zwanger worden... provera??
maandag 23 mei 2011 om 18:37
Hallo dames,
Mijn man en ik zijn november 2010 met de pil gestopt omdat we graag een tweede kindje willen. Nu heb ik sinds die periode pas 1 menstruatie gehad. Nu al ruim 6 maanden niet meer. De huisarts heeft mij doorgestuurd naar de gynaecoloog en daar had ik vandaag een afspraak. Alles zag er goed uit op de echoscopie gelukkig. Ik heb nu provera mee gekregen, het is een kuur van 10 dagen en hierna zou ik een menstruatie moeten krijgen, op dag 11 van mijn cyclus moet ik dan weer langs komen voor een echoscopie om te kijken of er een eitje rijpt. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit medicijn? Ik vind het namelijk best wel spannend allemaal...
Mijn man en ik zijn november 2010 met de pil gestopt omdat we graag een tweede kindje willen. Nu heb ik sinds die periode pas 1 menstruatie gehad. Nu al ruim 6 maanden niet meer. De huisarts heeft mij doorgestuurd naar de gynaecoloog en daar had ik vandaag een afspraak. Alles zag er goed uit op de echoscopie gelukkig. Ik heb nu provera mee gekregen, het is een kuur van 10 dagen en hierna zou ik een menstruatie moeten krijgen, op dag 11 van mijn cyclus moet ik dan weer langs komen voor een echoscopie om te kijken of er een eitje rijpt. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit medicijn? Ik vind het namelijk best wel spannend allemaal...
What does\'nt kill me, only makes me stronger
maandag 23 mei 2011 om 18:51
Hoi! Hier een zelfde soort verhaal. Ik heb al een kuurtje primolut achter de kiezen. Misschien net zo iets? Ik kreeg idd na de kuur van 10 dagen een onttrekkingsbloeding. Maar bij mij heeft het helaas niet geholpen. Ik had de kuur van de HA, en heb geen echoscopie gehad oid. Dat lijkt me wel goed, dan weet je in ieder geval of je een ei hebt.
Succes, ik weet hoe frustrerend het is om te wachten op je menstruatie die niet komt!
Succes, ik weet hoe frustrerend het is om te wachten op je menstruatie die niet komt!
maandag 23 mei 2011 om 18:54
maandag 23 mei 2011 om 18:57
Nee, helemaal geen last van gehad. Bij mij stond er idd ook een behoorlijke lijst op. Maar meestal komen die bijwerkingen ook maar zelden voor. Ze moeten die er toch op zetten, omdat het kan gebeuren dat je er last van krijgt. Maar waarschijnlijk valt het wel mee. Ben je al begonnen?
Ik ben nog een beetje aan het dralen, moet binnenkort weer een afspraak maken met de HA. Maar nog zo'n kuur van de gynaecoloog en dan een echoscopie lijkt me wel wat. Bij mij is het ook al 6 maanden bezig nu
Ik ben nog een beetje aan het dralen, moet binnenkort weer een afspraak maken met de HA. Maar nog zo'n kuur van de gynaecoloog en dan een echoscopie lijkt me wel wat. Bij mij is het ook al 6 maanden bezig nu
maandag 23 mei 2011 om 19:05
okee nou ik hoop het maar, heb net bij het eten mijn eerste pilletje genomen... Ja ik vind het ontzettend fijn dat het zo gaat en toch voelt het ook een beetje alsof je de medische molen ingaat ofzo? Is dit de eerste keer dat jullie bezig zijn met zwanger worden? Wij hebben al een dochter en eigenlijk is bij mij pas mis gegaan met menstrueren na de bevalling...
What does\'nt kill me, only makes me stronger
maandag 23 mei 2011 om 19:25
Hm, ik had dat kuurtje van de HA, dus het voelde nog niet als de medische molen. Maar als ik wordt doorverwezen naar de gyn, dan voelt het wel zo, ja. Daarom huiver ik ook een beetje.
Is bij ons de eerste keer. Ik baal er verschrikkelijk van dat mijn lijf het niet meer doet, na 10 jaar pil
Maar als het na de bevalling mis gaat, da's ook raar! Alsof je lijf even in de war is geraakt of zo.
Maf. Maar succes! Als je lijf dit even nodig heeft om wakker geschud te worden, dan valt het nog mee, toch?
(ga nu eten, dus: doei!)
Is bij ons de eerste keer. Ik baal er verschrikkelijk van dat mijn lijf het niet meer doet, na 10 jaar pil
Maar als het na de bevalling mis gaat, da's ook raar! Alsof je lijf even in de war is geraakt of zo.
Maf. Maar succes! Als je lijf dit even nodig heeft om wakker geschud te worden, dan valt het nog mee, toch?
(ga nu eten, dus: doei!)