Geld & Recht alle pijlers

internetgezeik, wat kan ik doen?

03-06-2011 10:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na heel veel gezeik met vorige provider overgestapt naar XS4all. Hoorde van verschillende kanten dat dit een goede zou zijn. Ik had mobiel internet aangevraagd maar dat werkte heel beroerd dus na een maand wilde ik stopzetten. Ik heb gebeld, heb werkelijk een uur in de wacht gehangen, wel tussendoor een paar keer doorverbonden, en na een uurr kwam ik weer bij de eerste persoon uit. Kortom drama! Uiteindelijk iemand aan de telefoon gekregen die zei dat ik alleen kon stopzetten als ik dan voor een ander abonnement zou kiezen. Ik heb toen een standaard draadloos internet abonnement aangevraagd. Er kwam iemand bij me thuis om het aan te sluiten, alleen het draadloos deed het toen niet, daar moest ik xs4all maar weer voor bellen. Had ik geen zin in dus heb het maar gelaten. Ik gebruik internet nu alleen gedraad thuis. Maar goed, so far so good, ik kon iig internetten. Iedere maand laat ik automatisch het abonnementsgeld afschrijven, dus ook geen achterstand ofzo. Ineens krijg ik een brief van xs4all dat ik 160 euro moet betalen voor het mobiel internet abonnement, (wat ik dus niet heb). Ik heb daarover gebeld en het zou uitgezocht worden en ik werd in de wacht gezet. Na 20 minuten was er nog niemand terug gekomen en heb ik de verbinding verbroken en meteen een mail en een brief gestuurd. Nu krijg ik het volgende terug:

Geachte mevrouw,

helaas zou ik u graag willen helpen alleen zie ik dat er een fout is gemaakt en dat u al op de hoogte bent gesteld, u heeft uw oude abonnement niet opgezegd en een nieuwe aangevraagd. Dit is u telefonisch op de hoogte gebracht, dit zie ik onder uw oude relatienummer staan met deze notitie erbij:

"klant belden omdat ze een bier kreeg over de openstaande facturen.

klant was in de veronderstelling dat dit abonnement beeindigt zou worden na haar aanvraag van ADSL.

dit was niet het geval heb het na gevraagd bij saveteam.

klant diende zelf op te zeggen na dat ADSL actief was.

heeft klant nooit gedaan er is daarna ivm betalings achterstand een eenzijdige opzegging gedaan door Xs.

terwijl ik dit aan het uitzoeken was hing de klant op.

uit coulance kunnen we voor de klant de laatste 4 facturen crediteren.

de rest dient klant zelf te betalen omdat zij zelf ook een verantwoordelijkheid heeft"

Hier ben ik het dus niet mee eens. Er is mij destijds telefonisch toegezegd dat het ene abonnement stopgezet zou worden, waarom zou ik uberhaupt twee abonnement op éénhuishouden willen (ik woon alleen in een klein appartement). Ik heb altijd netjes betaald en nu sommeren ze mij ook voor een oud abonnement te betalen.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Ik voel me zo gefrustreerd over dit hele internet gedoe. Met KPN heb ik 2jaar gezeik gehad en nu dit weer. Mijn ervaring is (met KPN) dat je altijd aan het kortste eind trekt. Je krijgt door alle menu's en wachttijden nooit iemand aan de telefoon die echt helpt, ze leggen altijd alles bij jou neer en blijven maar facturen sturen en als je niet betaalt krijg je incasso op je dak. Dit voelt zo onrechtvaardig. Ik wil het er dus niet bij laten zitten en betalen voor iets waar ik nooit om gevraagd heb en waar ik geen gebruik van heb gemaakt, maar wat kan ik doen???
DTJ, misschien helemaal geen slecht idee om lid te worden van consumentenbond. Ik heb nu voor de 2e x heel veel gedoe met een internetprovider (ook ooit jaren geleden met een telefoonaanbieder). Je staat er dan iig niet zo alleen voor, ik merk dat ik me heel machteloos voel en er super gefrustreerd van raak. Aan de ene kant wil ik het gezeik niet en heb de neiging om maar te betalen om er van af te zijn, en aan de andere kant maakt het me heel boos dat er zo met klanten wordt omgesprongen en wil ik 'vechten' voor mijn recht.
Nou leuk, kan je internetten voor 15 euro, alleen op service hoef je niet te rekenen.
quote:XionZ schreef op 03 juni 2011 @ 13:15:

Nou leuk, kan je internetten voor 15 euro, alleen op service hoef je niet te rekenen.

Nee leuk is het niet, maar die service krijg je blijkbaar elders met duurdere abo's ook niet.

Heb er best wat voor over om alles smooth te laten verlopen, maar vooralsnog nergens gelukt.
quote:Duivelijntje schreef op 03 juni 2011 @ 12:56:

Idd dat houd ik hen ook voor als zij nu zeggen dat ik dat abonnement bewust had. Je mag nl niet zomaar (zonder toestemming) automatisch afschrijven, en ik heb toestemming gegeven voor het abonnement dat ik had en waar ik me van bewust was dat ik het had.Ja dat bedoel ik. Maar dat laatste maakt niet eens echt uit. Ookal heb je bij het omzetten (jouw mening) / aanvragen (hun mening) wel toestemming gegeven tot afschrijven, dan geeft het nog steeds te denken dat ze steeds alleen het nieuwe abonnement hebben afgeschreven. Het oude abonnement hadden ze al toestemming voor, daar is niks in gewijzigd. Dus als het volgens hen ernaast bestond, hadden ze dat dus gewoon kunnen blijven afschrijven. Dat ze dat niet hebben gedaan, geeft me te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven