lange wachttijd
dinsdag 12 april 2011 om 09:44
Ik ben verleden jaar bij de Psyc geweest i.v.m. angstklachten. Tegen de tijd dat ik aan de beurt was, was het ergste al weer voorbij en wilde ik het niet teveel meer oprakelen. Ik heb toen met haar afgesproken dat mochten mijn klachten terugkomen ik haar kon bellen voor een afspraak. Nu belde ik vanochtend krijg ik te horen; het is langer dan een half jaar geleden dus u moet zich weer helemaal opnieuw aanmelden en dat duurt wel een aantal weken. Wat heb ik hier nu aan????? Ik heb nu hulp nodig
dinsdag 12 april 2011 om 09:48
lijkt me nogal logisch, er zijn meer mensen die hulp nodig hebben dus ze kunnen niet iedereen meteen helpen.
Als het echt echt echt heel dringend is is er altijd nog de crisisdienst van de GGZ maar zo erg zal het wel niet zijn?
Trouwens, weken valt nog mee hoor. Er zijn langere wachtlijsten.
Misschien kun je eens gaan rondbellen of er een psych is met geen of een kortere wachtlijst?
Als het echt echt echt heel dringend is is er altijd nog de crisisdienst van de GGZ maar zo erg zal het wel niet zijn?
Trouwens, weken valt nog mee hoor. Er zijn langere wachtlijsten.
Misschien kun je eens gaan rondbellen of er een psych is met geen of een kortere wachtlijst?
dinsdag 12 april 2011 om 09:52
Zie www.angststoornis.com Heb je lotgenoten. Wellicht helpt je dat er nu even doorheen tot je wel terecht kan bij een psychiater
dinsdag 12 april 2011 om 11:02
Een aantal weken is een enorm schappelijke wachttijd. Jij bent zelf degene die ervoor heeft gekozen de aangeboden hulp op dat moment af te slaan. Dan kan je nu niet verwachten dat iedereen alles uit z'n handen laat vallen om er meteen voor je te zijn. Ga naar je huisarts en vraag wat je in de wachttijd kan doen. Maar ga alsjeblieft niet het "slachtoffer" uithangen. Daar werk je jezelf alleen maar ontzettend mee tegen.
dinsdag 12 april 2011 om 11:16
Misschien had je, toen je klachten minder werden, alsnog moeten gaan.. De klachten komen toch ergens vandaan.. Beter de oorzaak aanpakken dan wachten tot ze weer terugkomen.. Maarja, dat is achteraf..
Je kunt om versnelling/andere psych vragen.. Maar ik geef je niet veel kans. Er zijn inderdaad meer mensen die geholpen moeten worden. Daarom is vroeg aan de bel trekken ook zo belangrijk..
Succes en sterkte.
PS: Als je een goede huisarts hebt, staat die ook wel open voor gesprekken.. Dan kun je het in ieder geval ergens kwijt.. Toen mijn moeder moest wachten op een psych (aantal jaren geleden), is ze daar tot die tijd wekelijks geweest.
Je kunt om versnelling/andere psych vragen.. Maar ik geef je niet veel kans. Er zijn inderdaad meer mensen die geholpen moeten worden. Daarom is vroeg aan de bel trekken ook zo belangrijk..
Succes en sterkte.
PS: Als je een goede huisarts hebt, staat die ook wel open voor gesprekken.. Dan kun je het in ieder geval ergens kwijt.. Toen mijn moeder moest wachten op een psych (aantal jaren geleden), is ze daar tot die tijd wekelijks geweest.
dinsdag 12 april 2011 om 12:42
Heel veel sterkte Theetje. Hopelijk gaat t ook zonder hulp al een beetje de goede kant op.
Hier een soortgelijke situatie. (2-3 weken wachttijd voor intake)
Een paar weken wachttijd klinkt kort maar als je je zo slecht voelt als ik nu, is elke dag een strijd. Ik heb in het verleden ook klachten gehad, nu ivm met een nieuwe baan in alle hevigheid en vrij plotseling weer terug. Ik ben nu antidepressiva aan t opbouwen wat t allemaal alleen maar erger maakt.
Vanmorgen met de huisarts gebeld, maar die kan ook niks dan zeggen dat het tijd nodig heeft.
Bahbah.
Hier een soortgelijke situatie. (2-3 weken wachttijd voor intake)
Een paar weken wachttijd klinkt kort maar als je je zo slecht voelt als ik nu, is elke dag een strijd. Ik heb in het verleden ook klachten gehad, nu ivm met een nieuwe baan in alle hevigheid en vrij plotseling weer terug. Ik ben nu antidepressiva aan t opbouwen wat t allemaal alleen maar erger maakt.
Vanmorgen met de huisarts gebeld, maar die kan ook niks dan zeggen dat het tijd nodig heeft.
Bahbah.
dinsdag 12 april 2011 om 14:33
He wat fijn die reacties van: eigen schuld dikke bult.
Daar schiet de TO echt niets mee op hoor.
Ik heb zelf 7 jaar lang angsten gehad en als je dat besprak met mensen hadden ze vaak zoiets van: Joh ga lekker naar buiten een stuk wandelen, daar knap je van op... Alsof het niets voorstelde... vreselijk vond ik dat.
Bij mij heeft anti depressiva wel heel goed geholpen. Ik had destijds seroxat. Ik weet niet wat voor angsten je hebt maar (klinkt misschien heel stom hoor) bij mij hielp ook dit; zet een pet op en kijk in de breedte. Dus kijk een soort van panorama-view. Vaak hebben angsten ook met oogbewegingen te maken en schieten je ogen te vaak naar boven. Met een pet op dwing je jezelf ook een beetje breed te zien.
succes!
Daar schiet de TO echt niets mee op hoor.
Ik heb zelf 7 jaar lang angsten gehad en als je dat besprak met mensen hadden ze vaak zoiets van: Joh ga lekker naar buiten een stuk wandelen, daar knap je van op... Alsof het niets voorstelde... vreselijk vond ik dat.
Bij mij heeft anti depressiva wel heel goed geholpen. Ik had destijds seroxat. Ik weet niet wat voor angsten je hebt maar (klinkt misschien heel stom hoor) bij mij hielp ook dit; zet een pet op en kijk in de breedte. Dus kijk een soort van panorama-view. Vaak hebben angsten ook met oogbewegingen te maken en schieten je ogen te vaak naar boven. Met een pet op dwing je jezelf ook een beetje breed te zien.
succes!
dinsdag 12 april 2011 om 14:39
Lente, ik heb nergens gezegd dat het niks voorstelt. Angststoornissen zijn heel eng en erg zwaar. Ik heb alleen maar gezegd dat een wachttijd van een aantal weken heel schappelijk is en dat het tot ze aan de beurt is misschien handig is tijdelijk hulp van de huisarts in te roepen. Als je je perspectief ten opzichte van de situatie verandert kan dat al een stukje verlichting opleveren. Als je denkt in termen van "god wat duurt dat lang, dat kan ik nooit!" dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Als je inziet dat een aantal weken een relatief korte wachttijd is en weet dat je snel geholpen gaat worden, dan verlicht je het voor jezelf al een beetje.
dinsdag 12 april 2011 om 18:33
Plops, snap ik ook wel, het was alleen dat ik me nog zo goed herinnerde hoe het bij mij ook altijd gebaggatelliseerd werd.
Helaas weet je nooit wanneer die klachten terugkomen of verergeren.
En als je dan met de therapeute had afgesproken dat je mocht bellen als het terugkwam, dan raak je toch wel een beetje extra in paniek? Je hebt het gewoon niet in de hand, en op zo'n moment ( juist op zo'n moment) kun je zelf niet zo goed denken ' ach een paar weken is wel te overzien'
Ben zelf zo vreselijk blij dat ik hier geen last meer van heb... Het kan echt TO, je kunt er echt van af komen! Sterkte!
Helaas weet je nooit wanneer die klachten terugkomen of verergeren.
En als je dan met de therapeute had afgesproken dat je mocht bellen als het terugkwam, dan raak je toch wel een beetje extra in paniek? Je hebt het gewoon niet in de hand, en op zo'n moment ( juist op zo'n moment) kun je zelf niet zo goed denken ' ach een paar weken is wel te overzien'
Ben zelf zo vreselijk blij dat ik hier geen last meer van heb... Het kan echt TO, je kunt er echt van af komen! Sterkte!
woensdag 13 april 2011 om 10:57