Werk & Studie alle pijlers

2 Masters: ervaringen?

21-05-2011 21:24 11 berichten
Hoi allemaal!

Ik ben een ontzettende draaitkont wat betreft studeren, want ik vind zowat álles leuk van mijn studies.

Ik ben nu derdejaars psychologie en eerstjaars pedagogiek & onderwijskunde (wil ik alleen de propedeuse van halen). In februari wil ik beginnen met een master. Ben bijna klaar met psychologie, hoef alleen nog de bachelorthese te schrijven in september.

Ik twijfel alleen ontzettend tussen de master Ontwikkelingspsychologie (meer gericht op gedrag) en de master Algemeen pedagogische wetenschappen (meer gericht op de (normale) opvoeding). Ik vind deze doelgroep gewoon hartstikke leuk en ik vind het ontzettend moeilijk om te kiezen.

Nu vroeg ik mij af of ik misschien 2 masters tegelijk zou kunnen doen (je krijgt 1 jaar uitloop zonder boete dus zou er 2 jaar voor kunnen krijgen). De opleidingen liggen qua onderzoeksveld ook redelijk dicht bij elkaar geloof ik, dus wie weet kan ik wel 1 stage met 1 masterthese doen (moet ik nog navragen of dat kan)

Om even to the point te komen: Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een van deze masters? En zijn er mensen die 2 masters tegelijk heben gedaan? Is dat een beetje te doen?

Ik doe nu ook 2 bachelors tegelijk en dat gaat prima moet ik zeggen, omdat de stof grotendeels overlapt en dezelfde basiskennis vereist.

Hopelijk kan iemand zorgen voor wat rust in mijn hoofd want ik wissel elke dag zo ongeveer van master
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bij mijn weten niet meer twee masters doen, als één van die masters niet in de gezondheidssector zit (geneeskunde/tandheelkunde/bewegingswetenschappen). Voor één van de twee betaal je dan de kostprijs. Dacht ik.
Dus het kan wel, maar het is duur.
Maar Ontwikkelingspsychologie zit toch in de gezondheidssector? Vroeger was het namelijk 'Klinische & Ontwikkelings' maar dit bieden ze nu gescheiden aan. Ik zou namelijk ok een GZ opleiding kunnen volgen ná ontwikkelings. Dus het lijkt me dat ik dan nog wel in die sector zit? Of kan het niet omdat Algemeen Pedagogische Wetenschappen niet daarin zit?

Grrr ik haat al die regeltjes tegenwoordig haha, zie door de bomen het bos niet meer zo goed.
Ik heb geen ervaring in specifiek deze richting, hoewel mijn richtingen er wel een beetje op lijken. Ik zou het zeker doen! Het is waarschijnlijk niet mogelijk om met 1 scriptie voor allebei de studies af te studeren, maar wat bij mij bijvoorbeeld wel kon was dezelfde data gebruiken. Daarmee heb je dus wel wat synergievoordeel. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om maar bij 1 richting af te studeren, maar heb wel de bagage van beide opleidingen, en dat kan nooit kwaad!

Wat Pelikaan zegt is een klok-klepelverhaal, dat klopt niet. Je moet er wel rekening mee houden dat je instellingscollegegeld moet gaan betalen voor je tweede master, maar pas op het moment dat je de eerste master hebt afgerond. Het geldt dus niet bij het gelijktijdig volgen van twee masters.
Ah kijk, klok-klepel. I love to be wrong
Doen Elastiek!

Geen ervaring, maar als je de mogelijkheid hebt en het lijkt je leuk dan moet je het doen!
This is not kosher!
Oeh nu maken jullie mij wel enthousiast haha Ik heb wel echt de motivatie om er wat van te maken, dat scheelt alweer Ik weet ook dat ik het kan (ook al kan het nog vies tegenvallen). Ik zie het wel echt als een investering en met name door de financiele druk denk ik erover na om het tegelijk te doen (anders zou ik het achter elkaar doen).

Het is dus wel mogelijk? Dat je dan voor 1 master betaalt bedoel ik en dan 2 volgt (zoals ik nu eigenlijk met mijn bachelor doen). Ben heel blij dat je 1 jaar uitloop mag hebben, dus op zich zou ik voor elke master dan 1 jaar hebben, als ik maar tegelijk afstudeer.

Ik vraag me alleen af hoe dan de verhoudingen zijn van bachelor-master qua courseload. Is dat veel zwaarder of valt het mee? Want nu lukt het prima die twee studies, ook al is het wel flink aanpoten.
Ik kan trouwens wat betreft de courseload ook al in de vakantie en tijdens mijn bachelorthese beginnen met de stof. Volg daarnaast geen vakken meer dus wie weet kan ik daar mijn voordeel uit doen.

Ben alleen bang dat het toch te zwaar is en ik dan alsnog niet weet welke master ik af wil maken van de 2
Haha, Pelikaan, sorry, het staat er een beetje bot

Elastiekje, hoe valt het studeren je nu? Vind je het zwaar, of gaat het je makkelijk af? Ik heb zelf een iets ander traject gedaan, dus niet eerst bachelor en dan master, dus ik kan het niet heel goed vergelijken. Het zal ook per opleiding verschillen. Maar als het nu niet al te zwaar voor je is, en dat zal wel loslopen als je nu al twee studies combineert, dan denk ik niet dat het een probleem gaat zijn hoor! En als het nou toch te zwaar is, ja, dan moet je wel kiezen. Maar dan weet je wel beter waarvoor je kiest dan nu, dus bestaat er best een kans dat het kiezen dan makkelijker is. En zo niet, nou ja, dan is het nog steeds hetzelfde als nu, dus dan maakt dat ook niet uit

Collegegeld betaal je maar 1 keer, dus of je nou ingeschreven staat bij 1 of bij 6 studies, dat maakt niet uit.
Nu gaat het me redelijk goed af. Ik stress vrij weinig, alleen rond de tentamenperiode als ik 8 tentamens heb stress ik wel Maar haal dan nog steeds 6 van de 8 de eerste keer en de andere in de herkansing bijvoorbeeld. Heb nu ook veel meer vakken gekozen dan vereist zijn ook nog.

Het is wel aanpoten en het is niet makkelijk. Ik heb er ook geen baantje bij omdat ik me vol stort op het studeren, maar ik weet waar ik het voor doe. Sociaal leven staat al op een laag pitje, maar dat weet de omgeving. Ik hoop gewoon over 2.5 jaar klaar te zin met alles (dan ben ik 24 dus een mooie leeftijd ). Met hopelijk 1 bachelor, een propedeuse en 2 masters op mijn naam haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven