Rare opvoeding buurtkinders.

06-06-2011 15:25 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Zo af en toe logeer ik in het ouderlijk huis. De buren van mijn ouders hebben twee jonge kinderen waar ik mij erg aan irriteer. Normaliter zou ik erheen zijn gegaan, maar omdat ik hier niet woon vind ik dat niet kunnen, maar mijn ouders doen ook niks (al hebben ze een geirriteerde blik als ze iets horen)!

Het begon al in het begin; drugs overlast.. Goed.. Toen kregen ze kinderen.. Ze zetten de kinderen al rond 7 uur buiten zo van "vermaak je maar!'.. En krijzen en huilen (want ze mogen alles, dus als iets niet mag..?). En dat gaat echt de hele dag zo door. Ik vind het goed dat kinderen zo vaak mogelijk buiten zijn, het is gezond en leuk, maar in dit geval?

Wat mij is opgevallen is dat ze weinig opvoeding krijgen. De ouders hebben vaak ruzie. Laatst hoorde ik de vader tegen zijn 3 jarige zoontje "Ga weg! Klootzak!!" zeggen.. adrealine schoot in mijn lijf, dus ik keek naar buiten, maar daar was niemand te bekennen.

Ik zit er wel eens aan te denken om een melding te maken, maar dat vind ik ook enorm schijnheilig, want ik vind dat ze eerst een kans krijgen om te verbeteren, maar aan de andere kant; wie zijn wij om commentaar te leveren op de opvoeding??

Dit vreet energie en ik weet gewoon niet hoe ik hiermee om moet gaan.

Iemand een idee?
Toch maar melden, beter keer te veel, dan keer te weinig
gewoon melden
Hang jij met je hoofd over de schutting?

Je kunt niets doen, want jij woont er niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:kitty.elastic schreef op 06 juni 2011 @ 15:28:

gewoon meldenWat moet er gemeld worden dan?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 06 juni 2011 @ 15:28:

[...]

Wat moet er gemeld worden dan?Ik vind melden ook wat ver gaan hoor, met de informatie die je geeft.
Als ze alles mogen, waarom mag er dan soms iets niet? Dan mag dus niet alles. Zeker niet als ze daarom de hele tijd 'krijzen en huilen'.
quote:devil_in_disguise schreef op 06 juni 2011 @ 15:25:

Beste allemaal,

Zo af en toe logeer ik in het ouderlijk huis. De buren van mijn ouders hebben twee jonge kinderen waar ik mij erg aan irriteer. Zo erger ik me dan weer aan mensen die het verschil tussen "irriteren" en "zich ergeren aan" niet weten te maken. Lastig is dat he, als je je irritatie niet in bedwang kan houden?quote:(want ze mogen alles, dus als iets niet mag..?)Dan klopt je verhaal niet. Ofwel ze mogen alles, en dan is er volgens jou geen reden tot krijsen, ofwel ze mogen niet alles en lopen daarom steeds te krijsen. Het kan niet allebei waar zijn wat je zegt.quote:

. En dat gaat echt de hele dag zo door. Ik vind het goed dat kinderen zo vaak mogelijk buiten zijn, het is gezond en leuk, maar in dit geval?

Wat mij is opgevallen is dat ze weinig opvoeding krijgen. De ouders hebben vaak ruzie. Laatst hoorde ik de vader tegen zijn 3 jarige zoontje "Ga weg! Klootzak!!" zeggen.. adrealine schoot in mijn lijf, dus ik keek naar buiten, maar daar was niemand te bekennen.

Ik zit er wel eens aan te denken om een melding te maken, maar dat vind ik ook enorm schijnheilig, want ik vind dat ze eerst een kans krijgen om te verbeteren, maar aan de andere kant; wie zijn wij om commentaar te leveren op de opvoeding??Inderdaad, wie zijn jullie, dat je nu al in pluralis majestatis commentaar geeft op de opvoeding? vertel eens?quote:

Dit vreet energie en ik weet gewoon niet hoe ik hiermee om moet gaan.

Iemand een idee?Niet meer in het ouderlijk huis verblijven? Je niet zo druk maken? Je afvragen waarom kindergeluiden energie vreten? Wel gewoon die melding doen?
quote:Blyt schreef op 06 juni 2011 @ 15:30:

Als ze alles mogen, waarom mag er dan soms iets niet? Dan mag dus niet alles. Zeker niet als ze daarom de hele tijd 'krijzen en huilen'.GMTA
Bij die keren af en toe logeren bij je ouders is je opgevallen dat ze weinig opvoeding krijgen en daar erger jij je aan?

Denk je dat een paar observaties genoeg zijn om een volledig beeld van te krijgen?

Heb je hier ooit met je ouders over gesproken? Ik neem aan dat zij een beter beeld van de situatie hebben, zij wonen er tenslotte naast.

Zien zij aanleiding om een melding te doen?
Nou, je mag er best iets van zeggen dat je 7 uur ietwat aan de vroege kant vindt om wakker gegild te worden.

Maar kennelijk durven je ouders dit niet, of willen ze dit niet.

Hoe vaak ben jij ben je ouders dat het bij jou zoooooo veel energie vreet?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wanneer komt RTL met: Help, ik kan niet opvoeden en mijn kinderen zijn etters!?

Ik vrees dat je als je een melding maakt, ook wel echt iets moet hebben om te melden. Bijvoorbeeld een gegronde verdenking van mishandeling o.i.d. Verder kun je natuurlijk wel vragen aan de ouders om de overlast te beperken (door niet steeds te schreeuwen, en door hun kinderen wat langer binnen te houden), maar ik denk niet dat je het recht hebt je met de opvoeding te bemoeien. Helaas... ik begrijp heel goed waar je irritatie vandaan komt, ik erger me ook geregeld aan de losgeslagen kinderen van anderen.
[quote]devil_in_disguise schreef op 06 juni 2011 @ 15:25:

Het begon al in het begin; drugs overlast.. Goed..quote]

Drugs overlast? Of is dit een typfout? Want als dit het wel het geval is zou ik dat zeker melden met 2 kinderen in dat huis!
Hoe weet jij dat hij klootzak tegen zijn 3 jarige zoon zei als je het niet gezien hebt?
quote:tassie22 schreef op 06 juni 2011 @ 15:37:

[quote]devil_in_disguise schreef op 06 juni 2011 @ 15:25:

Het begon al in het begin; drugs overlast.. Goed..quote]

Drugs overlast? Of is dit een typfout? Want als dit het wel het geval is zou ik dat zeker melden met 2 kinderen in dat huis!Eerst drugsoverlast. Later kregen ze kinderen.
quote:calvijn1 schreef op 06 juni 2011 @ 15:28:

[...]

Wat moet er gemeld worden dan?Je zorgen kun je melden. Ouders met drugsproblemen kunnen we als samenleving best even wat beter in de gaten houden.
Wat veel reacties! Ik lees ze net.

Om te beginnen, ze krijgen eerst nee te horen en dan geven de ouders altijd toe.

En nee; ik hang niet met mijn hoofd over de schutting; ramen doen wonderen!

Ik ben hier niet iedere dag, maar wel vaak genoeg om te merken dat dit gewoon niet oké is. Ik kan zelf veel hebben, maar dat je ruzie maakt waar de kinderen bij zijn en je kind uitscheld gaat mij gewoon te ver, maar nogmaals; ik vind niet dat ik er iets van kan zeggen, daarom mijn vraag wat ik kan doen!?
quote:FullHouse schreef op 06 juni 2011 @ 15:38:

[...]

Eerst drugsoverlast. Later kregen ze kinderen.

Ik vraag me af of dat dan ineens verdwenen is nu ze kinderen hebben....

Je zorgen kun je melden. Ouders met drugsproblemen kunnen we als samenleving best even wat beter in de gaten houden.

Inderdaad...

En daarbij denk ik dat je ten alle tijden een melding kunt maken van overlast. Geluidsoverlast bijvoorbeeld. Je hoeft er niet meteen de kinderbescherming of een compleet ME-team op af te sturen maar buren hebben rekening met elkaar te houden wat betreft geluid. Spelende kinderen...okee....maar constant krijsende kinderen....
Maar ik denk wel dat jouw ouders iets moeten doen, niet jij! Jij woont daar niet. Als je ouders geen melding kunnen/durven maken kun je ze wel bijstaan. Maar jouw ouders zijn de buren.
Als je per se vindt dat je iets moet doen, maar je wilt de buren van je ouders er zelf niet op aanspreken, dan bel je het AMK voor advies en informatie. Zij kunnen vervolgens besluiten of de situatie erg genoeg is voor extra observatie.
Ik heb trouwens nooit de indruk gekregen dat ze de kinderen slaan, als ze dat hadden gedaan dan heb je helemaal de verkeerde aan mij, al is het een paar straten verderop.

Wat betreft drugsgebruik, ze gebruiken geen drugs, maar dealden. Toen men erachter kwam zijn er meldingen gedaan, want dit is een kind vriendelijke (ha) buurt. Later kwamen de kinderen ter wereld.
quote:tassie22 schreef op 06 juni 2011 @ 15:51:

Maar ik denk wel dat jouw ouders iets moeten doen, niet jij! Jij woont daar niet. Als je ouders geen melding kunnen/durven maken kun je ze wel bijstaan. Maar jouw ouders zijn de buren.Dus TO moet haar ouders dwingen om melding te maken? Lijkt me nogal onlogisch. TO heeft een probleem waar ze per se iets mee wil, niet haar ouders.
Maar goed.. Ik heb al een paar keer met mijn ouders gepraat, praten kan wel, maar actie ondernemen niet? Natuurlijk is het moeilijk om een gesprek met ze aan te gaan, want het is nooit fijn om te horen dat de ander zich irriteert.

AMK is idd wel een goed iets, bedankt!
Wat maakt het nu uit wie er woont? Het gaat toch om degene die het constateert? In dit geval is dat TO.

Als zij vind dat dit alle perken te buiten gaat, zou ik het melden. Er wordt toch altijd eerst onderzoek bij een melding gedaan, er wordt echt niet meteen groot materieel ingezet om de kinderen uit huis te halen.

TO als jij het gevoel het dat dit niet in de haak is: bellen.

Als jij twijfelt: ga dan eens in gesprek met de buurvrouw/buurman of met hun kindjes.

Misschien krijg je dan meer inzicht in het probleem.
Mijn mening: Wil je een melding maken omdat de kinderen vroeg in de ochtend buiten aan het krijsen zijn oftewel de kinderen jou irriteren?

Of wil je een melding maken omdat je je zorgen maakt om de kinderen, want zo klinkt het niet.
Love my life!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven