verder heb ik vandaag een pokke bui.
Ibi, hopelijk kun je het er morgen over hebben dan bij psychiater dat je je zo slecht voelt lichameljik gezien. Ik heb geen verstand van medicatie enzo..

lelie, ja het is een wonder. ik gun het jou ook, heb het nu 2x gehad afgelopen week, ben er blij mee, want ik word al 4 maanden lang om 8 uur ;s ochtends wakker ook al ben ik pas om4 uur gaan slapen. Dus ik was op.
Mja helaas moet ik elke dag gewoon om half 8 / 8 uur beginnen op m'n werk... A.s. zaterdag mag ik weer uitslapen, hoop ik..!

Vorige week elke nacht goed doorgeslapen, maar waarschijnlijk onrustig dus niet uitgeslapen wakker... Nu deze week slaap ik gewoon ronduit k u t ...
Zoooo... ik had mijn telefoon (wekker) niet bij mijn bed, omdat ik m gisteravond niet kon vinden.

Ik dacht ik word vanzelf wel een keer wakker. Dus nu wakker (had volgens mij nog wel langer kunnen slapen) en zie dat het 13.38 is??!!

Ik had een uur of 11 gegokt.

Nu even jullie lezen.
Waterlelie, volgens mij heb je wel een lieve vriend. Dat is wel fijn, dan sta je er in ieder geval niet alleen voor als het ff minder gaat.

Sorry, maar welke aandoening heb jij ook alweer? In het begin van het topic kwamen er zo snel een aantal nieuwe mensen bij (gezellig!) dat ik niet alle informatie heb opgeslagen.

IBI, wat naar van dat lichamelijke afkicken. Je weet iig waardoor het komt, maar dat maakt het niet minder heftig.

Echt de arts bellen als het te erg wordt he.

(shit ik zie nu pas jullie berichten over slecht slapen... heb ik net die uitslaap-post geplaatst.

Maar baal er wel een beetje van dat ik niet wat eerder kan slapen. 23 tot 9 is wat acceptabeler dan 3 tot 13. )
Moon, ik heb sociale / gegeneraliseerde angst en "somberheid" ( lichte depressie dus ).. Ben dus heel onzeker over alles, pieker me een ongeluk en heb een negatieve deken op m'n schouders hangen...

Verder gewoon een heeeeleboel meegemaakt in m'n leven wat ik nooit verwerkt heb..
Oh, en lekker van genieten joh dat je zo lang kan slapen! Is een teken dat je lijf het nodig heeft!!
Waterlelie, dank je voor je antwoord. Ook niet makkelijk, lijkt me.

Die dingen die je nooit verwerkt hebt, ben je daar mee bezig op één of andere manier?

Ik denk dat 'verwerken' een heel zwaar proces kan zijn maar dat het op den duur die deken op je schouders wel minder kan maken.

Ja ik heb het nodig kennelijk. Nog steeds moe, na al die slaap. Misschien komt het ook door al die emoties van de afgelopen dagen, dat mijn lichaam zo moe en zwaar is.

Gisteren was ik ook moe maar ben ik toch dingen gaan doen (want afgesproken, nuttig etc) en vandaag breekt dat me weer op.
momenteel is de psycholoog nog niet bezig met verwerken.. we willen eerst kijken of het gaat zónder het verwerken, aangezien mijn halve geheugen naar de knoppen is.. Ik kan me van voor mijn 12e jaar bijna niets herrineren... Sowieso kan ik me weinig herrineren van gebeurtenissen in mijn leven...

Gisteren was ik aan het lezen in oude dagboeken, in de hoop dat ik beschrijvingen vind van gevoelens die ik bij de psycholoog kan voorleggen... Is niet heel fijn, wel heel confronterend.. maar wie weet kom ik wat tegen...
Raar lijkt me dat, als je zoveel niet meer weet. Ik heb zelf best een goed geheugen, als het om dingen van vroeger gaat. Weet precies nog bij wie ik in de klas zat, met welke juf/meester welk jaar, wanneer we waar op vakantie waren, etc.

Zit in de familie om veel te onthouden en met name mijn moeder begint ook vaak over vroeger.

Maar ik begrijp uit jouw berichten dat het beter was om dingen te vergeten

Gelukkig kijkt je psych nauwkeurig wat de beste behandeling is voor jou.

Het belangrijkste is het hier en nu natuurlijk. Als je nu een fijne relatie hebt en een leuke baan, is dat heel mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven