Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Werk als analist op een laboratorium (HBO)

23 jaar

bijna 2 jaar werkervaring

netto 2000 euro inc. reiskosten voor 36 uur werk (werk 40, 4 uur worden omgezet in verlofdagen)
36 jaar, ruim 12 jaar werkervaring. Leiddingevende binnen een onderdeel van Justitie.

Ik werk 32 uur, verdien 2700 netto exl reiskosten.
36 jaar, ruim 12 jaar werkervaring. Leiddingevende binnen een onderdeel van Justitie.

Ik werk 32 uur, verdien 2700 netto exl reiskosten.
Oeps hij ging dubbel!
31 jaar, consultant,6 jaar werkervaring, 36 urige werkweek: 3200 euro bruto. Leaseauto, laptop, telefoon en premie-vrij pensioen.

Vind het zelf in evenwicht. 3/4 van een jaar weken van gemiddeld 50-60 uur (overuren mogen we schrijven en krijgen daar tijd voor verlof) en 1/4 van een jaar op de ''bank''.
28 jaar, 2 jaar werkervaring, HBO kunstacademie, werk nu bij een reclamebureau en verdien 1900 netto
Daar gaat overigens wel van alles vanaf - pensioen, lunch, en sparen (150 euro / maand)
Ik werk als assistent controller, 24 jaar en verdien 1700 euro netto.
Ik ben 20 jaar en junior accountmanager.

Ik heb mijn mbo niveau 4 vorig jaar behaald en doe momenteel een deeltijdopleding communicatie (HBO).

Ik verdien ong. 870 bruto en 770 netto voor 30 uur in de week. (Vast contract)

Volgens mij is dat erg weinig...
Jeetje, ik krijg altijd een beetje kriebel als het over salaris gaat.. Schrik ook erg van alle verschillen!! Maar ik doe mee.

- 24 jaar

- HBO Facility Management (diploma sinds 2007)

- 3 jaar werkervaring (begonnen met 1450 bij andere organisatie)

- Huidige functie: office manager / run de hr afdeling onder supervisie van directie / management assistent / administratie -> erg breed (leuk) dus!

- 40 uur - 2070 bruto

- Kleine organisatie (50 medewerkers)

- Geen CAO

- 22 vakantiedagen

- Geen 13e maand oid

- Goede pensioenregeling en spaarloon.

Krijg nu <als waardering> een vast contract per juni. Maar wil eigenlijk ook wel salarisverhoging vragen. Overigens heb ik het salaris/functiehuis zelf gebouwd dus ik weet hoe langzaam de reguliere groei gaat...

Note; ik zit nu 15 maanden bij deze werkgever en ik hoor bijna dagelijks dat ze erg blij met me zijn... Heb in maart een laatste verhoging gehad van 70 bruto...

Wat zeggen jullie ervan?? Verhoging vragen reëel?
Ik zag vanavond op het nieuws dat een hulp in de thuiszorg 13.10 per uur verdient (het item ging overigens over een verlaging van hun salaris). Ik krijg 12.06 per uur. Ik viel echt van m'n stoel.

Ik heb hier al eerder aangegeven dat ik niet echt tevreden ben met m'n salaris ook al werk ik maar 2 dagen per week maar ik had toch in ieder geval verwacht dat je als administratief medewerkster/telefoniste met ruim 12 jaar ervaring meer zou verdienen dan iemand die in de huishouding werkt. Met alle respect voor degenen die dat werk doen want zij zijn broodnodig natuurlijk.

Ga morgen weer met een heel ontevreden gevoel te werk.
Wannebe, iemand die in de Thuiszorg werkt is niet automatisch een huishoudelijke hulp hoor. Hangt van je thuiszorgfunctie af. Er zijn ook thuiszorgmedewerkers die cliënten wassen en aankleden, wonden verzorgen, medicijnen geven etcetera.
Ja dat is wel zo Toet maar in dit geval ging het volgens mij wel om de huishoudelijke medewerkers want er werd ook verteld dat er soms mensen van schoonmaakbedrijven werden ingehuurd om dit werk te doen.

Afijn, ik ben volop aan het leren dus hopelijk ooit een beter betaalde baan.
En ging het om bruto of netto? Hoe dan ook, succes met leren!
Heb dit topic al vaker voorbij zien komen en vind soms de verschillen erg groot! Maar ik zal ook meedoen:

Werk: orthopedagoog (WO)

36 uur, bruto salaris +/- 3500 euro.

Werk op een school, dus heb alle schoolvakanties vrij (12 weken op jaarbasis...dus hoort mij niet klagen)

In september start ik met een postmaster, wordt betaald door mijn werkgever (ongeveer kleine 20.000 euro voor 2,5 jaar). Ik ben momenteel dus heeeel tevreden.
Hoi,

Werkt er iemand als junior jurist bij een rechtsbijstand?

Zo ja, wat is/was de startsalaris?
Dubbel
- 22 jaar

- telefoniste/receptioniste

- half jaartje ervaring

- ¤1880 bruto per maand

- 36 uur

- eindejaarsuitkering
ik ben technisch tekenaar in de betonbouw MBO geschoold

ik ben 25 en heb 4 jaar werk ervaring.

ik werk 40 uur en verdien 1650,- netto

(dames, 1 tip: ga nooit 40 uur werken als je het niet hoeft voor het geld of je carriere!!! ik heb er spijt van!)
30 jaar

40 uur

office manager

2150 bruto

netto incl leaseauto bijtelling en pensioen ongeveer 1550 euro.
En doooooor!
quote:wannabe schreef op 11 mei 2011 @ 21:33:

Ik zag vanavond op het nieuws dat een hulp in de thuiszorg 13.10 per uur verdient (het item ging overigens over een verlaging van hun salaris). Ik krijg 12.06 per uur. Ik viel echt van m'n stoel.

Ik heb hier al eerder aangegeven dat ik niet echt tevreden ben met m'n salaris ook al werk ik maar 2 dagen per week maar ik had toch in ieder geval verwacht dat je als administratief medewerkster/telefoniste met ruim 12 jaar ervaring meer zou verdienen dan iemand die in de huishouding werkt. Met alle respect voor degenen die dat werk doen want zij zijn broodnodig natuurlijk.

Ga morgen weer met een heel ontevreden gevoel te werk.Verkijk je er niet op. Vaak zijn dat Alpha hulpen en in dat salaris zit dan ook al vakantiegeld enz.
quote:jeantje schreef op 11 mei 2011 @ 10:35:

Ik ben 20 jaar en junior accountmanager.

Ik heb mijn mbo niveau 4 vorig jaar behaald en doe momenteel een deeltijdopleding communicatie (HBO).

Ik verdien ong. 870 bruto en 770 netto voor 30 uur in de week. (Vast contract)

Volgens mij is dat erg weinig...Dat is inderdaad erg weinig, vanaf 23 jaar is het minimumloon in Nederland 1400 euro. 870 Bruto lijkt me dan erg laag..
quote:zwartwitofgrijs schreef op 17 mei 2011 @ 19:48:

ik ben technisch tekenaar in de betonbouw MBO geschoold

ik ben 25 en heb 4 jaar werk ervaring.

ik werk 40 uur en verdien 1650,- netto

(dames, 1 tip: ga nooit 40 uur werken als je het niet hoeft voor het geld of je carriere!!! ik heb er spijt van!)Waar slaat dit nou weer op? Juist voor de carriere is 40 uur nodig!
Hoeft niet hoor. Je kunt met 32 of 36 uur prima carriere maken.

Tenzij zware leidinggevende functie of soortgelijk. En dan nog zijn er genoeg die dat werk parttime doen (vrouwen met kinderen).
quote:kalliope1986 schreef op 17 mei 2011 @ 23:41:

[...]

Waar slaat dit nou weer op? Juist voor de carriere is 40 uur nodig!

Waarom vond je het niks om 40 uur te werken kalliope?

Ik heb een tijd lang ruim 60 uur per week gewerkt en ik vond het heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven