Canarische eilanden - welk eiland?
zondag 6 januari 2008 om 17:33
Hi allemaal
Op dit moment ben ik 4 maanden zwanger en als ik dik 6 maanden ben willen we nog een weekje weg. Het is dan maart, en we willen graag zon maar niet te ver vliegen dus we hebben ons oog laten vallen op de Canarische eilanden.
Nu zijn wij niet van het massa-toerisme, sterker nog, we gaan altijd met alleen een vliegticket en rugzak weg. Maar vanwege de zwangerschap gaan we het dit keer rustig aan doen en dus wellicht toch maar lekker een week in een appartement of hotel.
Ik ben nog nooit op de Canarische eilanden geweest dus hierbij de vraag naar welk eiland we het best kunnen gaan, en naar welke plaats. We willen graag een leuk maar niet te toeristische stadje/dorp, liefst aan zee, waarvandaan we met de auto wat uitstapjes kunnen maken.
Alvast bedankt!
Op dit moment ben ik 4 maanden zwanger en als ik dik 6 maanden ben willen we nog een weekje weg. Het is dan maart, en we willen graag zon maar niet te ver vliegen dus we hebben ons oog laten vallen op de Canarische eilanden.
Nu zijn wij niet van het massa-toerisme, sterker nog, we gaan altijd met alleen een vliegticket en rugzak weg. Maar vanwege de zwangerschap gaan we het dit keer rustig aan doen en dus wellicht toch maar lekker een week in een appartement of hotel.
Ik ben nog nooit op de Canarische eilanden geweest dus hierbij de vraag naar welk eiland we het best kunnen gaan, en naar welke plaats. We willen graag een leuk maar niet te toeristische stadje/dorp, liefst aan zee, waarvandaan we met de auto wat uitstapjes kunnen maken.
Alvast bedankt!
zondag 6 januari 2008 om 17:46
Ik ben nu 2 keer naar Puerto de Mogan geweest (appartementen Venezia) op Gran Canaria. Dat is een erg schattig havenplaatsje, niet echt massatoerisme zoals dat in de grotere badplaatsen daar wel is. Er is geen bruisend nachtleven (een paar kroegen, maar dan houdt het wel op), maar daar zit je waarschijnlijk toch niet op te wachten als je 6 maanden zwanger bent. Wel een hoop leuke en lekkere restaurantjes. Je kunt even op vaya.nl kijken voor meer info. De appartementen boek je i.c.m. een huurauto, dus je kunt alle kanten op, en bij de receptie zijn ook allerlei excursies te boeken, mocht je daar behoefte aan hebben.
-
zondag 6 januari 2008 om 17:48
zondag 6 januari 2008 om 17:49
Hmm, als je niet van massatoerisme houdt, weet ik niet of de Canarische eilanden je plek zijn. Ik kan alleen spreken over Tenerife, daar zat ik aan de rustige (en minder zonnige) noordkant. Voor mij eens maar nooit weer. Op zich hebben we ons wel vermaakt hoor, maar achteraf vond ik bv. Kreta veel mooier om met de auto uitstapjes te maken. Ik zat overigens in Puerto de la Cruz. Ik vond het totaal niet sfeervol.
Sorry, ik ben niet zo positief!
Sorry, ik ben niet zo positief!
zondag 6 januari 2008 om 18:30
Ik weet niet hoe warm het op kreta in maart al is, maar als het zonnig genoeg is, is dat idd veel leuker en minder toeristisch dan de canarische eilanden.
Als je het massatoerisme wilt vermijden moet je iig niet naar Playa del Ingles gaan op gran Canaria.
Overigens zou je ook ens kunnen nadenken over Turkije. Alanya etc is supertoeristisch, maar de meeste mensen komen hun all-inclusive hotel niet uit, dus met een klein stukje rikden zit je zo buiten de toeristische gebieden.
Als je het massatoerisme wilt vermijden moet je iig niet naar Playa del Ingles gaan op gran Canaria.
Overigens zou je ook ens kunnen nadenken over Turkije. Alanya etc is supertoeristisch, maar de meeste mensen komen hun all-inclusive hotel niet uit, dus met een klein stukje rikden zit je zo buiten de toeristische gebieden.
zondag 6 januari 2008 om 19:11
Ik ben twee maal op de Can. Eilanden geweest, Gran Canaria en Lanzarote. Gran Canaria is vrij toeristisch, maar goed, wij zaten dan ook bij Playa del Ingles. Lanzarote is erg vulkanisch, als je van een ruig landschap houdt zit je daar erg goed. Huurautootje nemen en lekker rondcrossen, de wegen zijn heel goed begaanbaar (gewoon asfalt) en de benzine kost geen ruk. Aanrader is sowieso El Golfo, een groen (vulkanisch) meer en zeer mooie rotspartijen.
zondag 6 januari 2008 om 19:27
zondag 6 januari 2008 om 20:12
zondag 6 januari 2008 om 20:14
Tenerife: Als je een appartementje huurt met auto erbij zit je meestal wel een stukje van de kust. Maar daar zit je zo met de auto. Veel grote toeristische plaatsen, maar ook mooie natuur ( de hoogste berg van Spanje!). Je kan lekker rondcrossen met de auto, maar ook een stuk over de (wel heel toeristische) boulevard lopen ( Playa del Ingles heel toeristisch, Los Cristianos iets beter...)... en lekker een terrasje pakken. Het noorden is leuk om te bezoeken, maar zou er geen hotel oid nemen, omdat het de "natte" kant is van het eiland. Daardoor wel weer erg groen... Weinig authentieks te vinden. Wel heel veel Afrikaners die allemaal dezelfde rotzooi aan willen smeren...
La Gomera: Als je een weekje gaat geen aanrader, omdat je op Tenerife vliegt en van daar met de boot naar la gomera moet. De zonnige kant is aan de andere kant van het eiland en dat is nog zeker een uur, anderhalf uur rijden. Kost veel tijd om er te komen dus. Geen grote toeristische plaatsen, wel heel mooie natuur....
La Palma: Geen groot massatoerisme. Wel heel mooie natuur en heel afwisselende natuur. Ook wel stukjes om te wandelen die je ook met een 6 mnd+ buik kan doen om van het fantastische uitzicht te genieten. Ligt eraan aan welke kant je zit, maar verwacht geen enorme stranden. Los llanos kan je lekker eten op het plein met mooie bomen. Of in Santa Cruz aan de boulevard. Als je wilt kan ik je nog wel een appartementje aanraden. De Sudtours gids vind ik echt een aanrader voor de losse appartementjes met auto!
Lanzarote: Heel plat, je rijdt in 3 kwartier van de ene naar het andere eiland. Wel een mooi vulkanisch park, maar na 1 bezoek heb je dat ook wel gezien. Wel nog dingen om te bezoeken ( uitzichtpunt, grot), maar overal betalen! Dat werd ik wel een beetje zat. Op de stranden waait het vaak heel erg, waardoor je flink gezandstraald wordt! ( daarom wel goed om te surfen daar!). Puerto de la Carmen is wel toeristisch, maar op zich wel een leuke bouelvard om overheen te lopen met een aardig strand. Wel een goed eiland om te beginnen, als je eerst La Palma hebt bezocht, valt Lanzarote een beetje tegen denk ik...
Fuertaventura: Nooit geweest, maar van horen zeggen ook tochtige stranden en veel strand!
Gran Canaria: Gaan we nu wslk een keertje heen ( hebben baby van 5 mnd). Wat ik erover lees is op sommige plekken ook wel heel toeristisch, maar ook mooie natuur. Het is maar net wat je opzoekt natuurlijk. We kunnen nu geen lange wandeltochten door de bergen houden, dus met de kinderwagen over een toeristische boulevard lopen is dan ook wel eens leuk voor de verandering!
El Hierro: Ook op tenerife vliegen en daarna met vliegtuig naar El Hierro. Ook lange reistijd, dus zou ik ook afraden. Hier is echt niks van massatoerisme.
La Gomera: Als je een weekje gaat geen aanrader, omdat je op Tenerife vliegt en van daar met de boot naar la gomera moet. De zonnige kant is aan de andere kant van het eiland en dat is nog zeker een uur, anderhalf uur rijden. Kost veel tijd om er te komen dus. Geen grote toeristische plaatsen, wel heel mooie natuur....
La Palma: Geen groot massatoerisme. Wel heel mooie natuur en heel afwisselende natuur. Ook wel stukjes om te wandelen die je ook met een 6 mnd+ buik kan doen om van het fantastische uitzicht te genieten. Ligt eraan aan welke kant je zit, maar verwacht geen enorme stranden. Los llanos kan je lekker eten op het plein met mooie bomen. Of in Santa Cruz aan de boulevard. Als je wilt kan ik je nog wel een appartementje aanraden. De Sudtours gids vind ik echt een aanrader voor de losse appartementjes met auto!
Lanzarote: Heel plat, je rijdt in 3 kwartier van de ene naar het andere eiland. Wel een mooi vulkanisch park, maar na 1 bezoek heb je dat ook wel gezien. Wel nog dingen om te bezoeken ( uitzichtpunt, grot), maar overal betalen! Dat werd ik wel een beetje zat. Op de stranden waait het vaak heel erg, waardoor je flink gezandstraald wordt! ( daarom wel goed om te surfen daar!). Puerto de la Carmen is wel toeristisch, maar op zich wel een leuke bouelvard om overheen te lopen met een aardig strand. Wel een goed eiland om te beginnen, als je eerst La Palma hebt bezocht, valt Lanzarote een beetje tegen denk ik...
Fuertaventura: Nooit geweest, maar van horen zeggen ook tochtige stranden en veel strand!
Gran Canaria: Gaan we nu wslk een keertje heen ( hebben baby van 5 mnd). Wat ik erover lees is op sommige plekken ook wel heel toeristisch, maar ook mooie natuur. Het is maar net wat je opzoekt natuurlijk. We kunnen nu geen lange wandeltochten door de bergen houden, dus met de kinderwagen over een toeristische boulevard lopen is dan ook wel eens leuk voor de verandering!
El Hierro: Ook op tenerife vliegen en daarna met vliegtuig naar El Hierro. Ook lange reistijd, dus zou ik ook afraden. Hier is echt niks van massatoerisme.
zondag 6 januari 2008 om 20:21
Ik heb in puerta de la Cruz en vond het leuk. Ik zat niet in het centrum (eigenlijk aan de rand van de stad), vond het ideaal als uitvalsbasis met de auto.
Helaas voor mij is het daar wel erg heuvelachtig. Ik ben niet zo goed ter been en kon er nauwelijks lopen. Dat kan je mi bij 6 maanden zwangerschap ook flink tegen vallen. Het zuiden van Tenerife is veel vlakker, maar mi minder mooi doordat het erg dor is. het noorden is qua natuur veel mooier
Helaas voor mij is het daar wel erg heuvelachtig. Ik ben niet zo goed ter been en kon er nauwelijks lopen. Dat kan je mi bij 6 maanden zwangerschap ook flink tegen vallen. Het zuiden van Tenerife is veel vlakker, maar mi minder mooi doordat het erg dor is. het noorden is qua natuur veel mooier
zondag 6 januari 2008 om 21:19
Ik ben op Gran Ganaria geweest, Playa del Ingles geweest. Was echt massatoerisme. Wat Krengiserweer is zeker zo, in Turkye is het ook een aangename temperatuur in maart. Bovendien is daar het massatoerisme goed te ontwijken. Niet alleen door dat de meesten hun All-inclusive hotel niet uitkomen. Je kan daar ook een rustig dorpje op zoeken. Ik ga vaak naar Dalyan, mooie natuur, rustig dorp en is maar 20 min van de luchthaven Dalaman
dinsdag 8 januari 2008 om 12:02
Wij zijn al redelijk vaak naar de canarische eilanden geweest in februari/maart, en hebben o.a. La Palma, Gomera, Tenerife, Gran Canaria en Lanzarote bezocht. Als je niet weg bent van massatoerisme, maar wel de geneugten van een leuk boulevardje wilt hebben, is Puerto Naos op La Palma bijv. erg geschikt. Wel een auto huren, want het eiland is zoooo mooi! Er zijn op dat kleine eilandje wel 4 soorten klimaten, en het midden is een grote oude vulkanische krater (= nat. park). Mooimooimooi. Ben je wel erg van het strandliggen, dan is het weer niet zo geschikt.
Tenerife heeft ook heus plekjes/badplaatsjes die niet zo erg toeristisch zijn, maar goed...altijd meer dan op La Palma. Maar Tenerife heeft ook prachtige plekken om te bezoeken (El Teide; 3700m hoog, je rijdt rond op 2200 m door een maanlandschap!!), Masca (dorpje met superroute ernaartoe, en redelijk zware mooie wandeling van Masca naar zee en weer terug) enz.). Mooie stranden.
Gran Canaria was ons TE toeristisch/"goedkoop", maar ook daar best een mooi achterland, qua natuur. Ook mooie stranden en veel te doen.
Lanzarote is heeeel anders (geen hoge bergen), maar is ook mooi om eens te zien. Niet al te toeristisch, overigens. Mooie stranden.
La Gomera is ook schitterend qua natuur, maar voor een week niet zo handig, zoals al geschreven werd. Zeker niet toeristisch, veel wandelen.
Ik zou denk ik voor La Palma gaan!
Oh ja, en aangezien je zwanger bent.... Ikzelf vind de Can. eilanden altijd wel erg hygienisch en qua medische faciliteiten goed uitgerust. Best handig. Heb ook nog nooit iemand met een voedselvergiftiging gehoord, die daar was geweest.
Tenerife heeft ook heus plekjes/badplaatsjes die niet zo erg toeristisch zijn, maar goed...altijd meer dan op La Palma. Maar Tenerife heeft ook prachtige plekken om te bezoeken (El Teide; 3700m hoog, je rijdt rond op 2200 m door een maanlandschap!!), Masca (dorpje met superroute ernaartoe, en redelijk zware mooie wandeling van Masca naar zee en weer terug) enz.). Mooie stranden.
Gran Canaria was ons TE toeristisch/"goedkoop", maar ook daar best een mooi achterland, qua natuur. Ook mooie stranden en veel te doen.
Lanzarote is heeeel anders (geen hoge bergen), maar is ook mooi om eens te zien. Niet al te toeristisch, overigens. Mooie stranden.
La Gomera is ook schitterend qua natuur, maar voor een week niet zo handig, zoals al geschreven werd. Zeker niet toeristisch, veel wandelen.
Ik zou denk ik voor La Palma gaan!
Oh ja, en aangezien je zwanger bent.... Ikzelf vind de Can. eilanden altijd wel erg hygienisch en qua medische faciliteiten goed uitgerust. Best handig. Heb ook nog nooit iemand met een voedselvergiftiging gehoord, die daar was geweest.
woensdag 9 januari 2008 om 13:08
Nogmaals dank voor alle tips, ik denk inderdaad dat La Palma het meest geschikt voor ons is. Strandliggen wil mijn vriend toch maar zelden, dus als er maar weinig strand is, is dat voor ons geen probleem. Turkije/Griekenland zijn we al vaak geweest dus vandaar dat we daar dit keer niet heen willen.
Transavia vliegt op la Palma en daar mag je tot 32 weken zwanger nog mee vliegen dus dat lukt wel. Ik zal eens op de website van Sudtours gaan kijken!
Miep77, als je me nog een leuk appartementencomplex kan aanraden, graag!
Transavia vliegt op la Palma en daar mag je tot 32 weken zwanger nog mee vliegen dus dat lukt wel. Ik zal eens op de website van Sudtours gaan kijken!
Miep77, als je me nog een leuk appartementencomplex kan aanraden, graag!
woensdag 9 januari 2008 om 20:34
Als je naar LA Palma gaat kun je het beste een appartement aan de westkust zoeken, daar is het het mooiste weer. Wij zijn naar Puerte de Tazacorte geweest, het appartement heet Luz y mar. Lag aan de boulevard, met uitzicht op het strand. En het heeft een zwembad op het dak, met mooi uitzicht. Er zijn daar een stuk of 5 leuke restaraurantjes en wat winkeltjes, niet veel, maar wel erg gezellig. Ook Puerto Naos ligt aan de westkust en dat heeft een wat uitgebreidere boulevard, maar vergeleken bij de toeristenoorden op Gran C. en Tenerife is alles heel kleinschalig.
Beide plaatsjes liggen redelijk centraal om uitstapjes te maken, Tazacorte nog iets beter dan Puerto Naos.
Op het prikbord van lapalma,startpagina,nl kun je ontzettend veel info vinden ook van Nederlanders die daar wonen.
Als je gaat, veel plezier! Wij gaan hopelijk in oktober weer een weekje.
Beide plaatsjes liggen redelijk centraal om uitstapjes te maken, Tazacorte nog iets beter dan Puerto Naos.
Op het prikbord van lapalma,startpagina,nl kun je ontzettend veel info vinden ook van Nederlanders die daar wonen.
Als je gaat, veel plezier! Wij gaan hopelijk in oktober weer een weekje.
..
maandag 14 januari 2008 om 14:09
Je mag met 6 maanden ook bij chartermaatschappijen vliegen. je moet alleen bij alle maatschappijen een vrijwaringsbewijs tekenen: dat je vrijwillig vliegt en hen niet aansprakelijk stelt voor vroeggeboorte ed. Gewoon gaan!
Ik raad je of Tenerife aan, Costa Adeje (net in de luwte van het gebeuren, dus wel makkelijk op te zoeken, geen last van) of Gran Canaria, niet Playa de las Americas of Puerto Rico (te touristich). Op beide eilanden heb je goed weer, nog iets te bezichtigen mocht je dat willen, goede accomodaties, en je kunt er supergoed shoppen (ook voor je toekomstige baby!).
De andere eilanden vond ik minder leuk. Veel geluk, Pink2510
Ik raad je of Tenerife aan, Costa Adeje (net in de luwte van het gebeuren, dus wel makkelijk op te zoeken, geen last van) of Gran Canaria, niet Playa de las Americas of Puerto Rico (te touristich). Op beide eilanden heb je goed weer, nog iets te bezichtigen mocht je dat willen, goede accomodaties, en je kunt er supergoed shoppen (ook voor je toekomstige baby!).
De andere eilanden vond ik minder leuk. Veel geluk, Pink2510
Volg je hart. Dat klopt.
maandag 14 januari 2008 om 21:17
Sol la Palma in Puerto Naos heeft echt goede appartementen, en ligt dicht bij het strand. Ook al vind je vriend strandliggen niets, 't is wel mooi om ook een strandwandeling te kunnen maken en/of de zee te horen ruisen. Aan de ene kant ligt dus strand, en aan de andere kant liggen allemaal bananenplantages.
Enige nadeel van Puerto Naos is, dat je als je het eiland gaat verkennen per auto (en dat moet je ECHT doen!!!), je altijd een behoorlijk stuk dezelfde weg moet rijden om weer helemaal bij Puerto Naos te komen. Als je echt helemaal niets om het strand geeft, zou ik geloof ik voor zo'n leuke casa aan de westkust gaan. Mooiste weer aan westkust, veel privacy en lekker gelegen voor uitstapjes!
Enige nadeel van Puerto Naos is, dat je als je het eiland gaat verkennen per auto (en dat moet je ECHT doen!!!), je altijd een behoorlijk stuk dezelfde weg moet rijden om weer helemaal bij Puerto Naos te komen. Als je echt helemaal niets om het strand geeft, zou ik geloof ik voor zo'n leuke casa aan de westkust gaan. Mooiste weer aan westkust, veel privacy en lekker gelegen voor uitstapjes!
maandag 14 januari 2008 om 21:58
La Palma!
Verschil tussen La Palma en Tenerife is al te zien aan het publiek in het vliegtuig. Naar La Palma veel stellen met baby's (echt opvallend, nog nooit zoveel bij elkaar gezien). Naar Tenerife meer bruingebakken, luidruchtig gezellige mensen.
Ik ben ook helemaal niet van het massa-toerisme, maar heb op LaPalma een heerlijke tijd gehad, echt een lekkere rustig-aan-vakantie.
Als je gewend bent aan vliegticket met rugzak, dan is een 'casa rural' wellicht wat voor je. Dit zijn niet de gewone appartementen, die je all-in met vlucht en auto krijgt, maar oude, vrijstaande woningen, vroeger bewoond door geitenhoeders (of zo...), nu in gebruik voor toerisme.
Je kunt boeken via internet:
http://www.ecoturismocanarias.com/lapalma/es/
Ik vond Puerto Naos er nog tamelijk toeristisch uitzien, maar ik ben er alleen langsgereden. Puntagorda is echt hartstikke rustig, maar niet direct aan het strand. Wel op wandelafstand van de zee.
Verschil tussen La Palma en Tenerife is al te zien aan het publiek in het vliegtuig. Naar La Palma veel stellen met baby's (echt opvallend, nog nooit zoveel bij elkaar gezien). Naar Tenerife meer bruingebakken, luidruchtig gezellige mensen.
Ik ben ook helemaal niet van het massa-toerisme, maar heb op LaPalma een heerlijke tijd gehad, echt een lekkere rustig-aan-vakantie.
Als je gewend bent aan vliegticket met rugzak, dan is een 'casa rural' wellicht wat voor je. Dit zijn niet de gewone appartementen, die je all-in met vlucht en auto krijgt, maar oude, vrijstaande woningen, vroeger bewoond door geitenhoeders (of zo...), nu in gebruik voor toerisme.
Je kunt boeken via internet:
http://www.ecoturismocanarias.com/lapalma/es/
Ik vond Puerto Naos er nog tamelijk toeristisch uitzien, maar ik ben er alleen langsgereden. Puntagorda is echt hartstikke rustig, maar niet direct aan het strand. Wel op wandelafstand van de zee.
donderdag 24 januari 2008 om 09:30
voor leuke accomodaties kijk eens bij stapreizen.Zijn officieel wel wandelreizen, maar als je voor een standplaatsreis kiest kun je gewoon dagtochtjes maken (of helemaal niet gaan wandelen). Wij hebben op la palma in een heel leuk huisje van hen gezeten. Voordeel: de auto wordt al bij de boeking geregeld.
maandag 31 maart 2008 om 10:52
Haai,
Wie heeft er ervaring met "eilandhoppen" op de Canarische eilanden?
Wij willen volgend jaar 3 weken gaan.
Eerst een dag of 10 naar Lanzarote,en daarna willen we meer eilanden zien.
Zou je dat van te voren in Nederland moeten boeken of zou je ook te plaatse alles kunnen regelen?
Ik ben benieuwd,vast bedankt!
Wie heeft er ervaring met "eilandhoppen" op de Canarische eilanden?
Wij willen volgend jaar 3 weken gaan.
Eerst een dag of 10 naar Lanzarote,en daarna willen we meer eilanden zien.
Zou je dat van te voren in Nederland moeten boeken of zou je ook te plaatse alles kunnen regelen?
Ik ben benieuwd,vast bedankt!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
zondag 6 april 2008 om 18:36
Geen ervaring, maar december/januari zal hoogseizoen zijn op Canarische ielanden. Ik denk dat je zonder meer op de bonnefooi kunt gaan. Wij zijn een paar jaar geleden naar Tenerife gevlogen en op de bonnefooi naar La Gomera gegaan. Wel van tevoren een auto gehuurd omdat we een goedkoop adresje hadden.