Ervaringen met de prikpil
vrijdag 13 mei 2011 om 15:20
Ik ben sinds november aan de prikpil. Het eerste halfjaar had ik last van elke dag bloedverlies. Maar sinds een tijdje is dit overgegaan en heb ik heel af en toe nog bloedverlies dat met een inlegkruisje verholpen kan worden. In het begin was het erg wisselend, de ene week moest ik echt tampons en maandverband gebruik, de andere week waren het er maar een paar druppels.
Ik ben geen kilo's aangekomen en heb ook geen last van stemmingwisselingen. Maar het eerste half jaar was voor mij wel vervelend.
Ik ben geen kilo's aangekomen en heb ook geen last van stemmingwisselingen. Maar het eerste half jaar was voor mij wel vervelend.
vrijdag 13 mei 2011 om 15:52
Ik gebruik de prikpil al meer dan 5 jaar.
Ideaal! Ik had de eerste 3 mnd nog minimale menstruatie en vanaf toen niet meer. Door de 5 jaar heen ongeveer 3x een doorbloeding gehad.
Mijn moeder is verpleegkundige dus die zet hem elke 3 maand.
owja, sindsdien geen migraine aanvallen meer, geen mega hormoonschommelingen en een normale eetlust.
Ideaal! Ik had de eerste 3 mnd nog minimale menstruatie en vanaf toen niet meer. Door de 5 jaar heen ongeveer 3x een doorbloeding gehad.
Mijn moeder is verpleegkundige dus die zet hem elke 3 maand.
owja, sindsdien geen migraine aanvallen meer, geen mega hormoonschommelingen en een normale eetlust.
vrijdag 13 mei 2011 om 16:06
vrijdag 13 mei 2011 om 16:10
Ik ben al een jaartje of 10 aan de prikpil. Ik ben niet aangekomen, maar heb wel last van stemmingswisselingen. Iedereen die mij kent zegt 2 weken voor ik weer een prik moet: Moet je weer een prik of zo? Haha, maar het is goed te doen hoor, zonder prikpil had ik 1 keer in de maand chaggie buien, nu maar een keer in de drie maand. Ik ben na de eerste keer spuiten hooguit nog 3 maanden licht ongesteld geweest, daarna niet meer. Ik heb in de afgelopen 10 jaar 4 kleine doorbraakbloedingen gehad.
Ik spuit hem zelf
Wat betreft terugkeren van je vruchtbaarheid. Dit verschilt, net zoals bij welke pil dan ook per persoon. Het maakt ook niet uit hoe lang je de prikpil gebruikt hebt.
Ik ben zeer tevreden.
Ik spuit hem zelf
Wat betreft terugkeren van je vruchtbaarheid. Dit verschilt, net zoals bij welke pil dan ook per persoon. Het maakt ook niet uit hoe lang je de prikpil gebruikt hebt.
Ik ben zeer tevreden.
vrijdag 13 mei 2011 om 16:31
Ik laat hem maandag voor het eerst zetten, ik hoop dat ik niet meer ongesteld wordt, ivm hormonale migraine. Gewone pil wordt niet (voldoende) opgenomen door darmziekte en daardoor al 2 maanden bloedverlies.
Het is een gok, want als de spuit eenmaal is gezet kan ik niet meer terug, maar elke dag migraine en/of hoofdpijn is ook slopend.
Het is een gok, want als de spuit eenmaal is gezet kan ik niet meer terug, maar elke dag migraine en/of hoofdpijn is ook slopend.
vrijdag 13 mei 2011 om 18:21
Ik heb ook 3 keer de prikpil laten zetten om "het een kans te geven".
Allerreerst was ik 6 maanden non-stop aan het bloeden,van licht naar zwaar.Ik kwam 5 kilo aan(dat was nog het minst)Ik had enorme opvliegers,zat ik midden in de winter te zweten op de fiets,vreselijk. Echt dweilnat waren mijn kleren.
Maar dat is mijn verhaal,ik ken ook iemand die er echt heel gelukkig mee is.
Het is toch heel persoonlijk,waar de ene bij zweert,is voor een ander een drama.
Succes!
Allerreerst was ik 6 maanden non-stop aan het bloeden,van licht naar zwaar.Ik kwam 5 kilo aan(dat was nog het minst)Ik had enorme opvliegers,zat ik midden in de winter te zweten op de fiets,vreselijk. Echt dweilnat waren mijn kleren.
Maar dat is mijn verhaal,ik ken ook iemand die er echt heel gelukkig mee is.
Het is toch heel persoonlijk,waar de ene bij zweert,is voor een ander een drama.
Succes!