Lentekriebels & deze zomer zwanger worden?!

29-04-2011 22:33 2494 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Er zijn al allerlei topics over bijna zwanger/zwanger willen worden/net zwanger/rammelende eierstokken, maar die zijn allemaal al zo vol! Dus ik wilde maar eens een poging wagen een vers topic te beginnen

Wat is het verhaal? Over 4 weken ga ik proberen zwanger te worden en dat vind ik superspannend! Ik zou er het liefst eindeloos over keuvelen, maar ik wil mijn beste vriendinnen hier niet eindeloos mee lastig vallen en de rest van de familie/vriendenkring er überhaupt nog niet bij betrekken. Daarom zoek ik soortgenoten die ook zin hebben om lekker te fröbelen over het proberen zwanger te worden!

Zoals uit de titel blijkt hoop ik dus deze zomer zwanger te raken, maar ik besef heel goed dat het allemaal maar afwachten is hoe het loopt. Daarom lijkt het me juist fijn om ervaringen te delen en ideeën uit te wisselen met anderen.

Tenslotte: ik ben 30 en hoop moeder te gaan worden van mijn 1e kindje.

Wie keuvelt er mee?

NickLeeftijdGaan voor kindje nrStartdatumBelangrijke datum ZwangerBijzonderhedenKnorretje28302201024/01/2012 het zijn er twee!Queenfan292Aug 201112 sep-2-hoornige baarmoederGooglette291Mei 201104/03/2012 gespot! Mellie198026-nog even niet...nvt-Eerst ff huis verbouwen en zoRammel261Mei 201120/04/2010-Linda77341April 20115 sep-endometrioseThee_graag271Mei 201101/05/2012-Ajuparaplu301Juli 201103/04/2012 9/9 echo Perfectpicture291Mei 201119 aug--Missshopping311Mei 201118 sep--1miep1261Mei 201128 aug --Nic1983272Mei 201110 aug-PP: Designed261aug 2011?-endometrioseVisils251April 201117/03/2012 en 29/8 nieuwe echo Ivetje271 Mei 201117/02/2012-Elsie26302Mei 201126 aug--Fabjetan281April 2011 26 aug--Ainodis283Juli 2011?-meerdere x MKIndu261Jan 20112 sept--MadameJaenette271juli 201119 aug--
Gemiddeld duurt het een jaar toch?
quote:spectral schreef op 29 april 2011 @ 22:49:

Gemiddeld duurt het een jaar toch?In 2012 komt er vast nog wel een keer een zomer
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Succes!
Lotgenoten?

Anyway, ik hoop alles goed gaat en dat het een leuk topic wordt.
Thanx voor het succes wensen!

Voor zover ik weet is het merendeel van de stellen zwanger binnen 6 maanden (zo'n 70%), maar tot 1 jaar is te beschouwen als normaal.

Ik heb natuurlijk geen idee of het moeilijk gaat of niet, maar ben wel altijd bang geweest dat ergens on the way iets niet goed gaat. Het zou zo jammer zijn als dat zo was. Maar goed, daar moet ik nu zeker niet van uit gaan, we zien het wel.

Vandaag heb ik twee belangrijke stappen gezet:

1. potje foliumzuur gekocht

2. forumtopic aangemaakt
Als je daar bang voor bent snap ik ook niet zo heel goed waarom je zo hoog van de toren blaast... dan kan de teleurstelling alleen maar groter worden als het wat langer duurt.
Als je wilt eindeloos wilt keuvelen en fröbelen over het zwanger worden, ben ik bang dat je hier niet op je plek bent. Hier slaan over het algemeen de vrouwen niet zo door over het zwanger worden. Tuttige termen en gemuts worden hier niet zo gewaardeerd.
Mensen leven en laten leven! Laat ajuparaplu lekker gaan. Mensen die zich wel willen aansluiten vinden het wel leuk en anders sla dit topic over
Zo genoeg negatieve reacties!

Ik keuvel graag met je mee hoor! En natuurlijk wil iedereen zo snel mogelijk zwanger worden als je eenmaal de keuze hebt genomen ervoor te gaan! niks mee hoor!

Ik ben 26 en ga voor ons eerste kindje.. we hebben nu 1 ronde 'freubelen' erop zitten,.. maandag over een week zou ik normaal gesproken ongesteld moeten worden.. weet alleen niet precies.. nu al een paar dagen krampjes en zeurderig gevoel onderin mijn buik (ken je dat gevoel dat de dokter met een wattenstaafje oid 'cellen' uit je baarmoeder haalt? DAT :P
Wow, ik had niet echt zoveel zure reacties verwacht. Wat maakt dat je het nodig vindt om mij de les te lezen over wel of niet tuttig? Iedereen dit niet aanspreekt: je bent zeker niet verplicht te reageren.

En de mensen die het wel leuk vinden: welkom.
Ah, Mellie, gezellig! En wat spannend dat het misschien al wel zo ver is! Ik heb regelmatig gehoord dat mensen die net zwanger zijn een beetje zeurderige pijn in hun onderbuik voelen, dus misschien is dit al goed nieuws!

Toch nog even: ik weet ook wel dat ik af en toe een beetje overenthouasist ben over het hele gebeuren, dat is precies de reden om het topic te openen: zodat ik mensen die er niet om zitten te springen, er niet mee lastig val, maar dat ik me lekker kan uitleven met mensen die dat wel willen!
meiden veel plezier met alle voorbereidingen. Hier gaan we ondertussen ronde 17 in dus bij ons is de lol er wel een beetje af.
quote:ajuparaplu schreef op 29 april 2011 @ 23:17:

Ah, Mellie, gezellig! En wat spannend dat het misschien al wel zo ver is! Ik heb regelmatig gehoord dat mensen die net zwanger zijn een beetje zeurderige pijn in hun onderbuik voelen, dus misschien is dit al goed nieuws!

Toch nog even: ik weet ook wel dat ik af en toe een beetje overenthouasist ben over het hele gebeuren, dat is precies de reden om het topic te openen: zodat ik mensen die er niet om zitten te springen, er niet mee lastig val, maar dat ik me lekker kan uitleven met mensen die dat wel willen!

Zo'n miep ben ik ook hoor! Kunnen sommige mensen erg vervelend vinden, maar met dit topic doe je niemand kwaad. Niemand hóeft hier terug te komen ,,

Mellie, jij ook heel veel succes!
Oh knorretje, dat is shit zeg. Ik kan me voorstellen dat het een ander verhaal wordt. Heb je al actie ondernomen om uit te vinden waarom het zo lang duurt?
Dank voor de bijval dames, wordt gewaardeerd :-)
ja zitten al bijna een jaar weer in de mmm. Heb een knorrekind van ruim twee (ook met behandelingen) Ben in april 2010 zwanger geworden maar buiten baarmoedelijk en nu net in maart 2011 weer een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Zijn nu net weer begonnen met een nieuwe iui poging. Maar ja wat je zegt bij 80% is het zo dat ze zwanger zijn binnen een jaar.
Dat lijkt me helemaal heftig, dan ben je wel zwanger en voelt het ook zo, maar is het buitenbaarmoederlijk en gaat het dus niet werken. Verdrietig allemaal. Respect dat je die MMM ook allemaal doorstaat, dat lijkt me niet niks...

Maar het goede is dat inmiddels ook weet waar je het voor doet
JAAAAAA en knorrekind is zo leuk, dat ik er veel voor over heb om een tweede te krijgen. Het is maar goed dat je niet weet wat je allemaal te wachten staat, anders zou je er misschien nooit aan beginnen. Morgen moeten we weer naar het ziekenhuis (en zondag waarschinlijk ook) en hopelijk hebben we maandag of dinsdag de inseminatie! En dan hopen dat ze de bordje de goede kant op volgen naar de baarmoeder en niet ergens anders gezellig blijven hangen
Ik wil ook meeschrijven, wij willen gaan voor een 2de kindje vanaf September (is ook nog zomer )

Ons verhaal:

Dochtertje I is geboren na een moeizame zwangerschap dat eindigde in vroeg geboorte (2 hoornige baarmoeder is de veroorzaker hiervan)

Ze is nu 14 maanden.

In September gaan we trouwen en willen daarna weer een poging wagen

@Knorretje: veel succes morgen !!
Tja ik hoop inderdaad dat het meteen raak is, zou te mooi zijn om waar te zijn! Best lastig om geduldig te blijven wachten tot 9 mei..
En laten we met zijn allen lekker gaan miepen!
Het is nu al stil jammer!
Hier vanmorgen redelijk goed nieuws. Er zijn wat eitjes die wel willen en moeten maandag weer terug. Hoop alleen dat het niet explosief gaat groeien want dan wordt de poging afgeblazen. (Heb ik al een keer gehad) maar de goden moeten toch een keer met ons zijn!
Morgen hopen op nog meer goed nieuws dan! Hopelijk komt het goed!

Hier nog steeds ongeduldig afwachten..

Ik hoop trouwens inderdaad wel dat er nog meer mensen blijven/komen meeschrijven! en de TO natuurlijk ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven