Geld & Recht alle pijlers

internetgezeik, wat kan ik doen?

03-06-2011 10:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na heel veel gezeik met vorige provider overgestapt naar XS4all. Hoorde van verschillende kanten dat dit een goede zou zijn. Ik had mobiel internet aangevraagd maar dat werkte heel beroerd dus na een maand wilde ik stopzetten. Ik heb gebeld, heb werkelijk een uur in de wacht gehangen, wel tussendoor een paar keer doorverbonden, en na een uurr kwam ik weer bij de eerste persoon uit. Kortom drama! Uiteindelijk iemand aan de telefoon gekregen die zei dat ik alleen kon stopzetten als ik dan voor een ander abonnement zou kiezen. Ik heb toen een standaard draadloos internet abonnement aangevraagd. Er kwam iemand bij me thuis om het aan te sluiten, alleen het draadloos deed het toen niet, daar moest ik xs4all maar weer voor bellen. Had ik geen zin in dus heb het maar gelaten. Ik gebruik internet nu alleen gedraad thuis. Maar goed, so far so good, ik kon iig internetten. Iedere maand laat ik automatisch het abonnementsgeld afschrijven, dus ook geen achterstand ofzo. Ineens krijg ik een brief van xs4all dat ik 160 euro moet betalen voor het mobiel internet abonnement, (wat ik dus niet heb). Ik heb daarover gebeld en het zou uitgezocht worden en ik werd in de wacht gezet. Na 20 minuten was er nog niemand terug gekomen en heb ik de verbinding verbroken en meteen een mail en een brief gestuurd. Nu krijg ik het volgende terug:

Geachte mevrouw,

helaas zou ik u graag willen helpen alleen zie ik dat er een fout is gemaakt en dat u al op de hoogte bent gesteld, u heeft uw oude abonnement niet opgezegd en een nieuwe aangevraagd. Dit is u telefonisch op de hoogte gebracht, dit zie ik onder uw oude relatienummer staan met deze notitie erbij:

"klant belden omdat ze een bier kreeg over de openstaande facturen.

klant was in de veronderstelling dat dit abonnement beeindigt zou worden na haar aanvraag van ADSL.

dit was niet het geval heb het na gevraagd bij saveteam.

klant diende zelf op te zeggen na dat ADSL actief was.

heeft klant nooit gedaan er is daarna ivm betalings achterstand een eenzijdige opzegging gedaan door Xs.

terwijl ik dit aan het uitzoeken was hing de klant op.

uit coulance kunnen we voor de klant de laatste 4 facturen crediteren.

de rest dient klant zelf te betalen omdat zij zelf ook een verantwoordelijkheid heeft"

Hier ben ik het dus niet mee eens. Er is mij destijds telefonisch toegezegd dat het ene abonnement stopgezet zou worden, waarom zou ik uberhaupt twee abonnement op éénhuishouden willen (ik woon alleen in een klein appartement). Ik heb altijd netjes betaald en nu sommeren ze mij ook voor een oud abonnement te betalen.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Ik voel me zo gefrustreerd over dit hele internet gedoe. Met KPN heb ik 2jaar gezeik gehad en nu dit weer. Mijn ervaring is (met KPN) dat je altijd aan het kortste eind trekt. Je krijgt door alle menu's en wachttijden nooit iemand aan de telefoon die echt helpt, ze leggen altijd alles bij jou neer en blijven maar facturen sturen en als je niet betaalt krijg je incasso op je dak. Dit voelt zo onrechtvaardig. Ik wil het er dus niet bij laten zitten en betalen voor iets waar ik nooit om gevraagd heb en waar ik geen gebruik van heb gemaakt, maar wat kan ik doen???
Kijk even in de voorwaarden van je contract van mobiel internet, staat er dan in dat je dus nog (schriftelijk) had moeten opzeggen heb je helaas geen poot om op te staan..

Ook was het ophangen niet echt heel handig.. maar ik snap wel dat je gewoon gefrustreerd was!

heb zelf op een deurwaarderskantoor gewerkt en vaak dit soort zaken gehad. Vaak stond het namelijk wel in de ovk dat je dus schriftelijk nog moet opzeggen oid. en hoe lullig ook (omdat iemand je dus wat toezegt) trek je dan idd aan het kortste eind
vraag de geluidsopname op dat ze moeten maken als ze telefonisch iets verkopen. Als je daar duidelijk in hebt dat het eerste abonnement stopt als je het 2e afsluit dan kunnen ze niet anders als dit terug draaien.

als dit niet blijkt uit de opname dan denk ik dat je aan het kortste eind trekt.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Heel herkenbaar. Dat urenlang in de wacht hangen heb ik inmiddels opgegeven, want dat lost niets op. Ik probeer bij dit soort dingen één keer per telefoon, en als het dan niet opgelost is, stuur ik een aangetekende brief met handtekening retour. Niet dat het dan meteen opgelost is, maar je heb wel je bewijsstukken zwart op wit. En aan de tel kun je wel zeggen van 'dit of dat' gezegd, maar dat kun je niet meer bewijzen.

