eenzaam voelen

17-04-2011 18:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een meisje van 23. De laatste tijd loop ik er tegen aan dat ik vaak alleen voel. Vooral in de weekenden. Mijn vriend(inn)en werken allemaal (in de zorg) en wonen samen. Ik woon nog bij mijn ouders. Mijn vriend werkt in de horeca, dus hij moet elk weekend werken (vr-za-zo). Het komt steeds vaker voor dat ik alleen met mijn ouders ben in het weekend. Ik wil daar graag verandering in brengen, want ik ben nog jong en ik vind het belangrijk dat ik voor later sociale contacten blijf onderhouden. Mijn vriendinnen zijn druk met hun vriendje, werk en hun huis. Ze hebben allerlei andere verplichtingen, dus ik kan niet bij ze aankloppen. Hoe moet ik dit aanpakken?
Nieuwe vrienden zoeken

Klinkt heel simpel, maar dat is het eigenlijk ook

Je moet je sociale contacten dus niet onderhouden, je moet ze maken!

Ga op een sportvereniging bijvoorbeeld...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Misschien is NMLK.nl (Nieuwe mensen leren kennen.nl) iets voor je? Heb ik veel positieve verhalen over gehoord. Ik heb zelf ooit een oproepje op dit viva forum gezet en heb daar een leuk groepje vriendinnen aan over gehouden.
- Ga vrijwilligerswerk doen daar waar veel jongeren zijn, zoals een buurthuis, de scouting, een dierenasiel enz.;

- Ga op een teamsport waarbij je in het weekend wedstrijden hebt;

- Zoek een hobby waarbij je jonge mensen tegen komt, zoals een toneelvereniging of een zangvereniging.
neem een baan voor in het weekend
Wat vind je leuk om te doen? Wat zou je het allerliefste willen doen in het weekend?
Wordt dit zo'n topic waar TO niet meer terugkomt?
Er zijn toch genoeg activiteiten die je in het weekend kan gaan doen? sport, vrijwilligerswerk, workshop, bijbaantje etc.
Ik werk elke zaterdagmiddag. In de vakanties ook door de weeks. Elke dinsdag rijd ik paard op een manege. Ik heb meerdere hobby's vooral op creatief vlak. Alleen loop ik er tegen aan dat ik een echte hechte vriendin mis. Ik merk dat ik niet al mijn gevoelens kan delen en ik wil mijn ouders/vriend er ook niet altijd mee lastig vallen.

Overdag vermaak ik me prima (studie,eigen hobby's), maar het gevoel van eenzaamheid komt vooral in de avond. Ik neem bijna altijd het initiatief om iemand uit te nodigen om wat samen te ondernemen. Helaas krijg ik vaak een afwijzing. Ik ben bang om mijn vriendinnen kwijt te raken, doordat ik nog niet samenwoon en een eigen huis gekocht heb.
Angst is een slechte raadgever. En terwijl jij bang bent dat je je vriendinnen zult verliezen, gaat het leven aan je voorbij. Dat jij bijna altijd het initiatief moet nemen, kan twee dingen betekenen; of jij hebt altijd de beste en leukste ideeën of wordt het misschien tijd dat je nieuwe vriendschappen gaat opbouwen. Ik denk dat jij op een kruispunt in je leven staat. En je gaat nog heel veel kruispunten tegenkomen. Je zou voor een tijdje even helemaal niets kunnen doen. Ik bedoel geen initiatief meer nemen. Doe gewoon de dingen die je leuk vindt; tijd met jezelf doorbrengen kan ook heel fijn zijn. Eng ja, maar probeer het eens. Laat iedereen zijn of haar ding doen, en doe hetzelfde. Kijk wat er gebeurt wanneer je niet zo bezig bent met je omgeving en hoe zij op jou reageren. Je zal niet perse nieuwe vriendinnen krijgen, maar wellicht ga je je wel prettiger met en over jezelf voelen.
Bedankt voor je advies! Ik ga me in elk geval inschrijven voor een theatergroep voor jongeren. Hopelijk kom ik daar ook in contact met enthousiaste, jonge meiden. Ik vind het lastig om geen initiatief te nemen,want dat neem ik mezelf kwalijk als het contact minder word...

Het klopt wel dat ik op een kruispunt sta. Ik denk vaak na over de toekomst; hoe het er uit gaat zien als ik volgend jaar ben met mijn studie, of ik snel aan werk kom, waar ik met mijn vriend wonen etc. Het is allemaal nog erg onzeker en ik merk aan mezelf dat ik toe ben aan vastigheid&duidelijkheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven