Gezondheid alle pijlers

spiraaltje en condoom

06-05-2011 18:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik vroeg me af of een condoom kan scheuren van een spiraaltje.

Dit gebeurd namelijk nu telkens, terwijl dit nooit het geval was toen ik nog geen spiraal had.

tijdens het gebeuren voel ik wel dat mijn vriend tegen de spiraal aan stoot.
dan zou ik even laten controleren of je spiraaltje goed zit en of het touwtje niet te lang is
Laat je vriend zich testen, dan kan ie z'n condooms voortaan aflaten.
quote:elninjoo schreef op 06 mei 2011 @ 18:13:

Laat je vriend zich testen, dan kan ie z'n condooms voortaan aflaten.nou...en jezelf ook dan natuurlijk.....
dat testen lijkt me overbodig,

we zijn bijna 10 jaar samen, maar zoms vrijen we gewoon met.

de touwtjes zijn met de vingers niet voelbaar verder.

we vinden het gewoon raar omdat je zou denken dat de spiraal diep genoeg zit.

heb ook nooit last ervan
Ik heb ook een spiraal en vroeg het me af of dat zou kunnen met condoom. Zo diep zit het helemaal niet hoor, voel maar eens. Ik voel de draadjes prima. in het begin zijn ze nog wat hard en later zachter heb ik me laten vertellen.

Ik had trouwens in het begin een keer dat mijn tampon niet goed eruit wou en toen ik hard trok was mijn tampon aan de top wat stuk, een hele sliert watten los zeg maar... Ging toen googlen en las dat iemand een keer zijn spiraal er met een tampon uit had getrokken.....Vond het een raar verhaal trouwens. Als dat zo is zou dat toch ergens moeten worden vermeld?

Anyway.... anders voel je even :-)
Vergeve mijn nieuwsgierigheid, maar waarom zou je als het niet nodig is het mét condoom doen? Als je ze niet gebruikt is het probleem toch opgelost?
Maak even een afspraak met de huisarts om de touwtjes te checken. Als je vriend ze nl voelt, dan zijn de touwtjes waarschijnlijk wat te lang. Kan de ha gewoon een stukje van af knippen.
quote:noordeling85 schreef op 06 mei 2011 @ 18:56:

dat testen lijkt me overbodig,

we zijn bijna 10 jaar samen, maar zoms vrijen we gewoon met.

de touwtjes zijn met de vingers niet voelbaar verder.

we vinden het gewoon raar omdat je zou denken dat de spiraal diep genoeg zit.

heb ook nooit last ervanWaarom dan 'n condoom? Persoonlijk vind ik 'n condoom 'n storende factor.
korte touwtjes prikken meer dan lange, die gaan omhoog uiteindelijk waardoor je ze niet meer voelt.

Misschien condoom omdat spiraal nog geen zes weken zit en er nog geen controle is geweest?
quote:elninjoo schreef op 06 mei 2011 @ 23:21:

[...]

Waarom dan 'n condoom? Persoonlijk vind ik 'n condoom 'n storende factor.Persoonlijk vind ik dat ook
soms is nalekken een storende factor hè
Ik zou het toch even laten checken bij de huisarts. Ik heb ook een spiraal, en er is nog nooit een condoom door gescheurd... misschien zit je spiraaltje niet helemaal goed? Helemaal omdat je voelt dat je vriend 'tegen het spiraaltje aanstoot', dat zou dus niet moeten kunnen... je spiraal zit in je baarmoeder, niet erbuiten. Of bedoel je dat je vriend de touwtjes voelt ipv de spiraal zelf?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven