Sperma test... Nu vruchtbaar!

24-05-2011 23:02 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma, en ik wil graag jullie mening.

Ivm vruchtbaarheidsproblemen zijn we bij een gyneacoloog. Mijn man moet vrijdagochtend voor de 2e keer zijn sperma laten onderzoeken. Dan is het de bedoeling dat hij 3 dagen ervoor geen zaadlozing hebt. Zijn vorige spermatest was 4 weken nadat hij koorts had, en net binnen de marge. Vandaar dat hij nog een keer moet inleveren.

Ik heb echter net een ovulatietest gedaan, en deze is positief, wat betekend dat als het goed is, ik binnen 24 uur ovuleer.

Wat zouden jullie adviseren, toch nu sex hebben, of dan maar een maand wachten en een goed uitgevoerde sperma test?
ik zeg doen! Die test kan daarna ook nog wel toch?
Ik neem aan dat jullie het wel vaker gedaan hebben op dit juiste moment en dat het blijkbaar nog niet gelukt is. Ik zou dus niet doen en afwachten wat er uit de onderzoeken komt. Was er trouwens een medische reden waarvoor jij nu moest testen? Anders zou ik het je namelijk afraden nog te doen op dit moment juist om dit soort dingen te voorkomen

sterkte ik hoop dat het snel raak is bij jullie
Gewoon er voor gaan, situatie uitleggen en de test een weekje verschuiven. Ze moeten niet al te ambtelijk doen daar en een beetje klantgericht zijn.

Succes en toi toi toi !!
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ikbenik; ik ovuleer niet goed, maar ik ben wel hard aan t afvallen, dus het zou kunnen dat mijn ovulatie wel beter word.

En mijn man moest zijn 2e spermatest doen 3 maanden na zijn koorts, dat is nu. As maandag hebben we een afspraak met de gynaecoloog, de volgende afspraak mogelijkheid is weken verder :(
Groupie, het is bekend dat iig een deel van het probleem bij jouw lijf ligt?

En je man wordt voor de zekerheid getest?

Dan zou ik er denk ik wel voor gaan...

Gyn gewoon bellen en uitleggen dat je een positieve ovutest had.. Die snapt heus wel dat je die kans niet voorbij laat gaan!
Ja dat veranderd het idd wel iets. Was wel al bang dat het dan weer weer lang ging duren. Zou me vanacht inhouden en morgen even bellen naar ziekenhuis en situatie uitleggen moeilijk dilemma
Tja nu gewoon seks hebben. En dan vrijdagochtend het spul inleveren, dan zit er praktisch 3 dagen tussen. Klaar!
Ik zou doen wat Enigme zegt. En als het je dan toch niet lekker zit, bel je de gyn morgen. Misschien dat je het sperma een dag later kunt brengen?
We hebben net even op het formulier gekeken van het sperma onderzoek, en daar stond op dat 2 tot 4 dagen geen sex geadviseerd word. Dus hebben we gewoon gesext het was nog nooit zo romantisch geweest

Enigme, dat vind ik ook, het is 2,5 dag inprincipe tot vrijdag ochtend!

Sweetsummer, ja ik heb al wat uitslagen gezien (ik werk in hetzelfde ziekenhuis) en mijn bloeduitslagen zijn niet goed. Volgens de gynaecoloog zijn de kansen om natuurlijk zwanger te raken fors verminderd, maar niet nul. Dus dan vind ik het wel fijn dat we deze maand er alles aan gedaan hebben voor zover we er controle op hebben.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!! Ik ga nu slapen! X
Doen! De dokter hoeft het toch niet te weten...

Ik vraag me dan ook af wat het nut van die regel is.
quote:Bolliewollie schreef op 25 mei 2011 @ 01:01:

Doen! De dokter hoeft het toch niet te weten...

Ik vraag me dan ook af wat het nut van die regel is.Ehh, als een man vaak een zaadlozing heeft wordt de hoeveelheid spermacellen lager en is het niet goed te beoordelen.
Waarom overleg je niet gewoon met je behandelaar?
Er valt nu niet veel meer te overleggen
Wij hebben dat dilemma ook gehad. 4 x naar het ziekenhuis om de ontwikkeling van follikels te volgen na een Clomidkuur en het kwam er op neer dat eisprong en test ongeveer op dezelfde dag zouden plaatsvinden. Om die reden toch maar de test uitgesteld.

Tegen de kansberekening in ben ik die maand (semi)spontaan zwanger geworden, want de uitslag van de test was alsnog niet denderend

Succes met afwachten weer deze maand
Poeszie wat een fantastisch nieuws!! Hoever ben je nu?

Ik ga er maar niet vanuit dat ik zwanger raak deze maand, maar we hebben er iig wel alles aan gedaan wat we kunnen doen
27 weken, augustus uitgerekend, dus schiet al op.

Ach, je weet maar nooit. Ik zou het ook een gek gevoel vinden om een kans voorbij te laten gaan. Zeker ook, omdat ik ook geen regelmatige ovualatie had, net als jij. Toch zonde
Idd! Het is ook balen om onregelmatig te zijn. Om raak te schieten, of dit iig te pogen moet je elke dag op de signalen letten en zo nodig ovutesten doen. En dan is het niet makkelijk om er niet te veel mee bezig te zijn

Iig gefeliciteerd met je zwangerschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven