Waterbedslapers: lek bed?

05-06-2011 14:01 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een nieuw waterbed maar vroeg mij eigenlijk af of het vaak voorkomt dat je waterbed lek gaat? Is dat door verkeerd onderhoud of verkeerd gebruik?

Iemand ervaring daarmee en zijn die rampscenario's waar dat je kamer onder water staat of valt het allemaal wel mee?

Slaap heerlijk op mijn waterbedje maar moet er niet aan denken dat ie lek gaat!
Heb geen ervaring met een eigen waterbed. Wel met het waterbed van de bovenbuurman. Het lekke waterbed wel te verstaan. Het water liep bij mij aan alle kanten langs de muren naar beneden. Was één grote ellende....
Hier geen problemen met lek bed, maar wel met lucht in het bed. Van een andere orde natuurlijk, het lekt niet maar klotst wel en dan lig ik niet meer lekker.

Heeft ook met onderhoud te maken begreep ik, dus wel op tijd alle flesjes er in leegkiepen en in de juiste hoeveelheid (dat is hier misgegaan) Nu moeten we om de week ontluchten en dat is ook geen pretje.
mijn 1e waterbed kreeg na 6 jaar een lek, wat ik niet opgemerkt had. maar was mijn eigen schuld, ik had te lang niet onderhouden.

de hele bak stond blank, en de vloer eromheen was iets nat.

maar als je gewoon goed eens in de paar maanden onderhoud doet kan er volgens mij niet zoiets gebeuren als wat nelletje beschrijft. word je zeiknat tijdens het slapen.
wij slapen nooit.
Je kan ook zomaar een nachtje uit logeren zijn ten tijde van het lek. Wordt je niet nat in bed, maar loopt het toch langs de muren naar beneden.
ontluchten met zo,n pompje is een heidens karwei vind ik.

de man die mijn nieuwe waterbed leverde heeft me een trucje geleerd. daar moet je wel met z,n 2en voor zijn, de 1 rolt over het bed heen en weer terwijl de ander het tuitje omhoog houdt.

net zolang door blijven rollen tot er bijna geen lucht meer uitkomt.
wij slapen nooit.
Vijf jaar een waterbed, één keer een lek. Ik merkte het doordat het laken nat werd, bah! Plakken leek op plakken van een band, was niet moeilijk.

Om het matras van mijn waterbed zit een soort grote bak die ervoor zorgt dat bij een lek geen waterval langs de trap ontstaat. Ik dacht dat de meeste nieuwe waterbedden dat wel hebben.
Wat eten we vanavond?
Ik heb mijn waterbed al tien jaar. Paar lekkages gehad, oa omdat mijn kat er een keer zijn nagels in heeft gezet. Het water blijft dan gewoon in de bak liggen. Ik maak elke maand de waterzak even schoon met vinylreiniger. Daarnaast ontlucht ik hem dan ook. Op die manier merk je het snel genoeg als je een lek hebt.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Wij hebben wel lek bed gehad, maar het water liep er eigenlijk alleen maar uit als we erop lagen. Waren gaatjes aan de bovenkant, dus we merkten het snel genoeg.

Ik heb een periode heel vaak bij moeten vullen, maar nooit ergens water gevonden. Dat vind ik nog steeds bizar
Later is nu
Valt allemaal wel mee dus eigenlijk Behalve Nelletje met haar bovenbuurman...ik hoop het nooit mee te maken! Katten en waterbed dus toch niet zo'n goede combinatie...en kinderen?
Nooit een lek gehad. Ontluchten deden wij met een bezemsteel die we over de matras rolden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ontluchten met een bezemsteel? Hoe doe je dat dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven