Juli 2011 #

29-12-2010 13:03 967 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamlftuitg.

datumafspraak

echo/vk/gynbijzonderhedenEs288 julibij 32 wkn echo ivm ligging placenta

jongen!

tijdens pretecho lekker bewegelijk, veel gapen, een keer zelfs met zijn handje voor zijn mond!

Vakantie: meivakantie Belgische kustCowvanjou3913 juli22 apr gyn, 24 mei gyn+echojongen!

cursus "zwanger actief" en "baby op komst".

kan mini lekker vaak bewonderen op dvd!

Asjemenou4014 julijongen!

dochter ('09)

naar New York verhuisd voor 2,5 mnd!Vlinder2516 juliverrassing!

zoon (’08) en dochter (’10)

begonnen met "zwangerschapszwemmen".

Vakantie: eind apr weekendje weg met man,

mei weekje Belgie/Ned

Vera3516 juli9 mei echo+gynjongen!

cursus "mensendieck".

berry in 3D gezien, hij is moooooi!Do3121 julimeisje!

dochter (aug '09)Lieselotje3923 juliverrassing!

1e symptomen van zwangerschapsdementie

4e kindje

Vakantie: begin mei IbizaNolleke2825 juli25 apr controle gyn, 28 apr 3D-echomeisje!

mama van Sam*

kamertje bijna klaar, dan kunnen de meubeltjes komen2jongens3527 julimeisje!

heeft 2 kinderen van 7 en 4

promotie gemaakt, erg druk op werk.

mevrouw wilde niet echt meewerken tijdens 3D-echo, lag met gezichtje tegen placenta aan. klein eigenwijsje dus

Vakantie: meivakantie Center Parcs

Verlof: 11 juniShootingstar2527julijongen!

het is een wildebras!

denkt dat buik niet groeit, maar de foto's zijn het bewijs

Mari3430 julibij 32 wkn liggingsecho ivm placentameisje!

nog een eigenwijsje! voetje bij haar mooie volle lippen tijdens 3D-echo.

Verlof: 1 juli

Leeuw2831 juliverrassing!

handjes en voetjes voelbaar!

druk met inpakken en school

Ik heb een aantal mensen die lang niet hebben geschreven uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Als je weer mee wilt schrijven, laat het dan weten!
dubbel
Heb net de eerste foto´s van ons kamertje op Hyves gezet!
*breekt in*

@ Nolleke: Ik heb je bericht bij Januari 2011 gelezen. Lief dat je daar wat hebt gepost, ook al kom je er nooit meer (wat heel erg begrijpelijk is). Ik blijf je hier in de gaten houden hoor! Heel veel succes nog met rust houden! Ik blijf af en toe aan je denken.

*breekt uit*
Hallo meiden,

Ik ben ook uitgerekend in juli, de 15e om precies te zijn. Alles gaat goed, ik kijk vol spanning uit naar mijn smurfje.

Wilde jullie even laten dat ik vol interesse meelees en meeleef met jullie verhalen. Vind veel herkenning (ben zelf niet zo'n schrijver maar meer een lezer).

Wil iedereen veel succes wensen de laatste maandjes!
Nolleke, een super leuke kamertje!!!
Hai ladies,

Nolleke, heel leuk kamertje! Fijn dat de controle goed was. Nog even volhouden hoor!

Heerlijke paasdagen gehad! Gisteren gezellig met vriendinnen uit eten geweest en vanmorgen ging het mis. Heel erg misselijk en overgeven. Ben de hele dag al niet lekker en heb alleen maar liggen slapen. Bijna niet kunnen eten en drinken. Gelukkig is het meisje in mijn buik lekker druk.

Met pasen ook de pretecho laten zien aan de ouders en oma. Vonden het helemaal te gek. Het is ook wel mooi want je krijgt medisch alles zo goed uitgelegd en zelfs de hartkleppen zie je heel goed. Heel bijzonder.
*nog een inbraak!*

Nolleke: mijn gedachten gaan ook naar jou. Ik vind je supersterk en dapper en wens je een goed einde van de zwangerschap toe. Hopelijk kan je na week 30 weer wat meer doen.

Wat bijzonder dat je nu een meisje krijgt. En wat mooi dat je zo enthousiast over het kamertje praat.

Lekker blijven bestellen vanuit je bed! deed ik ook de laatste 6 weken.

*breekt weer uit*
Hoi meiden!

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Heb wel steeds meegelezen, maar heb t echt te druk gehad.

Fijn om te lezen dat t goed gaat, en zo leuk dat de kamertjes nu komen ed. Onze kamer is eigenlijk al helemaal af, kinderwagen komt hopelijk ook snel.

Hier gaat alles goed. Gisteren weer op controle geweest en alles was volgens t boekje! Hij ligt wel in stuit, maar heeft natuurlijk nog tijd om te draaien.

Vandaag 30 weken!!

Voor in de tabel:

11MEI ECHO LIGGING PLACENTA

12mei controle vk

Vanmiddag vertrekken we voor een week naar de Vlaamse kust. Heb er zo veel zin in!!!

Nog een paar data voor in de tabel:
Ik leef nog! Alleen zo druk. Gisteren naar de vk geweest.

Met de mini alles ok. Mijn ijzer alleen te laag en te druk. Hopelijk na volgende week wat rustiger!
Hoi meiden,

De 3D echo was fantastisch! Ik ben zoooo verliefd, hihi. Het is echt een aanrader zeg.

Ze lag eerst met haar gezichtje naar mijn rug en toen konden we alleen een beentje en haar armpjes zien. Toen ik op mijn linkerzij draaide zagen we ineens haar gezicht en ze was net aan het gapen. Daarna bleef ze mooi zo liggen.

Ze weegt nu ongeveer 1040 gram... Zo raar dat er nu een kindje in mij groeit dat zwaarder weegt dan 380 gram (zo zwaar woog Sam).

Fijn weekend allemaal!
Nolleke, wat fijn dat je de baby hebt gezien! Ik vond de 3D-echo ook fantastisch! Ben je met de rolstoel naar de echo geweest, of heb je een stukje gelopen?

Hier is de babykamer net geschilderd, wit met paars en een hele mooie kleur paars (béétje pastel, blauwachtig paars i.t.t. roodachtig). Is nu aan het drogen.

De meubeltjes kunnen we helaas pas in de week van 13 juni verwachten, want ik heb gevraagd of ze ze ook meteen monteren en dat kon niet eerder. Dus nog anderhalve maand wachten.

Ik krijg nu een beetje last van mijn buik (grootte) met naar bed gaan.

Leeuw82: moet je dan extra ijzertabletten slikken? Of Roosvicée Ferro gebruiken, o.i.d.?

Es26, misschien lees je dit niet meer, maar ontzettend veel plezier aan de Vlaamse kust!!

Hoe is het, Mari76? Is je misselijkheid al over?

Allemaal een zonnig weekend!!
Hoi

Fijne Koninginnedag allemaal! Nolleke geeft een goed gevoel he om je kindje zo te zien. Voor jou zeker fijn om met eigen ogen zo te kunnen zien dat alles goed is en dat ze lekker ligt te gapen. Ons meisje was ook aan het gapen en je zag haar gehemelte mooi zitten. Vond het suer bijzonder.

Gisteren even de stad in geweest maar met buik niet ideaal. Misselijkheid is gelukkig over! Voel me verder weer helemaal prima en heb ook echt zin in Kdag maar weet nu al dat het lange lopen enz. niet zo gaat werken. Gelukkig hebben we midden op de grachten een basis waar we kunnen zitten en naar het toilet kunnen dus kan ik ook uit het raam genieten van de feestvreugde.
Nolleke, leuk, 3D echo! En inderdaad, al zwaarder dan een kilo

Cow, ben heel benieuwd naar je kamertje ! De kelur klinkt echt mooi!

Mari, goed dat je misselijkheid over is!

Iedereen verder een leuke K-dag gehad?

Vanochtend was de kraampakket binnengekomen, allemaal handige spulletjes, leuk!

Ik zit deze week thuis met de kinderen, druk maar kon toch lekker uitslapen s'ochtends. Was trouwens wakker met behoorlijke kramp in mijn been, was al vergeten hoe erg die pijn kan zijn, had tijdens mijn vorige zwangerschap ook last van.

Voor vrijdag-za-zondag hebben we een vakantiehuisje geboekt in Limburg (via Landal), hopelijk wordt het een beetje mooi weer, nou ja, anders hebben ze daar ook die tropische zwemparadijs, kunnen de kinderen zich vermaken. Heb wel zin in.
zo ben ik ook weer...

afgelopen vrijdag Oudtse naar mijn ouders gebracht en Meissie naar schoonouders en toen zelf naar Brugge gereden voor ons weekendje-weg. heel veel gedaan, strand, stad, varen op de grachten, markten bezocht, uit eten geweest... redelijk uitgeslapen, heerlijk rustig ontbeten...

zondagavond Meissie weer opgehaald, ze kwam gelijk op ons af gekropen met een grote lach en kwam de hele tijd bij me knuffelen... Oudste werd gisterochtend weer thuisgebracht, heeft het ook erg naar zijn zin gehad bij opa en oma maar twee dagen smiddags niet geslpaen omdat ze van alles gingen doen (fietsen, roeien, wandelen) en ondanks de lange nachten die hij daar gemaakt had was hij helemaal afgedraaid ... al met al voor iedereen een geslaagd weekend!

nolleke, wat fijn dat je zo van de echo genoten hebt, en dat je nu je wieg en kamertje hebt staan... ga later op de hyves kijken...

2jongens kramp is zo herkenbaar... om niet goed van te worden, bijna elke nacht wordt ik een keer wakker met kramp in mijn voet of enkel of kuit of bovenbeen.... en dat doet zeer! veel plezier in limburg!

ik ga zo nog maar wat dozen uit de babykamer opruimen...
Hallo,

Wat is het rustig hier ;) Heeft iedereen het druk? goed dat weekend weg zo leuk was Vlinder! Nog even lekker genieten. En jullie hebben super weer gehad of niet?

Ik heb pas één keer kramp gehad in mijn been. Ik heb 's morgens ook een beetje kramp in mijn buik. Volgens de vlk komt dat door mijn blaas. Heel vervelend. Moet ook zo vaak plassen! Heel irritant als je b.v. op de markt loopt zoals ik gisteren. Met mijn moeder stof voor het hemeltje uitgekozen. Heel schattig.
hey mari, het weer was heerlijk! twee dagen met zonnebril opgelopen, zo fijn!

ben benieuwd naar je stofje voor het hemeltje.

het is gelukt om de babykamer leeg te krijgen (oke nu staat de slaapkamer dus vol met dozen haha) en al het behang van de muren te verwijderen! ik ben gesloopt (gelukkig kwam mijn moeder vanmiddag nog een paar uurtjes helpen) maar zo fijn dat dit gedaan is. van het weekend of volgende woensdag kozijnen en plinten en deur schuren en lakken en dan behang gaan uitzoeken en plakken en dan nog inrichten.... pfff.... maar het begin is er...
Hoi allemaal!

Wat leuk dat veel van jullie een 3d echo hebben laten maken.

door jullie verhalen begon het bij mij ook wel te kriebelen dus ben hier beetje rond gaan kijken en ik schrok echt van de prijzen.

allemaal rond de 100 euro. dat vind ik dan weer erg veel geld en van mijn vriend hoeft het ook niet zo.

Nolleke: mooie post heb je weer! Ik hoop dat het ook wat beter met je gaat. mag je langzamerhand ook weer iets doen of moet j enog steeds plat verder?

(of heb je het al eerder verteld, maar zit ik gewoon ech tniet op te letten :()

wel wil ik een zwangerschapsfotoshoot laten maken dus daar ben ik een beetje voor aan het rondkijken en ook een newborn fotoshoot van de kleine als hij een dag of 10 oud is.

er staan zulke mooie foto's op internet.

Ons babykamertje is nu zo goed als klaar.

ik had zo'n mdf boom gekocht nav jullie voorbeelden en deze is geschilderd en opgehangen.

ik zal eens wat foto's maken van ons kamertje en op de hyves zetten.

ik en mijn vriend zijn dinsdagochtend trouwens getrouwt!

ik kan hem nu dus mijn man noemen

we hebben het nu snel gedaan zodat alles in een keer is geregeld voor de kleine maar we willen wel nog een keer een echte bruiloft geven en in de kerk trouwen met alles erop en eraan.

nu was het binnen 5 min geregeld

Ik merk wel dat ik steeds meer moeite krijg met dingen doen.

net ging ik even naar de winkel wat dingen halen en dat is 500 meter lopen en weer terug en onderweg kreeg ik al supersnel last van mijn zij.

net heb ik de woonkamer gedweilt en daarna moest ik ook echt uitrusten.

en heb ook nog steeds ontzettende last van jeuk!

net ook maar kalmerende baby badolie gekocht van balneum op aanraden van de verloskundige.

zo'n beetje mijn laatste redmiddel want ik heb al zoveel geprobeerd.

Wij gaan dit weekend trouwens ook een weekendje weg. als mini honeymoon

we gaan lekker een nachtje naar Middelburg. ben echt benieuwd, maar het weer wordt goed dus daar ben ik wel echt blij mee!

Ik merk wel dat overal waar ik nu naar toe ga ik gelijk om me heen kijk waar de toiletten zijn hahah.

verder gaat gelukkig alles goed.

ben deze hele week vrij geweest en maandag weer aan de bak. dan nog een week of 5 werken en dan is het gebeurd.

voor de tabel: aankomende dinsdag weer op controle bij de verloskundige.

nu om de 3 weken

groetjes!!
Shootingstar, van harte!!!! En veel plezier de komende weekend!

We gingen eigenlijk ook trouwen toen ik al zwanger was van onze eerste, ik was toen 10-11 weken zwanger, dus qua jurk was het helemaal geen probleem, ook een mooi feestje gehad, maar wat was ik moe en misselijk:) Hadden toen ook geen echte honeymoon gehad, ik was er gewoon niet aan toe

Ik ben deze week ook vrij en dan nog 5 weken werken.

Vandaag en drukke dag gehad, zoals gepland hebben we de kinderen lekker bij onze gastouder ingeleverd en gingen samen met man winkelen...Waren naar 3 showrooms geweest voor de (buiten) zonwering, en gelukkig uitgekozen wat we willen (rolluiken voor twee slaapkamers boven en een zonwering voor de terras), over 5-6 weken moet het dan klaar zijn. Anders is het straks voor de kleine te warm om te slapen.

Dan nog naar de Baby-Dump gereden voor de kinderwagen. Uiteindelijk toch voor de Maxi-cosi Mura gekozen, een rode met 4 wielen. De enige "probleem" is dat het pas in de week van 22 Juli wordt bezorgt, dus precies rond mijn uitgerekende datum. Ik had voor een of andere reden het idee dat ik de kinderwagen zo direct uit de winkel kan nemen ha-ha..."ervaren" moeder met een derde op komst ....Als we veel geluk hebben, dan hebben we de wagen voor de bevalling binnen, anders een weekje later

Morgen gaan we naar Limburg, nu ga ik op de bank zitten /liggen, ben helemaal kapot van de dag....

Heb ook voor commode gekeken bij Baby-Dump, maar kon niet kiezen...
Shooting star gefeliciteerd!!! Ik moet nog 2 maanden!!! Wat heerlijk dat jullie nog maar 5 weken hoeven te werken. Nou ja ik 3 weken meer. Ik wil per sé 4 weken van tevoren stoppen zodat ik langer erna heb.

Ik begin nu wel een beetje de zenuwen te krijgen. Wat moet ik allemaal straks nog kopen enz. enz. Kamertje is in de basis helemaal klaar maar nu alle benodigdheden nog. En je moet ook een lakentje e.d. voor de kinderwagen hebben. Komt toch een hoop bij kijken. spannend!
shootingstar gefeliciteerd! hoe was jullie nachtje weg? lekker terrasjes gepakt?

2jongens jij bent dus ook druk aan het klaarmaken nu? kinderwagen besteld, commode aan het zoeken...

hier gister behnag gekocht voor babykamer en ook een nieuwe eettafel (degene die we hebben is erg klein zeker ind e nieuwe grotere kamer die we hebben) morgen komt schoonvader kozijnen en plinten schuren en hopelijk lakken en dan woensdag waarschijnlijk het behang erop! binnenkort maar eens gaan nadenken voor het kaartje...

nu oudste wakker maken en dan gaan we naar mijn schoonouders om daar te eten...

voor de moeders, leuke moederdagcadeaus gekregen?
Hoi hoi!

ons nachtje weg was heerlijk!

we hadden een upgrade gekregen van een standaard kamer naar de wellness suite met sauna, bubbelbad en dubbele regendouche. heerlijk we heben lekker terrasjes gepakt, lekker gegeten etc lekker bijgekomen. heb het idee dat we heel lang weggeweest zijn in plaats van een nachtje.

Ik wilde ook het liefst 4 weken van te voren stoppen maar omdat ik al halve dagen werk en dus 50% ben ziekgemeld ben ik verplicht 6 weken ervoor te gaan.

maar achteraf vind ik het niet eens erg.. ben er wel blij mee. ben echt aan het aftellen.

ik ga 10 juni met verlof, voor de tabel

eerst zou ik de 15e met verlof gaan maar vandaag besloten dat ik de 14e ook vrij neem en die maandag is een vrije dag

Ik ben volgens mij wel heel ver met alle spullen.l

het kamertje staat. misschien nog wat lakentjes ofzo

en straks alles wassen

Is de kleine bij jullie ook zo actief? bij mij lijkt het of hij met de dag wilder wordt. ik voel hem de hele dag schoppen!

Spannend allemaal hoor
Hoi,

Wat heerlijk zo'n upgrade! Altijd goed. Ik moet ook nog maar zien of het gaat lukken met 4 weken van tevoren. Ik heb nu best vaak last van harde buiken. Iets te vaak naar mijn idee. Donderdag naar de verloskundige en dan even bespreken. Moet privé ook een beetje gas terugnemen. Allemaal gezellige etentjes en dingen en dat kan ik gewoon niet meer zoveel. Morgen wel beginnen met zwangerschapsyoga. Heb ik ook erg veel zin in. Lekker weer wat met het lijf doen. Heb ook last van mijn stuitje dus hoop dat het daar goed voor is.

Gisteren heel veel spullen vast gehaald bij de prenatal. Hebben jullie een aerosleep gebeuren? Of had ik dat al eens gevraagd. De kinderwagen komt de 27e

Kleine is heel actief. Af en toe zie ik mijn buik echt bewegen en vanmorgen voelde ik echt een arm of been. Verder heeft ze ook de hik af en toe. Dat voelt heel vreemd alsof er een heel snelle hartslag klopt. Heel grappig. Heb ook al een pijnlijke trap gekregen. Dat schijnt nu alleen maar meer te worden. Tijd gaat zo snel!!!
Shootingstar, klinkt heerlijk, je weekendje weg!! MIjn laatste dag is ook 10 juni .

Mari, inderdaad, een beetje gas terug nemen als je veel last heeft van hardebuiken.

Vandaag mijn bestelling voor de kinderwagen geannuleerd bij de Baby-Dump, vond het toch belachelijk, tot 22 Juli wachten. Heb vandaag wat rond gebeld, en bij een andere winkel besteld, krijg hem binnen 2 weken. Goedkooper ook nog.

Kleine is vooral s'avonds actief, maar geen hik te merken.
beter dat je die wagen nu zo snel kunt krijgen 2jongens!

ik ga vandaag de babykamer behangen. zo eerst naar vlos...
Vandaag weer bij de vlk geweest. harde buiken en krampen soms 's nachts horen er volgens haar bij. Moet het wel in de gaten houden. Verder is het kindje eerder aan de kleine kant dan aan de grote kant. Maar normaal voor 28 weken. Eigenlijk meer 28 (ben nu bijna 29) dan 29. Op pretecho bleek dat ook al. Maar niet te klein.

Vlinder hoe was het op jouw afspraak bij de vlk? Heb gisteren yoga gedaan. Heerlijk om toch wat oefeningen te doen en je leert hoe je moet ontspannen en je ademhaling goed krijgt. Vond het heel fijn. En leuk al die verschillende buiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven