Pap 3a
vrijdag 21 maart 2008 om 11:38
Ik heb een aantal weken geleden een uitstrijkje laten maken bij de huisarts. Ik heb "gewoon" meegedaan aan het bevolkingsonderzoek en ging er zomaar vanuit dat alles wel ok zou zijn. Ik kreeg de uitslag en dat bleek pap 3a te zijn. Twee weken erna nam de huisarts nog een kweekje af wat werd onderzocht in het ziekenhuis. Ook dat bleek pap 3a te zijn. Omdat het te onrustig was, werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik moet nu in April de eerste keer naar een verpleegkundige voor nog een uitstrijkje en een vaginale echo en dan een week erna naar de gynaecoloog voor een baarmoedermond / halsonderzoek. Ik ben er vrij nuchter onder. Blij dat het ontdekt is en ik denk maar, in het ziekenhuis zit ik op de goeie plek. Toch.....ik heb wat info gelezen op internet die me dan aan de andere kant ook weer zorgen geeft. Ik las zelfs dat ik sommige gevallen de baarmoeder verwijderd wordt. Ik ben 31 en heb nog wel een kinderwens. Heeft iemand ervaring op dit gebied? Ik zelf denk, de onderzoeken doen in April en niet teveel paniek...Wie heeft er tips of info? Alvast erg bedankt!
donderdag 7 april 2011 om 12:03
voor mij heeft het heel veel voor gesteld natuurlijk is dat voor iedereen anders maar ik was er behoorlijk van slag van de ingreep was niet geheel zonder pijn en de nabloedingen waren ook niet bepaald prettig
veder heeft het toen die tijd geestelijk ook het 1 en ander bij me gedaan
iedreen mens is anders en ervaart sde dingen anders wat voor de een niks voorstelde hoeft niet te betekenen dat het bij een ander ook zo is
en ps dit is geen aanval hoor maar zag je bericht en dacht reageer toch even en super dat je weer pap1 hebt
groetjes
veder heeft het toen die tijd geestelijk ook het 1 en ander bij me gedaan
iedreen mens is anders en ervaart sde dingen anders wat voor de een niks voorstelde hoeft niet te betekenen dat het bij een ander ook zo is
en ps dit is geen aanval hoor maar zag je bericht en dacht reageer toch even en super dat je weer pap1 hebt
groetjes
donderdag 7 april 2011 om 19:34
@allen: Ik heb gisteren de uitslag gekregen en het was pap 1!!! Ik ben superblij dat de lys niet voor niets is geweest en ik hoef in september pas weer terug! Joehoe....Ik wil bij deze dan ook ff iedereen bedanken voor alle steun de afgelopen tijd, ik heb heel veel aan jullie gehad, want ik vond het toch best heftig allemaal...thnxxx
@Middje: vervelend dat je een schimmelinfectie onder de leden hebt, hopelijk heb je goede medicatie meegekregen en is de irritatie/pijn snel voorbij!
Ik ga dus net zoals Lentelove een stapje terug doen, maar zal nog regelmatig ff checken hoe het met iedereen is!
Liefs van mij...
@Middje: vervelend dat je een schimmelinfectie onder de leden hebt, hopelijk heb je goede medicatie meegekregen en is de irritatie/pijn snel voorbij!
Ik ga dus net zoals Lentelove een stapje terug doen, maar zal nog regelmatig ff checken hoe het met iedereen is!
Liefs van mij...
zondag 10 april 2011 om 08:28
@Dalandra: Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd! September duurt nog even, dus voorlopig hoef je er niet meer aan te denken (maar het mag natuurlijk wel!). En dat is wel een fijn idee. Geniet er maar lekker van!! En jij natuurlijk ook bedankt voor alle steun. Zo fijn om hier lotgenoten te vinden (liever natuurlijk dat niemand er last van heeft, maar anderzijds wel prettig om je verhaal kwijt te kunnen bij mensen die weten hoe het is). Geniet ze!
@Starwars: Vervelend dat je toch onder het mes moet, maar het is ook een prettig idee dat het daarna weg is. Het is een heel naar idee dat er iets zit wat er niet hoort, dus dat kan maar beter weg zijn. 27 April is inderdaad al snel, fijn! Je kunt het maar achter de rug hebben. Wat voor werk doe je? Ik heb een kantoorbaan en ik zat de dag erna alweer achter mijn computer. Wel met wat pijn en ik was erg moe (is nog wel een tijdje zo gebleven) en heb zo'n vier weken gevloeid. Als je zwaar werk doet, veel moet tillen enzo, dan raad ik je aan toch een paar dagen thuis te blijven. De rest van die week denk ik zo. Maar dat is aan jezelf, jij kunt het beste inschatten of het gaat of niet. Sterkte!
@Middje: Vervelend dat je nu weer last hebt! Hopelijk gaat het snel weer beter met je. Tja, die zorgen liggen toch wel op de loer. Je hoeft maar iets te voelen en denkt gelijk dat het weer mis is. Hopelijk verdwijnt ook dat na een paar jaar! Rustig aan en beterschap!
@Starwars: Vervelend dat je toch onder het mes moet, maar het is ook een prettig idee dat het daarna weg is. Het is een heel naar idee dat er iets zit wat er niet hoort, dus dat kan maar beter weg zijn. 27 April is inderdaad al snel, fijn! Je kunt het maar achter de rug hebben. Wat voor werk doe je? Ik heb een kantoorbaan en ik zat de dag erna alweer achter mijn computer. Wel met wat pijn en ik was erg moe (is nog wel een tijdje zo gebleven) en heb zo'n vier weken gevloeid. Als je zwaar werk doet, veel moet tillen enzo, dan raad ik je aan toch een paar dagen thuis te blijven. De rest van die week denk ik zo. Maar dat is aan jezelf, jij kunt het beste inschatten of het gaat of niet. Sterkte!
@Middje: Vervelend dat je nu weer last hebt! Hopelijk gaat het snel weer beter met je. Tja, die zorgen liggen toch wel op de loer. Je hoeft maar iets te voelen en denkt gelijk dat het weer mis is. Hopelijk verdwijnt ook dat na een paar jaar! Rustig aan en beterschap!
maandag 2 mei 2011 om 18:22
dinsdag 3 mei 2011 om 16:04
@Dalandra: Fijn dat je alles goed los kunt laten! Is heel belangrijk, met stress zal het allemaal niet beter worden...al is het niet vreemd dat je je zorgen maakt. Geniet ze! Het weer helpt daar zeker aan mee, haha. Met mij gaat het ook goed! Ik lees nog af en toe mee hier, maar ik ben er eigenlijk nog maar weinig te vinden.
@Starwars: Wat fijn dat de ingreep je is meegevallen! Die bloedingen zijn vervelend, maar dat houdt ook een keer op... Verder nergens last van? Beterschap nog! Het ergste heb je (hopelijk!) achter de rug. En zoals Dalandra al zegt duimen we voor je!
@Starwars: Wat fijn dat de ingreep je is meegevallen! Die bloedingen zijn vervelend, maar dat houdt ook een keer op... Verder nergens last van? Beterschap nog! Het ergste heb je (hopelijk!) achter de rug. En zoals Dalandra al zegt duimen we voor je!
donderdag 5 mei 2011 om 21:46
maandag 9 mei 2011 om 21:10
He Middje, wat vervelend dat je weer een schimmel te pakken hebt. Daar zit je niet op te wachten, je hebt wel genoeg gedoe gehad daar. Hoop voor je dat je er snel vanaf bent. Anders idd even naar de huisarts! Beterschap! Hoe gaat het verder met je?
Hier gaat het goed! Af en toe even lezen of er nog nieuwe berichten zijn hier, maar verder denk ik er maar weinig aan. Dat zal anders zijn als de controle weer nadert...
Hier gaat het goed! Af en toe even lezen of er nog nieuwe berichten zijn hier, maar verder denk ik er maar weinig aan. Dat zal anders zijn als de controle weer nadert...
zondag 15 mei 2011 om 11:13
hey dames
ik had even een vraag als ik bij mezelf van binnen voel zit/zat daar een bult het blijkt dat dit je baarmoedermond is nooit geweten dat je die kan voelen bloos hihi
nu is na die lis die bult veranderd het voelt nogal hobbelig en met soort van flapjes zou dat het littekenweefsel kunnen zijn?
herkent iemand dit??
veders gaat het zijn gang heb nog wel last van steken soms spring ik er zelf van omhoog omdat die steken zo hard/pijnlijk aanvoelen zitten in vagina en baarmoeder
ik ga morgen even afsp maken met dkt omdat ik er niet helemaal op gerust ben
aangezien ik ook al in 1 maand 2 schimmels heb gehad en nu weer heel veel afscheiding heb en buikpijn dan toch maar ff voor zekerheid langs
hoe is het met de rest van de dames??
gtroetjes middje
ik had even een vraag als ik bij mezelf van binnen voel zit/zat daar een bult het blijkt dat dit je baarmoedermond is nooit geweten dat je die kan voelen bloos hihi
nu is na die lis die bult veranderd het voelt nogal hobbelig en met soort van flapjes zou dat het littekenweefsel kunnen zijn?
herkent iemand dit??
veders gaat het zijn gang heb nog wel last van steken soms spring ik er zelf van omhoog omdat die steken zo hard/pijnlijk aanvoelen zitten in vagina en baarmoeder
ik ga morgen even afsp maken met dkt omdat ik er niet helemaal op gerust ben
aangezien ik ook al in 1 maand 2 schimmels heb gehad en nu weer heel veel afscheiding heb en buikpijn dan toch maar ff voor zekerheid langs
hoe is het met de rest van de dames??
gtroetjes middje
maandag 23 mei 2011 om 20:41
@Middje: Komt mij totaal niet bekend voor, maar kan natuurlijk littekenweefsel zijn. Bij mij was het behandelde deel goed genezen op een klein stukje na, dat was inderdaad ook wat hobbelig, maar dat heeft mijn gyn bij de controle gelijk weggehaald. Hopelijk kunnen ze je bij je afspraak wat meer gerust stellen ook wat die pijnlijke steken betreft. Sterkte in ieder geval, liefs van mij...
dinsdag 24 mei 2011 om 10:10
He dames,
Long time no see!
Vervelend Middje, dat je weer klachten hebt. Als het je geruststelt kun je inderdaad een keer langsgaan bij een dokter.
Toch krijg ik ook soms een beetje de indruk dat je door de schrik van toen (begrijpelijk) toch wel heel veel bezig bent met wat je voelt en wat er gebeurt "van binnen". Correct me if I'm wrong, maar ook dat is eventueel iets wat je kunt bespreken met je dokter. Misschien kan hij je ook wat tips geven er wat meer ontspannen mee om te gaan. Volgens mij is een schimmelinfectie niet direct iets wat verband heeft met BMHK, al is het op dezelfde plek en erg vervelend.
Sterkte!
Hoe is het met de anderen?
Dalandra lekker aan het genieten nog van het goede nieuws?
Liesje geen nieuwe klachten meer?
Hoe is het met het niet-roken? En voel je jezelf ook beter nu?
Starwars al nieuws gehad over de uitslag?
Long time no see!
Vervelend Middje, dat je weer klachten hebt. Als het je geruststelt kun je inderdaad een keer langsgaan bij een dokter.
Toch krijg ik ook soms een beetje de indruk dat je door de schrik van toen (begrijpelijk) toch wel heel veel bezig bent met wat je voelt en wat er gebeurt "van binnen". Correct me if I'm wrong, maar ook dat is eventueel iets wat je kunt bespreken met je dokter. Misschien kan hij je ook wat tips geven er wat meer ontspannen mee om te gaan. Volgens mij is een schimmelinfectie niet direct iets wat verband heeft met BMHK, al is het op dezelfde plek en erg vervelend.
Sterkte!
Hoe is het met de anderen?
Dalandra lekker aan het genieten nog van het goede nieuws?
Liesje geen nieuwe klachten meer?
Hoe is het met het niet-roken? En voel je jezelf ook beter nu?
Starwars al nieuws gehad over de uitslag?
woensdag 25 mei 2011 om 22:06
@Middje: Bij mij hebben ze niet het bovenste gedeelte weggehaald, dus dat is wat dat betreft al heel anders en het littekenweefsel wat er zat heeft de gyn bij de controle met een tangetje ofzo weggehaald.
@Lentelove: ben inderdaad nog heerlijk aan het genieten. Hoe is het met jou?
Groetjes aan iedereen!
@Lentelove: ben inderdaad nog heerlijk aan het genieten. Hoe is het met jou?
Groetjes aan iedereen!
maandag 6 juni 2011 om 12:11
Hallo allemaal,
Tijdje geleden dat ik er was. Hoe is het nu met jullie? Met mij gaat het goed. Ik merk wel dat ik weer een beetje de zenuwen krijg. Ik moet twee augustus voor mijn half jaar uitstrijkje na de lis. En ben dan toch weer bang dat het ineens helemaal fout blijkt te zijn terwijl de gyn in maart nog gekeken heeft. Ik heb inmiddels te horen gekregen dat ik ook nog van mijn ex chlamidya heb gekregen Ben inmiddels wel behandeld ervoor maar toch bang dat het een zooitje is daar beneden. Of zou dit in 5 maanden tijd niet echt kunnen? Merk toch dat ik er weer steeds meer over nadenk terwijl het een tijdje naar de achtergrond verdwenen was.
Tijdje geleden dat ik er was. Hoe is het nu met jullie? Met mij gaat het goed. Ik merk wel dat ik weer een beetje de zenuwen krijg. Ik moet twee augustus voor mijn half jaar uitstrijkje na de lis. En ben dan toch weer bang dat het ineens helemaal fout blijkt te zijn terwijl de gyn in maart nog gekeken heeft. Ik heb inmiddels te horen gekregen dat ik ook nog van mijn ex chlamidya heb gekregen Ben inmiddels wel behandeld ervoor maar toch bang dat het een zooitje is daar beneden. Of zou dit in 5 maanden tijd niet echt kunnen? Merk toch dat ik er weer steeds meer over nadenk terwijl het een tijdje naar de achtergrond verdwenen was.