Ovenbeschermer
vrijdag 22 april 2011 om 09:03
Hallo! Ik heb even een vraagje. Wij hebben een open keuken en het is vrij lastig om ons zoontje daar uit te houden. De oven vindt hij erg interessant (want hij ziet zichzelf erin), en steeds als hij er in de buurt komt zeggen we dat het niet mag, maar ik ben zo bang dat hij toch een keer als de oven aan staat of heeft gestaan in een onbewaakt ogenblik zo zijn handjes op de deur zet.
Daarom ben ik op zoek naar een ovenbeschermer. Ik zie er verschillende op internet. Wie heeft hier ervaring mee en welke werkt goed?
groetjes zonnteje
Daarom ben ik op zoek naar een ovenbeschermer. Ik zie er verschillende op internet. Wie heeft hier ervaring mee en welke werkt goed?
groetjes zonnteje
zaterdag 23 april 2011 om 15:33
Wij hebben ook een open keuken en een lage oven die aan de buitenkant warm (heet) wordt maar nog nooit aan gedacht er iets voor te plaatsen.. als de oven aanstaan gewoon heel goed opletten waar je zoontje komt of hem in de kinderstoel zetten. Is hier altijd prima gegaan tot nu toe. Je kan ze ook al jong leren dat de oven een "no go area" is.
zaterdag 23 april 2011 om 17:49
Dat raken ze 1x aan met hun vingertjes en doen ze t nooit weer. Zonder gelijk ernstig te verbranden.
Neefje van 1,5jaar deed dit vorige week voor t eerst en brandde zich aan de deur. 2 rode vingertoppen verder niets , maar wanneer hij er nu voor langs loopt zegt hij steeds wijzend naar de oven --> Au au ... Jaa heel goed ventje.. das au en daar uit de buurt blijven.
Neefje van 1,5jaar deed dit vorige week voor t eerst en brandde zich aan de deur. 2 rode vingertoppen verder niets , maar wanneer hij er nu voor langs loopt zegt hij steeds wijzend naar de oven --> Au au ... Jaa heel goed ventje.. das au en daar uit de buurt blijven.
zaterdag 23 april 2011 om 23:16
MIjn schoonzus en ik gingen kijken voor een houtkachel. Die worden ook erg heet. Schoonzus vroeg hoe ze dat het beste kon doen i.v.m. de kleine kinderen, maar die verkoper zei dat kinderen eigenlijk instinctief al uit de buurt blijven (ze voelen de hitte). En in het ergste geval raken ze het een keer heel snel aan met hun handje en dan was dat gelijk de laatste keer.
Vind het ook wel eng eerlijk gezegd, maar geloof ook wel weer wat hij zegt.
zondag 24 april 2011 om 22:25
Ik ben opgegroeid in een groot gezin, heb zelf kinderen, en ken ontzettend veel mensen met kinderen. In al deze gevallen is er sprake van een oven in huis. In geen van de gevallen is er sprake van een ovenbeschermer. En suprise, in álle gevallen leven de kinderen nog, ongedeerd en wel.
Ik denk zo maar dat je jezelf de moeite van het zoeken kunt besparen!!
Ik denk zo maar dat je jezelf de moeite van het zoeken kunt besparen!!
maandag 25 april 2011 om 07:24
quote:rococo schreef op 24 april 2011 @ 22:25:
Ik ben opgegroeid in een groot gezin, heb zelf kinderen, en ken ontzettend veel mensen met kinderen. In al deze gevallen is er sprake van een oven in huis. In geen van de gevallen is er sprake van een ovenbeschermer. En suprise, in álle gevallen leven de kinderen nog, ongedeerd en wel.
Ik denk zo maar dat je jezelf de moeite van het zoeken kunt besparen!!dus omdat jij niemand kent die zich ooit verwond heeft aan de oven, moet TO zich maar geen zorgen maken? Helaas kan ik wel een ander verhaal. Hier gaat de jongste gewoon in de kinderstoel als er gekookt wordt of als de oven in gebruik is.
Ik denk zo maar dat je jezelf de moeite van het zoeken kunt besparen!!dus omdat jij niemand kent die zich ooit verwond heeft aan de oven, moet TO zich maar geen zorgen maken? Helaas kan ik wel een ander verhaal. Hier gaat de jongste gewoon in de kinderstoel als er gekookt wordt of als de oven in gebruik is.
maandag 25 april 2011 om 09:34
quote:Troelalala schreef op 23 april 2011 @ 23:16:
MIjn schoonzus en ik gingen kijken voor een houtkachel. Die worden ook erg heet. Schoonzus vroeg hoe ze dat het beste kon doen i.v.m. de kleine kinderen, maar die verkoper zei dat kinderen eigenlijk instinctief al uit de buurt blijven (ze voelen de hitte). En in het ergste geval raken ze het een keer heel snel aan met hun handje en dan was dat gelijk de laatste keer.
In het ergste geval lopen ze er een keer al spelend achteruit tegenaan en is hun hele rug kapot.
Of ze struikelen en vallen precies met hun snoet ertegenaan.
Instinctief my ass.
In het ergste geval lopen ze er een keer al spelend achteruit tegenaan en is hun hele rug kapot.
Of ze struikelen en vallen precies met hun snoet ertegenaan.
Instinctief my ass.
maandag 25 april 2011 om 10:17
dinsdag 26 april 2011 om 08:54
De keuken is een werkterrein en was bij mij altijd dus geheel verboden terrein voor kleine kinderen (jongsten zijn nu 6).
Ik wilde geen kruipertjes om mijn voeten heen als ik in de keuken bezig was. Je zal maar struikelen als je bezig bent met een hete pan of schaal. Alleen al de troep die het geeft.
Zelfs nu nog stuur ik de kinderen de keuken uit als ik bezig ben. Koken met 4 kinderen om je heen (6-6-10-13 jaar) is gewoon gevaarlijk.
Heerlijk, de keuken is een aparte ruimte. De deur kan dicht.
Ik wilde geen kruipertjes om mijn voeten heen als ik in de keuken bezig was. Je zal maar struikelen als je bezig bent met een hete pan of schaal. Alleen al de troep die het geeft.
Zelfs nu nog stuur ik de kinderen de keuken uit als ik bezig ben. Koken met 4 kinderen om je heen (6-6-10-13 jaar) is gewoon gevaarlijk.
Heerlijk, de keuken is een aparte ruimte. De deur kan dicht.
...