Huis laten gaan?

03-06-2011 21:27 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Normaal lees ik altijd mee, maar nu even een nick aangemaakt omdat ik jullie mening wil.

Mijn man en ik huren op dit moment een 3 kamerappartement. (Vrije sector)

Door omstandigheden kunnen/willen wij op dit moment geen huis kopen.

De huur die wij betalen is vrij hoog.

Goed, nou hebben wij een huis gezien die te huur staat. Echt een geweldig huis. Vrijstaand, grote voor en achtertuin, glas in lood, eigen oprit, kortom echt ons droomhuis. Voor 100 euro meer kunnen we dit huis huren.

Mijn man vind het ook een geweldig huis maar hij wil het niet, hij is van mening dat 100 euro best veel geld is en dat wij dit niet kunnen missen.

Ik ben in verwachting van ons 1e kind en dat is voor hem de reden om het niet te doen. Hij weet niet wat ons financieel te wachten staat en hij vind het dus erg eng.

Zal ik dit huis laten gaan? Ik weet het niet. We zouden er zoo op vooruit gaan en ik zie ons daar echt al zitten.

Zouden jullie het doen?

Liefs Saar
Nou zijn wij best krenten al zeg ik het zelf.. Niks dure vakanties, uit eten enz.

We hebben het wel erg leuk maar we letten op de centen.

De enige aanslag op ons inkomen is een behoorlijke lening die wij aan het aflossen zijn. Dat hakt er echt in. Daarom kunnen/willen we nu niet kopen. Anders hadden we best een leuk huis kunnen kopen.

Ik ga morgen iig even alles goed op een rij zetten. Nibud is een goede tip! Ga ik ook op kijken voor de te verwachten kosten.
@Banba: Als jullie dit weekend nou bij ons voor op het plein met spandoeken gaan staan en man overtuigen... heel graag!!!
Als ik per maand gewoonlijk 100 euro overhoud wel ja.

Maar verder is er te weinig informatie om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Als je er echt verliefd op bent dan moet je het doen, ben ik geneigd te zeggen.
quote:saara schreef op 03 juni 2011 @ 22:15:

@Banba: Als jullie dit weekend nou bij ons voor op het plein met spandoeken gaan staan en man overtuigen... heel graag!!!

Ghehe

Ik vond de tip om de huidige bewoners te vragen naar de maandlasten trouwens een hele goede, is dat een optie?
The time is now
- Luiers en babymelk: circa 80 euro per maand

- Kinderopvang/toeslag: kun je een proefberekening voor maken op de website.

- Hapjes etc.: ligt eraan hoeveel geld je daaraan wil besteden/zelf maken: circa 20 - 60 euro per maand

- Kleertjes, speelgoed: ligt eraan hoeveel eraan wilt besteden, ga je naar de Wibra of naar Cocinelle? circa 20- 50 euro per maand

- Eenmalige uitgaven: bedje, kinderwagen, autostoeltje, kinderstoeltje, box e.d.: ligt eraan of je het nieuw koopt of op Marktplaats. Circa: 600 - 2000 euro per jaar
Ik vind dat als jij alles op een rijtje hebt en jullie zijn weldenkende mensen en je komt erachter dat het makkelijk kan ook als jij maanden niets verdient....want met dat soort scenario's moet je rekening houden...dan is het veel fijner met kind om meer ruimte te hebben.

In onze situatie is het zo dat wij ook voor de leefruimte hebben gekozen en we kunnen echt nog wel naar Frankrijk en een keer uiteten maar veel en verre reizen zitten er niet in, ik zit liever in een mooie achtertuin van mijn eigen huis maar dat ligt echt aan je persoonlijkheid.
En nu gaan jullie misschien vaak uit en uit eten, doe je ws toch minder als je een baby hebt.

Ik zou dus voor woongenot gaan en dan maar wat minder 'leuke' dingen doen.

800 hou je pm over, voor leuke dingen dus, geen boodschappen, cadeautjes etc.?
Er zijn nml mensen die van 800 per maand moeten rond komen, dus ik denk dat als je wat bezuinigd hier en daar, dan moet het zeker kunnen.

Woongenot is niet te onderschatten.
Een mooi huis maakt veel ongemakken goed.
@mirremara: Ik geef ook meer om een mooie tuin dan een verre vakantie.

Daar zou ik wel eerder voor kiezen.

Huidige bewoners vragen naar de lasten is een goede. Heb ik opgeschreven.

Ik denk dat ik de kosten voor een kind misschien onderschat.

We willen wel hapjes zelf maken enz. Hoe geen dure kleding voor baby.

Maar kinderopvang, my goodness wat is dat duur!

En hoe meer ik freelance hoe minder toeslag natuurlijk. Hmmm moet echt even alles noteren..

Bedankt voor het meedenken trouwens
Ik kom morgen weer reageren.. nu even film kijken.

Fijn weekend!
Ik zou het absoluut doen, heerlijk als je kindje lekker in de tuin kan spelen!
Je klinkt niet als iemand met een gat in haar hand. Ik zou er geen seconde over na hoeven denken, ik zou het doen. Het is geen koophuis, het is huur, dus als het echt niet gaat kan je altijd weer naar iets goedkopers (binnen een maand dan).
Ben je realistisch over de binnenruimte? Je zegt dat je er wat dat betreft niet op vooruit gaat. Is het dan niet beter om voor dezelfde prijs of vergelijkbaar op zoek te gaan naar een droomhuis dat meer binnenruimte biedt?

Ik zou ook serieus overwegen of dat freelancen haalbaar blijkt. Een kind krijgen is een impact van ongeveer een orkaan op je leven en je energie. (om het nog niet te hebben over kind 2 etc. als je zulks overweegt). Hoeveel uur per week wil je meer beschikbaar stellen na de zwangerschap voor het freelancen terwijl je al meer uur per week kwijt bent aan slapeloze nachten etc.?
Een half jaar geleden stonden wij voor dezelfde keuze. Na veel gereken hebben wij het erop gewaagd en nog geen seconde spijt gehad. Integendeel, we genieten elke dag van ons mooie grote huis en van onze tuin.

Ik zou zeggen: doen. Ook fijn voor jullie kindje, een prettig huis.
Ik zou zeggen: huis laten gaan. Er komt vast wel weer zo'n huis, maar doe dat dan als je alle financiele zaken op een rij heb en aan de nieuwe situatie gewend bent. Zo zwart - wit gezien zou het misschien te doen zijn, maar ja dat is de praktijk niet.
Waarom wil je straks pas gaan freelancen en doe je dat nu nog niet?

Onderschat niet hoeveel impact het krijgen van een kind op je leven heeft. Ook al heb je er nu veel zin in straks na de geboorte kan het maar zo zijn dat je niet meer de energie hebt om extra uren te maken om te gaan free lancen.

Als je wel die extra energie hebt kan het maar zo zijn dat je die toch liever in je kind steekt dan in meer uren maken voor je werk.

Ik zou kijken of jullie het huis in jullie huidige situatie kunnen betalen en niet of je het kan betalen als jij gaat freelancen.
Goedemiddag!

Nou we hebben besloten om het niet te doen :(

De lening die wij hebben lopen is een te grote kostenpost en die willen wij als eerste kwijt. Zodra we die hebben afgelost hebben we meer financiele ruimte om zo'n mooi huis te huren/kopen.

Wel erg jammer, had het zo graag gewild maar als ik een jaar of 2 wacht dan moet het ook lukken, en dan zonder het benauwd te krijgen.

Bedankt voor jullie reacties!!
Doen. Voor 100 Euro meer zou ik mijn kind een tuin gunnen ipv een appartement.

Groot onderhoud is voor kosten van de verhuurder. Energiekosten heb je grotendeels zelf in de hand.

Doen!
Het is geen koophuis, het is huur, dus als het echt niet gaat kan je altijd weer naar iets goedkopers (binnen een maand dan).

Alsof de ( goedkope) huurhuizen voor het oprapen liggen.....

Weet je wat ik zou doen? Even maar 200 Euro sparen en als de weerga die lening aflossen. Als het zo doorgaat met de huizenmarkt, kan je dan mss over 1,5 jaar een leuk huisje kopen. Nu verhuizen naar een duur huurhuis, dan ga je niet over anderhalf jaar weer verhuizen.

Kijk ook eerst maar eens hoe het is als de baby er is. Iedereen droomt over een snoezig plaatje, maar wat als het een huilbaby is en je nachten niet slaapt? Het kind mss ziekelijk is? En al is dit alles niet zo, zoals eerder geschreven, het is een Alkaida aanval op je energie!
Je gaat straks naast je baan, en je baby ook nog es 400 tot 600 bijverdienen met freelancen? Denk je nou echt serieus dat je daar straks tijd, energie en zin in hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven