Gezondheid alle pijlers

Wie herkent mijn klachten? 'Verdoofd' hoofd / wazig zien

11-03-2011 18:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ten einde raad hier maar eens een bericht.

Wie herkent wat ik heb?!

Want de huisartsen zijn het ook niet met elkaar eens.....

Ik heb al 9 maanden een soort 'verdoofd' gevoel in de rechterkant van mijn hoofd en een beetje een drukkend gevoel achter mijn oog. Het lijkt ook net of ik met mijn rechteroog waziger zie. Daardoor krijg ik ook hoofdpijn.

Als ik echter mijn hand op mijn goede oog leg, zie ik niet daadwerkelijk waziger met mijn rechteroog.

Onder mijn rechteroog zit ook een klein 'blubje'

Het lijkt een soort van wal onder mijn oog. Voor een ander is dit overigens bijna niet te zien.

Als ik achter de pc zit, tv kijk e.d. wordt het overigens steeds erger..

Ik ben niet echt verkouden..

De ene huisarts zegt stellig dat het een bijholteonsteking is (en dan de holtes dicht bij de oogzenuw. Dat kan deze klachten geven en hoeft volgens hem niet altijd samen te gaan met verkoudheid).

De andere huisarts denkt nu aan zenuwpijn/aangezichtspijn.

Ik heb een tijdje druppels (voor bijholteontsteking) gehad en toen werden de klachten wel iets minder (maar het is nooit helemaal weggeweest).

De laatste weken is het weer steeds erger geworden, waarna ik dus weer terug ben gegaan naar de huisarts en nu weer een andere diagnose krijg.

Ik wil voorkomen dat ik straks maanden verder ben en weer op het verkeerde spoor zit..

Oogarts ben ik al geweest; alles goed.

Maar nu?

KNO-arts? Neuroloog?

Wie o wie ziet het licht?
De andere naam voor Sjaastad Syndroom is paroxismale hemicranie, da's een andere als hemicrania continua als ik het goed heb En dat zijn beiden weer anderen als de "gewone" clusterhoofdpijn. Maar zoals de naam al 'n beetje weggeeft zitten de verschillen in de nuances, in grote lijnen komen ze wel overeen. En die Sjaastad was/is iemand die zich met dit vakgebied bezighoudt, dus die naam zul je vaker tegenkomen als je je er in gaat verdiepen.

Mijn man heeft (had *afkloppen*) paroxismale hemicranie, en dat viel niet mee inderdaad. Maar die indometacine werkt daar goed tegen gelukkig.

Niet teveel googlen trouwens hoor! Ik gooide dit balletje alleen maar op zodat je 't zelf eventueel bij de neuroloog neer kunt leggen, want dat is natuurlijk degene die uiteindelijk 'n diagnose moet gaan stellen waar jij wat mee kunt. Maar veel neurologen kijken helaas niet veel verder als de gewone clusterhoofdpijn, wegens onbekendheid met de hemicranie-familie vaak, en dat is erg jammer omdat er 'n paar vormen tussen zitten die met medicatie héél goed te behandelen zijn.

Succes donderdag!!!
quote:Veronicas schreef op 11 maart 2011 @ 23:35:

De andere naam voor Sjaastad Syndroom is paroxismale hemicranie, da's een andere als hemicrania continua als ik het goed heb En dat zijn beiden weer anderen als de "gewone" clusterhoofdpijn. Maar zoals de naam al 'n beetje weggeeft zitten de verschillen in de nuances, in grote lijnen komen ze wel overeen. En die Sjaastad was/is iemand die zich met dit vakgebied bezighoudt, dus die naam zul je vaker tegenkomen als je je er in gaat verdiepen.

Mijn man heeft (had *afkloppen*) paroxismale hemicranie, en dat viel niet mee inderdaad. Maar die indometacine werkt daar goed tegen gelukkig.

Niet teveel googlen trouwens hoor! Ik gooide dit balletje alleen maar op zodat je 't zelf eventueel bij de neuroloog neer kunt leggen, want dat is natuurlijk degene die uiteindelijk 'n diagnose moet gaan stellen waar jij wat mee kunt. Maar veel neurologen kijken helaas niet veel verder als de gewone clusterhoofdpijn, wegens onbekendheid met de hemicranie-familie vaak, en dat is erg jammer omdat er 'n paar vormen tussen zitten die met medicatie héél goed te behandelen zijn.

Succes donderdag!!!

Snap ik...

Erg bedankt voor je info. in elk geval.

Teveel googelen is inderdaad niet goed. Maar als het 'iets' van hoofdpijn is, komt dit wel heel erg in de buurt. Goed dus dat ik het gevonden heb om het voor te leggen...

Het zijn bij mij namelijk echt geen aanvallen, het is een continu aanwezig verdoofd gevoel in mijn hoofd. Inderdaad aan een kant en qua pijn en intensiteit op zich wel uit te houden, alleen niet als het de hele dag duurt....dan word je er doodmoe van.

Ik laat nog wel even weten hoe mijn afspraak bij de neuroloog is gegaan...
Ik ben nog niet veel wijzer..

De neuroloog heeft me onderzocht en weet het ook niet echt...

Hij denkt dat de klachten door spanning vanuit mijn nek komen.

Ik zit veel achter de pc/boeken en moet een andere houding aannemen..

Ik heb de huisarts voor de zekerheid toch gevraagd om een verwijzing naar de KNO-arts, om ook die 'bijholte-diagnose' te checken... De klachten duren me te lang en zijn te heftig en we zijn elke keer weer een maand verder zonder dat er duidelijkheid is...

Keep you posted
Hoi Julie,

Je klachten klinken erg bekend. Ik zie sinds een aantal maanden erg wazig met mijn rechteroog, en heb ook vaak een zeurende pijn aan de rechterkant van mijn hoofd. Ik ben al bij de oogarts geweest, maar die kan niets vinden. Behalve dat ik een cilinder heb, maar dat heeft er in principe niets mee te maken (ik draag harde lenzen en dat zou een cilinder moeten corrigeren).

Ik denk dat ik binnenkort toch ook maar weer een keer naar de huisarts ga. Ben jij al wat meer te weten gekomen?
Hoi Julie,

Precies met de klachten die jij hier beschreef ging ik googelen, en zo stuitte ik op het forum. Het is nu 2 jaar later na jouw bericht en ben erg benieuwd wat je uiteindelijke diagnose was en wat er aan gedaan kan worden. Ik heb constant een drukkend gevoel aan mijn rechterkant met wazig zien aan het rechteroog. Ik word vooral helemaal gek van dat drukkende gevoel. Een aantal weken geleden heb ik een CT scan gehad en daaruit blijkt dat ik een bijholteontsteking heb. Dinsdag moet ik naar de KNO-arts en ik hoop dat deze pijn hierdoor komt en door niks anders,,,

Groetjes, Marieke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven