Werk & Studie alle pijlers

Afstudeerstress

16-05-2011 10:53 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een week moet mijn scriptie klaar zijn, ik moet nog super veel doen, ben er al heel lang mee bezig en ik zie het even niet meer....

Overal liggen aantekeningen, ik ben lijstjes aan het maken, tijdsplanningen en een overzicht maar het is zo veel en mijn motivatie is kwijt.

Als ik het maandagochtend niet af heb, kan mijn bedrijfsbegeleider het niet meer lezen voor de inleverdatum en kan ik niet meer op tijd afstuderen

sorry voor het klaagverhaal, moest het even kwijt
a docter a day keeps the apple away
Probeer tussendoor te ontspannen, even een blokje om ofzo. Dan kan je er misschien weer met frisse moed tegenaan. Succes!

Klaag maar een eind raak! Afstuderen kan soms knap stom zijn! Weet er alles van.
Roep ff de hulp in van iemand die je kan helpen met overzicht creëren. Heeeeeeeel veel succes!
quote:marmul schreef op 16 mei 2011 @ 10:53:

Overal liggen aantekeningen, ik ben lijstjes aan het maken, tijdsplanningen en een overzicht maar het is zo veel en mijn motivatie is kwijt.

In de plaats van het maken van lijstjes, tijdsplanningen en overzichten en hulp zoeken op internet, gewoon proberen met jouw scriptie te beginnen. Hoe ver ben je?

Begin met het maken van een opzet: welke hoofdstukken, paragrafen moeten er in. Daarna kun je in steekwoorden opschrijven wat er in ieder hoofdstuk, paragraaf moet komen. Vervolgens de tekst echt schrijven.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
En veel succes natuurlijk! Het gaat vast lukken.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Bedankt voor de tips!

Ik heb een lijstje gemaakt met wat er nog in moet, een hoofdstukindeling was er al.

Ik ben redelijk ver alleen sommige punten zijn heel lastig om goed te omschrijven.

internet gaat een tijdje uit, en ik ga weer typen!
pffff heb het net een maand geleden ingeleverd en heb net mijn cijfers binnen ....

Mijn ervaring was dat het 'ermee bezig' zijn (en NIKS doen overigens) zoooveel energie kostte...kon er soms snachts van wakker worden!

Ben je nu ook op een punt gekomen dat je alleen nog wat 'moeilijke dingen' moet doen?

Ik probeerde vooral goed een scheiding te maken tussen werken en ontspannen. bijv. een hoofdstuk afronden en dan lekker een uurtje tv kijken (of internetten) niet te lang achter elkaar doorgaan...dat werkt bij mij niet zo goed...

Geloof me..als je het eenmaal hebt ingeleverd....voel je je zooooooooooooo goed

SUCCESSSSSSS
@ gelukkigmeisje, het is nu alles uitwerken wat ik heb bedacht, en het is moeilijk om het goed te formuleren.

Af en toe ontspannen tussendoor probeer ik ook alleen ik bedenk me dan vlak daarna dat er nog veel moet gebeuren dus dan ga ik weer verder!
x
Hoi Marmul,

Ik zit in precies dezelfde situatie als jij. Moet ook mijn scriptie volgende week inleveren en het in een grote chaos in mijn hoofd, laptop en bureau. Net als bij is bij mij ook de motivatie ver te zoeken. Misschien kunnen we elkaar hier een beetje steunen?
Hier nog meer herkenning..

Ik heb dan weliswaar nog een maand maar ik moet nog ook heel veel resultaten uitwerken en dat gaat zooo traag..

ikjuh, Fijn dat je er over kan praten met je begeleider, mijn begeleider geeft gewoon nergens antwoord op (ook niet als ik al dagen zelf heb geprobeerd een probleem op te lossen ). En ik weet zeker dat ik aan het eind te horen krijgen "ja maar je hebt daar helemaal niet naar gekeken!"..

UGH, fijn om eens even anoniem te kunnen klagen, mn vriend is dat inmiddels ook al wel weer zat .

Zo, nu weer even verder, succes allemaal!!!
@ ikjuh fijn dat je begeleider je gaat helpen, mijn laatste mailtje was, niet stressen is niet nodig je komt er wel... leuk om te horen natuurlijk alleen veel inhoud had het niet

@ maartje, ja lijkt me goed om elkaar te helpen, de chaos moet weg, dan lukt het wel!

@ sonnestraaltje, klagen is goed om af en toe te kunnen doen.

Wat vervelend dat je begeleider niet reageert!

Ik ga weer verder met mijn lijstje. Ik zat me alleen te bedenken, bij deze volgorde verwijs ik iets wat twee hoofdstukken later wordt beschreven, is dat erg onlogisch?
Op zich niet erg, als wat je daar schrijft nog niet de kennis van 2 hoofdstukken verder vereist. Je kunt prima verwijzen in de trant van "dat wordt daar verder beschreven"
Tja, die chaos moet al maanden weg en het lukt ook wel, maar te langzaam naar mijn zin.

En over dat verwijzen: op zich kan dat volgens mij wel. Tenminste, als je iets schrijft in de zin van: daar wordt in een volgend hoofdstuk dieper op ingegaan oid. Je moet wel heel goed in je achterhoofd houden dat je verhaal ook voor een ander te begrijpen moet zijn. Dus niet iets schrijven waarvan iemand die het voor het eerst leest opeens denk: huh? wat is dit en waar komt dit opeens vandaan. Als dat wel het geval is, klopt je verhaal of indeling ergens niet denk ik
Je kunt niet een begrip gebruiken en het pas later omschrijven. Dan is het voor de lezer niet duidelijk. Je kunt wel een begrip aanstippen (als je het maar zijdelings gebruikt) en dan verwijzen naar het hoofdstuk waarin je het uitdiept. Aan u de keus

Ik sympathiseer enorm met jullie, ik zit zelf in de promotiestress
x
ik zal het iets verder toelichten, het is een aanbeveling over meer personeel. Later wordt er veel uitgebreider beschreven waarom het personeel nodig is. Ik denk zelf dat het wel kan maar goed ik weet precies waar ik heen wil
quote:pademelon schreef op 16 mei 2011 @ 13:42:

Je kunt niet een begrip gebruiken en het pas later omschrijven. Dan is het voor de lezer niet duidelijk. Je kunt wel een begrip aanstippen (als je het maar zijdelings gebruikt) en dan verwijzen naar het hoofdstuk waarin je het uitdiept. Aan u de keus

Ik sympathiseer enorm met jullie, ik zit zelf in de promotiestress sterkte, promotiestress lijkt me ook niet fijn
Ja promotiestress lijkt me ook niet fijn!

Deze scriptie is wel 1 van de redenen dat ik niet wil promoveren!
Ik voel je stress! Heb zelf vorige week m'n scriptie in moeten leveren (goddank) en krijg volgende week uitslag.. Pfff zenuwen!

Zorg dat je het overzicht weer terugkrijgt. Enne.. Ff stressen en er helemaal doorheen zitten is een normaal verschijnsel en dus helemaal niet erg. Geef eraan toe, doe wat leuks (of lekker helemaal niks) en spreek met jezelf af dat je er een dag (of 2) later weer aan begint. In 1 keer doorrammen heeft helemaal geen zin. Geef gewoon even toe aan hoe je je voelt. Dan zul je zien dat het allemaal wel meevalt. Ik spreek uit ervaring. Mijn 'ik heb geen zin meer'-break duurde maarliefst 2 weken. En het is helemaal goed gekomen althans, wel ff cijfer afwachten natuurli.
OH...

Ik heb even steun nodig. Heb net iets HEEL doms gedaan...

M'n begeleider had een vrij onaardig mailtje naar me gestuurd wat ik wilde forwarden naar m'n vriend om te vragen hoe ik het beste zou kunnen reageren.

Nu heb ik dus per ongeluk (dat is me dus nog NOOOIT overkomen) het mailtje ipv geforward, gereplyed naar m'n begeleider met een HELE botte onaardig opmerking..

STOM

Heb nog een mailtje na gestuurd dat die mail niet voor hem was en een 'aardig' antwoord gegeven, maar dat helpt natuurlijk niks...

Nou is het dus afwachten
Oeps! Heel simpel, maar gedane zaken nemen geen keer. Ik zou nu verder afwachten hoe je begeleider reageert. Meer kun je toch niet doen. Relaxt! Energie kun je beter in je scriptie stoppen

Waar ben je bang voor nu?
Waldorf, dat is wel handig alleen moet ik het wel maandagochtend af hebben.

Ik heb een strakke planning dus het moet lukken als ik maar mij kan concentreren.

@sonnestraaltje dat is niet fijn, wat vervelend. Goed dat je er een mail achteraan hebt gegooid.

Denk je dat het veel invloed gaat hebben?
Dat het kleine beetje goodwill dat er nog was nu helemaal verdwenen is. En hij het me nog lastiger gaat maken.

Dan moet ik het hard gaan spelen, want hij heeft genoeg steekjes laten vallen, maar hij is nogal een hoge pief en daar heb ik eigenlijk geen zin in (heb het idee dat ik toch wel aan het kortste eind trek).

Ik hoopte dat ik gewoon stil m'n verslag kon inleveren en ik er dan vanaf was...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven