Verzekering voor als je overlijdt
woensdag 6 april 2011 om 23:40
Wat hebben jullie geregeld voor het geval jij of je partner overlijdt?
Ik ben me er al even over aan het inlezen maar volgens mij is t big bussines want er zijn zoveel mogenlijkheden!
Hulp is dus welkom alvorens ik bij een adviseur op de stoel zit die me vanalles kan aanpraten zolang ik nergens van op de hoogte ben...
Ik ben me er al even over aan het inlezen maar volgens mij is t big bussines want er zijn zoveel mogenlijkheden!
Hulp is dus welkom alvorens ik bij een adviseur op de stoel zit die me vanalles kan aanpraten zolang ik nergens van op de hoogte ben...
donderdag 7 april 2011 om 13:38
quote:gember999 schreef op 07 april 2011 @ 12:55:
[...]
He bah, wat naar. Ik begrijp dat je er niet expliciter op in kan gaan.
Misschien komt het door de begrafenissen die ik van dichtbij heb meegemaakt en meegeregeld. Die heb ik als heel prettig en heel harmonieus ervaren. Het klinkt raar, maar ik vond het echt een hele prettige tijd waarin ik veel met mijn naaste familie samen deed omdat er dus veel geregeld moest worden. Ik denk dat mijn mening ook wel daardoor gekleurd is.
Wat erg als er bovenop het 'gewone' verdriet ook nog verdriet om zulk gedoe komt!
Ja, was echt exteem kut. En voor mijn man helemaal.
Maar wat ontzettend fijn dat het bij jullie wel zo goed gaat. Klinkt trouwens niet raar, wel heel erg warm.
[...]
He bah, wat naar. Ik begrijp dat je er niet expliciter op in kan gaan.
Misschien komt het door de begrafenissen die ik van dichtbij heb meegemaakt en meegeregeld. Die heb ik als heel prettig en heel harmonieus ervaren. Het klinkt raar, maar ik vond het echt een hele prettige tijd waarin ik veel met mijn naaste familie samen deed omdat er dus veel geregeld moest worden. Ik denk dat mijn mening ook wel daardoor gekleurd is.
Wat erg als er bovenop het 'gewone' verdriet ook nog verdriet om zulk gedoe komt!
Ja, was echt exteem kut. En voor mijn man helemaal.
Maar wat ontzettend fijn dat het bij jullie wel zo goed gaat. Klinkt trouwens niet raar, wel heel erg warm.
Ja, dat vind ik echt.
donderdag 7 april 2011 om 13:51
@gember dat snap ik dat ze dat bedoeld. Vandaar ook dat ik al aangaf dat mijn verzekering steeds meer waard word ipv minder. Volgens het indexeringsaanhangsel van januari is het inmiddels bijna 12 duizend euro dat zal worden uitgekeerd bij overlijden. Mijn premie blijft echter steeds berekend op het origineel verzekerde bedrag.
Erger u niet, verwonder u slechts!
vrijdag 8 april 2011 om 12:38
quote:Scuba schreef op 07 april 2011 @ 08:50:
Geen begrafenis of overlijdens verzekering. Vind dat onzin en veel te duur en je betaalt je blauw en de waarde verminderd continue. Gooi mij tegen die tijd maar in de oven voor het allergoedkoopste tarief. Vind begrafenissen ook al pure afzetterij. Belachelijk dat dit zo duur moet. Tijd voor wat economische crisis ook in die branche.
Koffie en een plak cake is wel genoeg. Steen hoeft niet, uitstrooien een keertje in de zee. Klaar. Rekening wordt vast wel betaald door familie (ja, daar ga ik dus vanuit ja en vind dat vrij normaal dat je dat voor je fam doet, dus ook als dit andersom zou gebeuren)
Wel testament en hypotheek geregeld bij overlijden.heb jij enig idee wat een simpele crematie kost zoals jij beschrijft ? Dat loopt al snel in de paar duizend euro.. en dan zadel je daar je nabestaanden mee op.. Als je een goede verzekering afsluit is het niet waardeverminderend en zal je bij overlijden de meeste kosten gedekt hebben..
Geen begrafenis of overlijdens verzekering. Vind dat onzin en veel te duur en je betaalt je blauw en de waarde verminderd continue. Gooi mij tegen die tijd maar in de oven voor het allergoedkoopste tarief. Vind begrafenissen ook al pure afzetterij. Belachelijk dat dit zo duur moet. Tijd voor wat economische crisis ook in die branche.
Koffie en een plak cake is wel genoeg. Steen hoeft niet, uitstrooien een keertje in de zee. Klaar. Rekening wordt vast wel betaald door familie (ja, daar ga ik dus vanuit ja en vind dat vrij normaal dat je dat voor je fam doet, dus ook als dit andersom zou gebeuren)
Wel testament en hypotheek geregeld bij overlijden.heb jij enig idee wat een simpele crematie kost zoals jij beschrijft ? Dat loopt al snel in de paar duizend euro.. en dan zadel je daar je nabestaanden mee op.. Als je een goede verzekering afsluit is het niet waardeverminderend en zal je bij overlijden de meeste kosten gedekt hebben..
vrijdag 8 april 2011 om 12:40
zondag 10 april 2011 om 09:40
Hier net al iedereen met hypotheek wordt een (groot) gedeelte ingelost bij overlijden.
Maar hier redden we het niet mee.
Als één van ons overlijdt willen we er kunnen zijn voor de kinderen. Het is al verschrikkelijk wat ze meemaken. Ze hebben de ander dan nog harder nodig. Verschrikkelijk als ze dan ook nog veel naar de opvang moeten.
Naast de hypotheek komt er ook ¤150.000,- vrij. Ook krijg ik weduwe en halfwezen pensioen.
Voorlopig kan ik het dan uitzingen om er full-time voor ze te zijn.
Vriend hele lage uitvaartverzekering ik niets.
Dat kunnen we wel van die ¤ 150.000,- betalen.
Vriendin haar man (30) is op tennisbaan overleden toen zij 37 weken zwanger was van eerste kind.
Gelukkig alles goed geregeld.
Naast het verschrikkelijke verdriet niet nog financieele zorgen.
Zij kan thuisblijven als zij dat wil. Huis is ook alles geregeld.
Maar hier redden we het niet mee.
Als één van ons overlijdt willen we er kunnen zijn voor de kinderen. Het is al verschrikkelijk wat ze meemaken. Ze hebben de ander dan nog harder nodig. Verschrikkelijk als ze dan ook nog veel naar de opvang moeten.
Naast de hypotheek komt er ook ¤150.000,- vrij. Ook krijg ik weduwe en halfwezen pensioen.
Voorlopig kan ik het dan uitzingen om er full-time voor ze te zijn.
Vriend hele lage uitvaartverzekering ik niets.
Dat kunnen we wel van die ¤ 150.000,- betalen.
Vriendin haar man (30) is op tennisbaan overleden toen zij 37 weken zwanger was van eerste kind.
Gelukkig alles goed geregeld.
Naast het verschrikkelijke verdriet niet nog financieele zorgen.
Zij kan thuisblijven als zij dat wil. Huis is ook alles geregeld.
maandag 11 april 2011 om 14:58
Als ik dood ga:
- wordt de hypotheek grotendeels afgelost
- krijgt mijn vrouw een zak geld
- krijgt mijn vrouw een absurd klein weduwenpensioen
- wordt mijn begrafenis geregeld zoals ik het wil
Als mijn vrouw eerder dood gaat dan ik:
- is dat een statistisch wonder
- krijg ik een absurd klein weduwenpensioen
- krijgt mijn vrouw een zak geld