Afmetingen bed
donderdag 7 april 2011 om 13:50
Ik ben aan het kijken naar een nieuw bed (2 pers) maar kom er nog niet helemaal uit. Heb geen partner dus koop het bed alleen, maar wil het wel zo aanschaffen dat een evt partner er ook fijn in ligt.
Qua lengte dacht ik aan minimaal 2,10 (of is 2,20 beter?)
Wat is een fijne breedte, 1,60 of 1,80?
Dan nog nadenken over matras(sen), lattenbodem.
En ik wil een bed dat vooral niet kraakt. Mijn buurman heeft een bed dat wel kraakt en dat is best genant als hij vrouwelijk bezoek heeft. Het is vrij gehorig hier.
Zag dat Ikea weinig lange bedden heeft. Leen Bakker zit hier maar ik vraag me af wat voor kwaliteit die biedt.
Ik heb een beperkt budget dus Hastens en Auping vallen af.
Wie heeft tips of denkt mee?
Qua lengte dacht ik aan minimaal 2,10 (of is 2,20 beter?)
Wat is een fijne breedte, 1,60 of 1,80?
Dan nog nadenken over matras(sen), lattenbodem.
En ik wil een bed dat vooral niet kraakt. Mijn buurman heeft een bed dat wel kraakt en dat is best genant als hij vrouwelijk bezoek heeft. Het is vrij gehorig hier.
Zag dat Ikea weinig lange bedden heeft. Leen Bakker zit hier maar ik vraag me af wat voor kwaliteit die biedt.
Ik heb een beperkt budget dus Hastens en Auping vallen af.
Wie heeft tips of denkt mee?
donderdag 7 april 2011 om 13:55
Ik had een bed van 220 lang en 240 breed. Héérlijk bed, maar je komt elkaar niet tegen als je dat niet wilt. Boxspring ook nog, heerlijk eiland in de slaapkamer. Was helaas niet mijn bed, maar wat had ik hem graag meegenomen..
Dus tegen het kraken een boxspring, ik vind 210 bij 180 groot genoeg. Maar als jij graag overdwars ligt, of juist heel erg lepeltje-lepeltje gelden voor jou weer andere ideale afmetingen.
Dus tegen het kraken een boxspring, ik vind 210 bij 180 groot genoeg. Maar als jij graag overdwars ligt, of juist heel erg lepeltje-lepeltje gelden voor jou weer andere ideale afmetingen.
donderdag 7 april 2011 om 13:56
Een bed dat geen geluid maakt, tijdens de nachtelijke activiteiten: boxspring.
Wij hebben een ijzeren frame met lattenbodem (Trendhopper) en die maakt toch nog een beetje geluid. Ons bed is 1,60 meter breed en 2,20 lang.
Ik vind wel het nadeel van een boxspring dat je dan twee matrassen hebt. Maar dat is in jouw geval misschien weer een voordeel.
Wij hebben een ijzeren frame met lattenbodem (Trendhopper) en die maakt toch nog een beetje geluid. Ons bed is 1,60 meter breed en 2,20 lang.
Ik vind wel het nadeel van een boxspring dat je dan twee matrassen hebt. Maar dat is in jouw geval misschien weer een voordeel.
donderdag 7 april 2011 om 13:57
Ga a.u.b. voor de 180 cm breedte. Mocht je kiezen voor een 2 persoons matras die wat zachter is dan duig je niet naar elkaar toe als je een vriend hebt. En heerlijk toch, die luxe? Mijn bed is 2m lang en daar heb ik mijn vriend van 1.85m nog niet over horen klagen dat het te kort is.
Eh, ik heb voor het 2x los matras en lattenbodems bij Beterbed iets rond de ¤ 2000,- volgens mij. Is een A-Line matras en de lattenbodem geen idee.
Zelf heb ik wel gigantisch spijt van 2 losse matrassen (had echt een 2 persoons moeten kiezen) omdat ik nu vaak in de gleuf ligt als vriend blijft slapen. Dan kies ik liever een iets harder 2 persoons matras want nu sta ik vaak heel verkreukeld op. Mis het nu ook heel erg om heerlijk breed midden in het bed te liggen.
Succes en mijn grootste tip: vooral goed nadenken en niet over één nacht ijs gaan. Ik had liever wat meer matrassen willen testen en ook 2 persoons.
Eh, ik heb voor het 2x los matras en lattenbodems bij Beterbed iets rond de ¤ 2000,- volgens mij. Is een A-Line matras en de lattenbodem geen idee.
Zelf heb ik wel gigantisch spijt van 2 losse matrassen (had echt een 2 persoons moeten kiezen) omdat ik nu vaak in de gleuf ligt als vriend blijft slapen. Dan kies ik liever een iets harder 2 persoons matras want nu sta ik vaak heel verkreukeld op. Mis het nu ook heel erg om heerlijk breed midden in het bed te liggen.
Succes en mijn grootste tip: vooral goed nadenken en niet over één nacht ijs gaan. Ik had liever wat meer matrassen willen testen en ook 2 persoons.
donderdag 7 april 2011 om 13:58
Toen ik mijn bed kocht was ik alleen en kocht dus een 1 persoon bed. Achteraf gezien was dat mooi dom. Bed staat er net een jaar en zou eigenlijk nu een 2 pers bed moeten hebben. Met zijn 2en in een 1 pers bed is niet goed voor je nachtrust
Verstandig dus dat je voor een 2 pers gaat. Leenbakker heeft kwalitatief wel goede bedden maar van matrassen ben ik minder fan. Eerst liggen ze goed maar na een jaar wil je eigenlijk een ander matras.
Denk dat je aan maten wel goed zit met 2.20 en 1.80 mits je slaapkamer dat toelaat. Voor een goed matras ben ik naar een beddenspeciaalzaak gegaan, maar de ombouw * noem je dat zo?* heb ik dus bij Leen B gehaald
Verstandig dus dat je voor een 2 pers gaat. Leenbakker heeft kwalitatief wel goede bedden maar van matrassen ben ik minder fan. Eerst liggen ze goed maar na een jaar wil je eigenlijk een ander matras.
Denk dat je aan maten wel goed zit met 2.20 en 1.80 mits je slaapkamer dat toelaat. Voor een goed matras ben ik naar een beddenspeciaalzaak gegaan, maar de ombouw * noem je dat zo?* heb ik dus bij Leen B gehaald
Het gras aan de overkant is niet groen.
donderdag 7 april 2011 om 14:02
donderdag 7 april 2011 om 14:14
quote:nike schreef op 07 april 2011 @ 13:56:
Ik vind wel het nadeel van een boxspring dat je dan twee matrassen hebt. Maar dat is in jouw geval misschien weer een voordeel.Ik heb ook een boxspring (1.60x2.20 en is voor ons 2en meer dan voldoende), maar gewoon n tweepersoons matras..
Ik vind wel het nadeel van een boxspring dat je dan twee matrassen hebt. Maar dat is in jouw geval misschien weer een voordeel.Ik heb ook een boxspring (1.60x2.20 en is voor ons 2en meer dan voldoende), maar gewoon n tweepersoons matras..
donderdag 7 april 2011 om 14:16
Wij hebben een bed van 2.00 bij 1.60 en is groot genoeg. Ook man van 1.86m heb ik er nooit over horen klagen. Wij hebben wel 2 matrassen, maar ze hebben niet echt een rand (als je begrijpt wat ik bedoel). De hoeken zijn een heel klein beetje afgerond. Hierdoor passen ze goed naast elkaar en voel ik nooit een rand of een gleuf in het midden.
Nu ik er zo over nadenk, ben ik heel blij met ons bed!
Nu ik er zo over nadenk, ben ik heel blij met ons bed!
donderdag 7 april 2011 om 14:20
Ik vind het een beetje raar dat je een bed wilt kopen op basis van een partner die je niet hebt. Het lijkt mij het beste dat je gewoon een bed van 2 meter lang koopt in de breedte die jouw het prettigst lijkt.
Mocht je een vriend krijgen die klaagt over je bed , dan kan hij nog altijd zijn bankpas trekken en gaan kopen wat voor jullie beiden fantastisch is.
Kom op hoor.
Ikea heeft hele leuke bedombouwen en ledikanten.
Doe niet zo moeilijk.
Mocht je een vriend krijgen die klaagt over je bed , dan kan hij nog altijd zijn bankpas trekken en gaan kopen wat voor jullie beiden fantastisch is.
Kom op hoor.
Ikea heeft hele leuke bedombouwen en ledikanten.
Doe niet zo moeilijk.
donderdag 7 april 2011 om 14:28
quote:BarbaraAnn schreef op 07 april 2011 @ 14:02:
Oh ja, het ledikant bij Ikea gehaald, dat wel. Dus die 'ombouw' waar Kampen het over heeft.
Ik baal dus echt gigantisch van die 2 matrassen. Als vriend en ik gaan samenwonen hebben we al besloten samen te gaan shoppen voor een 2 persoons matras.
Waarom koop je geen kwalitatief goede topper van 1.80 bij 2.00? Wij hebben een boxspring met 2 matrassen en daarop wel een tweepersoonsstopper. Geen enkele last van een geul daardoor.
Kies wel een dikke topper, want een dunne variant lijkt me minder effectief. Als jullie snel gaan samenwonen zou ik het trouwens niet doen, want een goed topdekmatras kost ook al snel 300 euro.
Oh ja, het ledikant bij Ikea gehaald, dat wel. Dus die 'ombouw' waar Kampen het over heeft.
Ik baal dus echt gigantisch van die 2 matrassen. Als vriend en ik gaan samenwonen hebben we al besloten samen te gaan shoppen voor een 2 persoons matras.
Waarom koop je geen kwalitatief goede topper van 1.80 bij 2.00? Wij hebben een boxspring met 2 matrassen en daarop wel een tweepersoonsstopper. Geen enkele last van een geul daardoor.
Kies wel een dikke topper, want een dunne variant lijkt me minder effectief. Als jullie snel gaan samenwonen zou ik het trouwens niet doen, want een goed topdekmatras kost ook al snel 300 euro.
donderdag 7 april 2011 om 14:34
Hier trouwens een bed van 1.80 bij 2.10. Ideaal voor man, want die is 1.85 en ligt nu nooit meer met zijn voeten over het voeteneinde.
We hebben in het verleden ook een bed van 1.40 breed gehad en dat vind ik met 2 personen een beetje krap.
Als je voor een langer bed kiest moet je inderdaad wel rekening houden met je beddengoed. Langer is vaak weer duurder.
We hebben in het verleden ook een bed van 1.40 breed gehad en dat vind ik met 2 personen een beetje krap.
Als je voor een langer bed kiest moet je inderdaad wel rekening houden met je beddengoed. Langer is vaak weer duurder.
donderdag 7 april 2011 om 14:41
Heb je de ruimte in je slaapkamer? Al opgemeten wat e.e.a. voor effect heeft op de restant ruimte?
Wij hebben een bed van 2.10 bij 1.60 met 2 matrassen. Ik vind die 2 matrassen super. Wij hebben absoluut geen last van de kier. Wij vinden 2 matrassen veel beter handelbaar dan 1 grote. Een breedte van 1.60 is prima.
Ook qua extra kosten voor de extra lengte valt wel mee. Ik heb dit nog nooit ervaren.
Wij hebben een bed van 2.10 bij 1.60 met 2 matrassen. Ik vind die 2 matrassen super. Wij hebben absoluut geen last van de kier. Wij vinden 2 matrassen veel beter handelbaar dan 1 grote. Een breedte van 1.60 is prima.
Ook qua extra kosten voor de extra lengte valt wel mee. Ik heb dit nog nooit ervaren.
donderdag 7 april 2011 om 15:06
Wij hebben geen grote slaapkamer en hebben een bed van 160 bij 2 m. Ruim voldoende, mijn vriend van 1.89 slaapt er prima in. Breder kon wel, maar daar was die mooie bedombouw niet verkrijgbaar in. En nu ben ik ook wel blij dat ik dat niet heb genomen, dan was de slaapkamer toch krapper geworden.
Daarvoor hadden we een paar jaar een bed van 140 breed, dat paste ook wel, maar is sneller erg warm in de zomer en dan heb je niet voldoende ruimte om ver genoeg van elkaar te gaan liggen.
Maar als je geen partner hebt of nog niet samenwoont, kan 140 ook echt prima hoor. De breedte van je bed die je zou kiezen zou in jouw geval het meest afhankelijk zijn van de ruimte die je hebt in je kamer, de meerprijs voor een breder bed en matras valt wel mee. Qua kraken is een boxspring inderdaad meestal stiller.
Daarvoor hadden we een paar jaar een bed van 140 breed, dat paste ook wel, maar is sneller erg warm in de zomer en dan heb je niet voldoende ruimte om ver genoeg van elkaar te gaan liggen.
Maar als je geen partner hebt of nog niet samenwoont, kan 140 ook echt prima hoor. De breedte van je bed die je zou kiezen zou in jouw geval het meest afhankelijk zijn van de ruimte die je hebt in je kamer, de meerprijs voor een breder bed en matras valt wel mee. Qua kraken is een boxspring inderdaad meestal stiller.
donderdag 7 april 2011 om 15:15
Zou gewoon een standaard maat bed kopen (2.00m lengte). Belangrijk is hoogstens dat je dan geen frame oid bij het voeteneinde hebt, zodat bij evt. een lange toekomstige partner hij toch in je bed past. Breedte, wat je zelf prettig vindt en wat in je slaapkamer past.
Maar zoals Cateautje ook zegt, mocht het zover zijn dan zie je dat dan toch wel weer?
Koop dus gewoon iets wat je mooi lijkt en lekker vind liggen.
Maar zoals Cateautje ook zegt, mocht het zover zijn dan zie je dat dan toch wel weer?
Koop dus gewoon iets wat je mooi lijkt en lekker vind liggen.
donderdag 7 april 2011 om 15:19
Ik zou zeker voor een bed van 1.80 breed gaan, kleiner zou ik met twee personen liever niet in willen slapen. Ons bed is 2.20 lang, omdat vriendlief 2.04m is, dus die lengte moet wel wil hij er een beetje normaal inpassen We hebben twee matrassen, ook dat is noodzakelijk. Mijn vriend is heel wat zwaarder dan ik ben, we kunnen dus niet op hetzelfde soort matras liggen. Ik heb een 'medium' en hij een 'firm'.
donderdag 7 april 2011 om 15:19
Of koop een twijfelaar. Breed genoeg voor jezelf en een partner past er altijd nog naast.
Nu kun je nog helemaal niet bepalen of een toekomstige partner ook lekker in je bed ligt. Het postuur van je partner bepaalt dat (dik, dun, lang, klein) in combinatie met wat zijn eigen voorkeur is (latten, spiraal) en het type matras (latex, foam, springveren, etc.).
Nu kun je nog helemaal niet bepalen of een toekomstige partner ook lekker in je bed ligt. Het postuur van je partner bepaalt dat (dik, dun, lang, klein) in combinatie met wat zijn eigen voorkeur is (latten, spiraal) en het type matras (latex, foam, springveren, etc.).
donderdag 7 april 2011 om 16:04
Wij hebben een bed van 2.10 m lang en 1.60 m breed. Er wordt over het algemeen aangeraden het bed minimaal 20 cm langer te kopen dan de langste persoon die het gaat gebruiken. We hebben 2 losse matrassen van 80 x 2.10 en daarop een los topmatras. Het ligt goddelijk en omdat het wat hoger is, stapt het ook fijn uit. Voorheen hadden we 1 matras maar hoe breder het matras hoe erger er een kuil ontstaat. Dat beviel ons niet, lag niet lekker dus hebben we nu 2 aparte matrassen en door het topmatras lijkt het gewoon 1 matras maar dan zonder de nadelen.
En inderdaad je kunt ieder je eigen hardheid van matras uitzoeken. Als bedbodem hebben wij een Auping spiraal, kraakt niet in tegenstelling tot onze eerdere lattenbodem.
En inderdaad je kunt ieder je eigen hardheid van matras uitzoeken. Als bedbodem hebben wij een Auping spiraal, kraakt niet in tegenstelling tot onze eerdere lattenbodem.
donderdag 7 april 2011 om 16:29
Ik zou voor minimaal 210 bij 180 gaan. Ik ben zelf maar 177 lang, maar ik kan niet meer zonder mijn lange bed. Als ik ergens anders slaap lig ik altijd net met mijn tenen over het randje.
Dat het beddengoed duurder is valt echt heel erg mee. Je kan gewoon bij de hema hele gunstig geprijsde hoeslakens halen.
Om de kraak tegen te gaan zou ik voor een boxspring kiezen. Slaapt ook ontzettend lekker.
Dat het beddengoed duurder is valt echt heel erg mee. Je kan gewoon bij de hema hele gunstig geprijsde hoeslakens halen.
Om de kraak tegen te gaan zou ik voor een boxspring kiezen. Slaapt ook ontzettend lekker.