Geld & Recht alle pijlers

Vraagje

14-04-2011 14:56 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik had eergisteren al een topic geopend over de ww van partner.

Inmiddels hebben ze het gisteren over gemaakt op zijn bankrekening. Hebben wij het dan vrijdag? morgen dus? weet iemand dit...Of houdt de bank het langer vast?
Verschilt per bank!
Volgens mij als ze het gisteren voor 5u (dit cut-off punt kan per bank iets verchillen) hebbne overgemaakt, krijg je het in de loop van vandaag op je rekening.

Tenzij je postbank/ing hebt, die houden het altijd een paar dagen achter.
Zou uitgaan van 3 werkdagen, dus denk dat je het dinsdag wel heb
Ligt geheel aan de manier van overmaken.

Ik ben boekhouder en 'mag' ook altijd de salarissen overmaken en

dat doen wij met internetbankieren. Binnen 5 minuten dat ik het

heb overgemaakt, heb ik van de Rabo de alert binnen dat het geld

op de rekening is. Dat is dan wel van Rabo naar Rabo, maar dat is

er dus binnen de 5 minuten als het op een werkdag tussen 9 en 5

via internetbankieren word overgemaakt.

Uitkeringen zullen wel met een grote tape, of ander soort betaalrun

gaan en dat zal ook toch wel binnen een dag op de rekening moeten staan lijkt mij
Tenminste 3 werkdagen is wat uwv zelf zegt.
Zo zeg je zit er wel heel erg op te wachten he?
ja mama lief...centjes zijn bijna op..en krijg zelf me salaris pas rond de 30e
bij mij maakte ze het op do over en had het pas woe op mijn rabo rekening
Ik zit zelf ook in de ww.

En bij mij duurt het altijd 4 dagen voordat het bij mij op de rekening staat.

En volgens mij is dat bij iedereen.

Want ik hoor van meerdere mensen dat het altijd zo lang duurt voordat het er op staat.

Ik zou dus rekenen op 3 a 4 werkdagen.
@strawberry... Welke dag heb jij het altijd dan in de 5e week.? want ze tellen 4 weken geld op.. en dan storten ze het in de 5e week zeg maar. welke dag is dat bij jou..
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 14 april 2011 @ 15:05:

Zou uitgaan van 3 werkdagen, dus denk dat je het dinsdag wel heb woensdag is het over gemaakt.... dus hoe kom jij dan op dinsdag hahaha
quote:Butterfly14 schreef op 14 april 2011 @ 15:15:

@strawberry... Welke dag heb jij het altijd dan in de 5e week.? want ze tellen 4 weken geld op.. en dan storten ze het in de 5e week zeg maar. welke dag is dat bij jou..Die dag is bij iedereen verschillend hoor
quote:Butterfly14 schreef op 14 april 2011 @ 15:16:

[...]

woensdag is het over gemaakt.... dus hoe kom jij dan op dinsdag hahahanee woensdag is het meegegaan, dus dan word het woensdag op donderdag (0.00) pas verwerkt, dan is vrijdag de 2e werkdag, maandag de 3e werkdag en heb je het (als het goed is) Dinsdag
oh... dat wist ik niet.
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 14 april 2011 @ 15:17:

[...]

nee woensdag is het meegegaan, dus dan word het woensdag op donderdag (0.00) pas verwerkt, dan is vrijdag de 2e werkdag, maandag de 3e werkdag en heb je het (als het goed is) DinsdagOhw ok... Hmmm waarom zegt die vrouw dan aan de telefoon, het is net overgemaakt...:(
quote:Butterfly14 schreef op 14 april 2011 @ 15:19:

[...]

Ohw ok... Hmmm waarom zegt die vrouw dan aan de telefoon, het is net overgemaakt...:(Welkom in de wereld van het UWV
pfff nou zijn we lekker mee dan.
Oh en voor t geval het misschien je volgende vraag is: Met je Digi-D kun je op hun site zien hoeveel er is overgemaakt (Tenminste als ze het bijgewerkt hebben)
ja dat wist ik al...zie ik ook ja. Maar dat zie je niet op de site van uwv, maar op de site van werk.nl onder kopje gegevens inzien.
quote:Butterfly14 schreef op 14 april 2011 @ 15:24:

ja dat wist ik al...zie ik ook ja. Maar dat zie je niet op de site van uwv, maar op de site van werk.nl onder kopje gegevens inzien.

Eh.. dat zie je wel op de site van het uwv hoor..

http://www.uwv.nl/particulieren/mijn-UWV/mijn-uwv.aspx
Ja daar kan je jaaropgave zien toch en specificaties....die je ook in de bus krijgt... de weekbedragen zie ik op www.werk.nl kopje gegevens inzien, daar kan je inloggen met je digi d, en dan zie je 4 weken lang de bedragen die opgeteld worden tot jemaandbedrag zeg maar.
Ja maar als je nu het totaalbedrag kan zien is dat toch net zo makkelijk dan elke keer je weekbedrag? Neem ook aan dat je weekbedrag niet wisselt?
Ik kan nu nog niet het totaalbedrag zien, dat staat er meestal pas op als ik de specificatie thuis krijg:) en die krijg ik vaak nadat mijn geld er al opstaat. Ik zie de specificaties nu alleen tot maart.weekbedragen zie ik wel lopen tot vorige week vrijdag op www.werk.nl
Dan kun je op je oude specificatie toch zien wanneer het overgemaakt is, en op je rekening kijken wanneer je het gekregen heb? Problem solved

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven