Arke Comfort Class ook nog stoelreservering?
zaterdag 4 juni 2011 om 09:04
Wij vliegen binnenkort naar Turkije met onze 5 jarige dochter. Voor het eerst met Arke, eerder altijd met Corendon.
Nu hebben we heen en terug comfort class, maar ik zie dat je ook je stoel alvast kan reserveren (tegen meerprijs...) zodat je bij elkaar zit en wellicht een betere plek hebt in het vliegtuig.
Als je al Comfort hebt geboekt, is dit dan nog nodig? Volgens mij is Comfort Class de 1e 15 rijen in het vliegtuig en het lijkt me toch dat we met z'n 3en bij elkaar zitten, zonder dat ik aan stoelreservering heb gedaan? Iemand ervaring?
Nu hebben we heen en terug comfort class, maar ik zie dat je ook je stoel alvast kan reserveren (tegen meerprijs...) zodat je bij elkaar zit en wellicht een betere plek hebt in het vliegtuig.
Als je al Comfort hebt geboekt, is dit dan nog nodig? Volgens mij is Comfort Class de 1e 15 rijen in het vliegtuig en het lijkt me toch dat we met z'n 3en bij elkaar zitten, zonder dat ik aan stoelreservering heb gedaan? Iemand ervaring?
zaterdag 4 juni 2011 om 09:13
Geen ervaring, ik boek altijd zelf mijn vleigtickets. Maar als jullie als gezin van drie geboekt hebben, zullen ze jullie ook als gezin van drie bij elkaar zetten, zeker als er een kind van 5 mee vliegt.
Dat reserveren om bij elkaar te zitten lijkt me bedoeld voor Bijvoorbeeld vrienden die apart geboekt hebben.
Dat reserveren om bij elkaar te zitten lijkt me bedoeld voor Bijvoorbeeld vrienden die apart geboekt hebben.
zaterdag 4 juni 2011 om 09:17
nee zo werkt het niet altijd hoor avedon. Hij lijnvluchten wel. Maar bij chartervluchten niet. Als de rest van de 15 stoelen geboekt hebben (dus wel een stoelreservering) en jij met je gezin niet. dan zit jij wel naast je kind maar kan het zijn dat je man aan de andere kant van het vliegtuig zit.waar nog plek vrij is.
Ik weet het oneerlijk maar dat is nu eenmaal de commerciele bussiness
Ik weet het oneerlijk maar dat is nu eenmaal de commerciele bussiness
Puck
zaterdag 4 juni 2011 om 09:33
zaterdag 4 juni 2011 om 09:46
Wij zaten ook te twijfelen, maar uiteindelijk wel blij dat we het gedaan hadden. Vliegtuig was bomvol, rij bij het inchecken megalang (en we waren echt op tijd) en er waren veel stellen die verspreid over het vliegtuig zaten. Met zijn twee voor mij trouwens geen probleem maar met kind niet ideaal vond ik. Ik vond de kosten niet opwegen tegen het gemak.
zaterdag 4 juni 2011 om 10:09
Het vreemde is dat je 21 dagen voor vertrek stoelen kan reserveren. Nu probeerde ik vanochtend in te loggen en dit lukte! Terwijl het langer duurt dan 21 dagen voordat wij vertrekken. De heenvlucht is dan al vol qua stoelreservering. Is toch vreemd....Kan (als ik dat wil) alleen de terugvlucht nog stoelen laten vast leggen.
Maar als je economy hebt, dan zit je toch sowieso niet op de 1e 15 rijen? Wel of geen stoelreservering...
Maar als je economy hebt, dan zit je toch sowieso niet op de 1e 15 rijen? Wel of geen stoelreservering...
zaterdag 4 juni 2011 om 10:24
quote:micnick schreef op 04 juni 2011 @ 10:09:
Het vreemde is dat je 21 dagen voor vertrek stoelen kan reserveren. Nu probeerde ik vanochtend in te loggen en dit lukte! Terwijl het langer duurt dan 21 dagen voordat wij vertrekken. De heenvlucht is dan al vol qua stoelreservering. Is toch vreemd....Dan is het online inchecken waarschijnlijk gewoon nog niet open en hebben ze alles geblokkeerd.
Het vreemde is dat je 21 dagen voor vertrek stoelen kan reserveren. Nu probeerde ik vanochtend in te loggen en dit lukte! Terwijl het langer duurt dan 21 dagen voordat wij vertrekken. De heenvlucht is dan al vol qua stoelreservering. Is toch vreemd....Dan is het online inchecken waarschijnlijk gewoon nog niet open en hebben ze alles geblokkeerd.
zaterdag 4 juni 2011 om 10:25
quote:panadol schreef op 04 juni 2011 @ 10:21:
Ik heb bij arke het ook wel eens gehad dat er comfort class geboekt was en op economy class stoelen gekregen,met een man van langer dan 2 meter op een vlucht van meer dan 10 uur en dat is geen pretjeHoe kan dat? Comfort class overbooked (hoe schrijf je dat in het nederlands haha?) of een toestel zonder comfort class? Wel minstens je geld teruggekregen neem ik aan?
Ik heb bij arke het ook wel eens gehad dat er comfort class geboekt was en op economy class stoelen gekregen,met een man van langer dan 2 meter op een vlucht van meer dan 10 uur en dat is geen pretjeHoe kan dat? Comfort class overbooked (hoe schrijf je dat in het nederlands haha?) of een toestel zonder comfort class? Wel minstens je geld teruggekregen neem ik aan?
zaterdag 4 juni 2011 om 10:36
Hhmm twijfel slaat toe...
Maar hoe kan het dat ik voor de terugreis nu wel stoelen kan reserveren en voor de heenreis niet omdat dit vol blijkt te zijn, terwijl beiden nog niet moet kunnen, want het duurt nog langer dan 21 dagen...
Ik denk dat ik het niet doe, vindt het best zonde van het geld. Dat is al weer ¤30 extra voor heen en terug. En zo lang vliegen is het niet. Maar blijf het vreemd vinden...
Maar hoe kan het dat ik voor de terugreis nu wel stoelen kan reserveren en voor de heenreis niet omdat dit vol blijkt te zijn, terwijl beiden nog niet moet kunnen, want het duurt nog langer dan 21 dagen...
Ik denk dat ik het niet doe, vindt het best zonde van het geld. Dat is al weer ¤30 extra voor heen en terug. En zo lang vliegen is het niet. Maar blijf het vreemd vinden...
zaterdag 4 juni 2011 om 11:01
Er kunnen andere toestellen worden ingezet. waardoor er ineens geen comfort class meer is. Het kan wel dat de ene nog vast staat en de terugreis niet. Dan kan er mss nog wat wijzigen qua vlucht. Maar vaak als mensen belden van hoe en wat belde wij de schiphol en werdt het vrij gegeven. Soms is foutje systeem.
Puck
zaterdag 4 juni 2011 om 23:43
Ik ben pas geleden met klm naar amerika gevlogen. Kon je vooraf ook je stoel reserveren online en wij hadden dat netjes gedaan. Zaten 2 rijen achter de rij bij de nooduitgang. Toen we gingen inchecken waren we de eerste (was terugreis dus ruim op tijd) en vond de mw aan de balie ons erg lang (gewoon 1.80 maar goed) en kregen wij de plekken bij de nooduitgang met extra beenruimte. Dat vooraf stoel reserveren kun je dus wel doen, maar kan zomaar zijn dat je alsnog ergens anders zit. En het was niet zo dat die plekken leeg waren. Vliegtuig zat vol en plekken waren al gereserveerd toen wij dat gingen doen.
zondag 5 juni 2011 om 08:47