Mijn trofee van koninginnedag opknappen
maandag 2 mei 2011 om 13:30
Voordat de vrijmarkt begon, ik was aan het uitladen voor mijn kinderen, zag ik "mijn vondst"
Een paspop met hier en daar een beschadiging (vooral op de borsten!)
Zou graag een foto willen plakken maar zo handig ben ik niet
De paspop komt uit Amerika en is van het merk J.R. Bauman.
De ijzeren korf zit er nog aan maar helaas mist de standaard/voet en de knop op de nek. (vor Google J.R. Bauman dress form)
Buiten het schoonmaken, hij is erg vies, zou ik hem graag compleet willen maken.
Wie weet waar ik zou moeten zoeken voor deze onderdelen.
Zoeken op buitenlandse sites gaat me nooit zo makkelijk af.
En heeft iemand een idee, de stof is linnen, hoe ik dit schoon krijg. De binnenkant van de pop is volgens mij stevig karton, dus met veel water is geen optie.
Een paspop met hier en daar een beschadiging (vooral op de borsten!)
Zou graag een foto willen plakken maar zo handig ben ik niet
De paspop komt uit Amerika en is van het merk J.R. Bauman.
De ijzeren korf zit er nog aan maar helaas mist de standaard/voet en de knop op de nek. (vor Google J.R. Bauman dress form)
Buiten het schoonmaken, hij is erg vies, zou ik hem graag compleet willen maken.
Wie weet waar ik zou moeten zoeken voor deze onderdelen.
Zoeken op buitenlandse sites gaat me nooit zo makkelijk af.
En heeft iemand een idee, de stof is linnen, hoe ik dit schoon krijg. De binnenkant van de pop is volgens mij stevig karton, dus met veel water is geen optie.
maandag 2 mei 2011 om 13:51
Zoiets dus?
Google eens op houtdraaierijen die trapspijlen en trapknoppen maken voor de knop. Zo'n knop is niet zo heel duur waarschijnlijk.
De voet kun je laten maken door een smid. Maar je kunt ook kijken of je er een oude lampenvoet voor kunt gebruiken. Of de houtdraaierij kan er een van hout voor je maken.
Google eens op houtdraaierijen die trapspijlen en trapknoppen maken voor de knop. Zo'n knop is niet zo heel duur waarschijnlijk.
De voet kun je laten maken door een smid. Maar je kunt ook kijken of je er een oude lampenvoet voor kunt gebruiken. Of de houtdraaierij kan er een van hout voor je maken.
maandag 2 mei 2011 om 14:01
Hioer heeft iemand het linnen verwijderd, gewassen en opnieuw aangebracht http://vintagelinentreasu ... y-vintage-dress-form.html
Zal niet bij alle modellen mogelijk zijn.
Zal niet bij alle modellen mogelijk zijn.
maandag 2 mei 2011 om 14:11
maandag 2 mei 2011 om 14:22
maandag 2 mei 2011 om 14:39
Als ik iets heel teers wil wassen, of iets dat niet heel nat mag worden, dan gebruik ik shampoo-schuim. Shampoo schijnt de mildste zeep te zijn. Dan doe ik wat shampoo in een bakje, beetje water erbij en dan kloppen tot het schuimt, en dan alleen het schuim eraf scheppen en op de stof doen. Eventueel een beetje wrijven met een schone doek, en daarna afnemen met een vochtige doek.