India

11-04-2010 14:04 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Ik zit er over te denken om in augustus/september naar India op vakantie te gaan. Daarom vraag ik me af of je dan 'last' hebt van het regenseizoen? (Ik dacht te lezen dat het in die periode regenseizoen is). Zijn er mensen die in die periode in India zijn geweest? En wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes, visje

ps. Andere India tips zijn natuurlijk ook welkom Vlieg waarschijnlijk op Delhi.
Ik ben in november in India geweest en toen was het nog enorm heet. Augustus zit je nog midden in 't regenseizoen. November t/m april is de beste tijd wat klimaat betreft.
Ja, ik ben in 2005 in India geweest, ook in augustus. Inderdaad regenseizoen, en ik heb toen veel regen gehad, tot overstromingen aan toe. Omdat het vrij tropisch is zijn er ook mooie dagen tussendoor, maar ik zou nooit meer in het regenseizoen gaan. Het stinkt er erg, het is modderig en voor sightseeing ook niet ideaal. Het enige voordeel is dat het er iets rustiger is dan in het droge seizoen.
Ik ben in het regenseizoen geweest en ik was gewoon flexibel in mn planning. Als je daar bent goed de weerberichten in de gaten houden en daarheen reizen waar het niet heel erg regent, India is heel groot!

Het ene jaar is de moesson veel erger dan het andere jaar dus een gok is het wel. Ik zou aanraden om niet in de moessonperiode te gaan, maar tja als je geen keus hebt.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Bedankt voor jullie reacties! Ik had inderdaad wel al gelezen dat het moessonseizoen dan vol aan de gang is, maar ik kan helaas alleen in die periode op vakantie. Dus ik ga denk ik boeken en dan het weerbericht goed in de gaten houden en daar mijn planning aan aanpassen.
Ladakh is prima te bezoeken in augustus! India is erg groot hoor, het ligt er maar net aan waar je heen wilt.
Volgens mij kan mijn vraag wel in dit topic

Mijn nichtje is binnenkort jarig en vraagt als cadeau geld omdat ze spaart voor een reis naar India. Nou ben ik maar een arme student en ik vind het niet leuk om gewoon een tientje te geven. Weet iemand dingen die je echt mee moet nemen naar India? Dan kan ik (evt. samen met anderen) iets kopen of misschien zelfs een pakketje samenstellen.
Norit
ducktape, een zaklamp, desinfectant gel, deet, lakenzak
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
quote:kanonne schreef op 17 april 2011 @ 14:18:

Norit en dat ja
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
Haha, ook zo feestelijk om Norit te geven :D Maar inderdaad wel nuttig. Ik ga er nog even over nadenken. Nog meer tips?
quote:Miriammm schreef op 17 april 2011 @ 13:56:

Volgens mij kan mijn vraag wel in dit topic

Mijn nichtje is binnenkort jarig en vraagt als cadeau geld omdat ze spaart voor een reis naar India. Nou ben ik maar een arme student en ik vind het niet leuk om gewoon een tientje te geven. Weet iemand dingen die je echt mee moet nemen naar India? Dan kan ik (evt. samen met anderen) iets kopen of misschien zelfs een pakketje samenstellen.

Een goede waterfles

Een zijden lakenzak (wel duurder dan een tientje, maar onmisbaar, je kunt ook een katoenen kopen, maar die zijn toch minder goed)

een goede hoofdlamp, dus niet van de xenos maar een Ptzel of ander buitensport merk

slippers

een harsbeurt voor vertrek

een kam, stukken compacter dan een haarborstel

usb-stick

goed cijferslot voor op kluisjes in hostels ed.

een riem waar je geld in kan verstoppen.

veel oordopjes

muggenspul

wandelsokken

sd kaarten voor haar camera
quote:Jaye schreef op 17 april 2011 @ 14:19:

ducktape, een zaklamp, desinfectant gel, deet, lakenzakDie bacteriën in India overleven zelfs de desinfectant gel.
Ik zit er ook over te denken om naar India te gaan, maar dan in januari. Ik heb dan maar 3 weken de tijd, dus zit een beetje te twijfelen tussen vliegen naar Delhi (en dan Rajasthan of misschien Himalaya) of naar Bombay (Goa en misschien nog Kerala). Waar is het dan het beste weer? Ik wil het niet te koud hebben, dus de Himalaya valt dan misschien toch af. Misschien kan ik mijn vraag beter anders stellen: ik heb 3 weken de tijd, wat moet ik gezien hebben in India (wat ook een beetje realistisch aan te reizen is, met eventueel een binnenlandse vlucht)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven