Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

dinsdag 10 mei 2011 om 16:13
31 jaar, consultant,6 jaar werkervaring, 36 urige werkweek: 3200 euro bruto. Leaseauto, laptop, telefoon en premie-vrij pensioen.
Vind het zelf in evenwicht. 3/4 van een jaar weken van gemiddeld 50-60 uur (overuren mogen we schrijven en krijgen daar tijd voor verlof) en 1/4 van een jaar op de ''bank''.
Vind het zelf in evenwicht. 3/4 van een jaar weken van gemiddeld 50-60 uur (overuren mogen we schrijven en krijgen daar tijd voor verlof) en 1/4 van een jaar op de ''bank''.
woensdag 11 mei 2011 om 10:35
woensdag 11 mei 2011 om 20:45
Jeetje, ik krijg altijd een beetje kriebel als het over salaris gaat.. Schrik ook erg van alle verschillen!! Maar ik doe mee.
- 24 jaar
- HBO Facility Management (diploma sinds 2007)
- 3 jaar werkervaring (begonnen met 1450 bij andere organisatie)
- Huidige functie: office manager / run de hr afdeling onder supervisie van directie / management assistent / administratie -> erg breed (leuk) dus!
- 40 uur - 2070 bruto
- Kleine organisatie (50 medewerkers)
- Geen CAO
- 22 vakantiedagen
- Geen 13e maand oid
- Goede pensioenregeling en spaarloon.
Krijg nu <als waardering> een vast contract per juni. Maar wil eigenlijk ook wel salarisverhoging vragen. Overigens heb ik het salaris/functiehuis zelf gebouwd dus ik weet hoe langzaam de reguliere groei gaat...
Note; ik zit nu 15 maanden bij deze werkgever en ik hoor bijna dagelijks dat ze erg blij met me zijn... Heb in maart een laatste verhoging gehad van 70 bruto...
Wat zeggen jullie ervan?? Verhoging vragen reëel?
- 24 jaar
- HBO Facility Management (diploma sinds 2007)
- 3 jaar werkervaring (begonnen met 1450 bij andere organisatie)
- Huidige functie: office manager / run de hr afdeling onder supervisie van directie / management assistent / administratie -> erg breed (leuk) dus!
- 40 uur - 2070 bruto
- Kleine organisatie (50 medewerkers)
- Geen CAO
- 22 vakantiedagen
- Geen 13e maand oid
- Goede pensioenregeling en spaarloon.
Krijg nu <als waardering> een vast contract per juni. Maar wil eigenlijk ook wel salarisverhoging vragen. Overigens heb ik het salaris/functiehuis zelf gebouwd dus ik weet hoe langzaam de reguliere groei gaat...
Note; ik zit nu 15 maanden bij deze werkgever en ik hoor bijna dagelijks dat ze erg blij met me zijn... Heb in maart een laatste verhoging gehad van 70 bruto...
Wat zeggen jullie ervan?? Verhoging vragen reëel?
woensdag 11 mei 2011 om 21:33
Ik zag vanavond op het nieuws dat een hulp in de thuiszorg 13.10 per uur verdient (het item ging overigens over een verlaging van hun salaris). Ik krijg 12.06 per uur. Ik viel echt van m'n stoel.
Ik heb hier al eerder aangegeven dat ik niet echt tevreden ben met m'n salaris ook al werk ik maar 2 dagen per week maar ik had toch in ieder geval verwacht dat je als administratief medewerkster/telefoniste met ruim 12 jaar ervaring meer zou verdienen dan iemand die in de huishouding werkt. Met alle respect voor degenen die dat werk doen want zij zijn broodnodig natuurlijk.
Ga morgen weer met een heel ontevreden gevoel te werk.
Ik heb hier al eerder aangegeven dat ik niet echt tevreden ben met m'n salaris ook al werk ik maar 2 dagen per week maar ik had toch in ieder geval verwacht dat je als administratief medewerkster/telefoniste met ruim 12 jaar ervaring meer zou verdienen dan iemand die in de huishouding werkt. Met alle respect voor degenen die dat werk doen want zij zijn broodnodig natuurlijk.
Ga morgen weer met een heel ontevreden gevoel te werk.
vrijdag 13 mei 2011 om 22:01
zaterdag 14 mei 2011 om 18:51
Heb dit topic al vaker voorbij zien komen en vind soms de verschillen erg groot! Maar ik zal ook meedoen:
Werk: orthopedagoog (WO)
36 uur, bruto salaris +/- 3500 euro.
Werk op een school, dus heb alle schoolvakanties vrij (12 weken op jaarbasis...dus hoort mij niet klagen)
In september start ik met een postmaster, wordt betaald door mijn werkgever (ongeveer kleine 20.000 euro voor 2,5 jaar). Ik ben momenteel dus heeeel tevreden.
Werk: orthopedagoog (WO)
36 uur, bruto salaris +/- 3500 euro.
Werk op een school, dus heb alle schoolvakanties vrij (12 weken op jaarbasis...dus hoort mij niet klagen)
In september start ik met een postmaster, wordt betaald door mijn werkgever (ongeveer kleine 20.000 euro voor 2,5 jaar). Ik ben momenteel dus heeeel tevreden.
dinsdag 17 mei 2011 om 19:48

dinsdag 17 mei 2011 om 21:02
quote:wannabe schreef op 11 mei 2011 @ 21:33:
Ik zag vanavond op het nieuws dat een hulp in de thuiszorg 13.10 per uur verdient (het item ging overigens over een verlaging van hun salaris). Ik krijg 12.06 per uur. Ik viel echt van m'n stoel.
Ga morgen weer met een heel ontevreden gevoel te werk.Verkijk je er niet op. Vaak zijn dat Alpha hulpen en in dat salaris zit dan ook al vakantiegeld enz.
Ga morgen weer met een heel ontevreden gevoel te werk.Verkijk je er niet op. Vaak zijn dat Alpha hulpen en in dat salaris zit dan ook al vakantiegeld enz.
dinsdag 17 mei 2011 om 22:24
quote:jeantje schreef op 11 mei 2011 @ 10:35:
Ik ben 20 jaar en junior accountmanager.
Ik heb mijn mbo niveau 4 vorig jaar behaald en doe momenteel een deeltijdopleding communicatie (HBO).
Ik verdien ong. 870 bruto en 770 netto voor 30 uur in de week. (Vast contract)
Volgens mij is dat erg weinig...Dat is inderdaad erg weinig, vanaf 23 jaar is het minimumloon in Nederland 1400 euro. 870 Bruto lijkt me dan erg laag..
Ik ben 20 jaar en junior accountmanager.
Ik heb mijn mbo niveau 4 vorig jaar behaald en doe momenteel een deeltijdopleding communicatie (HBO).
Ik verdien ong. 870 bruto en 770 netto voor 30 uur in de week. (Vast contract)
Volgens mij is dat erg weinig...Dat is inderdaad erg weinig, vanaf 23 jaar is het minimumloon in Nederland 1400 euro. 870 Bruto lijkt me dan erg laag..
dinsdag 17 mei 2011 om 23:41
quote:zwartwitofgrijs schreef op 17 mei 2011 @ 19:48:
ik ben technisch tekenaar in de betonbouw MBO geschoold
ik ben 25 en heb 4 jaar werk ervaring.
ik werk 40 uur en verdien 1650,- netto
(dames, 1 tip: ga nooit 40 uur werken als je het niet hoeft voor het geld of je carriere!!! ik heb er spijt van!)Waar slaat dit nou weer op? Juist voor de carriere is 40 uur nodig!
ik ben technisch tekenaar in de betonbouw MBO geschoold
ik ben 25 en heb 4 jaar werk ervaring.
ik werk 40 uur en verdien 1650,- netto
(dames, 1 tip: ga nooit 40 uur werken als je het niet hoeft voor het geld of je carriere!!! ik heb er spijt van!)Waar slaat dit nou weer op? Juist voor de carriere is 40 uur nodig!

woensdag 18 mei 2011 om 14:37