Dus, wat ik zou doen: Het hele verhaal op papier zetten, een voorstel voor oplossing doen en per aangetekende post met handtek retour opsturen. Dan sta jij namelijk het sterkst. En ja, post met handtek retour kost een smak geld, maar uren in de wacht hangen ook. En het eerste is echt minder frustrerend!
Geef aan dat als je er niet uitkomt je het voor zal leggen bij de geschillencommissie Telecommunicatie.

En vraag inderdaad de geluidsband alvast op.
Dank voor de reacties. Ik dacht ook, ik probeer het nog één keer dat bellen en anders ga ik schrijven. Maar na 20 minuten was ik het zo zat, ook omdat je niet weet hoe lang nog. De keer daarvoor uiteindelijk 60min, daar had ik echt geen trek in.

Aangetekende brief is ook wel een goed idee.

Ik heb nu dus een brief én een mail gestuurd, op mail nu reactie. Ik zal idd via mail eens opperen om de bandopname terug te luisteren, het is alleen wel van vorig jaar (denk sept ofzo). Maar je hebt gelijk biol dat ze dat altijd opnemen, dus da's wel een goeie!

Contract weet ik niet of ik dat nog heb, vrees van niet eerlijk gezegd... Ik wil niet dat het bij incasso komt te liggen maar ik wil ook niet toegeven. Ik zit ook al aan consumentenprogramma's te denken, zodra de media er bij wordt gehaald en ze mogelijk een slechte naam kunnen krijgen dan binden ze vaak in. Maar bah, heb ik zelf eigenlijk ook geen zin in.

Ik voel me ook zo gefrustreerd dat ik na KPN echt voor een goede wilde gaan zodat ik geen gezeik had, en xs4all is duurder dan alle anderen maar ik dacht; ik betaal wel extra als het maar goed werkt en goede service ontvang. En dan nog is er van alles mis. Blegh. Het is dat ik afhankelijk ben van internet anders had ik het zo graag definitief beeindigd.
quote:_Onbekend_ schreef op 03 juni 2011 @ 10:57:

Geef aan dat als je er niet uitkomt je het voor zal leggen bij de geschillencommissie Telecommunicatie.

En vraag inderdaad de geluidsband alvast op.Ah dankje, die commissie kende ik niet en dat is zeker ook een goede tip!
Als je een abonnement had voor mobiel internet dan is het niet logisch dat dit automatisch vervalt als je ADSL aanvraagt. Dat zijn namelijk twee verschillende type abonnementen, het is niet alsof je dan twee keer voor ADSL betaalt. Dat is namelijk wel echt dubbelop. Als je een abonnement aanvraagt dan is dit eerst een jaar geldig en daarna per maand opzegbaar. Dat is de tweede reden waarom ik betwijfel of ze hebben toegezegd dat je dit na een maand gewoon kon opzeggen.

Het kan zijn dat een onervaren iemand dit heeft toegezegd, terwijl dit niet kon. Ik zou dus ook de band opvragen (al wordt niet alles opgenomen volgens mij).
PTA, ik had heel veel problemen met dat mobiel internet (ik bedoel niet internet op m'n mobiel maar internet met usbstick) dus na een maand wilde ik opzeggen omdat het niet werkte en ze er niets aan konden verbeteren. Opzeggen kon niet, pas na een jaar want ik had een abonnement. Daar was ik toen niet blij mee en toen werd er gezegd: maar u kunt wél bij ons ADSL abonnement afnemen ipv mobiel internet, dat internet werkt beter dan mobiel. Dus heb ik dat gedaan en dat heeft die persoon toen in orde gemaakt. Er is niets gezegd dat het andere abonnement zou doorlopen, of dat ik dat zou moeten stopzetten. Het is zo aangeboden dat het in plaats van het toenmalige mobiele internet kwam.
Ik wacht het antwoord op brief en mail van XS4all af, als ze het niet ongedaan maken zal ik ze naar de geluidsband vragen en laten weten dat ik dus die commissie ga inlichten.

In afwachting daarvan, wordt het dan al naar de incasso gestuurd? dat wil ik nl echt voorkomen.
@Duivelijntje: het klinkt alsof er niet expliciet is gezegd dat je mobiele abonnement dan opgezegd zou worden. Ik denk dat ze het daarop zullen gooien. Volgens mij wordt de incassoprocedure stopgezet als je een klacht indient bij de geschillencommissie, of dat daarvoor al zo is weet ik niet. Ik zou na de brief naar de commissie stappen, daar houden de bedrijven niet van en zijn sommige dingen ineens heel snel opgelost. Succes!
Reken je niet alvast rijk met die geluidsopname, op zich hoeven ze alleen de koop te registreren, en niet het hele gesprek. Daar schiet je dus mogelijk nog niks mee op.

Verder geen verstand van: ik heb zonder al te veel zorgen Ziggo gehad, en nu Vodafone.
PTA, ik meen mij te herinneren dat ze het wel echt over omzetten hebben gehad. Probleem is wel dat het maanden geleden is dus ik kan natuurlijk het gesprek me ook niet meer woord voor woord voor de geest halen.... maar ja, ik heb (zeker zonder band) natuurlijk geen enkel bewijs.

Mamzelle waarom ben je bij ziggo weggegaan als het goed was? En vodafone ook goed dus? Als wij hier niet uitkomen samen (zs4all en ik) dan stap ik ook over. Ik ga me niet blauw betalen en beroerde service krijgen, dan maar beroerde service voor een prikke elders
Het wordt wel opgenomen maar of dat ook totaal bewaard is gebleven?quote:PTA, ik had heel veel problemen met dat mobiel internet (ik bedoel niet internet op m'n mobiel maar internet met usbstick) dus na een maand wilde ik opzeggen omdat het niet werkte en ze er niets aan konden verbeteren. Opzeggen kon niet, pas na een jaar want ik had een abonnement. Daar was ik toen niet blij mee en toen werd er gezegd: maar u kunt wél bij ons ADSL abonnement afnemen ipv mobiel internet, dat internet werkt beter dan mobiel. Dus heb ik dat gedaan en dat heeft die persoon toen in orde gemaakt. Er is niets gezegd dat het andere abonnement zou doorlopen, of dat ik dat zou moeten stopzetten. Het is zo aangeboden dat het in plaats van het toenmalige mobiele internet kwam.

Het klinkt zoals je het nu verder uitlegt toch alsof er gewoon een extra pakket is verkocht aan je naast je mobiele internet.

Mobiel internet is ook eigenlijk niet geschikt voor thuis ivm datalimiet maar echt voor onderweg. Welk pakket heb je nu?

Gebruik je je laptop onderweg?

Daarnaast heb je dus een probleem met draadloos internet? Je hebt een draadloze modem gekregen van xs4all. Wat heb je er zelf aan gedaan om het probleem op te lossen? Je hebt er een handleiding bij gekregen toch?
Het Viva forum is papaja.
Ik heb een UPC totaalpakket met prima service hoor. Voor internet 25mb, vaste telefoon en analoge/digitale televisie betaal ik 45 euro per maand.

Nooit problemen maar dan ook alles zelf geïnstalleerd
Heb je dit allemaal al geprobeerd?

http://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/int ... adloos.php
Oh en XS4all en KPN

http://nl.wikipedia.org/wiki/XS4ALL
Nymphadora Tonks,

als ze me er gewoon nog even lekker een abonnement bij hebben verkocht zijn het wel heel grote oplichters. Ik ga/ ging er vooralsnog vanuit dat het een fout was, maar geen kwade opzet. Wellicht ben ik naief.

En wat betreft draadloos internet idd van alles geprobeerd, heb hier zelfs een mannetje over de vloer gehad (zelf gebeld&betaald) en die kreeg het ook niet voor elkaar, hij zei dat het aan xs4all lag.

Op zich vind ik het niet heel erg dat het gedraad is, sleep m'n laptop toch niet door het huis. Maar het is niet zoals het hoort. En het maakt me pissig als ze dan wel nóg meer rekeningen gaan sturen, én totaal onbereikbaar zijn.
Waar heb je dat 'mannetje' dan vandaan?

Geen monteur van XS4all/KPN?

Heb je al die stappen echt doorlopen?

Misschien ligt het echt aan die modem en zou je nog een router kunnen overwegen. Die heb ik er bij UPC ook zelf bij moeten kopen.

Heb je al via google gezocht naar oplossingen?

http://xs4all.gebruikers. ... wthread.php?thread_id=226

Welke modem heb je van XS4all?
Als je het bedrag automatisch laat afschrijven, waarom hebben ze dan niet beide bedragen automatisch afgeschreven, maar sturen ze nu (later) een rekening?
quote:Primabella schreef op 03 juni 2011 @ 12:37:

Als je het bedrag automatisch laat afschrijven, waarom hebben ze dan niet beide bedragen automatisch afgeschreven, maar sturen ze nu (later) een rekening?Idd dat houd ik hen ook voor als zij nu zeggen dat ik dat abonnement bewust had. Je mag nl niet zomaar (zonder toestemming) automatisch afschrijven, en ik heb toestemming gegeven voor het abonnement dat ik had en waar ik me van bewust was dat ik het had.
quote:NymphadoraTonks schreef op 03 juni 2011 @ 12:36:

Waar heb je dat 'mannetje' dan vandaan?

Geen monteur van XS4all/KPN?

Heb je al die stappen echt doorlopen?

Misschien ligt het echt aan die modem en zou je nog een router kunnen overwegen. Die heb ik er bij UPC ook zelf bij moeten kopen.

Heb je al via google gezocht naar oplossingen?

http://xs4all.gebruikers. ... wthread.php?thread_id=226

Welke modem heb je van XS4all?Mijn 'mannetje' is een zelfstandige dus idd geen monteur van xs4all. Toen het werd aangesloten kwam er wel een monteur van xs4all maar die heeft het toen al niet draadloos aangesloten, daar moest ik maar over bellen. Maar ik haat bellen met klantenservices van internetbedrijven dus heb dat niet gedaan. Op een gegeven moment dus zelf een mannetje (want goedkoper - en betrouwbaarder denk ik- dan één van xs4all) geregeld. Hij is er een flinke tijd mee bezig geweest en zei dat het aan xs4all lag, dat andere providers makkelijker zijn. Maar ik denk dat ik sowieso weg ga bij xs4all, ik was naar ze toe gegaan omdat ik hoopte dat het een goed bedrijf zou zijn, nu blijkt van niet. Ik denk dat ik dan maar naar de goedkoopste aanbieder ga. Of UPC all in one, dat lijkt me ook wel wat. Ken mensen die daar idd erg tevreden over zijn.
quote:Duivelijntje schreef op 03 juni 2011 @ 13:01:

[...] Ik denk dat ik dan maar naar de goedkoopste aanbieder ga. Of UPC all in one, dat lijkt me ook wel wat. Ken mensen die daar idd erg tevreden over zijn.Er zijn ook tevreden mensen bij KPN, Ziggo, XS4ALL, etc... Ze zijn allemaal even goed totdat je er problemen mee krijgt.
Ik zou een klachtenbrief sturen en daarin vermelden dat je tevens de consumentenbond inschakelt en dit evt ook echt doen. Bedrijven proberen nl heel erg vaak mensen vast te laten zitten aan producten in de hoop dat mensen zich erbij neerleggen omdat ze niet zeker weten of ze wel gelijk hebben, terwijl de klant in werkelijkheid wel degelijk in zijn recht staat.

De consumentenbond weet precies wat je rechten zijn en dat weten bedrijven ook. Heb al heel vaak gehoord dat alleen het vermelden dat je hen inschakelt al helpt (nog beter is ws ze echt inschakelen, een mailtje van hen doet vaak wonderen. Maar ik weet niet of je ze ook in kunt schakelen als je geen lid bent. Ik ben zelf wel lid nl en hoewel ik ze zelf nog niet nodig heb gehad, vind ik de info altijd erg nuttig!)
quote:XionZ schreef op 03 juni 2011 @ 13:03:

[...]

Er zijn ook tevreden mensen bij KPN, Ziggo, XS4ALL, etc... Ze zijn allemaal even goed totdat je er problemen mee krijgt.Uiteraard zijn daar tevreden mensen, gelukkig maar! Of ze even goed zijn weet ik niet, maar ik ga nu maar op laagste prijs kiezen en neem het eventuele gezeik op de koop toe. Met xs4all heb ik gekozen voor een provider waarvan ik dacht dat ie echt goed was (en daar betaal je ook voor, 30 euro alleen voor abonnement). Bij sommige goedkope betaal je vlgs mij de helft, dan is de service ook beroerd maar iig de rekening laag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven