Plakken mozzarella

30-05-2011 17:03 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Weet iemand van jullie waar ik plakken mozzarella kan halen? Ik kan alleen maar die bolletjes in water vinden!

Alvast bedankt
euh zelf snijden?
En van die bolletjes kun je heel makkelijk plakjes snijden.
je hebt ook worsten mozarella: kaas in worstvorm zodat alle plakjes even groot zijn, gewoon bij de ah.
Misschien bij de Italiaanse delicatessen winkel ofzo? Of bij de kaasboer? Plakken zijn niet gebruikelijk, het is tenslotte geen Goudse kaas en als ze het op die manier verkopen gaat er smaak verloren, ik betwijfel dus of wat je zoekt echt bestaat. Als je het lastig vindt om zelf plakken van een bolletje te snijden moet je het met een heel scherp mes proberen.
Bij mijn super, DEEN, liggen die gewoon bij de geraspte kaas en voorverpakte kaas. Maar ik vind ze nogal smaakloos.
Dank voor de reacties! Die plakken zitten niet in water! Is handiger op een cracker enzovoort om mee te nemen naar mijn werk!!
Volgens mij hebben ze het bij de Plus. Zijn echt dunne plakjes zoals gewone Hollandse kaas. ziet er ook veel droger en geler uit dan de bolletjes. Waar wil je het voor gebruiken?
Misschien kan Wjukkelpyk alleen die hele kleine bolletjes vinden?

Iets beter zoeken iedere supermarkt (van de Aldi tot de Plus) heeft ook bollen van ongeveer 5 cm doorsnede. Die snij je met een scherp mes, in hele mooie plakjes. Succes!

O ik zie nu dat ik al weer telaat ben, met mijn reactie.

Die voor op brood ken ik niet, ik ga op zoek, lijkt mij ook wel makkelijk en lekker!
Mocht je in niet al te ver van België wonen: de Delhaize verkopen ze het, ligt in het koelvak met voorverpakte kaas.
Makkelijk: Nee, het scheurt snel.

Lekker: Nee! Zit geen smaak aan.

Hoe moeilijk is het om plakjes van bolletjes te snijden vraag ik me af?
Jumbo haal ik het af en toe. 1,49 voor een verpakking.
Super! De Deen zit hier niet in de buurt, Jumbo wel!

Van die 'nattige' mozzarella krijg je zo'n sompige cracker en daar hou ik niet zo van! ;)
dan kun je ze eerst snijden, en dan in een schaaaltje in de koelkast zetten met folie erover??
quote:Wjukkelpyk schreef op 30 mei 2011 @ 17:32:

Super! De Deen zit hier niet in de buurt, Jumbo wel!

Van die 'nattige' mozzarella krijg je zo'n sompige cracker en daar hou ik niet zo van! ;)Kan je niet de mozzarella en de cracker los meenemen? Kan je de mozzarella ook nog eens koel bewaren.
in water is veel lekkerder!
Heb je de 'harde' mozzarella wel al geproefd? Want het smaakt totaal niet naar gewone zachte mozzarella, ik vind het inderdaad sommige hier zeiden ook echt naar niets smaken....

En bij de meeste kaasafdelingen ligt hij idd gewoon.
Ik zie ze bij AH gewoon liggen. Je hebt ook geraspte mozzarella maar ook plakken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
TO: helaas, geen idee, ken geen plakken mozzarella. Snijd altijd een bolletje zelf. Voor mensen die mozzarella ook zelf snijden: het gaat erg goed in een eiersnijder
Ik heb wel geitenkaasplakken als beleg gezien. Zien eruit als gewone plakjes kaas in een pakje maar dan van geitenkaas. Ik vond ze helemaal niet lekker... terwijl ik wel van de smeerbare geitenkaas houd.
Jumbo hier heeft ze, is wel een best groot filiaal.
En Wjukkelpyk, gevonden? Lekker?

Persoonlijk lijken die plakken me niet veel van doen te hebben met échte mozzarella. Kan me nauwelijks voorstellen dat het lekker is. Maar goed, misschien vindt jij het wel wat.
Ik heb het in Zuid-Afrika gegeten. Dat zat op een broodje tomaat, mozzarella, basilicum. Bah! Er is echt lekkerdere kaas om op je cracker te doen.
Ben bij C1000, Dirk en SDB geweest. Niks gevonden.

Ga morgen naar de jumbo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven