Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
tuurlijk...minister zalm!

Ik ga slapen...trusten..
Als er maar drank in zit .... Flauw he van die Zalm ? Het is de enige zalm die ik kan zien zonder dat het water uit mijn mond loopt!
LOL!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
goeiemorgen!

eeeh.. de vraag is inmiddels toch beantwoord? Krijg nu ook -nog meer- trek, maar ga toch maar slapen -'koesen' zoals ze hier zeggen-

hierbij een verse:

Welk automerk heeft zijn naam niet mee? In het Tjechisch staat het woord dat we voor rommelachtig,schadelijk en gammel. Welk automerk is dit?

als ik nu voor mn beurt praat negeer je 'm maar!
lada
Skoda?
Even gegoogled en Skoda is goed!

Ik gooi er alvast een volgende vraag in:

Welke 2 broers hebben allebei een beroemd sportkledingmerk opgericht?

Alleen de namen van de 2 merken reken ik goed, als je de namen van de broers ook nog weet, krijg je een bonus!
Skoda ging op de gok (en een vaag belletje achterin mijn grijze massa :D)

Sportmerken heb ik dan weer geen verstand van. Zij het Nederlandse broers??
De broertjes Dasler

Adidas en Puma
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Helemaal goed Donkey, zelfs met Bonus!

Adolf en Rudolf Dassler
Eigenlijk was Ikke nu aan de beurt, maar DS, als jij eerder bent is de eer aan jou.
Dan laat ik de eer graag aan Ikke (of iemand anders), dan kan ik alvast op mijn gemak een lekker lastige vraag voor daarna verzinnen
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ach ik wil best een vraag plaatsen als ikke niet verschijnt: aan wie werd de rock opera Tommy opgedragen?
Is Tommy niet opgedragen aan een of andere goeroe die dacht dat hij Jezus was?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
ja, weet je ook nog van wie van de bandleden nogal fan van deze goeroe was? of de goeroe naam?
Roger Daltry?
nope
Het was Pete Townsend (schrijf je dat zo??) toch? De goeroe weet ik niet...vast iets moeilijks.
goed Ikke!

Pete Townshend (gitarist en voornaamste componist van The Who) droeg de rockopera "Tommy" op aan Meher Baba, waarin hij diverse ideeën van zijn goeroe verwerkte. De negatieve sanskaras die de getraumatiseerde doofstomme en blinde Tommy krijgt te verwerken van zijn sadistische neef, perverse oom en een LSD dealende zigeunerin laten muzieknoten achter die als de oceaandruppels opgaan in het geheel: "each sensation makes a note in his symphony" ("Amazing Journey"). De vernietiging van het Ego wordt gedramatiseerd door het aan diggelen slaan van een spiegel ("Smash The Mirror").
Meher Baba..das idd niet iets dat in mijn grijze massa blijft hangen

Nieuwe vraag:

Er is momenteel een nieuwe rage onder studenten. Het gaat om een interactief spelletje dat eigenlijk voor kinderen bedoeld was. Inmiddels zijn er hele kampioenschappen georganiseerd. Om welk spel gaat het?
ehm, das Stef Stuntpiloot.... is een soort drankspel (zo kun je het in ieder geval spelen)
Klopt helemaal extrahalo!

Vol verbazing zitten kijken naar bier drinkende studenten die met een peuk in hun hand een kleuterspelletje zitten te doen.. Maar ze zijn van de straat..haha :-)

nijmegen - Studenten zijn massaal in de ban van het kleuterspelletje Stef Stuntpiloot. De hype rond het behendigheidsspel bereikt donderdag in Groningen een hoogtepunt met het eerste nationale studentenkampioenschap onder auspiciën van de stichting Studentensport Nederland.

Dat schrijft het Nijmeegse studentenblad Vox woensdag op zijn internetpagina. Stef Stuntpiloot is volgens fabrikant Hasbro geschikt voor kleuters van rond de 4 jaar. Volgens de organisatie van het kampioenschap combineert het eenvoudige spelletje spanning, teamgevoel en behendigheid.

,,Dat maakt het tot een sociaal evenement dat het juist onder studenten goed doet’’, aldus organisator Tim van Nispen.

Aan het spelletje zijn ondertussen honderden internetpagina's gewijd. Ook op YouTube circuleren diverse filmpjes waarop het spelverloop is te zien. Aan het kampioenschap in Groningen doen 150 teams van twee personen mee, maar de belangstelling was volgens Van Nispen vele malen groter.

Van Nispen verwacht dat de populariteit van Stef Stuntpiloot na het kampioenschap nog verder zal toenemen. ,,Voorlopig zit de lol er nog goed in. Maar het is natuurlijk geen blijvertje. Het is een megahype, zoals er elke jaar paar een nieuw dingetje is.''

Zie ook Stef Stuntpiloot op Hyves en op YouTube
In welk land ligt Waga Waga?
Een gok, Zuid Afrika
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
wrong

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven