Speelgoed voor in de auto

18-04-2011 15:33 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is anderhalf en gaat zo eens in de maand met ons op pad naar familie. Familie woont op 3 uur rijden, een flink eind dus, voor zo'n klein meisje. De eerste maanden van haar leven sliep ze meestal tijdens de rit, later konden we haar goed vermaken met rijstewafels en iedere tien minuten een nieuw boek om in te lezen.

Tot de laatste tijd. Ze verveelt zich. Enorm. En uit dat door heel hard 'uit' te gillen, wat niet bevorderlijk is voor mijn concentratie op de weg. Onze oplossing is nu om ombeurten achterin te zitten en kind te vermaken met verhaaltjes en liedjes, dat gaat heel aardig.

Het probleem is echter dat ik binnenkort het hele stuk met haar alleen moet rijden. Hoe ga ik dat doen? Is er boeiend speelgoed dat handig in de auto gebruikt kan worden? Liefst iets met veel knopjes en andere boeiende ontdekdingen? Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Ik overweeg een dvd-speler, maar ik vraag me af hoe lang zo'n ding heel blijft (ze kan er bij vanuit de autostel, vermoed ik) en wat een drama het wordt als ze hem onderweg uitzet (want als ze erbij kan, gaat ze dat waarschijnlijk ook doen). Iemand ervaring? We stoppen altijd al even halverwege voor een luchtpauze, maar dat maakt haar verveling helaas niet minder .
Ik lees mee, wij gaan deze zomer met dochter (dan 1,5) naar Toscane....
Slaapt ze helemaal niet meer overdag? Anders in ieder geval rijden tijdens slaaptijd, zodat ze een deel wel slaapt.

En tsja, bij een 1,5 jarige is er überhaupt weinig speelgoed dat lang achter elkaar boeit.

Als je echt vaak zo'n stuk rijdt, zou ik dvd wel overwegen, zo eentje in de hoofdsteun van de voorstoel misschien? Als je alleen rijdt, laat je haar achter de bijrijdersstoel zitten, die je zover mogelijk naar voren zet, dan kan ze er niet bij.

En dan lekker Zandkasteel, Bumba, Junglebook....
je kunt zo'n speelgoedzak aan je stoel hangen. In de vakjes kun je dan allerlei verschillende speeltjes doen (boekjes, rammelaars, knuffeltjes etc). Verder kun je luisterboeken op cd meenemen of leuke kinderliedjes die je samen mee kunt zingen.

Troost je, ze wordt vanzelf ouder en ze kan zich dan steeds een beetje meer zelf vermaken.
Wij hebben een ipad en gebruiken die in de auto, als dvd speler dus. Ideaal. Ik wil ook liever dat hij groene autos telt maar hij komt nog niet verder dan 2 met zijn 2.5 jaar. Overmorgen weer in de auto naar zuid frankrijk en het gaat prima op die manier dus doen we het zo. Verrder boekjes mee en een dutje en stoppen en zo lukt het goed. Dit keer moet en ook een baby van 2.5 maand mee maar ik denk zo maar dat die og voornamelijk slaapt.
Dvd zou ik niet zomaar doen, onze oudste werd er erg misselijk van. Wat leuk is, zijn voorleesverhalen (Sprookjes) en kinderliedjes. Je wordt er zelf simpel van na een tijdje, maar kinderen houden het langer vol.
Een rol fruitella en rode auto's / kerstbomen / gele vrachtwagens tellen, dat deden wij vroeger in de auto.

We mochten niet schreeuwen in de auto!
Oh ja, luisterboek van jip en janneke hebben we ook op cd, is ook heel leuk.
Ik had vorig jaar een magneetbord met stiften mee, toen gekocht bij de ANWB. Mijn dochter was toen ongeveer even oud. Ze kon de magneten opplakken en met de stift op het bord tekenen. Er viel vaak een magneet op de grond, maar er zaten er zoveel bij dat het wel ging, dan gaf ik gewoon weer een nieuwe.

Ga je het in één keer rijden of stop je nog een keer? Als je de reis in tweeen deelt en haar tussendoor even laat uitrazen, gaat het misschien beter.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik denk dat hoe meer aandacht jullie geven, hoe meer aandacht ze gaat vragen. MacMini is bijna 5 en heeft nog nooit iets ter vermaak in da auto gehad. Bij hele hoge uitzondering een cd met kinderliedjes.

Wij praten, zingen, dien ik zie ik zie wat jij niet ziet, dat soort dingen. En vaak ook helemaal niet. Nu rijden we ook niet met grote regelmaat lange stukken.

Heel soms geef ik hem de Nintendo of mijn iPhone met spelletjes.

1,5, dan heeft ze nog een middagslaapje toch. Is het een idee in rond die tijd weg te rijden?
@ Isis: Ze slaapt helaas niet meer overdag, anders was dat inderdaad een goede optie geweest. Maar die tip van de bijrijdersstoel naar voren zetten is echt top! Echt suf dat ik daar zelf niet aan dacht, maar dat is natuurlijk de oplossing, dank!

@Starshine, we hebben inderdaad zo'n speelgoedzak, maar omdat haar autostoel nogal hoog is, kan ze eigen alleen bij het bovenste vakje. Maar misschien helpt Isis tip daar ook wel bij, ik ga eens even in de auto prutsen. Dank!
Stiften zijn niet zo vriendelijk voor de bekleding
Ik zette de oudste dan wel eens voorin, naast me. Meer te zien dan achterin en meer contact met elkaar. Ik kon dan ook makkelijker een doosje rozijntjes aangeven ofzo.

- Kinderliedjes in de DVD-speler

- V-tech/Dora/Barbie/ peutercomputer http://www.vissertoys.nl/ ... 4a9c230972d/3/2/32623.jpg Op schoot zetten en alle knopjes indrukkken

- Hang een activity-bord aan het hoofdeind van de stoel voor je (met touwtje of elastiek) en zet die stoel ver naar achter, zodat ze erbij kan

- DVD speler aan de hoofdsteun van de stoel voor haar (en ver naar voren zetten)

- magisch tekenbord (magnetisch)
Luisterboeken gaan ook op de lijst! Dat magneetbord klinkt ook erg goed, dat zijn dingen die ze leuk vindt. Ik ga even bij de ANWB kijken.
Slaapt al niet meer? Wow. Dis van ons is 2 jaar en 8 maanden an slaapt zeker nog 2 uur per dag, ben ik even gelukkig

Maar even serieus. Wij kregen vroeger ook geen vermaak maar onze familie woonde dan ook niet op drie uur rijden (bij ons zelfs op 4 en 8 uur rijden). Als je die toch een paar keer per jaar gaat bezoeken dan ben je snel uitgeteld wat betreft rode autos. En 8 uur lang kinderliedjes zingen vind ik ook nogal wat.
Oh, een peutercomputer, dat klinkt ook heel goed!
quote:SeptemberGirl schreef op 18 april 2011 @ 15:47:

Een rol fruitella en rode auto's / kerstbomen / gele vrachtwagens tellen, dat deden wij vroeger in de auto.

We mochten niet schreeuwen in de auto! Kindje van anderhalf heeft de de TO zou haar geen frutella geven en tellen zit er ook nog niet in geloof ik
Fruitella en tellen doet ze inderdaad nog niet . Ze is te jong om te snappen waarom ze zo lang stil moet zitten, en te oud om te situatie te accepteren zoals hij is. Ik verlicht haar lijden dus graag
hi zat er toevallig over te denken om er ook eens een topic over te gaan openen want bij ons is het ook drama...

wij geven haar nu idd zo een magnetisch bord maar dit is na een tijdje ook niet meer zo leuk. drinken/snoepje/koekje/boekje/kiekeboe spelletje/ tekenen en dan weer alles opnieuw herhalen zo ziet ong onze reis eruit.

onze dochter slaapt nog 2x thuis maar in de auto voor een verre reis helemaal niks terwijl ze als we naar de supermarkt gaan zo in slaap valt
Magnetisch tekenbord is/was bij ons een heel groot succes. En als ze zelf geen zin meer heeft, kan de bijrijder iets tekenen wat zij dan moet raden. En idd cd's met verhaaltjes of liedjes.

Verder vind ik het wel apart dat je dochter al bij de voorstoelen kan. Mijn zoontje van 2,5 kan daar zeker niet bij als hij ingesnoerd zit in zijn auutostoeltje.
Waar koop je zo'n zak voor aan de autostoel eigenlijk?

*is bang dat half NL in de zomer zo'n ding gaat kopen*
Ik heb die zak bij Prenatal gekocht. Hij is handig als opbergruimte, maar omdat de Tobi vrij hoog is, kan ze alleen bij het bovenste vak.
Wij hebben een Priori autostoel, die is iets lager maar ik denk dat ze nog steeds niet bij de onderste vakken kan. Moeten we zelf maar even rekken en strekken...
Als ik lange ritten maak met de kinderen van 4 en net 2, gaan er altijd wat kindercd's mee en dan zitten we urenlang te brullen. Laatst waren de kinderen al lang in slaap gevallen na een hele lange reis en zat ik in m'n eentje nog met Elly en Rikkert mee te zingen om wakker te blijven, haha.
..
Het scheelt in ieder geval een hoop rondslingerend zooi in de auto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven