Geld & Recht alle pijlers

G/W/L betalen als inwonende ipv hoofdbewoner

26-04-2011 13:19 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
VRAAG:Kan je als inwonende Gas Water Licht op jou naam hebben?

korte situatieschets: Ik woon samen met vriend, gaan verhuizen maar komen niet in aanmerking voor huren ivm te laag salaris. Wij nemen iemand anders particuliere huurwoning half over( 1 van hen blijft ingeschreven+mijn vriend) en ik wil graag een vriendin helpen door hetzelfde te doen met mijn huidige woonvereniging huurwoning.(ik hier+ vriendin) Ik weet dat dit niet helemaal is zoals het moet maar wel het handigste. Alleen vraag ik me af of G/W/L op haar naam hier kan. anders betaal ik, dan zij mij weer.. lijkt me lastig. Maar waar wij ingaan doen we het geloof ik ook zo, alhoewel ik niet als inwonende het kon aanvragen op de site van bijv. water.

Wie weet of dat kan?

Ok, dan werkt het wel. Ik heb je mijn gedachtes erover meegegeven,en als jij vindt dat het wel kan en dat het allemaal vlekkeloos gaat verlopen , succes! (welgemeend)
Ik neem zeker al je advies nogmaals in overweging, als mijn vriend vanavond weer thuis is.

Ik vind het ook best moeilijk maar ik kan geen andere oplossing bedenken. Ookal zouden we niet daar een half jaar wonen en het helemaal overnemen hebben we het iig geprobeerd(iets anders + werk vinden)

Dankjwel YL, dat je zo meegedacht hebt!
Moeilijkenaam; in de vrije sector huren o.b.v. een uitzendcontract kun je echt vergeten. Misschien wonen de mensen die jij kent al een behoorlijke tijd in hun huizen en zijn de regels intussen aangescherpt, maar inmiddels is dat echt niet meer mogelijk. Als je écht particulier huurt (van iemand die zijn huis te koop heeft staan of een paar pandjes heeft als investering o.i.d) is het een iets ander verhaal (en ook zij worden verstandiger en dus strenger), maar bij de grote spelers (zoals Vesteda en andere woningcorporaties en de meeste makelaars) op de markt heb je echt geen schijn van kans.

Ik ben de afgelopen jaren een paar keer verhuisd, en zelfs met borgstellingen van ouders en bankgaranties wilden ze ons geen huis geven zonder vast contract en 5x de maandhuur als inkomen. Ik hoor om mij heen ook alleen maar dezelfde verhalen. Als jullie dat niet hebben als het op jullie naam moet komen te staan wordt je er zonder pardon uitgeknikkerd. En als de verhuurder van het huis waar jullie gaan wonen er achter komt hoe de vork in de steel zit kan hij het huurcontract ontbinden (want het zit er dik in dat dit niet is toegestaan) en staan jullie op straat.

Ik zou echt nog eens heel goed nagaan of dit wel verstandig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven