e reader perikelen

24-04-2011 23:38 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een Oyo gekocht en heb zojuist een boek gekocht via mijn pc (kan niet via de e reader omdat ik geen creditcard heb en via de computer kan ik via Ideal betalen).

Nu staat het gedownloade boek op mijn pc (tenminste dat lijkt zo, hij was binnen een paar seconden gedownload, kan dat wel?). In ieder geval weet ik niet hoe ik hem naar mijn e reader moet copieren. Volgens de verkoper zou dat heel gemakkelijk zijn.

Heb op de e reader een bestand Digital Editions en Firmware staan, waar moet het boek precies naar toe?
Je moet even het programmaatje Calibre downloaden en installeren. Deze weet waar hij je boeken moet neerzetten op je e-reader.

Calibre

Het is een heel makkelijk programma en wijst zich vanzelf.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Met digital editions gaat het ook heel gemakkelijk
Dat kleine bestandje is pas het begin. Daar gaat digital editions het complete boek mee downloaden.
Ja hoor, een boek kan binnen enkele secondes binnen zijn. Het is (vergeleken met een film) maar een heel klein bestand. Daardoor passen er zoveel boeken op je ereader.

Als het gekochte boek een dsm-beveiliging heeft (dat staat op de site waar je het boek kocht) dan kun je het niet met Calibre op je ereader zetten.

Gebruik dan digital editions. Via allerlei ebook verkopers (volgens mij ook bol.com) kun je digital editions op je computer zetten.

Klik dan op bibliotheek en vervolgens op 'voeg item' (of voeg boek, dat weet ik niet meer) toe. Je zoekt de locatie van het boek op en voila. Vervolgens sluit je je reader op de computer aan en kun je het boek uploaden.

Is het gelukt?
Ik heb een BeBook mini en Digital editions kan het niet naar mijn Bebook kopieren. Ik zoek boeken uit via Digital Editions en dan kopieer ik ze via de mapjes in de PC.
Jaaa gelukt! bedankt
bij mij staat het ook op de computer als ik digital editions start krijg ik direct het gekochte boek in beeld. Ik zie geen enkele menubalk of iets anders waarmee ik dit boek kan opslaan op de comp of naar mijn bebook kopieren.
bij mij staat het ook op de computer als ik digital editions start krijg ik direct het gekochte boek in beeld. Ik zie geen enkele menubalk of iets anders waarmee ik dit boek kan opslaan op de comp of naar mijn bebook kopieren.
Toch gelukt!!
Calibre vind ik veel fijner dan Digital Editions. In Calibre kun je ook de bestandstypes wijzigen van bijvoorbeeld pdf naar epub en het werkt veel overzichtelijker dan DE

Je kunt ook de boekmap naar je ereader slepen, dat is eigenlijk nog het makkelijkst
quote:Hangmat schreef op maandag 25 april 2011 09:05 Ik heb een BeBook mini en Digital editions kan het niet naar mijn Bebook kopieren. Ik zoek boeken uit via Digital Editions en dan kopieer ik ze via de mapjes in de PC.Gewoon ff Calibre installeren. Werkt perfect!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven