Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
De nachten gaan hier op en af.. Nu komt Chiquita 1001 keer per nacht. Ben voor de eerste keer weer ongesteld geworden, heeft daar vast mee te maken.

Agossie, kreunt ie zo, Chili, kan me voorstellen dat je daar niet van kan slapen. Hopelijk gaat t snel over!
wat fijn Kitty, toch lekker naar je ouders!!

Pittig die slechte nachten. Hoop voor jullie dat de kleintjes snel goede nachten gaan maken.

Ik heb juist heerlijk uitgerust. Ik ben 4 dagen naar Milaan geweest. Ik zag er van te voren een beetje tegenop omdat ik nog nooit zo lang weg was geweest van de jongens. Maar als ik eerlijk ben heb ik ze niet echt gemist. Wel vaker dat ik even aan ze moest denken, maar eigenlijk was het gewoon heerlijk om daar niks te hoeven. Scheelde wel denk ik dat ze gewoon bij vriend waren, dus voor hen was het niet heel gek. Gisterenavond toen ik thuis kwam heb ik ze wel even wakker gemaakt voor een dikke knuffel en het is ook wel weer heerlijk om bij ze te zijn.

Vanmorgen heb ik trouwens heel hard moeten lachen om uk. Hij had zijn zinnen gezet op een bakje pudding met smarties bij de AH, maar hij mocht dat van mij niet. Toen ik doorliep zag ik hem vanuit mijn ooghoeken heel stiekem en snel zo n bakje pakken. Vervolgens kwam hij heel onschuldig aan lopen, bakje pudding achter zijn rug verstopt en ondertussen proberen met een handje het karretje te duwen. Leverde me wel nog een gezellige driftbui op toen het toch nog steeds niet mocht!

fijne dag allemaal!
Inderdaad heerlijk dat weer hier! Ik geloof dat het weer in Ierland momenteel erg slecht is, dus dan is het dubbel genieten .

Met de kindjes gaat het ook allemaal erg goed. Tim is onderzocht door de huisarts en de enige conclusie was dat hij een gezonde jongen is. Elena is momenteel naar de eendjes met m'n ouders en Tim ligt lekker te slapen zodat ik met een kopje thee en chocolade even op het internet zit!

Lucia, het zit je ook niet mee tijdens de nachten. Misschien helpt het als je bij Chiquita binnenkort langzaamaan begint met bijvoeding geven.

Chili, voor zover ik weet beginnen krampjes vaak pas 2 weken na de geboorte. Dit was ook bij Tim het geval. Volgens mij heeft Sen al vanaf z'n geboorte last van dat kreunen tijdens z'n slaap, niet? Dan hoort het misschien toch inderdaad wel gewoon bij hem. Tim heeft er ook wel ´ns last van, maar dan heb ik bij hem toch wel het idee dat er iets dwars zit, want hij doet het niet altijd.

Hoe is het met Yuna, is ze nog niet jaloers.

Wen, ik zal dat ´ns proberen, de Bondolino nog strakker knopen. Vooralsnog heb ik een andere oplossing gevonden. Ik ben Tim namelijk aan het laten wennen aan het slapen in eigen bed of in de box overdag. En dat lukt verrassend goed! Het gaat wel vaak gepaard met wat gejengel, maar daar kan ik wel even tegen. Zolang het maar geen gekrijs is, zoals Elena altijd deed. Ik heb ook het idee dat hij over de ergste krampjes heen is. Hij heeft nog wel ´ns onrustige momenten, maar ik weet niet zeker of dat door krampjes komt. Maar veel vaker ligt hij voortaan uren achter elkaar te slapen in bed of de box dus. Heerlijk, wat een rust!

We blijven trouwens nog 3 weken hier.

Elena doet het ook erg goed. Vanaf het moment dat we hier aankwamen ging ze in een groot bed slapen en dat gaat perfect. ´s Nachts slaapt ze 11 uur zonder wakker te worden en overdag gemiddeld 3 uur.

Golfje, het was nu jouw beurt begrijp ik om er even tussenuit te gaan Lekker zeg, naar Milaan.

Ik moet wel weer lachen om die Uk. Wat lijkt me het moeilijk om dan consequent te blijven!
Wat fijn dat alles goed gaat met Tim, Kitty! Zo te lezen heb je het naar je zin bij je ouders.

Chiquita heeft denk ik last van haar eczeem, daarom wordt ze denk ik wakker. Want echt honger heeft ze meestal niet, na een paar slokken slaapt ze weer (voor n uurtje..).

Morgen naar de huisarts.

Wat schattig van Uk. Ook grappig dat je dat pudding noemt, echt limburgs vind ik dat. Ik noem dat vla, maar dat vind jij weer taart, toch?

Die 4 dagen Milaan klinken erg goed!
War vervelend Lucia dat Chiquita zo'n last heeft van eczeem. Hopelijk gaat de pijn/jeuk snel over zodat ze weer wat meer kan/gaat slapen. Trek je het allemaal nog met die gebroken nachten en je werk?

Kitty; Yuna is totaal niet jaloers. Ze is echt heel erg lief, ook voor Sen. Ze wil ook overal bij helpen. Een klein moedertje dus. Elena wel jaloers? Fijn dat ze zo goed slaapt. Krijg telkens het idee dat ze bij je ouders meer/beter slaapt dan thuis. Heerlijk he, het zonnetje hier. Ik ga elke dag wel even met de twee kids naar buiten, valt me reuze mee. Yuna heeft gelukkig nog niet de benen genomen .

Wen; hoe is het met jou? En met Bloem? Je bent altijd zo begaan met ons en geeft ons advies maar hoest met jou? Bloem niet meer zo verdrietig op sommige momenten?

Golfje; heeeeerlijk Milaan! Wat vond je van de stad? Ben er ook eens geweest een weekend. *denkt met weemoed terug aan de weekendjes weg met vriendinnen en vriend*

Vanochtend met Sen naar het cb. Hij is al bijna een kilo aangekomen!!! Hij groeit bijna te hard. Tja, of het nou bij hem hoort het kreunen of dat het toch wat anders is. Ik weet het niet. Toch weer een beetje onzeker hier. Yuna is dus nog steeds super lief en vrolijk. Wel is ze een enorme snoepkont aan het worden. Vraagt elke dag wel om een paar snoepjes. Geef er maar aan toe en hoop dat het ook een fase is.
Lucia, heeft Chiquita de eczeem al vanaf haar geboorte? Is ze ergens allergisch voor? Hopelijk komt ze er snel vanaf.

In Brabant zitten er verschillen tussen taart en vla. Taart is bijv zo'n grote slagroomtaart (zoals bijv op de foto van Tim's doop op Hyves) en vla is meer zo'n platte taart (de Limburgse vla) of er wordt vla pap mee bedoeld.

Chili, wat fijn dat Sen zo goed groeit en dat het in combinatie met Yuna zo goed gaat. Elena is ook een echt moedertje (ik heb weer foto's op Hyves neergezet waarop dat duidelijk is ) maar ze is toch ook duidelijk jaloers. Vooral als ik of m'n moeder Tim veel aandacht geven aangezien ze gewend is om dat de meeste aandacht van mij of m'n moeder naar haar uitgaat. Ze is ook wel verwend denk ik en een echt baasje. Opdrachten geven doet ze graag, maar ik kan daar wel vaak mee lachen. En een enorme snoepkont is ze ook!

Die onzekerheid is ook herkenbaar. Op sommige dagen ben ik echt blij als die babytijd weer voorbij is. Het is nog steeds niet m'n favoriete tijd.

Wen, alles goed inderdaad? Wanneer zet je weer een paar foto's van Bloem op Hyves? Ben wel benieuwd hoe ze er nu uitziet!
wat een onderwerp

Maar onder taart versta ik inderdaad ook zo n slagroomding, vla gebruik ik eigenlijk nooit en vlaai is voor mij zo n limburgs geval. Pudding is dus alles zoals vanillivla, chocoladevla enz. Ik ben wel benieuwd waar jullie het woord pudding voor gebruiken...

Geweldig die foto van Elena met Tim. Dat moet toch het einde zijn als poppenmoeder, een echt exemplaar. De jaloezie zal vanzelf weer afnemen, zodra het "nieuwe"er voor alle partijen vanaf is. En voor je het weet zijn ze ook al weer een stuk ouder en spelen ze heerlijk samen. Hier zijn het echt vriendjes die ook goed kunnen ruzien. Al moet ik daar eerlijk bijzeggen dat uk nooit begint, het is meer oudste die het niet bevalt dat uk niet alles doet wat hij wil.

Snoepen is hier ook favoriet. Tijdje geleden vond ik echt dat ze er te veel om zeurden, dus heb ik ze op "rantsoen"gezet. Een snoepje als oudste uit school komt en verder niks.

Hier was het weer heerlijk vandaag. Vanmiddag ben ik met de bus de stad in gegaan. Fiets was bij de fietsenmaker en vriend had de auto. De kids vonden het super. Toen samen met ze naar de kapper, vervolgens lekker met ze gelunched op het terras, niet kleding voor ze gekocht en afgesloten met een ijsje. Ondertussen ook nog voor mezelf een leuk jurkje gevonden, dus een geslaagde middag. De heren vonden het zelfs leuk. Daarna lekker in de tuin gespeeld met water en geeindigd met een bbq met mijn ouders en broer. Erg gezellig!

Jammer dat ik morgen weer moet werken.
Pfff..... 5 uur 's ochtends en ik zit met Tim in de Bondolino achter de computer. Komt bijna nooit voor. De nachten gaan meestal wel goed. maar afgelopen nacht werd hij 2,5 uur na de laatste fles al wakker en heb ik hem maar weer een fles gegeven en toen werd hij een uur later wakker met krampen.... Nu slaapt hij dus en omdat ik het nog niet aandurfde om hem terug te leggen in z'n bedje ben ik maar even achter de computer gedoken.

Golfje, sorry, ipv van vla bedoelde ik ook Limburgse vlaai natuurlijk. Goh, het klinkt wel alsof jij altijd vakantie hebt .

Van Elena die met Tim in haar poppenwagen aan het wandelen is heb ik ook nog een filmpje maar het lukt me nooit om die op Hyves te zetten. Afgezien van het jaloerse gedeelte is het vaak ook wel lachen geblazen hoe ze met haar broertje omgaat en alles wat wij bij hem doen kopieert. Ze blijft het ook heel fascinerend vinden dat hij geen tanden heeft. Baby no tandjes, kan niet eten, zegt ze wel 10 keer per dag!

Ik ga 'ns kijken of ik zelf ook nog aan slapen toekom. Anders willen opa en oma over enkele uren vast ook wel even op Timmie passen zodat ik bij kan slapen.... toch wel fijn.
Ik bedoelde ook vlaai, en geen taart, haha. Maar in Maastricht noemen ze vlaai vla, toch?

Pudding gebruik ik voor... pudding!

Jeetje, wat een nacht Kitty. Hopelijk een eenmalige actie! 5 uur is wel erg vroeg!

Grappig, Chica vindt dat ook nog steeds heel gek, dat tandeloze bekkie. Ik ga eens kijken naar die foto!

Fijn dat Yuna ook niet echt jaloers is. Heerlijk dat Sen zo goed groeit!!

Gister bij de huisarts zalfjes gekregen voor de eczeem. Een baggervette zonder hormonen en eentje met. De laatste moet ik heel af en toe smeren, de andere een paar per dag.

Ze heeft het opeens, geen idee waardoor..
Lucia; raar dat ze nu ineens eczeem heeft. Zit het ook in de familie? Dan kan het natuurlijk ook nog iets erfelijk zijn?

Kitty; leuk die foto's op hyves. Elena ziet er toch ook wel uit als een echt moedertje. Leuk hoor, vooral die foto met Tim in de poppenwagen. Gaat Tim dan huilen door de krampjes? Hopelijk later nog bij kunnen slapen?

Golfje; qua weer is het niet zo erg om weer aan het werk te gaan maar kan me voorstellen dat na zo'n leuke vakantie het weer even wennen is. Moet ook nog niet aan werken denken.

Eergisteravond noten gegeten en daarna een heel onrustige nacht + ochtend gehad met Sen. Zou dat te maken kunnen hebben met de noten? Afgelopen nacht ging het gelukkig weer een stuk beter. Hij kwam maar twee keer . Vrienden van me hebben heen zoontje van 9 weken laten opnemen in het ziekenhuis omdat hij heel onrustig is, de fles weigert en nog 2x per nacht komt (met bv). Vond het wel een heftige beslissing.
Hopen maar dat die zalf werkt Lucia, vervelend zeg dat eczeem. Lekker plaatje trouwens . Wij zeggen ook pudding tegen bijv Mona toetjes en vla tegen bijv chocolade en vanille vla. Of gewoon: een toetje!

Chili, geen idee of het eten van noten van invloed is op bv. Misschien dat je het nog een keer kunt proberen om te kijken hoe hij dan reageert. Het zou ook toeval kunnen zijn natuurlijk.

Goh, dat is inderdaad wel heftig om je kind in het ziekenhuis te laten opnemen om de redenen die jij beschrijft. Op zich klinken die mij nou niet ernstig in de oren, vooral niet als het jochie pas 9 weken oud is!

Slaapt Sen nog veel overdag? Tim is toch nog best veel dagen onrustig met korte slaapjes overdag en af en toe heeft hij een 'bijslaapdag' zoals vandaag. Dan slaapt hij bijna constant, ook wel 'ns lekker. Ik hoop dat het vanavond ook nog het geval is want dan komen er een paar vriendinnen op bezoek die ik allang niet meer gezien heb. Als hij krampjes heeft dan huilt/krijst/jammert hij inderdaad alles bij elkaar. Heel vervelend. Af en toe klinkt het ook echt als auwww, of misschien beeld ik me dat maar in .

Elena is trouwens gisteren voor het eerst naar de kapper geweest. Veel meer dan het boeltje fatsoeneren viel er niet te doen, maar goed, haar haren zijn toch een keertje geknipt. Dat mag ook wel na bijna 2,5 jaar!
Jeetje, een kindje in het ziekenhuis laten opnemen vanwege onrustige nachten? Op welke indicatie dan?

Chiquita komt ook gerust nog weleens 2 keer per nacht!

Hihi, Elena eindelijk naar de kapper? Leuk geworden?

Ik denk dat er inmiddels in totaal na alle kappersbeurten al wel 30 cm van Chica's haar is.. Wat een verschil dan he!

Hopelijk zijn jullie mannetjes snel van de krampjes af!!
Poeh, om de redenen die je noemt vind ik een ziekenhuisopname ook wel heel heftig... ik weet wel dat CB's en kinderartsen vaak de ouders als maatstaf nemen (dus niet de ernst van de klachten bij de baby), als de ouders aangeven het teveel te vinden wordt er opgenomen. Misschien was er zoiets aan de hand?

Wat sneu, al die rottige krampjes bij de kleintjes!!

Haha, wat een verwarring over vla en pudding Hier is pudding dat spul met gelatine dat rechtop blijft staan, vla is hier de vla uit pak (en komt er hier niet in, blegh). Wij eten meestal kwark of yoghurt als toetje.

Elena dus ook gekortwiekt? Bloem is ondertussen 'al' twee keer naar de kapper geweest, en het staat nog steeds alle kanten op. Wel grappig, ze krijgt nu nog een extra laagje haar aan de voorkant erbij.

Ik heb trouwens wat foto's op Hyves gezet!

Het favoriete broodbeleg (liefst 3 x daags...) is.... Pindakaas! Ze heeft het helemaal ontdekt nu.

Oh, en ze heeft de laatste drie dagen elke dag wel één of twee keer op de wc geplast. Ze geeft het zelf niet aan, maar als ik vraag of ze op de wc wil plassen, gaat ze mee (en houdt ze het nu dus op, eerder ging ze meteen plassen) en plast ze op de wc. Waar gaat dit heen?
Wauw Bloem ook al op de wc! Knap hoor. En fijn zeg dat ze pindakaas nu gewoon kan eten, lekker genieten dus voor haar . Leuke foto's op hyves. Ook echt een meisje vind ik. Wat betreft die opname, ze zaten er beiden goed doorheen dus denk inderdaad dat dat voor het CB en de arts de doorslag heeft gegeven. Indicatie Lucia was de onrust. Ze gaan hem nu daar leren doorslapen, de fles te geven en hopelijk volgt er dan rust. Voor hem en de ouders.

Yuna heeft trouwens gisteren op het kdv ook weer eens op het potje geplast. Thuis wil ze er niks van weten. Is alleen met luiers voor haar en Sen in de weer. Ze krijgen daar een stickertje, zou het helpen .

Kitty; merk dat bij Sen de onrust ook verplaatst naar overdag/'s avonds. Hij kreunt en steunt nu ook meer overdag en hij slaapt minder. Kreunen 's nachts blijft maar volgens mij is het minder. Of ben ik zo moe dat het me minder stoort?! Heb je nog een leuke avond gehad met je vriendinnen?

Luicia; leuk dat stoeltje voor Chiquita. Ze hebben ze bij ons op het kdv ook. Bevalt dus wel? Had je die bij Chica al?
Ja, stoeltje bevalt supergoed! Bij Chica namen we m ook vaak mee als we ergens heen gingen. Heb je meteen een goede kinderstoel.

Wen, hier info over t stoeltje. Is met name heel geschikt voor Rapley eters

Goh, heftig hoor om een kleintje op te laten nemen met die indicatie.. In dat geval hadden mijn beide kinderen dus opgenomen kunnen worden, want ik had toch echt wel 2 nachtvoedingen, en ze weigerden de fles. Dat leren doorslapen (dus lang laten brullen, gok ik) vind ik ook helemaal niks. Maar goed, er zal wel over nagedacht zijn..
Als ik dat zo zie staan vind ik het voor het kindje wel heel erg sneu... in feite komt het niet neer op leren doorslapen (want dat is niet iets wat je een kind kunt leren, elk kind wordt wakker 's nachts) maar leren dat je 's nachts geen aandacht of voeding krijgt/mag vragen, met alle gevolgen van dien. En een flesweigeraar leren de fles te accepteren, ik hoop dat ze daar vriendelijke methodes voor gebruiken... Nou ja, hopelijk wordt de situatie er draaglijker van voor de ouders, ze zullen het zeker niet voor hun lol doen.

Dat stoeltje is geinig inderdaad! Zitten ze dan echt rechtop?

Poeh, met zindelijkheid in zicht komen er ineens allemaal beren op de weg. Een wc-radar ontwikkelen voor buitenshuis, beslissen wanneer met en wanneer zonder luier, reservesetjes kleding mee...
Lucia, Chica zal iedereen wel verslaan met haar hoeveelheid kappersbeurten in haar korte leven. Ik denk dat een kappersbezoek van Chiquita ook niet lang op zich laat wachten als ik het zo zie .

Bij Elena komen er ook nog steeds laagjes haar bij. Hopelijk wordt het snel wat voller want nu gaat het ook allemaal snel pieken. Sinds kort houdt ze af en toe haar speldjes in het haar. Dat is ook een vooruitgang!

Wen, ik geniet hier juist van alle soorten pudding en vla! In Ierland is de keuze in deserts erg beperkt. Je kunt er voornamelijk yoghurts in allerlei smaakjes verkrijgen. M'n favoriet is nog steeds de zelfgemaakte bitterkoekjespudding die m'n moeder maakt .

Dat heb ik trouwens al 'ns gehoord van moeders die hun kinderen net zindelijk hebben. Dat het dan moeilijker is om weg te gaan (in het begin dan). Maar wel goed hoor dat Bloem nu op de wc plast. We hebben nog steeds niet veel aandacht besteed aan zindelijk worden bij Elena. Desondanks geeft ze nu wel aan dat ze naar de wc wil, maar altijd als haar luier al vol zit .

Leuke foto's van Bloem op Hyves inderdaad!

Chili, ik stel me dan voor dat dat jongetje dag en nacht constant heeft liggen huilen als hij vanwege onrust met 9 weken al in het ziekenhuis terecht is gekomen. Ik vind het nog steeds een erg drastische beslissing al vind ik het wel erg voor de ouders dat ze er helemaal doorheen zaten.

M'n moeder maakte pas ook een opmerking dat ze vond dat Tim best 's nachts door kan slapen vanwege z'n leeftijd en gewicht

. Ik heb gezegd dat Tim dat zelf wel bepaald. Ik verwacht niet dat hij doorslaapt voordat hij, net als Elena toen, bijvoeding krijgt.

Lastig dat Sen nu ook onrustiger wordt en last heeft van krampjes. Ik blijf maar denken dat het over een paar maanden beter moet zijn. Na drie maanden zouden we het ergste gehad moeten hebben!

Tim heeft trouwens de afgelopen dagen erg veel geslapen voor de verandering. Het bezoek van m'n vrienden was perfect verlopen. Hij liet zich als de ideale baby zien. Hij was wakker en zat constant te lachen en geluidjes te maken en ging daarna tevreden slapen. M'n man is dit weekend hier en gisteren zijn we urenlang met z'n allen uit eten geweest en heeft Tim ook de hele tijd geslapen. Tja, zo zou ik wel tien babies kunnen hebben .
Nou, dat lijkt me ook lastig wen! Ik geloof dat ik totdat ze thuis bijna altijd droog blijft, buitenshuis voorlopig mét luier zou doen. Misschien zo'n luierbroekje? Die heb je snel naar beneden getrokken als ze moet. Maar inderdaad, met elke nieuwe fase komen weer andere dingen om de hoek kijken.

Hier is de interesse weer compleet verdwenen. Ik maak er maar geen issue van, komt wel weer.

Ze zitten dan inderdaad heel rechtop, en met de knietjes hoger dan de heupjes en goed ondersteund tot aan de knietjes, dus ook heel comfortabel. Chiquita doe ik er hooguit 2 minuutjes in hoor, al vindt ze het gewéldig!

Fijn dat Tim het zo lekker deed toen je vrienden er waren! Kon je optimaal van beiden genieten.

Chiquita heeft heel grappig haar. Echt stukjes met bijna geen haar (aan de zijkant) en in het midden een dikke bos lang haar. Ik denk dat we lang bezig zullen zijn voor dat daar een beetje model in zit, haha.

Chica is helemaal in de knutselmodus. De laatste hit is 'plakken'. Dan gaat ze met pritt kleine stukjes papier op een groot vel plakken. Is ze uren zoet mee en wil ze wel meerdere keren per dag doen.
Oh, plakken, dat kunnen we hier ook wel eens proberen! Ik denk er ook al tijden over om zo'n kinderschaartje te kopen, maar vergeet het steeds (en zie stiekem de toch al niet enorme haardos gemillimeterd voor me )

Vandaag zelfs gepoept op de wc ik ben ook wel heel blij met onze dubbele wc-bril, die verkleiner paste niet echt goed en kreeg ik er niet zo vlot op. Hier kan ze ook op staan om zelf door te spoelen (en de stopknop in te drukken beetje milieubewust opvoeden, haha)

Die luierbroekjes had ik eens naar gekeken, maar ik bedacht me dat je dan voor het aantrekken, eerst broek en schoenen uit moet doen, en dat lijkt me nu dan nog reuze onhandig. Beter voor straks bewaren.

Kittycat, dat is toch altijd wel fijn, als je baby zich als modelbaby gedraagt bij bezoek Lekker hoor, zelfs op je gemak uit eten.
Wat goed van Bloem zeg, hopelijk blijft ze het interessant vinden om op de wc te gaan! Zou lekker zijn, geen luiers meer, zeker omdat zij regelmatig last van uitslag heeft!

Hier zijn waterpokken gearriveerd.. Gisteren al, en uiteraard vandaag wat meer. Maar het valt me reuze mee tot nu toe, weinig blaasjes (max 30 over haar hele lijf) en weinig jeuk. Hopelijk blijft dat zo!
Ik las het net... arme Chica! Gelukkig dat het meevalt, en hopelijk raakt Chiquita niet besmet. Ik heb ook wel andere verhalen gehoord de laatste tijd, van kinderen met waterpokken die er een week beroerd van waren (maar dat was hier in de buurt, misschien zijn er wel meerdere types of zo)

Oh, geen luiers meer, de hemel lijkt me dat Alhoewel, er komt eerst nog wel een hoop gedoe bij kijken natuurlijk. Ik zag even voor me hoe dat op de camping gaat deze zomer, over anderhalve maand (dus dikke kans dat ze er dan nog meer mee bezig is). We staan eerst op een gewone camping, dat zal nog wel meevallen, maar de laatste dagen op een terrein waar een meeting van auto's plaatsvindt - met dixies en zo. Iemand een goede tip voor zindelijkheid op vakantie? Opvouwbare potjes of zo?

Lucia, was jij niet bezig met het zoeken naar een nieuw huis? Hoe staat het daarmee?
Tuurlijk bestaat dat.. In de wereld van kleine kinderen bestaat alles!

wegwerppotje
Oei, wel dure plasjes dan!
ik zal wel dom zijn, maar je kunt toch de gewone pot meenemen? Omkiepen in de dixie en even uitspoelen?

Ik gokte in het begin de tijd in dat ik weg moest. Als het niet te lang was ging hij zo mee, anders even een luierbroek aan. De hema heeft ook trainingsonderbroekjes, die had een vriendin van me.

Hier is uk de hele nacht droog gebleven. Helaas, wel op een zielige manier. Elke keer als hij plast begint hij te krijsen van de pijn. Resultaat was dat ik tig keer wakker was omdat hij zo verdrietig aan het huilen was en vanochtend was de luier zo goed als droog. Bij de eerste drupjes is hij denk ik steeds gestopt. Vanochtend heeft hij op de pot geplast, met water over zijn plassertje. Kon wel net bevallen zijn .

Het is niet rood of dik, dus ik vermoed dat hij er te hard mee gespeeld heeft waardoor er een klein scheurtje zit, dat prikt bij het plassen. Nu loopt er dus een blote billen mannetje hier. Hopelijk geneest het snel, want het is wel erg sneu.

oeh de waterpokken. Het zou wel erg fijn zijn als ze er zo weinig last van houdt. Hoop dat t chiquita nog even bespaard blijft.

zo, ik ga de mannen eens even wassen, kunnen we daarna boodschappen gaan doen.
Ach, wat sneu Golfje! Niet de manier waarop je wilt dat hij de nacht droog doorkomt inderdaad.

(wij hebben hier trouwens meestal droge luiers 's ochtends, maar nét niet zo vaak dat ik het erop durf te wagen )

Gewoon potje kan op de gewone camping wel, maar ik weet van vorige keren hoe het er op zo'n meetingterrein aan toe gaat met de dixies, en dat zie ik niet zo zitten. Bovendien hebben we bijzonder weinig ruimte (gaan met de 2cv) dus alles wat ruimte bespaart is meegenomen. Ter plaatse kopen is ook nog wel een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven