Gezondheid alle pijlers

Wanneer is de pil te licht?

06-06-2011 14:41 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Ik zit nu al een tijdje te zoeken op internet... Maar wil nu graaag duidelijk antwoord! Ik heb een poosje microgynon 30 gebruikt en daar ben ik nogal ziek van geworden.

Nu gebruik ik deze maand voor het eerset Lovette.. een lichter pil.

Ik heb vrijdag de laatste genomen en vandaag ( maandag) ongesteld geworden. Netjes toch?

Ik heb nu ook een vriend..

En ik ben heel zuinig op mezelf en wil niet zwanger worden.

Ik slik heb heel streng.

Maar.... Hoe weet ik nou op de pil TE licht voor me is?

De 1 zegt dat licht of zwaar niet uitmaakt om eerder zwanger te raken door de pil. En de ander wel. Als je doorbraakbloedingen krijgt is de pil te licht.. Maar kan groot op zwangerschap?

Kunnen jullie please helpen... Want op internet krijg je wel 1000 verschillende verhalen...

Thanks..xxx
eh...je bent hier nog steeds op internet en je zult hier ook verschillende verhalen krijgen.

bel even met je huisarts(assistente) daar hebben ze er voor geleerd en daar zijn die mensen voor.
Een pil wordt lichter genoemd als deze minder oestrogenen bevat.

Als een pil te licht is, krijg je sneller doorbraakbloedingen. De kans op zwangerschap wordt niet groter, want de pil beschermd wel voldoende.

Mocht je het niet vertrouwen, bel anders nog met de apotheek. De apotheker of de assistentes kunnen je meer uitleg geven.
Dat de pil dan wel afdoende beschermt is volgens mijn huisarts niet waar.

Ik slikte altijd Microgynon 30 en had last van pilgerelateerde klachten.

Mijn huisarts stelde me toen voor om een lichtere pil te gaan slikken, maar vroeg me wel eerst of een zwangerschap een probleem zou zijn. Dan was het namelijk geen optie.

Toch even bellen met je dokter of apotheek zou ik zeggen.
Mijn huisarts zei juist dat de bescherming bleef en dat de doorbraakbloedingen daar geen invloed op hebben. Tenminste zolang je de pil goed inneemt (maar dat geldt ook voor een zwaardere pil).

Wel raadde hij aan dat als ik langer dan de eerste 3 maanden doorbraakbloedingen had, een zwaardere pil te nemen.
quote:lindaxxxx schreef op 06 juni 2011 @ 14:41:

Ik heb een poosje microgynon 30 gebruikt en daar ben ik nogal ziek van geworden.

Wat bedoel je met ziek? En hoe weet je dat dit door de pil komt?

quote:lindaxxxx schreef op 06 juni 2011 @ 14:41:

Nu gebruik ik deze maand voor het eerset Lovette.. een lichter pil.

Ik heb vrijdag de laatste genomen en vandaag ( maandag) ongesteld geworden. Netjes toch?

Maar.... Hoe weet ik nou op de pil TE licht voor me is?

Je lijkt tevreden? Waarom vraag je je dan af of hij misschien niet te licht voor je is? Ik neem aan dat je hem op advies van de huisarts hebt gekregen? Dit alles bij elkaar zie ik geen reden om te twijfelen over of de pil te licht is hoor.
dubbel
De werking van de pil blijft hetzelfde, een lichtere pil betekent niet meer kans op zwangerschap. De werking van de pil is dus niet lichter en hierdoor dus minder. Mijn huisarts gaf aan dat een lichtere pil, en zeker een 3 fasenpil bijvoorbeeld, wel consequent moet worden geslikt. Vergeten is bij een lichtere pil wat bezwaarlijker dan bij de 'zwaardere' varianten. Dit geldt dan (nogmaals) met name voor een fasenpil. Of een pil te licht is, is een persoonlijke ervaring. Als je heel vaak doorbraakbloedingen krijgt is dit niet prettig in gebruik, en zou een zwaardere pil beter voor je zijn. Maar als je geen probleem hebt met doorbraakbloedingen, dan hoef je geen zwaardere te nemen.

Ik denk dat jouw grootste zorg is of een lichtere pil de kans op een zwangerschap vergroot, en een zwaardere pil beter en veiliger is. Het antwoord is: nee. Een lichtere variant beschermt net zo goed als een zwaardere variant. De werking van de pil en de mate van veiligheid zit in het gebruik. Je zegt zelf dat je heel strikt omgaat met de pil slikken, dus dan zit je goed!
quote:bibaatje schreef op 06 juni 2011 @ 14:56:

Dat de pil dan wel afdoende beschermt is volgens mijn huisarts niet waar.

Ik slikte altijd Microgynon 30 en had last van pilgerelateerde klachten.

Mijn huisarts stelde me toen voor om een lichtere pil te gaan slikken, maar vroeg me wel eerst of een zwangerschap een probleem zou zijn. Dan was het namelijk geen optie.

Toch even bellen met je dokter of apotheek zou ik zeggen.Vreemde opmerking, vreemde huisarts.
quote:Vreemde opmerking, vreemde huisarts.Knap hoor, dat je dat weet op basis van mijn post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven