conflicht op het werk
woensdag 18 mei 2011 om 19:15
Hallo, ik ben iemand die op de sociale werkvoorziening werkt en heb eigenlijk een conflict op mijn werk. ik werk samen met een collega van mij (een vrouw) . Vaak ging het goed maar nu is het dus mis gegaan. wij hebben samen 1 afdeling, een kas. Zij heeft weleens van die momenten dat ze iedereen negeert en soms niet. ze heeft ook met iedereen ruzie, het is weer iedere keer iemand anders dus nu ben ik de klos. vorig jaar was dit ook al omdat ik ergens mee zat en haar dit vertelde, zij kon het niethandelen en dat ik niet bij haar moest zijn maar bij de baas. oke dat kan natuurlijk. maar zij praat met mij de hele dag over haar ex en dat gaat de hele dag zo door! dat vind ik niet eerlijk. en ze praat erg negatief over het werk en zo en over de andere collega,s en ik laat dat maar toe! nu negeert ze mij vanaf vrijdag en snap niet waarom, ik heb haar niks gedaan,in mijn ogen. dus nu heb ik besloten om even in een andere afdeling te werken en wil eigenlijk niet meer terug bij haar op de afdeling omdat ik het moe ben en daar niet prettig werk. ik ben al naar de baas gestapt maar zij krijgt een gesprek en ik ook nog. de baas zei tegen mij dat zij zo is en dat zij daar ook niet voor niets zit en dat ik daar rekening mee moet houden. wat moet ik hiermee? ik ben het zo moe! is het ee oplossing om ergens anders te gaan werken,andere afdeling? zij maakt met iedereen ruzie en zij is geen gemakkelijke. ik word hier depri van allemaal.
woensdag 18 mei 2011 om 19:34
woensdag 18 mei 2011 om 19:46
woensdag 18 mei 2011 om 19:50
Hi Smurf,
Nog steeds same old same old? Meid toch. Nou, idee : morgen stap je naar je leidinggevende en leg je het probleem voor. Dus, hop hop, naar je baas, en vertellen over wat je dwars zit.
Als je dat niet doet, tja.. zit je over een paar dagen/weken/maanden weer (of nog steeds) met hetzelfde probleem en dat wil je niet toch? (wij ook niet *ziet topic nummero zoveel hierover al geopend worden*)
Nog steeds same old same old? Meid toch. Nou, idee : morgen stap je naar je leidinggevende en leg je het probleem voor. Dus, hop hop, naar je baas, en vertellen over wat je dwars zit.
Als je dat niet doet, tja.. zit je over een paar dagen/weken/maanden weer (of nog steeds) met hetzelfde probleem en dat wil je niet toch? (wij ook niet *ziet topic nummero zoveel hierover al geopend worden*)
woensdag 18 mei 2011 om 19:52
woensdag 18 mei 2011 om 19:59
als je met z,n 2 en samenwerkt en de 1 je negeert,zal je je dan ook prettig voelen? ik ben al naar de baas geweest maar die wil het bespreken na zijn vakantie. hij heeft volgende week vakantie. dit is de 2 de keer dat het gebeurd en was bij de eerste keer opgelost samen met de baas en nu gebeurt dit weer ja
woensdag 18 mei 2011 om 20:06
quote:smurfje251 schreef op 18 mei 2011 @ 19:59:
als je met z,n 2 en samenwerkt en de 1 je negeert,zal je je dan ook prettig voelen? ik ben al naar de baas geweest maar die wil het bespreken na zijn vakantie. hij heeft volgende week vakantie. dit is de 2 de keer dat het gebeurd en was bij de eerste keer opgelost samen met de baas en nu gebeurt dit weer jaDe vorige keer kon het met wat hulp van de baas opgelost worden, dus ik zou me nu maar gewoon even op het werk in de (andere) kas concentreren en hopen dat het over ruim een week in goed overleg en met wat hulp van de baas opgelost kan worden.
als je met z,n 2 en samenwerkt en de 1 je negeert,zal je je dan ook prettig voelen? ik ben al naar de baas geweest maar die wil het bespreken na zijn vakantie. hij heeft volgende week vakantie. dit is de 2 de keer dat het gebeurd en was bij de eerste keer opgelost samen met de baas en nu gebeurt dit weer jaDe vorige keer kon het met wat hulp van de baas opgelost worden, dus ik zou me nu maar gewoon even op het werk in de (andere) kas concentreren en hopen dat het over ruim een week in goed overleg en met wat hulp van de baas opgelost kan worden.
woensdag 18 mei 2011 om 20:13
woensdag 18 mei 2011 om 20:15
quote:Friia schreef op 18 mei 2011 @ 20:13:
Mja ergens is het wel wreed om mensen met een afwijking in een ruimte te laten werken met alleen maar mensen die óók een of andere afwijking hebben (sociale werkplaats). Daar word je ook niet normaler van, denk ik zo. *zomaar een overpeinzing*
(Oh help, ik ben echt enorm melig )
Mja ergens is het wel wreed om mensen met een afwijking in een ruimte te laten werken met alleen maar mensen die óók een of andere afwijking hebben (sociale werkplaats). Daar word je ook niet normaler van, denk ik zo. *zomaar een overpeinzing*
(Oh help, ik ben echt enorm melig )
woensdag 18 mei 2011 om 20:35
Kan jou het schelen dat iemand je negeert.
Je klaagt eerst over de vervelende praat waar je niet van houdt, vervolgens ben je over de zeik, omdat deze persoon je negeert.
Wat moet deze persoon doen om wel bij jou in de smaak te vallen?
Doe niet zo moeilijk en doe je werk.
Heb je echt niet door dat je een enorm moeilijk mens bent?
Als je dat beseft, dan zou je ook iets minder kritisch over andere mensen kunnen zijn.
Je klaagt eerst over de vervelende praat waar je niet van houdt, vervolgens ben je over de zeik, omdat deze persoon je negeert.
Wat moet deze persoon doen om wel bij jou in de smaak te vallen?
Doe niet zo moeilijk en doe je werk.
Heb je echt niet door dat je een enorm moeilijk mens bent?
Als je dat beseft, dan zou je ook iets minder kritisch over andere mensen kunnen zijn.
woensdag 18 mei 2011 om 20:37
quote:Friia schreef op 18 mei 2011 @ 20:13:
Mja ergens is het wel wreed om mensen met een afwijking in een ruimte te laten werken met alleen maar mensen die óók een of andere afwijking hebben (sociale werkplaats). Daar word je ook niet normaler van, denk ik zo. *zomaar een overpeinzing*Eensch! Ik denk dan, zet er ook een paar in de eerste kamer of op een kerncentrale, of in de cockpit van een boeing...
Mja ergens is het wel wreed om mensen met een afwijking in een ruimte te laten werken met alleen maar mensen die óók een of andere afwijking hebben (sociale werkplaats). Daar word je ook niet normaler van, denk ik zo. *zomaar een overpeinzing*Eensch! Ik denk dan, zet er ook een paar in de eerste kamer of op een kerncentrale, of in de cockpit van een boeing...