Mijn trofee van koninginnedag opknappen

02-05-2011 13:30 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voordat de vrijmarkt begon, ik was aan het uitladen voor mijn kinderen, zag ik "mijn vondst"

Een paspop met hier en daar een beschadiging (vooral op de borsten!)

Zou graag een foto willen plakken maar zo handig ben ik niet

De paspop komt uit Amerika en is van het merk J.R. Bauman.

De ijzeren korf zit er nog aan maar helaas mist de standaard/voet en de knop op de nek. (vor Google J.R. Bauman dress form)

Buiten het schoonmaken, hij is erg vies, zou ik hem graag compleet willen maken.

Wie weet waar ik zou moeten zoeken voor deze onderdelen.

Zoeken op buitenlandse sites gaat me nooit zo makkelijk af.

En heeft iemand een idee, de stof is linnen, hoe ik dit schoon krijg. De binnenkant van de pop is volgens mij stevig karton, dus met veel water is geen optie.
Een handige meublemaker zou een voet en een knop moeten kunnen maken, denk ik.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Zoiets dus?

Google eens op houtdraaierijen die trapspijlen en trapknoppen maken voor de knop. Zo'n knop is niet zo heel duur waarschijnlijk.

De voet kun je laten maken door een smid. Maar je kunt ook kijken of je er een oude lampenvoet voor kunt gebruiken. Of de houtdraaierij kan er een van hout voor je maken.
Dat is natuurlijk een optie..........nog niet eens aan gedacht. heb een handige timmerman naast me wonen.

Ga eens vragen wat het gaat kosten.

Het schoonmaken wordt een lastiger probleem ben ik bang
Dank je Jessie, dat is hem.
Hioer heeft iemand het linnen verwijderd, gewassen en opnieuw aangebracht http://vintagelinentreasu ... y-vintage-dress-form.html

Zal niet bij alle modellen mogelijk zijn.
http://www.liveauctioneers.com/item/4188227

Nog een plaatje

Zoals het laatste plaatje is hij, alleen zijn de "armen" niet van hout maar ook van stof met koord langs de schouders.

De stof er af halen word lstig want deze zit wel heel strak op de pop.

Een tante had het over droge vloerbedekking shampo wat je later kon wegzuigen met de stofzuiger!!!
Je zou het ook kunnen proberen met een tapijtreiniger met een speciaal opzetstuk voor meubels (is te huur bij de bouwmarkt). Ik heb dat gebruikt voor mijn bank, waarvan de hoes niet afneembaar is.
je hebt inderdaad Tapijtdroogshampoo, dat is poeder wat je in moet laten werken en dan op moet zuigen. Maar je weet van te voren niet hoe het eruit komt te zien... Mogelijk eerst op de onderkant (is die bekleed?) proberen.

Of vraag eens advies aan de stomerij, wie weet hebben zij goede tips.
Onderkant is maar een klein stukje bekleed.

Ik zal even een stomerij zoeken en vragen wat hun idee is!

Hij is wel heel erg vies..............weet niet (en wil het ook niet weten) wat ermee gebeurd is eigenlijk
Als ik iets heel teers wil wassen, of iets dat niet heel nat mag worden, dan gebruik ik shampoo-schuim. Shampoo schijnt de mildste zeep te zijn. Dan doe ik wat shampoo in een bakje, beetje water erbij en dan kloppen tot het schuimt, en dan alleen het schuim eraf scheppen en op de stof doen. Eventueel een beetje wrijven met een schone doek, en daarna afnemen met een vochtige doek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven