Parenclub, swingen: vragen, ervaringen etc. Deel 12

04-12-2010 19:49 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 11 al ver boven de 3000 posts zit én ik niet het risico wil lopen dat we geen ervaringen meer kunnen neerzetten, heb ik de vrijheid genomen deeltje 12 te openen.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Mijn advies aan de huidige bezoekers is om vooral in het begin jullie ervaringen met diverse clubs te vertellen, maar ook de vragen te beantwoorden die veel gesteld worden.

Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden. Toevoeging: vanaf pag 9 tot en met 12 zijn een aantal posts uit deel 11 geplaatst.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen, vragen, ervaringen e.d. deel 11
Zoals beloofd....

Wij hebben al meerder malen clubs in playa del ingles (Gran Canaria) bezocht.

Onze ervaring is dat het net even anders werkt dan clubs in Nederland of België bezoeken,er zijn namelijk géén vaste all-in prijzen maar je betaald als stel gewoon per consumptie die je nuttigt.

Ook liggen de parenclubs in shoppingcenters gelijk de reden waarom ik(vr) niet in clubkleding erheen ging!

Er is overigens wel in elke club de mogelijkheid om je om te kleden en er zijn overal afsluitbare lockers.

De swingers en openminded people ontmoeten elkaar in zogenaamde meetingpoints,dit is een gewone bar waar gelijkgestemde elkaar ontmoeten en van daaruit gaan ze meestal gezamelijk naar de clubs.

In shoppingcenter Cita liggen beneden in de kelder 2 clubs.

Club Venus word gerunt door een engels stel dat ook het swingersresort in Maspalomas runt.

En funn4all is van een nederlands stel Richard en Angelique.

In dit zelfde shoppingcenter ligt de Come Back bar(meetingpoint) gerunt door een duits stel Martin en Gerry dit is de meest populaire bar waar swingers elkaar ontmoeten.

In shoppingcenter La Sandia ligt parenclub 2x2 gerunt door nederlandse eigenaar Chris met zijn engelse vriendin Kathy.

In "nederlands" shoppingcenter Gran Chapperal ligt een geheel nieuwe club Eternity gerunt door 2 spaanse jongens en ligt gelijk naast het heineken feestcafe.

Dan ligt er nog een club Spaanse parenclub tu y nog iets gerunt door Carmen en José.

Alle clubs zijn heel verschillend,Venus,Eternity en Tu y hebben een bubbelbad de overige clubs in Januari nog niet ;)

Als er nog vragen zijn stel ze gerust maar nog beter ga de clubs bezoeken en breng naderhand verslag uit hier ;)

Oja rond 21 of 22 uur kun je best een meetingpoint bezoeken maar in de clubs is dan nog niemand te bekennen!!

groetjes Jangkaa
quote:jangkaa schreef op 05 mei 2011 @ 00:05:

Zoals beloofd....

Wij hebben al meerder malen clubs in playa del ingles (Gran Canaria) bezocht.

Onze ervaring is dat het net even anders werkt dan clubs in Nederland of België bezoeken,er zijn namelijk géén vaste all-in prijzen maar je betaald als stel gewoon per consumptie die je nuttigt.

Ook liggen de parenclubs in shoppingcenters gelijk de reden waarom ik(vr) niet in clubkleding erheen ging!

Er is overigens wel in elke club de mogelijkheid om je om te kleden en er zijn overal afsluitbare lockers.

De swingers en openminded people ontmoeten elkaar in zogenaamde meetingpoints,dit is een gewone bar waar gelijkgestemde elkaar ontmoeten en van daaruit gaan ze meestal gezamelijk naar de clubs.

In shoppingcenter Cita liggen beneden in de kelder 2 clubs.

Club Venus word gerunt door een engels stel dat ook het swingersresort in Maspalomas runt.

En funn4all is van een nederlands stel Richard en Angelique.

In dit zelfde shoppingcenter ligt de Come Back bar(meetingpoint) gerunt door een duits stel Martin en Gerry dit is de meest populaire bar waar swingers elkaar ontmoeten.

In shoppingcenter La Sandia ligt parenclub 2x2 gerunt door nederlandse eigenaar Chris met zijn engelse vriendin Kathy.

In "nederlands" shoppingcenter Gran Chapperal ligt een geheel nieuwe club Eternity gerunt door 2 spaanse jongens en ligt gelijk naast het heineken feestcafe.

Dan ligt er nog een club Spaanse parenclub tu y nog iets gerunt door Carmen en José.

Alle clubs zijn heel verschillend,Venus,Eternity en Tu y hebben een bubbelbad de overige clubs in Januari nog niet ;)

Als er nog vragen zijn stel ze gerust maar nog beter ga de clubs bezoeken en breng naderhand verslag uit hier ;)

Oja rond 21 of 22 uur kun je best een meetingpoint bezoeken maar in de clubs is dan nog niemand te bekennen!!

groetjes Jangkaa

Dit klinkt toch eerder als een reclame boodschap dan het vertellen van je eigen ervaringen....

Waarom zet je niet zelf een verslag neer?
.
.
Jammer dat jullie zo reageren en inderdaad is mijn info bij nader inzien erg beknopt en algemeen gebleven....

Ik wil best "onze" ervaringen vermelden en sorry ook ik ben onregelmatig op dit forum en eventuele reactie`s kunnen soms wat langer duren ;)
[quote]Dave890 schreef op 05 mei 2011 @ 07:59:

Beste Jangkaa,

Bedankt voor het vermelden van de clubs die er allemaal zijn.

Maar we missen nog de nodige informatie.

Laten we eens uitgaan van de club: 2x2 erotic swingersclub Maspalomas. In onze eerste link genoemd.

2x2 zijn wij 2x geweest,is 1 van de grootste parenclubs maar onze ervaring is dat er veel alleengaande (oudere en onaantrekkelijke) mannen waren die aan de bar stonden met een handdoek rond hun middel.

Je hebt het over een meetingpoint? Wat, waar en hoe? Kun je even uitleggen hoe en wat?

Meetingpoint: is een bar waar gelijkgestemde elkaar ontmoeten,dit is geen parenclub en hier vinden ook geen sexuele handelingen plaats. Je drinkt hier een drankje en kunt evt. contacten leggen en meestal bezoeken ze dan samen een parenclub.....is een soort van real life datingplaats! weet niet of ik het zo goed uitleg maar er is een leuke sfeer en wij bezochten de Comeback bar altijd voordat we naar een club gingen om een drankje te doen en omdat we uit ervaring weten dat je voor een uur of 23/24 niet naar een club hoeft te gaan omdat er dan helemaal niemand is!

Onze volgende vragen zijn: De entree is gratis i.p.v. 1x een all-in bedrag betalen. Kan me zo voorstellen dat de drankjes dan (extra) duur zijn. Tevens moet je een handdoek 'huren'. Prijzen van dat alles heb ik nergens kunnen vinden. Kan je daar ook iets over vertellen?

Ja de prijzen zijn behoorlijk bijv. voor een baileys en een baco ben je 10 euro kwijt!

Wij hebben nog nooit betaald voor het huren van een handdoek,die vraag je gewoon aan de bar of die liggen in de lockertjes.

En hoe gaat het er qua sfeer e.d. aan toe. In de Nederlandse clubs weet je waar je aan toe bent. Iedere club heeft zo zijn eigen sfeer met bijbehorende voor- en nadelen. Maar in het algemeen weet je wat je krijgt. De meeste mensen gaan in de Nederlandse clubs toch als stel naar binnen. Jij zegt dat je in de clubs in Gran Canaria eerst naar een meetingpoint moet gaan? En dat haast niemand als stel naar binnen gaat maar alleen in een groepje?

Nee ik zeg niet dat niemand als stel alleen naar binnen gaat maar dat ze vaak samen vanuit de Comebackbar naar een club gaan,de meeste stellen kennen elkaar van deze bar/het hotel,swingerscomplex of inderdaad van het heerlijke naaktstrand.

Wij zijn een enkele keer met een ander stel of groepje naar een club gegaan maar meestal gaan wij gewoon met zijn 2en net zoals we dat in Nederland/België ook doen.

Kortom wij zouden graag wat meer willen weten hoe jullie het allemaal hebben ervaren en wat jullie de voor- en nadelen vinden. En of je een beetje uit de voeten kan daar in die clubs. We bedoelen daarmee dat niet de ‘alleengaande’ mannen bij elke stap die je doet als 'geile beren' de hele tijd volgen. Jullie merken het al: we zouden heel graag horen hoe jullie de

‘look-and-feel’ daar beleven.

Wat ons opvalt is dat er vooral veel gepraat,geflirt en gekeken word aan de bar.

Komt misschien ook omdat er bijna nergens een dresscode is.....vrouwen hebben meestal wel een jurkje aan en hakken (clubs liggen in shoppingcenters waar ook gezinnen enz gewoon rondlopen) . Ik voelde me dan al snel opgelaten om in clubwear rond te lopen ondanks dat niemand mij er kent ;)

Uiteraard kun je je in de club gewoon omkleden,onze ervaring is dat de meeste actie in en rond de jaccuzi`s is,dan heb je natuurlijk al geen kleding meer aan.

In de meeste clubs word echt gelet op de verhouding alleenstaande mannen en stellen.

In iedere club zijn trouwens douches en condooms aanwezig.

Net zoals in Nederland/België word de sfeer bepaald door de dan aanwezigen.

In zijn algemeenheid zijn er veel Duitsers die de clubs bezoeken maar wij hebben ook al heel leuke contacten gehad met Engelsen,Denen,Noren en natuurlijk ook Spanjaarden en Nederlanders.

Groetjes Jangkaa

Alvast onze dank voor je (komende) informatie.
.
Ik lees al tijden zo af en toe met jullie mee. Nog nooit heb ik iets geschreven omdat ik als niet-al-te-ervaren (nog nooit in een club geweest), niet zo veel had bij te dragen. Nu valt het me op dat veel van jullie adviseren om niet thuis te beginnen en aangezien wij dat wel gedaan hebben, kan ons verhaal misschien iets toevoegen.

Wij vinden gezelligheid naast spanning erg belangrijk bij het swingen. Dat maakt dat thuisdaten erg goed bij ons past. Een leuk stel, een man of een vrouw, zien wij graag vaker. Ook het in contact komen met mensen via internet vinden we leuk. MSNen, cammen, de spanning en de voorpret die daarbij hoort.

Onze eerste ervaring met thuisdaten

Zo is onze eerste keer ook gegaan. Al maanden waren we aan het rondkijken op een datingsite, We kwamen wel in contact, maar afspreken vonden we toch wel erg spannend. Tot we leuk contact hadden met een man die heel dichtbij woonde. We maakte de afspraak aan het eind van de middag om 's avonds naar hem toe te gaan en het was een succes; een erg leuke avond.

Nog wat opmerkingen over (voor het eerst) thuisdaten:

- Neem de tijd om kennis te maken via MSN. Wacht niet te lang met de cam aanzetten, dan weet je tenminste wie je voor je hebt. Mij geeft het vaak een heel goed beeld van hoe ik iemand in het echt ga vinden.

- Het contact op MSN maakt dat je alles makkelijk met elkaar kan bespreken: Wat wil je wel en wat wil je niet? Wat zijn jullie wensen? Wat vinden jullie belangrijk? Zijn zij ook net als jullie niet van de drugs, of juist allemaal wel?

- Voor je allereerste keer is het heel fijn als een stel/man/vrouw er niet te veel van verwacht. Ik zou voor de eerste keer dan ook iemand uitkiezen die een gezellige avond ook leuk vindt, zodat je niet het gevoel hebt dat er iets moet. Niets hoeft, alles kan, is sowieso onze favoriete instelling!

Vragen zijn uiteraard welkom...

Wij twijfelen soms wel eens om toch eens een club te proberen, maar we hebben het zo naar ons zin, dat het er nog niet van gekomen is.
anoniem_82322 wijzigde dit bericht op 06-05-2011 15:40
Reden: Nog een toevoeging
% gewijzigd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 mei 2011 @ 14:03:

Toegang is gratis en er worden maximaal zes single mannen toegelaten. ( eerste link ).

Als het niks is sta je toch na één drankje weer buiten, een ervaring rijker en een illusie armer?Inderdaad Dave, wat is het probleem?
De handoekken en oude mannen had ik ook al gehoord over clubs in het buitenland, evenals niet geschoren stellen

Tel daarbij dat er ook nog wel eens wat stellen door buitenlandse stellen een soa opliepen en je snapt misschien dat wij nooit echt de behoefte voelde een parenclub buiten nederland uit te proberen.

Ik ben dus net zo behoudend als jullie Dave en had ook mijn twijfel. maar snap ook dat je op je vakantie het swingersleven wil ontdekken. Ik denk dt je je er op in moet stellen dt het anders is dan hier.

Ik weet niet of je lid bent van sdc? Maar je kunt je profiel aanpassen naar de locatie en dus naar je vakantie adres, via de vakantie agenda kun je zo ook met stellen in contact komen met sdc stellen die daar ook vakantie vieren of wonen.

en een soa test na de vakantie is wel even verstandig om te doen. Omdat je toch met stellen (ook via via ) in contact kunt komen die daar in hun land minder mee bezig zijn dan wij in nederland
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
.
Ik gebruik sdc ook niet om vanaf te daten. Maar als een club waar swingers lid van zijn je vind elkaar er terug kan belangstelling tonen aangeven datje ook ergens heen gaat.

Als je naar een club was gegaan was het ook een onbekend stel geweest, maar weet je dat( nederlandse) swingers in de zelfde periode op jullie vakantieadres zijn dan kun je bv al samen naar zo'n club gaan en klikt het in de vakantie lekker de hotelkamer met elkaar opzoeken

Wereldwijd kom je ze wel makkelijker tegen en kun je die kennismaking in real ook makkelijker organiseren dan dat je het nu moet hebben van het pure toeval dat je een swinger herkend in je vakantie
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:Dave890 schreef op 06 mei 2011 @ 09:55:

Nou Jangkaa,

Ik was duidelijk iets te voorbarig blijkt nu.

Gelukkig blijk je geen 'grapjas' te zijn.

Nu is het allemaal wat duidelijker.

En thanks voor de tip betreffende 2x2: (oudere en onaantrekkelijke) mannen met een handdoek rond hun middel.

Ook wij zijn behoudend,swingen zo`n jaar of 6 en zijn alweer 23 jr getrouwd dit jaar en vlgs "kennissen uit de swingerswereld" zijn wij een hard to get koppel die het echt niet zomaar met jan en alleman aanleggen.

Wel leg ik (vr) makkelijk contact met andere mensen en maak graag een praatje.

Vandaar dat wij de Come back bar erg leuk vonden en als we een club bezochten dan ging onze voorkeur uit naar de 2 clubs beneden in de kelder van het shoppingcenter Cita.

Venus vanwege zijn bubbelbad en mooie en schone uitstraling!

Fun4all omdat we de nederlandse eigenaren een beetje kennen en er natuurlijk ook meerdere nederlanders komen.

Wij gaan eigenlijk altijd in Januari dus ik weet niet hoe het er in andere periodes in het jaar is en kan uitsluitend onze ervaring vertellen en zoveel mensen zoveel ervaringen toch?

groetjes Jangkaa

Wat is volgens jou/jullie de meest aantrekkelijkste of beste club die je daar zou kunnen bezoeken?
aPassionata & Royal Times (2e keer)

Zoals beloofd een korte impressie van het aPassionata event (SDC Community) in Royal Times Maaseik.

Zaterdagavond reden we voor de 2e keer naar Maaseik en hoopten op een leukere avond dan onze 1e keer (zie eerder verslag een paar pagina's terug dd 24/4).

Gelukkig was de organisatie in handen van aPassionata en was het een besloten event waar Royal Times de locatie voor was. Een 100-tal stellen tussen de 30 en midden 40 waren aanwezig en de sfeer was goed, met goede DJ's en een bovengemiddeld aantrekkelijk publiek. Iedereen hield zich aan de dresscode, dus de dames in stylishe sexy jurken en de heren in pak en om 24:00 in sexy lingerie / boxers, waar ook weer iedereen z'n best had gedaan.

In de loop van de nacht werd het steeds wilder en speelser en werd de bovenverdieping goed gebruikt Een geslaagd event en alle lof voor aPassionata van SDC.

Wat ons nog wel overkwam is dat de eigenaar van RT ons aan de bar aansprak over onze 1e forumbijdrage van 2 weken terug over Royal Times op dit forum.

Kennelijk leest men hier mee (is hun goed recht) en was door het vergelijken van de gastenlijsten van de SDC M&G in RT en dit aPassionata event het eenvoudig vast te stellen wie wij moesten zijn. Hij klampte ons aan en sprak ons op (zeer) indringende toon toe dat als we problemen hadden we dat niet van de daken moesten schreeuwen op dit forum en dat het niet aan onkunde lag dat de muziek een paar keer uitviel, maar dat het een technisch probleem was. Allesbehalve vriendelijk verliep dat gesprek en de sfeer was zeer onprettig. Men kan inderdaad moeilijk omgaan met wat hier geschreven wordt (zoals ook eerder ervaren door @Mayaelf; zie 25/4).

Wij gaan graag weer naar een SDC aPassionate event maar nooit meer naar RT!
.
Hoi,

is er hier toevallig iemand die iets weet over specifiek de sfeer op woensdagavonden in Mystique?

Weekend is voor ons altijd lastig, we gaan 't liefst op zondagavond naar de fun maar dat lukt steeds niet :(
.
Thanks, Dave. Klinkt wel goed dus. We zijn niet zo op zoek naar bi toestanden maar zo te lezen valt dat dus allemaal wel mee.

Alleengaande mannen kan wel een pluspuntje zijn ;) En opdringerigheid valt hopelijk ook wel mee, we kunnen wel wat hebben.
.
quote:Dave890 schreef op 10 mei 2011 @ 13:15:

Elke 2e woensdagavond v.d. maand heeft men een SM/Kinky party.

Elke 3e woensdag v.d. maand is er een Bi-avond.

Volgens hun website is dit net andersom. Mss. pas aangepast?
.
Zolang het op die avonden meevalt qua thema vinden we het allebei wel best. Is weer eens wat anders ;)
Swingers vakanties Ibiza of Lanzarote

Wellicht een onderwerp dat al ver terug voorbij is gekomen, maar wij zijn aan het kijken naar een vakantie naar Ibiza of Lanzarote en vroegen ons af of er hier stellen zijn met ervaringen in Ibiza Private Village (www.ibizaswinger.com) of Spice op Lanzarote (www.spicelifestyle.com).

Een week daar lijkt ons erg leuk, maar las ook wel ergens dat het lastig is er contact te leggen met andere nationaliteiten / stellen omdat er velen gaan in groepjes en dan wordt t lastig met z'n 2-en ertussen komen.

Hoor het wel, thx, LiL
Hola, daar ben ik weer eventjes voor een verslagje. We zijn afgelopen vrijdag naar een club in Duitsland geweest: Cäsars Palace (http://www.caesarspalace.de). De club ligt op zo’n 5 kwartier rijden van Arnhem in de buurt van Wuppertal. Voor ons als Oostbewoners niet veel verder dan F42 of M dus de afstand was het probleem niet. Wij houden ervan om veel pc’s uit te proberen en Duitsland (Beverly, Insomnia bijv.) bevalt ons best.

Vooraf lezen we ons altijd in op www.joyclub.de en de meningen waren daar (zoals bij elke pc) verdeeld. Inmiddels trekken we ons daar niet altijd wat van aan, er heeft altijd wel iemand wat te zeuren. CP is een club die single mannen toelaat, dat is voor ons (inmiddels) geen probleem meer.

De entree is mooi en de eigenaresse vriendelijk en zelf ook gekleed in iets pikants (dit bijvoorbeeld in tegenstelling tot de Showboat waar het personeel in pak loopt). Het leek erop dat er alleen vrouwen werken. Ze wees ons vriendelijk de weg en vertelde dat we grote handdoeken bij haar konden krijgen voor douchen of sauna. In je kleedhokje ligt een stapeltje kleinere klaar (en dus niet zoals in Nederland bij de eroruimtes). De kleedruimte is netjes en ruim met kaptafels met föhn ed.

Beneden is een grote bar met mooie zithoeken. Er is geen dresscode dus je gaat meteen gekleed in lingerie en de gasten zitten overal op hun handdoekje. Achter in de bar een kleine dansvloer maar niemand danst. Daarachter weer een ruim, rookvrij restaurant met een superbuffet dat de hele avond en nacht aangevuld wordt. Het eten is prima en beter dan de Nederlandse clubs maar dat is in Duitsland overal het geval.

We waren verrast door de gasten: het leek wel of er meer vrouwen (vrij entree) waren dan mannen en het was werkelijk een hele brede mix. Van onderin de 20 tot in de vijftig, dik/dun, mooi/lelijk etc. Maar bovenal: zeer relaxte mensen die zorgden voor een vriendelijke mellow sfeer.

Op de 1e etage naast de kleedruimtes het natte gedeelte met prima douches, grote sauna, bubbelbad en het prachtige “ aussenbereich” : heerlijk zwembad en twee etages buitenterras. Er is daar ook een erokamer maar die slaat eigenlijk nergens op.

Op diezelfde verdieping is ook een soort van dark room gedeelte met verschillende kamers zonder licht met o.a. een blasbox (= glory holes of zuigserre).

Op de 2e verdieping een mooie etage vol met diverse ruimtes: blasboxen, gewone kamers, grote, kleine, een eenvoudige sm-ruimte en een openbare tafel in de gang voor vrouwen om op te gaan liggen en te zien wat er dan gebeurt…Een aantal ruimtes zijn voor ons wat te donker, wij willen wel zien wat er gebeurt en wie wat probeert te doen.

Wat wij wel prettig vonden was dat sm niet zo in de belangstelling staat daar. In Beverly vonden we die meesters die met grimmig gezicht en koffertje hun slavin aftuigden niet zo prettig,.

Dat was de inrichting, nu de avond nog. Die was echt geweldig. Mevr. Explo vindt een man erbij wel een uitdaging en het mogen er ook meer zijn. HET grote verschil tussen Nederland en Duitsland zijn die mannen. In Nederland zijn ze ronduit ergerlijk: ze doen niks en lopen je de hele tijd rukkend achterna of komen rukkend om je heen staan. In Duitsland zijn ze veel meer gericht op het verwennen van de vrouw. Dus als je ergens ligt beginnen ze zachtjes te strelen en kijken zo of dat mag en of je verder wilt. Mevr.Explo had bij onze 2e ronde een expert op het gebied van “manuele therapie” te pakken die haar met zijn vingers helemaal gek maakte. Ik ben niet zo goed in het schrijven van porno als Dave en zal de details dus achterwege laten. We zijn met zijn 3-en een hele tijd heerlijk bezig geweest en het eindigde ermee dat ze aan me vroeg of “het” goed was en ze dus voor het eerst in 20 jaar door een ander genomen werd terwijl ze mij oraal “nam”. Tot nu toe was dat andersom en ik moet zeggen dat ik het een hele geile ervaring vond om te merken hoe het neuken doorwerkte in het pijpen: je voelt eigenlijk hoe zij geniet.

Daarna met zijn drieën relaxed bijgekomen en Van Gaal besproken. Tja, het blijven mannen, dames, sex en voetbal liggen dicht bij elkaar.

Onze conclusie is duidelijk: we hebben er weer een favoriete club bij en gaan er zeker nog eens naar toe. De mensen zijn relaxed, de club is mooi en schoon, eten en drank prima voor elkaar en de prijs (vrijdags 55 Euro, zaterdag 75) ok. En als je wat extra mannen wilt moet je zeker naar Duitsland gaan en die Nederlanders rukkend en passief links laten liggen.

Ik vraag me zelfs af of de Fun niet van de 1e plaats is gestoten. Het was gezellig druk maar niet stampvol, leuk gemengd, de mensen relaxed en actiegericht, niemand opdringerig maar wel vol respect. Onze rangorde zou na een 2e bezoek kunnen zijn: 1 CP, 2 Fun, 3 Insomnia. Maar nu eerst weer eens naar de Fun want daar zijn al maanden niet geweest.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven