Gekke dingen die je uit vermoeidheid doet.

14-01-2008 19:43 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me herinneren dat er een hele tijd een topic is geweest over gekke of stomme dingen die je uit vermoeidheid doet.

Regelmatig liepen de tranen over mijn wangen van het lachen door wat iedereen meemaakt na een paar (of een boel) slapeloze nachten. Dus hierbij wil ik dit topic graag weer nieuw leven inblazen, de oude kon ik niet terugvinden.

Zelf zat ik een tijdje terug in de auto na een slechte nacht. Toen ik op de klok keek stond er 10.23. Een paar minuten later keek ik weer en toen stond er nog steeds 10.23. Doordat ik aan het rijden was kon ik niet uitgebreid kijken maar ik vond het wel vreemd.

Toen ik thuis kwam besefte ik dat ik de hele tijd naar het schermpje van de radio had gekeken in plaast van naar de klok en de radio stond op 102.3 (radio 538).
Oh ja, dit topic was leuk!

Kom maar op met die verhalen.

Lachen is goed voor moeie moeders!
Theepot in de koelkast. Én maar zoeken waar dat ding gebleven was.
Niet uit vermoeidheid, maar meer als gevolg van het nog moeten wennen aan het prille moederschap, zeg ik net tegen mijn vriend die met zoontje aan het spelen was toen ik het eten klaar had "Ruim hem maar even op, want we kunnen eten." i.p.v. "leg hem maar even in de box"....
Vieze luiers in de wasmand. Gelukkig bleef het bij plasluiers, maar kwam er wel pas laat achter....
Kiwi schillen voor een fruithap, in de maatbeker, blender erin. He, wat zijn al die puntjes nou? Juist, de schil er ook bijgemikt... Niet te eten!

Voor een wekendje weg alles voor zoonlief meegenomen (incl. overboige dingen) maar voor mezelf geen ondergoed, tandenborstel, creme, sokken etc...

En de rest (de ergste dingen) ben ik vergeten:)
Laatst gingen we een dagje naar mijn ouders dus dan moet al het slaapspul, eten, luiers etc. mee. Uitgebreid de tijd genomen om alles in te pakken, dubbel check of alles in de tas zit.

Komen we bij mijn ouders en wil ik haar verschonen dus ik vraag aan manlief of hij de tas even aan wil geven. Tas??? vraagt ie, ik heb geen tas gezien!!

Die stond dus nog vrolijk thuis helemaal compleet te zijn.

het is al weer even geleden...

Lekker naar buiten met de wagen???

Vriend doet altijd de voordeur met de sleutel op slot omdat wij een kamikaze poes hebben die zelf op de deurklink kan springen en de deur open doet.

Ik met zoontje helemaal klaar in de wagen, deur van slot gedraaid met sleutel (binnen). Wagen naar buiten, ik naar buiten, deur dicht....sleutel aan de binnenkant laten zitten.

NEE! stampvoetend springen op de stoep van kwaadheid (Echt waar, wat hormonen met je doen!) Kon mezelf wel voor mijn kop slaan.

Maar goed uiteindelijk met een stuk hout, door de brievenbus op de klink proberen te slaan om de deur weer open te maken. En een week een gekneusde pols gehad, want daar is de brievenbus natuurlijk niet voor.
Tja, hier ook weer dat soort dingen. Mijn zoontje krijgt regelmatig gekolfde melk, omdat hij nog niet volledig aan de borst drinkt. En mijn dochter krijgt regelmatig nog een fles pap...Je raadt het al....ik sta regelmatig met een gewoon pak melk in mijn hand om dat in de fles van mijn zoon te doen, of wil van de gekolfde melk pap voor mijn dochter maken. Nou is dat niet zo'n punt, gekolfde melk voor een kind van 1,5, maar gewone melk voor een baby van 13 weken is niet zo'n goed plan
Pfft er zijn zoveel gekke en lachwekkende dingen gebeurd dat ik ze haast allemaal vergeten ben...

Maar leuk om hier te lezen.
Leuk dat dit topic weer nieuw leven ingeblazen is!!

Aangezien ik moeder ben van twee kleine kids, sowieso al chaotisch ben en ook nog altijd gebroken nachten heb, kan ik hier wel een boekwerk schrijven.

Dingen als vlees in de prullenbak en plastic verpakking in de hete boter mikken gebeuren hier regelmatig.

Of de aardappelpan op tafel zetten en erachter komen dat er 25 minuten een stomertje in het water heeft staan koken, maar dat de aardappels er niet bovenop lagen.......

Dagelijks ligt mijn 3,5 jarige dochter in een deuk als ik haar een luier (of jasje of schoentjes) voor haar bijna 2 jarige zusje aan wil trekken

Ach, en zo kan ik uren doorgaan....... Erg, toch!
Bij mij niet direct door slaapgebrek maar door de tweede zwangerschap.

Ik wil bijvoorbeeld regelmatig de (koffie)melk bij de glazen neerzetten ipv in de koelkast.

Kan ook op een of andere manier iets laten verdwijnen wat ik 1 minuut daarvoor nog in mijn handen had.

Voor mijn zwangerschappen had ik geen agenda nodig maar nu heb ik zelfs iemand nodig die me verteld wat ik net gezegd heb.

Zo heb ik ook laatst de schoenen bij mijn zoontje aan de verkeerde voeten gedaan (dus linkerschoen aan rechtervoet). Zelfs extra gecontroleerd of ze goed zaten: ja hoor, klittenband gaat naar binnen toe.
Trots aan de wandel met alle vier. Een baby en twee peuters en een hond.

Even een boodschapje doen, hond even aan fietsenrek vastgebonden. Weer trots naar huis paraderen, want zie je ze kijken. ...."Dat doet ze mooi even met drie kinderen en ....oeps hond."

Het arme beest was ik op de terugweg helemaal vergeten.....

Heb hem uiteraad wel weer opgehaald hoor.
hier ook een slecht geheugen! veel dingen kwijt zijn, maar vooral: mijn eigen aante4keningen niet meer kunnen begrijpen! ik schrijf nu op m'n werk veel meer dingen op en kijk toch regelmatig in dat boekje en denk dan toch: oeps vergeten! (vooral mensen bellen) of wat staat daar toch?!? en ik kon vroeger gewoon bijna alles uit mijn hoofd doen!

en vaak natuurlijk: ergens in huis staan en bij god niet meer weten wat je nou ook alweer wilde doen.
ik tel ook altijd heel secuur de schepjes voor de fles, omdat ik op het eerdere topic hierover zo vaak las dat dat fout ging. maar ja, er hoeft maar IETS te gebeuren en ik ben afgeleid. geen flauw idee hoe vaak uk teveel of te weinig poeder krijgt....zolang het uit die fles komt zal het wel goed zijn.
quote:kreeft77 schreef op 15 januari 2008 @ 17:40:

ik tel ook altijd heel secuur de schepjes voor de fles, omdat ik op het eerdere topic hierover zo vaak las dat dat fout ging. maar ja, er hoeft maar IETS te gebeuren en ik ben afgeleid. geen flauw idee hoe vaak uk teveel of te weinig poeder krijgt....zolang het uit die fles komt zal het wel goed zijn.Dat heb ik ook regelmatig, vandaar ik voortaan eerst de melkpoeder erin doe en dan pas water. Je wilt niet weten hoe vaak ik de poeder terug gooi om weer opnieuw te tellen. Zelfs hardop tellen helpt niet... Hoezo afgeleid om elke scheet...
Dat heb ik ook regelmatig, vandaar ik voortaan eerst de melkpoeder erin doe en dan pas water. Je wilt niet weten hoe vaak ik de poeder terug gooi om weer opnieuw te tellen. Zelfs hardop tellen helpt niet... Hoezo afgeleid om elke scheet... ;-)[/quote]

Stomme vraag misschien hoor, maar hoeveel water doe je er dan bij? Want door het poeder heb je toc meer ml dan zonder?!

Als ik een fles maak van bv 120 ml en doe er poeder bij het zo ongeveer 140 ml. Maar ik ben hier (iets te) secuur in....

Verder heb ik wel eens ipv melkpoeder koffie in de fles gedaan, en dan ook serieus heel raar kijken als het bruin uitvalt...

Verder regelmatig vreemde dingen in de koelkast gevonden, sleutels, post....enz
Je hoeft geeneens zwanger te zijn of een kind te hebben. Gister weer voor een follikelmeting geweest. Dus met je blote doos op zo'n harde tafel. Weer klaar tafel af, het hokje in en mijn slip pakken. Kijken of die niet binnenste buiten zit. Nee labeltje hangt naar binnen.

Thuis gekomen moest ik naar de wc, trek mijn broek naar beneden en zie een labeltje mijn kant op wuiven.

Slip binnenste buiten en achterstevoren.

Ach ja zal wel van de hormoonstimulatie + schildkliermedicijnen komen.
quote:egel schreef op 15 januari 2008 @ 17:49:

[...]

Dat heb ik ook regelmatig, vandaar ik voortaan eerst de melkpoeder erin doe en dan pas water. Je wilt niet weten hoe vaak ik de poeder terug gooi om weer opnieuw te tellen. Zelfs hardop tellen helpt niet... Hoezo afgeleid om elke scheet... Daar zijn die melkpoedercontainertjes dan weer heel handig voor. Ik doe de avond van te voren voor de hele dag melkpoeder in dat containertorentje en zet een schaaltje met 6 eetlepels groeipap klaar. 's morgens water afmeten, melkpoeder erbij en in het schaaltje met pap gieten, ff roeren en klaar. Ik moet er niet aan denken om met mijn duffe hoofd smorgens nog schepjes te moeten tellen.
quote:libra schreef op 15 januari 2008 @ 18:18:

Stomme vraag misschien hoor, maar hoeveel water doe je er dan bij? Want door het poeder heb je toc meer ml dan zonder?!

Als ik een fles maak van bv 120 ml en doe er poeder bij het zo ongeveer 140 ml. Maar ik ben hier (iets te) secuur in....

Op de verpakking staat hoeveel melk het uiteindelijk moet worden. Dus bij 6 schepjes moet ik 180 ml water doen om 200 ml melk te krijgen. Dus vul ik, nadat het poeder erin zit, water aan tot het streepje 200, zo zit ik toch op de juiste verhouding.

Volgens mij wijken we af van het topic...
quote:layla1969 schreef op 15 januari 2008 @ 20:06:

Daar zijn die melkpoedercontainertjes dan weer heel handig voor.Da's inderdaad ook een goed idee.
Gisternacht werd ik uit een diepe nachtmerrie gewekt door een huilende zoon. Manlief lag flink te snurken, dus ik was de klos. Zonder bril door het donkere huis naar de babykamer, kind rechtgelegd en met die nachtmerrie nog in mijn hoofd half slapend weer terug. Staat er ineens een levensgrote spierwitte gestalte in mijn deuropening. Ik gilde het hele huis bij elkaar en zakte hyperventilerend in elkaar. Bleek dat het mijn eigen (minstens zo erg geschrokken) echtgenoot was, op weg naar het toilet. Volgende keer toch maar mijn bril opzetten.....
..
whahahahhhaahhahaa wat erg!!
Hahahaha,geweldig dat dit weer terug is!!!Kan ik me af en toe weer eens een breuk lachen!

Ik had vamiddag ook weer zo'n leuke:Droger aan gezet zonder kleding erin!

Hoezo de energiemaatschappij sponseren????

De tweede is nu op komst en ik ben bang dat er nog heel wat dingen zullen gaan gebeuren hier in huis.
up!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven