Verdriet - aanschaf hond

11-04-2011 16:06 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje vreemde titel, maar ik weet het even niet beter te formuleren.

De situatie:

In minder dan een jaar heb ik drie miskramen gehad. Om me heen is iedereen zwanger. Mijn baas heeft mijn contract niet verlengd, omdat ze weet van de laatste miskraam en ik heb aangegeven dat ik de medische molen in wil om een oorzaak te vinden. Dit betekent dat ik ziekenhuisbezoeken heb staan in een stad op anderhalf uur afstand van mijn eigen woonplaats. Ik weet dat dit geen legitieme reden is om een contract niet te verlengen (functioneringsgesprekken waren goed), maar ik heb zelf ook aangegeven dat ik liever stop, omdat ik me bezwaard voel om vrij te vragen, omdat haar reacties niet getuigen van begrip of steun. Gelukkig kan ik in het bedrijf van vriend aan de slag, die mij uiteraard als partner en als werkgever steunt in de onderzoeken.

Ik wandel en hardloop meerdere malen per week in de bossen, ik vind het heerlijk om buiten te zijn. Ik ben opgegroeid met honden en mijn vriend ook. Ik werk nu niet meer fulltime en wil graag een hond. De reden dat ik het op dit moment wil is, omdat ik me zo vaak eenzaam en verdrietig voel. Buiten zijn is goed voor me en ik denk dat een hond het buitenzijn nog beter maakt. Ook denk ik dat het me liefde en warmte geeft.

Mijn vraag is eigenlijk of dit wel een goede reden is om een hond te nemen? Ik verwacht overigens niet dat een hond substituut is voor een kind. Ik wil nog steeds graag een kind. Hoe denken jullie hierover?
Nee de Cairn is inderdaad een kleintje. Maar de Toller is geen mini. Toch? Of ben ik in de war?
De toller is een middelgrote hond. Wel een hele leuke, superactieve en kindvriendelijke. Fijn ras!
Hier ook 3 miskramen gehad. Wij hebben ook altijd honden gehad. En de hond is echt niet minder geworden hoor, nu we 3 kinderen hebben. Wel veel afleiding en liefde van de honden gehad. En als je geen hele dagen van huis bent, kun je best een hond nemen.
Bedankt voor alle reacties! Jullie hebben me aan het denken gezet, we overwegen nu ook een Vizsla of een hond uit het asiel. We gaan binnenkort eens kijken. Ik zal de Toller hier thuis ook eens bespreken. Leuk dat jullie zo meedenken!
heb zelf n zwitserse witte herder

is ook superlief met kinderen
We gaan morgen kijken naar een nestje RRs. Via bekenden al vernomen dat het een erg goede fokker is en het adres is ook nog eens dichtbij. Ik ben heel enthousiast. We zullen daar ook nogmaals bespreken of Rhodesian Ridgeback een hond voor ons is, maar we hebben zelf een erg goed gevoel bij de RR, dat we deze optie niet naast ons neer willen leggen.
Zo, jullie laten er geen gras over groeien!

Leuk zeg, ben benieuwd wat t wordt!
quote:HEMAlover schreef op 12 april 2011 @ 14:11:

Zo, jullie laten er geen gras over groeien!

Leuk zeg, ben benieuwd wat t wordt!Haha nee, inderdaad. We zijn er natuurlijk al langer mee bezig en hebben er echt heel goed over nagedacht. Dit topic was het laatste duwtje in de rug. Ik twijfelde of we toch niet moesten wachten totdat mijn emotionele welzijn stabieler is of totdat 'het gezin' er is. We zijn tot de conclusie gekomen dat we de volgorde omgooien, eerst hond en daarna misschien, hopelijk, de rest. Maar de eerste stap is gezet. Ik ben blij!
KIjk anders ook nog even op de site Dogs101 van Animal Planet.

http://animal.discovery.com/tv/dogs-101/

Daar worden alle rassen uitgebreid besproken. Uitzendingen zijn ook leuk trouwens. Volgens mij bijna dagelijks.
Leuk joh! Ik heb trouwens geen recht van spreken. Zat nog geen week na mijn beslissing en raskeuze bij een nestje. Het is zo leuk.
Hallo Chaja,

Ik vind het een erg goed idee.

Uit een hond kun je zoveel liefde halen. Bovendien moet je inderdaad naar buiten, weer of geen weer.

Je bent ermee opgegroeid, dus je weet vast wel wat het inhoudt om een hond te hebben.

Als je/jullie het kunnen combineren met het eventuele werk, is het hartstikke fijn.

Als het goed lijkt te voelen, en je hebt je verdiept in wat voor soort hond je wilt (vooral 1 nemen die heel erg veel van knuffelen houdt! :-) ) en als je partner het ook wilt, dan is het toch helemaal ok?

Veel sterkte verder, met het proberen om een kindje te krijgen.

Groet van Zjena
Oh...ik loop achter.....

Succes!!!
quote:HEMAlover schreef op 11 april 2011 @ 16:20:

Een hond kan enorm veel troost bieden, maar is ook veel werk. Ik lees dat een hond voor jou nu ideaal zou zijn (wel verdriet en geen baan), maar hoe zit dat over 2, 5 of 10 jaar? Wil je straks weer gaan werken? Is er dan opvang voor de hond? Wat voor hond zou je willen en is dat een ras dat (over het algemeen) goed met kinderen kan? Kortom, denk er goed over na of de hond niet alleen nu maar ook straks nog in je leven past!

Helemaal mee eens!

Een hond is fantastisch maar denk goed na want je zit er ws lang aan vast!
Een hond is echt een super gezellige huisgenoot!! Maar

Een hond heeft erg veel aandacht nodig, dat onderschatten mensen vaak. Zeker in het begin, zeg maar eerste maanden, qua opvoeden, uitlaten, etc. Maar opvoeden van hond stopt nooit, ook niet als ie volwassen is. Een hond zal je altijd uitproberen, dus moet je consequent zijn, echt de leider kunnen zijn. Als je toch van plan bent om over een tijdje weer een baan te hebben, evt over tijd zwanger bent of een kind hebt zul je minder tijd kunnen besteden aan de hond.

Kijk voor de aardigheid, nou ja eens op marktpl hoeveel honden er weer hun huisje uit moeten omdat er een kind komt/nieuwe baan/relatie uit etc. Dat is echt sneu.

Maar toch brengt een hond ook erg veel gezelligheid. Als ik voor mezelf spreek; ik heb er nooit een willen heben maar nu overstag en helemaal gek op m!

We werken beiden om en om, dus er is er altijd wel één in huis. hij is nooit lang alleen. Ideaal.

Succes met je keus , ik zou niet voor een asielhond gaan, dat kan wel veel opvoeding vergen soms. Of het moet echt een makkelijke zijn.
En...hoe was t?
Ja, was echt geweldig natuurlijk! Puppies, dan ben je meteen verkocht. Goed gesprek ook gehad met de fokker. Hij vroeg nadrukkelijk hoe onze dagelijks bezigheden eruit zien en hoe een RR daar dan in past. Wij hebben een goed gevoel over het gesprek. Over twee weken gaan we weer kijken en dan nemen we ook het dochtertje van mijn vriend mee.
quote:wizziwik schreef op 11 april 2011 @ 16:18:

Prima reden om een hond te nemen. Niets opaan te merken!

Helemaal mee eens.

Er zijn tig honden aangeschaft, voor mindere reden.

Chaja, DOEN. Daar krijg je geen spijt van.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven