Gezondheid alle pijlers

opeens een blauwe plek (groot)

19-05-2011 20:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo stom geweest te gaan googlen ('heb je een loopneus? Je bent zwanger en hebt vermoedelijk óók nog een terminale aandoening!') en nu heb ik een soort hypochondrie-aanval, dus even - hopelijk- ter relativering een vraagje... ik heb sinds een paar dagen op mijn ribbenkast klein blauw plekje, maar die hele ribbenkast doet aan één kant ontzettend veel pijn. Vandaag was het blauwe plekje opeens een soort bloeduitstorting (het ziet eruit als een fikse blauwe plek, maar dan groter dan je krijgt als je je ergens hard aan stoot) en zitten er nog meer bloeduitstortingen naast. Om zoiets te produceren zou je je je neem ik aan keihard moeten stoten, maar ik weet zéker dat ik dat niet heb gedaan. Ik ben ook niet dronken geweest (en nu ben ik ook niet dronken, alleen licht hysterisch ;)).

Mweeeh (ende auw!), wat is er aan de hand? Ik heb trouwens al een afspraak met de huisarts gemaakt, voor iets heel anders, maar uiteraard zal ik 'm dit euvel ook even voorleggen...en datis pas maandag dus nu ga ik een heel weekend stressen.
Even je huisarts bellen of je morgen nog terecht kan?
nee, maandag was echt de eerste optie...dus tenzij ik morgen als één grote bloeduitstorting wakker word even geduld hebben.
En er is echt echt geen kans dat je je gestoten kan hebben en dat niet gemerkt? in je slaap bijvoorbeeld, of ben je misschien half slapend naar het toilet geweest? Anders zou ik toch de huisarts nog eens bellen, misschien een klein beetje overdrijven en misschien kun je dan toch morgen terecht.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Ja dat zou ik ook doen.
Belbe, dank voor 't antwoord ten eerste, maar nee, ik denk niet dat ik me gestoten heb. Het is echt een absurd grote plek (plekken, eigenlijk) en dat moet écht veel pijn gedaan hebben dan...het ziet eruit alsof ik mishandeld ben, beetje tragisch.

Ik zal morgenochtend eens kijken hoe ik erbij lig, als het heel gek is bel ik nog maar eens. Ik heb alleen een dag met allemaal Belangrijke Dingen Waar Ik Echt Bij Moet Zijn enzo (mweh) (misschien heb ik stress-blauwe plekken. Bestaat dat? Ik vind dat ze bestaan...)
ps, Georgette: wat een enorm leuke username & avatar
dubbelpost
Dank je Rapli!
een blauwe plek kan best snel optreden, en heel vaak merk je het niet en vergeet je het weer. Als je denkt aan een andere oorzaak (leverfalen, leukemie) heb je wel meer klachten voordat je ribben (waarom alleen je ribben??) blauw worden
maar goed als jij twijfelt dan kan je natuurlijk naar de huisarts. Vergis je trouwens niet wat mensen in hun slaap allemaal uit kunnen spoken
meds: naar de huisarts ga ik sowieso, voor iets anders dat gelukkig heel huisartswaardig is. Dus ik neem aan dat hij een hypochondrische bloeduitstorting er ook bij kan hebben ;) toch bedankt, 'alleen mijn ribben' is inderdaad vrij fijn.
Ik heb heel vaak grote blauwe plekken, zonder dat ik een idee heb waar ze vandaan komen. Hopelijk is het bij jou hetzelfde.
Ik heb het gehad van een pilsoort. Halve kuit blauw

na het opstaan. Bleek ik er bloedingen van te krijgen..
Misschien even vragen of ze je bloed willen prikken (voor je INR-waarde..)

Als je veel vitamin K (toch?) eet is je INR-waarde hoger waardoor je bloed 'dunner' is. Vitamine K zit vooral in groenten als kool, broccoli e.d.

Enne....... zou het misschien kunnen zijn dat je knellende kleding (of bh) hebt gedragen????

Mijn INR-waarde is erg hoog (door medicatie van de trombosedienst) en als ik knellende kleding e.d. draag ben ik ook 'blauw' (zonder te zuipen hihi). Heb soms op de meest stomme plaatsen een bloeduitstorting (laatst bovenop mijn rechterbil.....)
En al bij de huisarts geweest? Ik had laatst ook heel erg last van mijn ribben, als ik erover heen wreef. Maar dat was een dagje en daarna weer over!

Ik krijg ook weleens blauwe plekken van het krabben. Laatst had ik zo'n gigantische jeuk op mijn dijbeen en toen ben ik heel hard gaan wrijven, de volgende dag zat me er een enorme blauwe plek!! Dus... had je misschien jeuk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven