Wel vragen twijfels?

04-06-2011 19:30 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar geleden heeft een vriendin van me tegen mij gezegt dat ze twijfelt of ze nog wel vriendinnen wil zijn vanwege verschillende dingen. We zijn een tijd geen vriendinnen geweest maar we kwamen toch weer terug bij elkaar en besloten weer vriendinnen te worden, nu gaat het weer zoals vroeger en gaat het goed. Alleen heb ik nog wel eens zin om te vragen of ze nog twijfelt, alleen weet ik niet of ik dit moet doen. Van de andere kant denk ik; als ze nog twijfelde dan had ze het wel weer gezegt. En als ze toch niet twijfelt en ik vraag erna, misschien gaat ze dan juist wel twijfelen.

Wat kan ik doen?
Dumpen!!! Het is graag of helemaal niet! Doei!
Gééft de vriendschap je energie, of kóst het je alleen maar energie?
Geeft me heel veel energie, heel soms kost het me energie. Wat bedoel je daarmee dan?
Ik heb ooit iets soortgelijks aan de hand gehad. Een vriendin van mij gaf aan dat ze eigenlijk geen behoefte meer had aan contact omdat onze levens totaal anders waren. Zij was afgestudeerd en werkte, ik studeerde nog en liep alle feestjes af. Was op zich een klap in mijn gezicht. Tijdje later wel weer contact gekregen, maar ik was steeds een beetje op m'n hoede of ik nu wel "goed genoeg" was. Ik heb het deze keer zelf laten verwateren. Niet letterlijk tegen haar gezegd dat ik geen contact meer wilde, want daar had ik geen behoefte aan.

Wanneer je zo op je hoede bent, is de relatie naar mijn idee niet meer gelijkwaardig, en dat hoort toch wel in een vriendschap.
Heel herkenbaar....je blijft inderdaad op je hoede, gek genoeg. Bang dat je toch weer niet goed genoeg bent of iets verkeerd zegt. Heel vermoeiend vind ik het wel. Jij niet?

Ik merk dat ik niet meer zo close ben, dan voorheen, houd meer dingen voor mezelf. Het zij zo. Ik heb besloten niet meer onzeker te zijn in deze vriendschap en het naar een ander niveau te laten zakken. Ik heb geen idee of zij het merkt.
quote:bloem55 schreef op 04 juni 2011 @ 19:42:

Geeft me heel veel energie, heel soms kost het me energie. Wat bedoel je daarmee dan?Ik vul het even in: soms ben je bij een vriendin en dan levert het je niks op in de vorm van emoties, gevoel en energie. Dan moet je zoveel moeite doen om het gesprek op gang te houden, je dwaalt af en bent er niet bij. Dat is vaak een goed signaal dat er iets mist of dat er iets niet meer is.
Ik vind het apart dat een vriendschap ook uitgespoken moet worden. Ik heb vriendinnen die ik regelmatig zie en vriendinnen die ik al 40 jaar ken maar waarbij er ook periodes waren dat we elkaar wat minder zagen. Maar als één van ons dan weer eens contact opnam dan was het meteen weer als vanouds. Dat vind ik echte vriendschap. Maar om nou tegen haar te zeggen: ik ben nu weer je vriendinnetje maar vorige maand niet........

Wat maakt het nu uit dat je even in een andere levensfase zit. Dan heb je elkaar juist veel te vertellen lijkt me.
Als je de behoefte hebt om dat te vragen, zou ik het vragen.. jij wil tenslotte ook wel weten waar je aan toe bent toch, met zo'n vriendin? als jijhet prima vindt om zo'n vriendin met een wisselende mening te hebben is er natuurlijk niks aan de hand.. maar ikzélf zou wel aangeven dat het graag of niet is..
quote:cootjep schreef op 04 juni 2011 @ 21:49:

[...]

Ik vul het even in: soms ben je bij een vriendin en dan levert het je niks op in de vorm van emoties, gevoel en energie. Dan moet je zoveel moeite doen om het gesprek op gang te houden, je dwaalt af en bent er niet bij. Dat is vaak een goed signaal dat er iets mist of dat er iets niet meer is.Inderdaad, dat bedoel ik er mee.
Wij zijn nu juist nog closer geworden en vertellen elkaar nog meer dan eerst.

En er zijn nooit momenten dat ik denk; is dit het? Het is altijd goed als we samen zijn en ik voel ook dat zei dat ook vind.

Dus denk ik dat ik het niet vraag.
Oke, nouja.. dat is natuurlijk fijn.. Als jij voelt dat zij dat vindt, en dat weet je zeker, waar maak je je dan druk om? Dan zie je het vanzelf wel toch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven