Mooiste eiland van Europa?

06-05-2011 16:51 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik wil graag in september een weekje weg met een vriendinnetje. We zijn allebei geen party types en gaan met name voor natuurschoon. Liefst een prachtig eiland. Wat vinden jullie het mooiste eiland van europa en waarom?

Groetjes, Linda
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
santorini is inderdaad een prachtig eiland maar volgens mij ligt dat vooral aan de echt Griekse bebouwing en niet zozeer de natuur. Daarnaast wordt het in de zomer overspoeld door Amerikaanse toeristen, daar moet je wel van houden
Lampedusa schijnt ook een eiland te zijn waar veel mensen naartoe willen...

Voor mij is IJsland favoriet, met de Lofoten op een goede tweede plaats. Niet zo warm in september alleen.
La Palma (Canarische Eilanden)

Kefalonia (Grieks eiland)
Mooie natuur, heerlijk wandelen en lekker eten, La Palma
Corsica, Corsica of Corsica.

Dat is in september het warmste plekje van Europa.

Prachtig eiland, eigenlijk alleen maar natuurschoon, er wordt ook niet gebouwd boven de boomgrens.
quote:moppetoet schreef op 08 mei 2011 @ 13:12:

Corsica, Corsica of Corsica.

Dat is in september het warmste plekje van Europa.

Prachtig eiland, eigenlijk alleen maar natuurschoon, er wordt ook niet gebouwd boven de boomgrens.

helemaal mee eens!!

vorig jaar voort eerst op Corsica geweest en het was geweldig! Deze zomer gaan we weer 2 weken terug ;)

ben vorig jaar ook op Sardinie geweest, ook super

en Capri lijkt me geweldig
Menorca was ook erg mooi, wel veel kinderen op de vlucht waar wij bij zaten. Maar die bleven bij het complex dus bij de verschillende steden en de strandjes die we bekeken was het een stuk rustiger.

Hele eiland is goed met de bus te doen en mooie natuur (we hebben verschillende keren redelijke stukken gewandeld.)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
ik ben nu 2x 3 weken op Corsica geweest, en hoop dit jaar ook weer heen te gaan, nu Moppekind groter en wandelvaardiger is.

Sicilie, en het eten is er heerlijk!
Sicilie!!!

En Vlieland.
Belle Île, voor de kust van Zuid Bretagne. De naam van het eiland is helemaal terecht gegeven
Het is afhankelijk van wat je allemaal wil: mooi weer, mooie gebouwen, oudheden, historie, natuur, cultuur?

Ik mis Mykonos in het rijtje, prachtige oud Venetiaanse bouwwerken, lekker klimaat, maar goed aan de prijs.

http://images.google.com/ ... N&tab=wi&biw=1024&bih=616
Een van de Isles of Scilly!
Corsica

Zo'n mooi eiland, mooie natuur, een hele mooie kustlijn, kristal heldere zee, mooi weer, mooie dorpjes, mooie natuur, mooi binnen land, wilde zwijnen, ik kan nog wel even doorgaan zo,echt een eiland om verliefd op te worden. Over 2 weken vertrekken we weer richting Corsica kan niet wachten...................

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven